اختلال اوتیسم چیست؟
اختلال اوتیسم چیست؟
25 دی 1400
رابطه اعتیاد و اختلال بی اشتهایی
رابطه اعتیاد و اختلال بی اشتهایی
25 دی 1400
نمایش همه
رابطه اعتیاد و اختلال اوتیسم
۵
(۱)

افراد مبتلا به اوتیسم بیشتر اوقات با سوء مصرف مواد دست و پنجه نرم می کنند. در این مقاله از سایت کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به بررسی رابطه اعتیاد و اختلال اوتیسم خواهیم پرداخت.

آیا افراد مبتلا به اوتیسم بیشتر از حد متوسط ​​در معرض سوء مصرف مواد هستند؟ همانطور که در مورد اختلال طیف اوتیسم اطلاعات بیشتری کسب می کنیم و آگاهی خود را در مورد چالش های سوء مصرف مواد با اختلالات روانی مختلف افزایش می دهیم، بسیار مهم است که خطرات این دو اختلال را به طور همزمان بررسی کنیم. بنابراین، اول به این سوال پاسخ می دهیم میزان شیوع اوتیسم و ​​سوء مصرف مواد چقدر است؟

مطالعات مختلف نشان داده است که احتمال ابتلاء افراد مبتلا به اوتیسم به سوء مصرف مواد بیشتر از سایر افراد نیست. در بسیاری از موارد، افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است به علت گرایش به اجتناب از اجتماع، تمایل کمتری به مصرف مواد مخدر داشته باشند. یکی از عوامل مهم در ابتلا افراد اوتیسم به سوء مصرف مواد، قرار گرفتن در معرض مواد مخدر است. افراد مبتلا به اوتیسم که مصرف مواد را امتحان می کنند، به دلیل علائم اجتناب اجتماعی احتمال بیشتری دارد که به اعتیاد مبتلا شوند. وقتی استرس برقراری ارتباط با دیگران در محیط اجتماعی به حدی می رسد که معمولاً در افراد اوتیسم ایجاد می شود، طبیعی است که روی آوردن به مواد مخدر ممکن است خطرناک باشد. زمانی که افراد برای کنترل شرایط دشوار به مصرف مواد روی می آورند، احتمال اعتیاد نیز افزایش خواهد یافت.

اختلال اوتیسم چیست؟

اختلال طیف اوتیسم، که اغلب اوتیسم نامیده می شود، در ابتدا رفتار و ارتباط فرد با جهان خارج را تحت تأثیر قرار می دهد. اوتیسم یک اختلال تکاملی عصبی است، به این معنی که عملکرد و تکامل سیستم عصبی و در مورد اوتیسم مغز را تحت تأثیر قرار می دهد.

رابطه اعتیاد و اختلال اوتیسم

مصرف مواد مخدر و اوتیسم ممکن است اثرات قابل توجهی بر روی فرد داشته باشد. علاٸم مشترک اوتیسم و ​​اختلالات مصرف مواد، تمایل به تمرکز شدید بر فعالیت ها یا موضوعات خاص و انجام رفتارهای تکراری برای مقابله با احساسات دشوار است. به دلیل ویژگی های مشترک، این اختلالات معمولا همزمان با هم اتفاق می افتند.

رابطه مصرف الکل و اوتیسم

رابطه مصرف الکل و اوتیسم

بر اساس مطالعات انجام شده، افرادی که دارای علاٸم اوتیسم کمتری هستند (که پیشتر به عنوان اختلال آسپرگر شناخته می شدند) در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سوء مصرف الکل قرار دارند زیرا ویژگی های اوتیسم موجود چالش های اجتماعی را شامل می شود. افراد مبتلا به اوتیسم که دارای علاٸم بیشتری هستند معمولاً از ریسک کردن اجتناب می کنند، که بطور کلی باعث حضور کمتر در اجتماع و در نتیجه نوشیدن مشروب کمتر می شود.

بنابراین، اگرچه ممکن است افراد مبتلا به اوتیسم مشکلاتی با اعتیاد به الکل داشته باشند، هرچه افراد مبتلا به اوتیسم علائم کمتری داشته باشد، احتمال اینکه مصرف مشروبات الکلی مشکل ساز شود بیشتر خواهد شد.

حتما مطالعه کنید: ترک الکل

رابطه مصرف نیکوتین و اوتیسم

افراد مبتلا به اوتیسم که عملکرد خوبی دارند نیز به همان شیوه مردم عادی ممکن است مبتلا به اعتیاد به دخانیات شوند. تنظیمات اجتماعی که ممکن است باعث ایجاد ناراحتی برای فرد مبتلا به اوتیسم شود ممکن است بر مصرف دخانیات تأثیر بگذارد. لذت فوری سیگار کشیدن می تواند به نوعی برای کاهش تنش در موقعیت های ناخوشایند اجتماعی وسوسه انگیز باشد.

رابطه اعتیاد به گل و اختلال اوتیسم

رابطه مصرف ماری جوانا و اوتیسم

خطرات سوء مصرف ماری جوانا برای افراد مبتلا به اوتیسم مانند همان خطرات سوء مصرف مواد برای افراد عادی است. همانند الکل یا سایر مواد مخدر، اگر فرد مبتلا به اوتیسم به منظور مقابله با استرس به مصرف ماری جوانا روی آورد، ممکن است با خطرات بیشتری مواجه خواهد شد. مطالعات اخیر نشان داده است که روغن CBD ( که از گیاه شاهدانه گرفته می شود) به کاهش برخی علائم اوتیسم در کودکان کمک می کند. مطالعات بیشتری باید انجام شود تا مشخص شود آیا مصرف ماری جوانا در افراد بزرگسال مبتلا به اوتیسم نیز می تواند علائم را تسکین دهد یا خیر.

حتما مطالعه کنید: ترک ماری جوانا

آیا اوتیسم باعث اعتیاد می شود؟

به عبارت دیگر خیر. اوتیسم منجر به ابتلا به اعتیاد به مواد مخدر نمی شود و اعتیاد به مواد مخدر نیز باعث ابتلا به اوتیسم نمی شود. با این وجود، افراد مبتلا به اوتیسم که دارای علاٸم کمتری هستند و ​​توانایی های فکری بیشتر دارند، احتمال ابتلا به اعتیاد به مواد مخدر در آنها بیشتر است.

درمان اوتیسم

درمان اوتیسم و ترک اعتیاد

جامعه علمی همچنان در حال مطالعه و آموزش در مورد نحوه تداخل اوتیسم و ​​سوء مصرف مواد می باشد. با این وجود، برای شناخت بهتر اوتیسم و ​​اختلال مصرف مواد، مطالعات بیشتری باید انجام شود. اگر شما یا یکی از عزیزانتان مبتلا به اوتیسم هستید و با اختلال سوء مصرف مواد نیز دست و پنجه نرم می کنید، مشاورین روانشناسی و روانپزشک متخصص ترک اعتیاد کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های درمانی اوتیسم، همین امروز با یکی از کارشناسان ما در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره تماس بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۱

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 8 =