کلینیک ترک اعتیاد
عوارض هروئین بر بدن
4 شهریور 1400
کلینیک ترک اعتیاد
آیا اعتیاد ژنتیکی است؟
4 شهریور 1400
نمایش همه
اعتیاد در زنان
۵
(۲)

 زنان نسبت به مردان معمولا به دلایل مختلفی شروع به مصرف مواد مخدر می کنند، از جمله مقابله با خستگی، کاهش وزن یا کنترل مشکلات و اختلالات روانی که تاثیرات بسیار مخربی بر سلامت روانی و جسمانی آنها خواهد داشت که در این مقاله از کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به بررسی اعتیاد در زنان خواهیم پرداخت.

در روز جهانی زن (۸ مارس)، مردم سراسر جهان جمع می شوند تا بر موضوع افزایش حقوق و برابری زنان تمرکز کنند. امسال موضوع “انتخاب برای چالش” است که زنان و مردان را به طور یکسان دعوت می کند تا به منظور برابری جنسیتی قیام کنند. اگر چه ممکن است هر کسی به اعتیاد مبتلا شود، اما تفاوت های جنسیتی غالبا بر تجربه فرد نسبت به اعتیاد و بهبودی از آن تأثیر می گذارد. به همین دلیل، دسترسی به یک برنامه بهبودی که تمرکز آن بر روی زنان است در کمک به آنها در دستیابی و حفظ هوشیاری مفید خواهد بود.

در اینجا آنچه باید در مورد اعتیاد در زنان بدانید، از جمله نحوه ایجاد درمان موثر برای زنان را توضیح خواهیم داد.

جهت دریافت خدمات ترک اعتیاد بانوان وارد صفحه مرکز ترک اعتیاد زنان شوید

زنان به اندازه مردان به اعتیاد مبتلا خواهند شد

اعتیاد معمولا به عنوان یک مشکل مربوط به مردان تصور می شود. درمان اعتیاد نیز عمدتا بر مردان متمرکز شده است و مقیاس این مسئله در زنان تشخیص داده نشده است. اگرچه احتمال بیشتری دارد که مردان بیشتر به مصرف مواد مخدر روی آورند، اما به احتمال زیاد مردان و زنان به اندازه مساوی به اختلال مصرف مواد مبتلا می شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۲۲۲۴۱

میزان مصرف الکل در زنان در حال افزایش است

زمانی که سخن از نوشیدن الکل به میان می آید، زنان شرایط رقابت را به گونه ای برابر می کنند که به هیچ وجه سالم نیست. نوشیدن زیاد برای زنان عبارت است از مصرف ۴ فنجان نوشیدنی یا بیشتر در طول ۲ ساعت. اگرچه بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۸، مصرف زیاد مشروبات الکلی برای بیشتر گروه ها افزایش یافته است، بیشترین افزایش در بین زنان بدون فرزند ۳۰ تا ۴۴ ساله بوده است که میزان نوشیدن آنها در آن مدت دو برابر شده است.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اعتیاد و وابستگی به الکل به هر دلیلی که اتفاق افتاده باشد باید به سرعت درمان شود تا از بروز صدمات روانی و جسمانی جلوگیری شود، ترک الکل، نیازمند روان درمانی همراه درمان جسمانی در کلینیک ترک الکل طلوعی دوباره، به عنوان بهترین کلینیک ترک الکل تهران می باشد.

زنان نیز مواد مخدر مصرف می کنند

در ایالات متحده، تقریباً ۲۰ میلیون از زنان بزرگسال سالانه مواد مخدر مصرف می کنند. دلایل زنان برای مصرف مواد مخدر متفاوت تر از دلایل مردان است، از جمله برای مبارزه با خستگی، کاهش وزن یا کنترل اختلالات روانی، طلاق، تولد یا از دست دادن فرزند و فشارهای مادر شدن همگی ممکن است باعث ایجاد اختلالات روانی در زنان شود که به نوبه خود احتمال مصرف مواد مخدر را افزایش می دهد.

برای دریافت خدمات ترک تریاک وارد صفحه مرکز ترک تریاک شوید

احتمال ابتلا به اعتیاد در خانم ها بیشتر از آقایان است

زنان ممکن است نسبت به مردان راحت تر مبتلا به اعتیاد شوند

برخی تحقیقات نشان می دهد که زنان ممکن است پس از مصرف مقادیر کمتری مواد مخدر یا مصرف آنها در مدت زمان کوتاه تر به مواد مخدر اعتیاد پیدا کنند.

این امر ممکن است به این دلیل باشد که مصرف مواد مخدر و الکل تأثیر بیشتری بر بدن زنان از جمله مغز و سیستم قلبی عروقی می گذارند. به دلیل این که زنان معمولا ​​چربی بیشتری نسبت به مردان دارند، بدن آنها الکل را ذخیره می کند و به همین دلیل مدت زمانی که اعضای بدن آنها در معرض الکل قرار می گیرد، طولانی تر می شود.

برای دریافت خدمات ترک هروئین وارد صفحه مرکز ترک هروئین شوید

اعتیاد، زنان را با چالش های خاص و منحصر به فردی مواجه می کند

زنانی که به مصرف یا سوء مصرف مواد مخدر یا الکل روی می آورند، ممکن است در موقعیت های ناامنی قرار بگیرند. زنان مبتلا به اختلال مصرف مواد، احتمال بیشتری دارد که در روابط مورد سوء استفاده قرار بگیرند و یا وادار به انجام کارهای جنسی شوند.

برای دریافت خدمات تخصصی پزشکی ترک اعتیاد وارد صفحه پزشک ترک اعتیاد شوید

مصرف مواد مخدر سلامت روان زنان را تحت تأثیر قرار می دهد

زنانی که مواد مخدر را مصرف می کنند و یا مبتلا به سوء مصرف می شوند، بیشتر از افرادی که مواد مخدر را مصرف نمی کنند و یا مبتلا به سوء مصرف نیستند از افسردگی، اضطراب و حملات پانیک رنج می برند.

برای دریافت خدمات ترک داروی ضد افسردگی وارد صفحه مرکز ترک داروی ضد افسردگی شوید

سوء مصرف مواد در زنان، نسل های بعدی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد

زنانی که مواد مخدر مصرف می کنند با خطراتی مواجه هستند که مردان هرگز این خطرات را تجربه نخواهند کرد:

در صورت باردار شدن ممکن است به جنین آنها آسیب برسد که متاسفانه میزان سوء مصرف مواد مخدر در زنان باردار رو به افزایش است.

میزان مرگ و میر میر ناشی از اوردوز در زنان بیشتر است

میزان مرگ و میر میر ناشی از اوردوز در زنان بیشتر است

اگرچه مرگ و میر ناشی از اوردوز در مردان نسبت به زنان بیشتر است، اما خطر آسیب جدی و یا مرگ در زنانی که مواد مخدر مصرف می کنند بیشتر از مردان است و مراجعه زنان به اورژانس به علت اوردوز رو به افزایش است. تحقیقات نشان می دهد که میزان نارسایی طیف الکلی جنین بیشتر از آن چیزی است که قبلاً تصور می شد. ۵ درصد از کودکان آمریکایی ممکن است به این بیماری مبتلا شوند، که ممکن است موجب ناتوانی مادام العمر از جمله اختلال شناختی شود.

حتما مطالعه کنید: سم زدایی ترک اعتیاد

بهبودی از اعتیاد ممکن است برای زنان دشوار تر باشد

تحقیقات کافی در مورد بهبودی ناشی از اختلال مصرف مواد در زنان انجام نشده است. با این وجود تحقیقات موجود به نوعی اخطار دهنده است. این مسئله نشان می دهد که زنان بیشتر از مردان تمایل به تجربه مصرف مواد مخدر را دارند که منجر به افزایش احتمال عود می شود.

سخن پایانی

مقامات برجسته پزشکی در ایالات متحده و کانادا خواهان تحقیقات بیشتر در مورد رابطه بین زنان و اعتیاد شده اند. اگرچه اختلال مصرف مواد در مردان ده ها سال است که مورد مطالعه قرار گرفته است، اما در مورد زنانی که به مصرف مواد مخدر روی می آورند تحقیقات کافی وجود ندارد.

در این مقاله به بررسی اعتیاد در زنان پرداختیم چرا که کسب اطلاعات بیشتر در مورد علت روی آوردن زنان به مصرف مواد مخدر، نحوه تحت تاثیر مواد قرار گرفتن بدن آنها و روشهای درمانی موثرتر برای آنها می تواند به ما کمک کند تا درمان مفید، در دسترس و موثرتری به آنها ارائه دهیم. اعتیاد در زنان خطرات بیشتری در مقایسه با اعتیاد مردان دارد و ترک اعتیاد نیازمند دریافت خدمات روان درمانی و درمان جسمانی تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به عنوان بهترین کلینک ترک اعتیاد تهران می باشد.

    به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

    روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

    میانگین آرا ۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۲

    رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 1 =