کلینیک ترک اعتیاد
عوارض مصرف همزمان الکل و ملاتونین
29 خرداد 1400
کلینیک ترک اعتیاد
رابطه مصرف کوکائین و اعتیاد به ورزش
29 خرداد 1400
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد

هروئین و افزایش میل به مصرف قند

۲٫۸
(۴)

سوء مصرف هروئین، که یکی از پر استفاده ترین مواد مخدر در سراسر کشور می باشد، عوارض جبران ناپذیری برای مصرف کنندگان به دنبال دارد که در مقاله هروئین چیست؟ به بررسی کامل این عوارض پرداخته ایم و در این مقاله قصد داریم به بررسی رابطه مصرف هروئین و افزایش میل به مصرف قند بپردازیم.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین 

بر اساس تحقیقات و نتایج علمی، به نظر می رسد که هروئین و شکر قسمت هایی از مغز را فعال می کنند. در این مقاله نحوه تفسیر این اطلاعات به افرادی که دارای اختلالات مصرف مواد هستند را به شما خواهیم آموخت. دانشمندان همچنان به دنبال یافتن پاسخ برای یک سوال مهم هستند: آیا “شخصیت اعتیاد آور” وجود دارد؟

به عبارت دیگر، اگر فردی تمایل دارد به ماده ای اعتیاد پیدا کند، آیا می تواند به راحتی به ماده دیگر نیز اعتیاد پیدا کند؟ به عنوان مثال، اخیراً ولع مصرف هروئین و شکر در گزارش های رسانه ای با بیان اینکه ممکن است قند به اندازه هروئین اعتیاد آور باشد، در یک گروه دسته بندی شده اند.

موادی مانند هروئین را مواد مخدر و یا افیونی می نامند زیرا گیرنده های مخدر مغز را تحت تأثیر قرار می دهد.

دانشمندان دریافتند که به نظر می رسد فعال سازی و غیرفعال سازی این گیرنده ها علاوه بر اعتیاد به مواد مخدر، ارتباط سوء مصرف مواد مخدر با سایر علاٸم از جمله سلامت دندان، خطر دیابت و چاقی، رفتارهای غذایی را نیز القا می کند. تحریک دارویی این گیرنده های مخدر نیز با افزایش ولع مصرف قند مرتبط است.

هروئین و افزایش میل به مصرف قند

تحقیقات نشان می دهد افرادی که به مدت طولانی در معرض داروهای مخدر قرار داشته اند، نسبت به افرادی که مواد مخدر مصرف نکرده اند، تمایل بیشتری به مصرف غذاهای شیرین نشان می دهند. همچنین مشخص شد که مسدود کردن گیرنده های مشابه، همانطور که با داروهای ضد سوء مصرف مواد مخدر مانند نالتروکسان رفتار می شود، دارای یک اثر خنثی کنندگی و یا کاهش وزن می باشد. بنابراین، به نظر می رسد که همان مناطقی از مغز که مسئولیت اعتیاد به هروئین را بر عهده دارد با ولع مصرف قند نیز در ارتباط هستند.

مصرف هروئین همچنین با مقاومت به انسولین ارتباط تنگاتنگی دارد و در نتیجه، مصرف کنندگان هروئین بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند. مشخص شده است که انسولین ناشتا و قند خون هر دو افراد معتاد به هروئین و بیمارانی که متادون مصرف می کنند، به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

اگر شما یا یکی از عزیزانتان در مرحله بهبودی پس از ترک هروئین به سر می برید، ممکن است بخواهید سایر تهدید کننده های سلامتی مانند دیابت را نیز بررسی کنید. افرادی که مبتلا به اعتیاد به متادون هستند، اغلب با شروع به خوردن غذای بیشتر، مقدار قابل توجهی وزن اضافه میکنند که احتمالاً به علت مقاومت نسبت به انسولین، ولع مصرف شیرینی و تحمل نسبت به آن است.

حتما مطالعه کنید: ترک هروئین

سخن پایانی

سوء مصرف هروئین، عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کنندگان به همراه دارد و در این مقاله به رابطه مصرف هروئین و افزایش میل به مصرف قند پرداختیم. ترک هروئین، یکی از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران می باشد که کلیه برنامه درمانی تحت نظر مجرب ترین روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی به همراه پرستاری شبانه روزی انجام می گیرد و به بیماران این امکان را می دهد تا علاوه بر درمان جسمانی به اصلاح و بهبود ساختارهای ذهنی خود بپردازند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۲٫۸ / ۵٫ شمارش آرا: ۴

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 15 =