ماندگاری کوکائین در بدن
مدت ماندگاری کوکائین در بدن چه قدر است؟
12 مرداد 1401
ترک زولپیدم چه مدت طول می کشد؟
مدت زمان ماندگاری قرص زولپیدم در بدن
12 مرداد 1401
نمایش همه
قرص فنتانیل چیست؟
۰
(۰)
فنتانیل

فنتانیل

فنتانیل چیست؟

فنتانیل نوعی مسکن از خانواده مخدرها می باشد و شباهت ساختاری زیادی به متادون دارد و در پزشکی از آن به برای تسکین دردهای شدید استفاده می شود اما از آنجایی که قدرت اعتیادآوری این مخدر بسیار بالا است معمولا در مراحل پایانی و یا پیشرفته سرطان تجویز و استفاده می شود.

بهتر است بدانید نوع غیرقانونی فنتانیل در بازارهای غیرقانونی خرید و فروش مواد مخدر با نام های مختلفی همچون قطره مرگ، درخشان، دختر چینی، گنگستر، تب رقص و هشت قاتل عرضه می شود. اما این مخدر در فرم های مختلفی تولید و عرضه می شود که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

مرکز ترک اعتیاد

انواع فنتانیل

انواع فنتانیل

فنتالین در فرم های مختلفی همچون پچ پوستی، قرص که بصورت مکیدنی مصرف می شود و آمپول تزریقی تهیه و برای مصارف پزشکی عرضه می شود اما فرم غیرقانونی آن که بصورت پودر است برای مصارف غیرقانونی مورد استفاده قرار می گیرد که آن را ذوب می کنند و مایع بدست آمده را همانند هروئین تزریق می کنند.

آیا فنتانیل اعتیادآور است؟

مصرف فنتانیل تنها تحت نظر پزشک است که باعث وابستگی و اعتیاد مصرف کننده نمی شود و هرگونه مصرف خارج از دستور پزشک آن باعث اعتیاد و وابستگی می شود. تاثیر فنتانیل بر سیستم عصبی مصرف کننده می باشد و روش درمانی موثر نیازمند استفاده از مشاورین رفتاردرمانی می باشد.

اما عوارض و خطرات مصرف این دارو زمانی تشدید می شود که پودر آن بصورت استنشاقی، تزریقی یا ترکیب با مواد دیگر همچون الکل ترکیب شود. اعتیاد و وابستگی به فنتانیل با علائم و نشانه هایی همراه است که شناخت این علائم کمک بسزایی به خانواده ها در جهت شناخت و آگاهی از اعتیاد مصرف کننده می کند.

کلینیک ترک اعتیاد

علائم و نشانه های اعتیاد

علائم و نشانه های مصرف فنتانیل

نشانه های اعتیاد و وابستگی به فنتانیل در دو نوع رفتاری و جسمانی می باشد که در ادامه به توضیح و معرفی کامل آنها می پردازیم.

علائم و نشانه های رفتاری

تمارض، درخواست تجویز بیش از حد نیاز و مراجعه به پزشک های متعدد برای دریافت بیشتر دارو

مصرف برای کسب لذت و سرخوشی

علائم و نشانه های جسمانی

گفتار پراکنده

خواب آلودگی

مصرف فنتانیل عوارض کوتاه مدت و بلند مدت متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد و متاسفانه طیف وسیعی از بیماری ها را در بر می گیرد که بسته به شرایط فیزیکی، جسمانی و سلامتی مصرف کننده می تواند متغیر باشد اما برخی از اصلی ترین عوارض مصرف این دارو به شرح زیر می باشد.

کلینیک ترک اعتیاد

عوارض فنتانیل

عوارض مصرف فنتانیل

تشنج

حالت تهوع

خستگی و خواب آلودگی شدید

مرکز ترک اعتیاد

ترک فنتانیل در منزل

ترک فنتانیل در منزل

فنتانیل یک داروی مسکن است و کاربرد پزشکی آن باعث می شود تا بسیاری فکر کنند می توانند به تنها اقدام به ترک آن کنند اما ضروری است بدانید وابستگی به این دارو چندین برابر بیشتر از وابستگی به هروئین و مرفین می باشد به همین جهت  ترک فنتانیل تنها در مرکز ترک اعتیاد انجام پذیر می باشد و هرگونه ترک خودسرانه و بدون نظارت پزشک آن نه تنها کمکی به بهبود بیمار نمی کند و تنها باعث بروز علائم ترک و محرومیت می شود که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

علائم ترک فنتانیل

آبریزش بینی

اختلال خواب

احساس سرما و لرز

کلینیک ترک اعتیاد

ترک فنتانیل

ترک فنتانیل

پیش تر گفتیم که شدت وابستگی به فنتانیل ۵۰ برابر بیشتر از هروئین و ۱۰۰ برابر مرفین است بنابراین وابستگی به این مسکن بسیار زیاد است و همانطور که گفتیم ترک خودسرانه آن عوارض جبران ناپذیری برای مصرف کننده به همراه دارد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + یک =