۳٫۲
(۱۳)

در طول پروسه درمان اعتیاد و رهایی کامل از آن، دوره نقاهت یکی از مراحل بسیار مهم است. دوران نقاهت، مرحله‌ای است که فرد، از نظر جسمانی هیچگونه وابستگی نسبت به مصرف انواع مواد مخدر، محرک و الکل ندارد، اما هنوز از نظر روانی درگیر اعتیاد است، به همین دلیل کماکان از نظر علمی به عنوان یک فرد معتاد شناخته می‌شود. در این مرحله، اهمیت بهره‌گیری از دانش و مهارت‌های دکتر متخصص ترک اعتیاد، برای بیمار دوچندان می‌شود. بهترین پزشک ترک اعتیاد، باید نسبت به اعتیاد و روش‌های درمانی مختلف آن، اطلاعات جامعی داشته باشد. برای درمان صفر تا صد اعتیاد در کنار پزشک، حضور روانپزشک و روانشناس ترک اعتیاد نیز بسیار مهم است. در این مطلب به بررسی ویژگی‌های دکتر ترک اعتیاد خوب در تهران می‌پردازیم.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

ویژگی های بهترین پزشک ترک اعتیاد

ترک اعتیاد تحت نظر پزشک با تجربه، در درست طی کردن مسیر درمان نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. یک پزشک ترک اعتیاد خوب از روش‌های درمانی متناسب با شرایط هر بیمار استفاده می‌کند، تا عوارض روانی و جسمانی ناشی از ترک را کنترل و درمان کند. بهترین پزشک ترک اعتیاد در تهران در کلینیک طلوعی دوباره، آماده ارائه خدمات درمانی به شما عزیزان است.  اما بهترین دکتر ترک اعتیاد چه ویژگی‌هایی دارد؟!

  • یک متخصص ترک اعتیاد خوب دارای مجوز است

پروسه درمان اعتیاد، شامل مراحل مختلف درمان جسمانی اعتیاد، سم زدایی بدن بیمار، دارودرمانی و بهره‌گیری از خدمات روانشناسی و روانپزشکی ترک اعتیاد است. به منظور اثرگذاری و نتیجه بخش بودن این مراحل یک پزشک ترک اعتیاد خوب باید دارای مجوز از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور باشد.  مراحل ترک اعتیاد، باید به صورت علمی و کاملا اصولی پشت سرگذاشته شوند، تا هیچگونه آسیبی  به سلامت جسمی و روانی بیمار وارد نسازند. لازم به ذکر است که کلینیک طلوعی دوباره دارای مجوز رسمی وزارت بهداشت و درمان کشور است.

  • تسلط بر روش‌های درمانی از ویژگی‌های دکتر فوق تخصص ترک اعتیاد

پزشک متخصص ترک اعتیاد، باید نسبت به تمامی روش‌های درمانی، اشراف کافی داشته باشد تا بتواند متناسب با شرایط بیمار، از بهترین روش‌های علمی و به روز استفاده کند. ما در مرکز طلوعی دوباره، از برترین گروه پزشک متخصص ترک اعتیاد در تهران با دانشی به روز برای درمان بیماران بهره می‌گیریم.

  • در نظر گرفتن شرایط بیمار برای رسیدن به بهبودی کامل

بهترین دکتر متخصص ترک اعتیاد در تهران، دکتری است که می‌تواند بیمار خود را از جنبه‌های مختلفی همچون شرایط فیزیکی و روانی، سن، جنسیت، شرایط و محدویت‌های زندگی شخصی و اجتماعی، میزان درگیری او با اعتیاد و … مورد بررسی قرار دهد و متناسب با تمام این شرایط درمان منحصر بفردی برای بیمار در نظر بگیرد.  در کلینیک طلوعی دوباره از ابتدا مشاوره رایگان به منظور توضیحات بستری و صحبت های اولیه صورت می‌گیرد، تست‌ اعتیاد و تست‌های جسمانی توسط بهترین دکتر ترک اعتیاد تهران انجام می‌شود و از ابتدای شروع بستری تا پایان دوره درمان، بیمار تحت نظر روانپزشک ترک اعتیاد و روانشناس است. روش درمانی با توجه به شرایط بیمار در نظر گرفته خواهد شد.

  • توجه به دوران نقاهت به منظور درمان صد در صدی

دوران نقاهت، به عنوان مهم‌ترین مرحله از درمان اعتیاد فرد به حساب می‌آید، زیرا وابستگی جسمی از بین رفته است و همچنان وابستگی روانی وجود دارد. کلینیک طلوعی دوباره، با داشتن برترین گروه دکتر فوق تخصص ترک اعتیاد در تهران، روی این مرحله توجه‌ای ویژه‌ای نشان می‌دهد. در این مرحله پزشک فوق تخصص ترک اعتیاد، کار را به دست روانپزشک و روانشناس ترک اعتیاد می‌سپرد و فرد تحت مشاوره‌های روانشناس نرک اعتیاد و روانپزشکی قرار می‌گیرد تا بتواند از وابستگی روانی که نسبت به مصرف مواد مخدر دارد، رهایی پیدا کند.

پزشک ترک اعتیاد - کلینیک طلوعی دوباره

استفاده از مراحل درمان اصولی توسط متخصص ترک اعتیاد در تهران

در کلینیک طلوعی دوباره، بهترین دکتر ترک اعتیاد تهران بررسی اولیه‌ای روی بیمار به منظور تشخیص ماده‌ مصرفی و پی بردن به مکانیزم تاثیرگذاری آن روی بدن فرد انجام می‌دهد. بعد از طی این مرحله‌، سم زدایی روی بیمار انجام می‌شود. در مرحله بعد نیز بسته به شرایط بیمار، یک برنامه درمانی که شامل دارودرمانی و ارائه خدمات مشاوره‌ای است برای فرد تدوین می‌شود.

داروهای روانپزشکی برای کنترل اختلالاتی که باعث لغزش و مصرف مواد در شخص می شود، تجویز خواهند شد. در صورت مصرف مرتب داروها در کوتاه مدت برخی داروها حذف و دوز برخی داروها کمتر می‌شود. در بحث ارائه خدمات مشاوره‌ای نیز استفاده از روش‌های تاثیرگذاری همچون خانواده درمانی، گروه درمانی، رفتار درمانی و … از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. روش‌هایی که به فرد کمک می‌کنند تا بتواند موثرتر و با اعتماد به نفس بالاتری در جامعه حضور پیدا کند. روش‌هایی که در افزایش مهارت‌های فرد برای کنترل و مدیریت هیجانات و استرس‌های او برای آنکه در دوره نقاهت به سمت استفاده مجدد از مواد اعتیادزا کشیده نشود، نقش انکار نشدنی دارند.

مراجعه به بهترین پزشک ترک اعتیاد در تهران

کلینیک طلوعی دوباره، با بهره گیری از بهترین گروه پزشک متخصص ترک اعتیاد در تهران، یکی از مراکز و کلینیک‌های ترک اعتیاد و روانپزشکی در تهران است که از کادر درمانی بسیار با تجربه و حاذقی برخوردار بوده و برای پیاده سازی کلیه مراحل درمانی خود دارای مجوز از سوی وزارت بهداشت و درمان کشور است. این کلینیک مجهز به یک مرکز سم زدایی پیشرفته می‌باشد و از بهترین پزشک ترک اعتیاد تهران و به روزترین روش‌های درمانی برای مقابله با اعتیاد در بیماران خود استفاده می‌کند. در این مرکز به سلامت روانی و فیزیکی افراد به صورت همزمان توجه می‌شود و همین مسئله زمینه ساز برگزاری جلسات مشاوره‌ای مختلف و به صورت منظم برای بیماران است، روش‌هایی همچون خانواده درمانی، رفتار درمانی و گروه درمانی.

در این کلینیک که به یک بیمارستان ترک اعتیاد شبیه است، برترین دکتر ترک اعتیاد تهران، به صورت تخصصی از روش کاشت داروی نالتروکسان برای درمان قطعی اعتیاد استفاده می‌کند. نالتروکسان یکی از داروهای مورد استفاده برای درمان اعتیاد بوده که از طریق کاهش و سرکوب حس لذت افراد به هنگام مصرف مواد، وسوسه آن‌ها را برای استفاده مجدد از مواد (به ویژه در دوره نقاهت) کاهش می‌دهد.

سوالات متداول

آیا برای ترک اعتیاد به پزشک ترک اعتیاد نیاز است؟

در اکثر مواقع بله. ترک برخی مواد اعتیاد آور مانند شیشه که تأثیرات روانی شدیدی بر روی فرد بیمار میگذارند، بدون پزشک امکان پذیر نیست و ممکن است ترک سر خود در این گونه موارد لطمات جبران ناپذیری را به بیمار وارد نماید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۲ / ۵٫ شمارش آرا: ۱۳

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.