۱٫۸
(۳۰)

ترک ماشروم

ماشروم یا قارچ سیلوسایبین

قارچ‌های سیلوسایبین و یا سایلوسین، انواع قارچ از تیره سایلوسیب هستند. مواد تشکیل دهنده طبیعی این نوع قارچ‌ها، یعنی سیلوسین و به ویژه سیلوسایبین، مواد شیمیایی بسیار توهم زایی هستند و پس از مصرف آن‌ها، فرد ممکن است توهم لذت بخشی را تجربه کند. اگرچه مواد تشکیل دهنده این قارچ‌ها به عنوان مخدر در ایالات متحده شناخته می‌شوند، اما خود قارچ غیرقانونی به شمار نمی‌رود! شکل ظاهری ماشروم شبیه به قارچ‌هایی است که در آشپزی استفاده می‌کنید: ساقه های بلند و باریک با کلاه‌های تیره.

بسیاری از قارچ‌های به اصطلاح “جادویی” تنها دارای ۰٫۲ تا ۰٫۴٪ سیلوسایبین و حتی مقادیر کمتری سایلوسین هستند. اما اگر فرزند نوجوان شما حتی دوز کمی از آن را مصرف کند، ممکن است مسمومیت شدید و غیرقابل پیش بینی برای او اتفاق بیفتد. تقریباً ۹٫۲ درصد دانش آموزان آمریکایی کلاس دوازدهم در طول زندگی خود علاوه بر LSD ( نوعی ماده روانگردان قوی مانند قارچ) توهم زا نیز مصرف کرده اند و بسیاری از آن‌ها به این ماده معتاد شده‌اند.

ماشروم مانند هر ماده اعتیاداور دیگر عوارض زیادی دارد، اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که از عوارض مجیک ماشروم خسته شده‌اید و قصد از بین بردن اثر ماشروم از بدن خود را دارید، لازم است تا به بهترین مرکز ترک ماشروم مراجعه کنید.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

نام های خیابانی قارچ توهم زا یا ماشروم

از قارچ های توهم زا معمولاً به عنوان قارچ جادویی (مجیک ماشروم) یا به سادگی “ماشروم” یاد می شود. سایر اصطلاحات عامیانه قارچ عبارتند از:

سیلی پاتی (آدم احمق زودباور Silly putty)

قارچ مقدس (Sacred mushroom)

سایمون ساده (Simple simon)

مرکز ترک ماشروم

آیا مصرف ماشروم اعتیاد آور است؟

هنگامی که نوجوانان شروع به مصرف مواد روانگردان می‌کنند، زندگی آن‌ها واژگون خواهد شد. این تجربیات ممکن است احساس واقعی افراد را تغییر دهد و آن‌ها را در یک وضعیت روحی و روانی پیچیده قرار دهد و بدین ترتیب ترک ماشروم را با مشکل مواجه کند. زمانی که اثرات قارچ بعد از مصرف ماشروم از بین می‌رود، ۶ یا ۷ ساعت پس از مصرف، فرد ممکن است نسبت به “دنیای واقعی” احساس از هم گسیختگی و افسردگی کند.

این مسئله را به عنوان ترک روانشناختی می‌شناسند. به همین دلیل بسیاری از مصرف‌کنندگان، بارها و بارها این ماده روانگردان را برای تکرار تجربه‌های لذت‌بخش مصرف می‌کنند، که این موجب اعتیاد به ماشروم می‌گردد. هرچه میزان مصرف قارچ توهم زا بیشتر شود، تحمل فرد نسبت به این ماده بیشتر خواهد شد و مجبور به مصرف دوزهای بیشتری به منظور دست یابی به تاثیرات مشابه می‌شود. این یعنی اعتیاد به قارچ جادویی با گذشت زمان بیشتر و بیشتر می‌شود.

درمان اعتیاد به ماشروم

برای درمان و ترک اعتیاد به ماشروم چه باید کرد؟

ترک مجیک ماشروم را نباید به تنهایی انجام داد و مراجعه به بهترین مرکز ترک ماشروم برای درمان، پیشنهاد ما به شما است. تعداد زیادی از گزینه های درمانی مختلف برای کسانی که به سیلوسایبین اعتیاد دارند وجود دارد. در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، پروتکل های استاندارد درمان اعتیاد به ماشروم با نیازهای تخصصی هر فرد ترکیب می‌شود و بهترین روش ترک ماشروم برای درمان فرد پیاده‌سازی خواهد شد.

احتمالا برایتان سوال پیش آمده که در کلینیک طلوعی دوباره، ترک ماشروم چگونه است؟ گزینه هایی که در این مرکز تخصصی ترک اعتیاد برای درمان بیماران به کار می‌رود شامل:

بستری و سم زدایی تدریجی بدن از ماشروم

اگرچه شواهدی مبنی بر وابستگی فیزیکی در افرادی که یکبار از قارچ یا مجیک ماشروم استفاده یا به عبارتی سوءاستفاده میکنند وجود ندارد، اما همچنان الگوهای مصرف در این افراد مشکلاتی را برایشان به وجود می آورد. افرادی که سوءمصرف سیلوسایبین دارند، باید در ابتدا از برنامه درمان بستری ترک اعتیاد و سم زدایی تدریجی که تماماً با نظارت پزشک متخصص ترک اعتیاد است بهره ببرند.

سپری کردن دوره ترک اعتیاد به ماشروم در یک محیط بستری (بیمارستانی همراه با کادر مجرب) به بیماران کمک می‌کند تا از عوامل شخصی و محیطی که ممکن است باعث عود بیماری شوند فاصله بگیرند و در کلینیک فوق تخصصی طلوعی دوباره به آنها این امکان را می‌دهد که فقط روی بهبودی خود تمرکز کنند و با کمک گرفتن از پزشکان و روانشناسان در این زمینه، از درمان همیشگی ترک اعتیاد ماشروم بدون بازگشت مجدد بهره‌مند شوند.

مراقبت های تشخیصی دوگانه :

تنها روش مطمئن برای تعیین اینکه آیا اعتیاد به ماشروم دارید یا خیر، انجام یک ارزیابی حرفه ای توسط متخصصین اعتیاد مجرب، متخصص روانپزشک ترک اعتیاد یا سلامت روان است. با توجه به عوارض مجیک ماشروم که گفته شده، توصیه می‌کنیم که خودتان برنامه درمانی اعتیاد مشخص نکنید و برای درمان اصولی، کنترل علائم و عوارض قارچ ماشروم به بهترین مرکز ترک ماشروم با مجوز درمان مراجعه کنید.

علائم و نشانه های مصرف ماشروم

علائم اعتیاد به ماشروم یا بطور کلی، سوء مصرف ماده توهم زا قارچ، شامل:

استفاده از مجیک ماشروم به اجبار با وجود مشکلات منفی جسمی و روانی. +

ناتوانی در ترک یا کاهش مصرف

 افزایش دوز مصرف قارچ به مرور زمان

 صرف زمان قابل توجهی برای به دست آوردن و استفاده از آن

 ناتوانی در انجام وظایف اصلی خانه، مدرسه یا محل کار به دلیل مصرف این ماده محرک و اعتیادآور.

 هوس شدید یا اصرار برای مصرف آن.

 ادامه استفاده از سیلوسایبین با وجود مشکلات بین فردی و اجتماعی ناشی از مصرف.

 غفلت از فعالیت های تفریحی، اجتماعی، یا شغلی که قبلا از آن ها لذت میبرده.

 مصرف سیلوسایبین در موقعیت های خطرناک مانند هنگام رانندگی.

 ادامه استفاده از آن علیرغم آسیب های روانی یا جسمی ناشی از مصرف یا تشدید اختلالات شخص مصرف کننده.

نیاز به افزایش دوز ماشروم در طول مدت زمان اعتیاد برای ایجاد اثرات اولیه و دلخواه.

قطع ارتباط با واقعیت

گیجی یا پارانویا (بد گمانی)

خطرات و نشانه های مصرف قارچ سیلوسایبین

عوارض مصرف ماشروم (خطرات مصرف قارچ سیلوسایبین)

هنگامی که قارچ های سیلوسایبین بلعیده می شود، اساساً بدن فرد را در معرض مسمومیت قرار می دهد. ذهن و بدن مصرف کننده در معرض عواقب جبران ناپذیر سوء مصرف مواد مخدر قرار می گیرند و میزان سرخوشی ناشی از مصرف ماشروم، بسته به کارایی قارچ ها و میزان مصرف فرد مصرف کننده، ممکن است حتی از بسیاری از داروهای سخت، نیز تهدید کننده زندگی و فرار تر باشد.

حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد تا ماشروم تاثیرات خود را بگذارد و دوام آن حدود ۶ ساعت طول خواهد کشید، اما در این بازه زمانی اتفاقات زیادی روی خواهد داد و هرچه میزان مصرف فرد بیشتر شود، بیشتر در معرض این عوارض قارچ ماشروم قرار خواهد گرفت.

ماشروم یا قارچ سیلوسایبین و اثر آن بر مغز

تاثیرات ماشروم: تاثیر ماشروم بر مغز

عوارض جانبی اعتیاد به قارچ جادویی و عوارض مصرف ماشروم به طور کلی، روانشناختی است. به محض ورود ماشروم به جریان خون، وضعیت روانی مصرف کننده ممکن است به مناطق عجیب و غریب و ناخوشایند کشیده شود، احساسات و افکار وی در طول این سفر به همه جای این قلمرو سفر می کند. گاهی اوقات ممکن است این سفر طاقت فرسا شود و تهدیدی برای مصرف کننده و اطرافیان او محسوب شود. از این تجربه مصرف شروم، به عنوان “سفر بد” یاد می شود.

سایر عوارض قارچ ماشروم که این ماده مخدر بر روی در مغز می گذارد شامل موارد زیر است:

اختلال در درک

تشدید احساسات

توهم (دیداری، شنیداری یا احساس کردن چیزهایی که در آن مکان وجود ندارد)

مشکل در تمرکز یا فکر کردن

اختلال در قضاوت

همانند سایر مواد توهم زا، ماشروم نیز باعث می شود تا تجارب یا انقلاب های شدید معنوی در نوجوانان صورت بگیرد که از تاثیرات ماشروم به صورت رایج است.

آنها ممکن است شروع به گفتن یا باور کردن چیزهایی عجیب و غریب کنند و در پی سفر هیجان انگیز خود، احتمالاً در درک آنچه اتفاق افتاده است با مشکل مواجه شوند. آنها ممکن است وابستگی بیشتری به طبیعت و یا نسبت به افراد خاصی احساس کنند. از طرف دیگر، ممکن است به طور ناگهانی نسبت به محیط اطراف خود احساس راحتی نداشته باشند و به نوعی احساس افسردگی کنند.

اگر احساس کردید که فرزند نوجوان شما این نوع رفتارها را بدون هیچ دلیلی نشان می دهد، باید نسبت به احتمال مصرف قارچ های جادویی توهم زا شک کنید و به تحقیق و تفحص در این مورد بپردازید.

قارچ جادویی و درمان اعتیاد به آن

تاثیرات ماشروم: اثرات جسمانی ماشروم

عوارض مصرف ماشروم و عوارض جانبی جسمی مصرف ماشروم، به راحتی قابل تشخیص است و تا مدت ها بعد از مصرف ادامه دارد.

عوارض جانبی جسمی مصرف قارچ جادویی توهم را می تواند شامل موارد زیر باشد:

تهوع و استفراغ

گرفتگی شکم

اسهال

تعریق و لرزش

بی حسی صورت

حالت روانی تجزیه ای، به همراه بیماری ذاتی و سایر عوارض جسمی، پیامدهای ناخوشایندی در پی خواهد داشت. در سال ۲۰۰۴، دختری که با سوء مصرف ماشروم اوردوز کرده بود در حال پیاده روی کشته شد.

در سال ۲۰۰۸، پسر ۱۸ ساله ای در طول سفر خود از پنجره به سوی دیار باقی پر کشید. داستانهای فراوانی مانند این، در گوشه و کنار این کره خاکی ساخته می شود و سالانه میلیون ها تماس تلفنی مرتبط با مسمومیت با قارچ های جادویی توهم زا برقرار می شود.

علاوه بر این، انواع خاصی از قارچ ها واقعاً سمی هستند. مصرف یکی از این قارچ ها به اشتباه ممکن است یک نوجوان را به بخش اورژانس روانه کند و به احتمال زیاد منجر به مشکلات مرتبط با سلامتی شود.

عوارض ماشروم یا قارچ سیلوسایبین

سایر خطرات مصرف قارچ سیلوسایبین

سوء مصرف ماشروم، علاوه بر اینکه ممکن است دروازه ای برای مصرف سایر مواد مخدر باشد، بلکه شیب لغزنده ای به سوی یک درام و بروز مشکلات متعدد شخصی خواهد بود.

نوجوانانی که به دنبال مصرف این مواد توهم زا می روند، خیلی زود نتیجه و عواقب این تصمیم نادرست خود را در زندگی مشاهده خواهند کرد و متاسفانه پایان خوبی در انتظار آنها نخواهد بود. آنها شاهد پایین آمدن نمرات خود خواهند شد و حتی ممکن است به خاطر مصرف ماشروم، از مدرسه اخراج شوند.

آنها ممکن است با این کار، دوستان خود را از دست بدهند، از خانواده فاصله بگیرند و مبتلا به رفتارهای ضد اجتماعی یا تشخیص دوگانه و یا یک اختلال روانی همزمان مانند اختلال افسردگی یا اضطراب شوند. هیچ نوجوانی دوست ندارد زندگی خود را با مصرف آزمایشی و تفریحی داروهای روانگردان نابود کند. اما تاریخ ثابت کرده است که با یک بار عادت کردن به مصرف این محرک، اغلب راه برای سایر مسائل و مشکلات هموار خواهد شد.

روان درمانی بعد از ترک اعتیاد ماشروم

افرادی که در حال بهبودی و درمان اعتیاد به ماشروم هستند، در کلینیک طلوعی دوباره از روان درمانی به شکل گروه درمانی، درمان فردی، یا ترکیبی از این دو بهره خواهند برد و روانشناسان متخصص ترک اعتیاد، به بیماران این امکان را می دهند تا به مسایلی که منجر به سوءمصرف آن ها به ماده اعتیادآور قارچ یا مجیک ماشروم شده پی ببرند.

برنامه روان درمانی اصولی اعتیاد به مواد محرک در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به بیماران کمک می‌کند که علائم اعتیاد ماشروم مرتبط با عود اعتیادشان را شناسایی و از مهارت‌های مقابله کننده در موقعیت های تحریک کننده استفاده کنند.علاوه بر این، مشاوره‌های ترک اعتیاد میتواند به توسعه مهارت های مدیریت استرس و پیشگیری از عود بعد از دوره سم زدایی مواد مخدر به صورت تدریجی و نتیجه بخش بودن پروسه ترک اعتیاد کمک کند.

ترک ماشروم چند روز طول می کشد؟

سم زدایی ماشروم بطور معمول ۲۴ ساعت یا کمتر زمان می‌برد و شامل احساساتی مانند اضطراب، افسردگی، سردرد و…است. اگر شما جز افرادی هستید که دچار سو مصرف شدید قارچ جادویی بوده‌اید، ممکن است ترک ماشروم بیشتر طول بکشد، زیرا اثرات ماشروم که مواد توهم زا است، بیشتر روانشناختی است. فلش بک های توهم زا و اختلال ادراک توهم زا شایع ترین علائم روانی ترک ماشروم می‌باشد.

خدمات کلینیک طلوعی دوباره برای ترک مجیک ماشروم

درمان وابستگی به ماشروم، کنترل عوارض بعد از مصرف ماشروم و از بین بردن اثر ماشروم در کلینیک فوق تخصصی ترک اعتیاد و روانپزشکی طلوع، تحت نظارت ۲۴ ساعته مجرب ترین کادر پزشکی، روانپزشکی و روانشناسی انجام می‌شود. این مرکز تخصصی ترک اعتیاد دارای مجوز رسمی بستری بیماران سوء مصرف مواد از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

فعالیت های عمده این مرکز در زمینه‌های روانشناسی و روانپزشک ترک اعتیاد است، که شامل بررسی های تشخیصی، درمان های دارویی با ضدمخدر و استفاده از جدیدترین متد روز دنیا مانند: ایمپلنت نالتروکسان برای پیشگیری و درمان وسوسه بعد از سم زدایی است که این دارو، دارای تاییده FDA جهانی است.

سخن پایانی

اعتیاد با پیامدهای منفی ناشی از سوءاستفاده از یک ماده شناخته می‌شود و استفاده از قارچ نیز می تواند منجر به آسیب و ناراحتی‌های قابل توجهی در زندگی مصرف کننده شود. هر فردی که معیارهای تشخیصی اختلال مصرف مواد را در رابطه با استفاده از سیلوسایبین داشته باشد، نیازمند یک برنامه درمانی متناسب با شرایط خاص خود(بیمار) دارد.

در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، بیماران آقا و خانم دچار وابستگی به مصرف ماشروم، می‌توانند از این خدمات درمانی همراه با خدمات رفاهی و هتلینگ در اتاق های عمومی، خصوصی و VIP در طی دوره بستری و ترک اعتیاد بهره‌مند شوند. قصد ترک ماشروم را دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید. ما آماده پاسخگویی به ابهامات شما در این زمینه هستیم.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۱٫۸ / ۵٫ شمارش آرا: ۳۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.