کلینیک ترک اعتیاد
ترک الکل و افسردگی
26 فروردین 1400
ترک آلپرازولام
ترک آلپرازولام
26 فروردین 1400
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد
۰
(۰)

مدت زمان ترک تریاک چه قدر است؟

یکی از سوالاتی که ممکن است خیلی از بیماران از پزشکان می پرسند این است که: ترک تریاک چند روز طول می کشد؟ با ما همراه باشید که ما در مرکز ترک تریاک کلینیک طلوعی دوباره به صورت کامل به بررسی آن پرداختیم.

اتفاقی که می افتد این است که پزشک وضعیت شما را بررسی کرده و سپس الگویی برای ترک تریاک تعیین می کند. بر اساس این الگو، داروهایی برایتان تجویز می شود. در نهایت شما مصرف تریاک را به کل قطع کرده و تحت نظر روانپزشک ترک اعتیاد ادامه مسیر را طی می کنید.

در زمان سم زدایی تدریجی علاوه بر دریافت خدمات درمانی جهت کاهش درد و خماری ترک تریاک، روزانه مشاوره فردی توسط روانشناسان خواهید داشت تا دلایل گرایش به مصرف مواد مخدر مشخص شود و به شما تکنیک های کنترل وسوسه آموزش داده می شود. همچنین رفتار درمانی شناختی یا CBT یکی از خدمات ارائه شده درمرکز ترک تریاک طلوعی دوباره می باشد که در صورت نیاز و با تشخیص روان پزشک در برنامه درمان اعتیاد بیماران قرار می گیرد و در طی جلسات مشاوره ای CBT، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت متناسب با شرایط هر بیمار تعریف می شود.

ترک تریاک چند روز طول می کشد؟

ترک تریاک چند روز طول می کشد؟

سم زدایی تدریجی تریاک چگونه انجام می شود؟

روز سوم درمان

معمولا وقتی به روز سوم می رسید دردها و علائم ترک خودشان را نشان می دهند. شما تحت نظر پزشک قرار دارید و داروهای لازم برایتان تجویز می شود تا ترک تریاک با کمترین علائم درد و خماری انجام شود. مهم است که با اراده قوی به ادامه مسیر پیش رو فکر کنید.

روز ششم ترک اعتیاد

این مرحله مرحله ی مهمی است. افرادی که بتوانند روند درمان را تا روز ششم ادامه دهند، به مرحله خوبی رسیده اند. در این روز مقدار قابل توجهی سم از بدن تان خارج شده است. در این زمان می توانید در نظر بگیرید که مهم ترین مراحل را پشت سر گذاشته اید. البته دوره نقاهت تان هم چنان ادامه دارد.

داشتن رژیم غذایی مناسب برایتان بسیار مهم است. ویتامین ها و مواد مغذی لازم باعث می شود تا مقاومت بدن تان افزایش یافته و راحت تر بتوانید دوره درمان را به اتمام برسانید.

روز دهم درمان

اکنون شما در روزهای پایانی ترک قرار دارید. روز دهم را می توان روز پایانی ترک تریاک در نظر گرفت. البته مراقبت ها هم چنان ادامه دارد. بعد از ترک اعتیاد تریاک پیشنهاد ما به شما استفاده از ایمپلنت نالتروکسان با هدف کاهش حس نشئگی و میل به مصرف مجدد مواد مخدر می باشد که از آن به عنوان یک داروی مکمل جهت تکمیل درمان اعتیاد استفاده می شود.

ترک تریاک چند روز طول می کشد؟

سم زدایی فوق سریع تریاک

مصرف تریاک بصورت کشیدنی

دوز مصرفی کمتر از ۱٫۵ گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع تریاک به مدت ۲ شب و ۳ روز بستری

دوز مصرفی بین ۱٫۵ الی ۳ گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع تریاک و یک شب بستری اضافه

دوز مصرفی بین ۳ الی ۵ گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع تریاک و دو شب بستری اضافه

مصرف تریاک بصورت خوراکی

دوز مصرفی کمتر از ۱٫۵ گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع تریاک به مدت ۲ شب و ۳ روز بستری

دوز مصرفی بین ۱٫۵ الی ۲ گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع تریاک و یک شب بستری اضافه

دوز مصرفی بین ۲ الی ۳ گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع تریاک و دو شب بستری اضافه

ترک تریاک در منزل

تقریبا تمامی افرادی که با اعتیاد به تریاک دست به گریبان هستند، یکی دو بار سعی کرده اند تا تریاک را به صورت سنتی و در منزل کنار بگذارند. متاسفانه این روش خیلی وقت ها جواب نمی دهد. آمارها نشان می دهد که تنها ۱۵ درصد از افراد می توانند با این روش ترک کنند. در روش سنتی طول دوره ترک بیشتر از روش سم زدایی تدریجی می باشد و در این مدت دچار درد و مشکلات جسمانی و روانی خواهند شد.
ترک اعتیاد با توجه به وابستگی های روانی و جسمانی ایجاد شده در اثر مصرف مواد مخدر نیازمند دریافت خدمات روان درمانی تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد می باشد و هرگونه ترک خودسرانه و خارج از نظر پزشک نتیجه ای جز شکست و بازگشت به اعتیاد به همراه نخواهد داشت.

ترک شیره تریاک چند روز است؟

برای درمان اعتیاد به شیره تریاک هم روش های مختلفی وجود دارد. مهم است که چقدر و برای چه مدتی مصرف داشته اید. برای ترک شیره نیز، ابتدا وضعیت جسمی و روحی شما بررسی شده و سپس دوره درمان مشخص می شود. برای ترک شیره تریاک، دو روش سم زدایی تدریجی شیره و سم زدایی فوق سریع شیره وجود دارد:

ترک شیره به روش سم زدایی فوق سریع

علاوه بر شرایط جسمانی برای سم زدایی فوق سریع شیره، دوز مصرفی شیره بسیار مهم می باشد و فقط در شرایط زیر امکان سم زدایی فوق سریع شیره وجود دارد:

سم زدایی فوق سریع شیره تریاک در هر دو حالت کشیدنی و خوراکی

دوز مصرفی کمتر از ۱ گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع شیره به مدت ۲ شب و ۳ روز

دوز مصرفی بین ۱٫۵ الی ۲ گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع شیره و یک شب بستری اضافه

دوز مصرفی بین ۲ الی ۳ گرم درمان بصورت سم زدایی فوق سریع شیره و دو شب بستری اضافه

درمان در این روش حدود یک هفته طول می کشد. در طول درمان تیم پزشکی و درمانی کلینیک ترک تریاک طلوعی دوباره که بهترین مرکز ترک تریاک می باشد، وضعیت تان را زیر نظر دارد. از این روش برای افرادی استفاده می شود که اعتیادشان شدید نیست. هم چنین برای شرایطی که فرد نمی تواند از روش ترک تدریجی استفاده کند هم این روش مفید است.

ترک شیره به روش سم زدایی تدریجی

بهترین روش ترک شیره بستری در  مرکز ترک تریاک شبانه روزی طلوعی دوباره و ترک شیره به روش سم زدایی تدریجی طی ۷ تا ۱۰ روز می باشد. مزیت بزرگ بستری شدن این است که پزشکان و روانپزشکان به صورت کامل بر وضعیت شما اشراف دارند. در طی دوره درمان ممکن است با واکنش های پیش بینی نشده ای از بدن تان مواجه باشیم.

حضور همیشگی کادر درمان در کلینیک طلوعی دوباره باعث می شود خیالتان از تمامی جوانب راحت باشد. خدمات هتلینگ و تنظیم خواب باعث می شود در مدت بستری تان، همه چیز برای شما فراهم باشد. موضوع مهم دیگر این است که شما اگر بخواهید هم نمی توانید به سراغ ماده مخدر بروید. اگر در منزل باشید مطمئنا برای مصرف دوباره وسوسه می شوید.

ترک تریاک چند روز طول می کشد؟

ترک تریاک چند روز طول می کشد؟

روش ترک تریاک و شیره تریاک در کلینیک طلوعی دوباره

ما به عنوان مجهزترین و بهترین مرکز ترک تریاک در تهران، اولویت را در سلامتی همیشگی شما می دانیم. اما منظورمان از سلامتی همیشگی چیست؟ راه های زیادی برای ترک اعتیاد وجود دارد که متاسفانه برخی از ان ها می تواند برای سلامتی تان مضر باشد. تصور کنید شما از چنگال یک ماده مخدر رها شده اما با ماده اعتیادآور دیگری دست به گریبان می شوید. ما با بهره گیری از جدیدترین روش های ترک اعتیاد دنیا و نیروهای متخصص پزشک و روانپزشک و البته خدمات صادقانه، شما را همراهی می کنیم.
همان طور که در ابتدای متن اشاره کردیم، روش ترک شما می تواند به خیلی از فاکتورها بستگی داشته باشد. ابتدا در یک بررسی کامل، وضعیت جسمی و روحی شما سنجیده می شود. مشکلات روحی و بیماری های جسمی بررسی می شود. این مرحله مهم است چون می خواهیم روند درمان برایتان به بهترین شکل پیش برود. مسلما نمی توان برای همه افراد نسخه واحدی پیچید.
در مرحله بعدی برنامه درمانی شما مشخص می شود. از این جا به بعد کلیه کادر درمان شامل پزشکان و روانپزشک ترک اعتیاد در کنار شما هستند. امکانات مختلف ورزشی، رفاهی، بیمارستانی، هتلینگ و… در اختیار شما قرار دارد. در آخر با دیدن سلامتی دوباره شما، انرژی بیشتری برای ادامه راه مان دریافت می کنیم.
به طور میانگین ۷ تا ۱۴ روز طول می کشد تا ماده مخدر از بدن تان خارج شود. البته باید بگوییم دوره درمان پس از این مدت هم ادامه دارد. مراحل مختلف درمان شامل مشاوره های روانشناسی، ویزیت های دوره ای توسط روانپزشک، شرکت در کلاس های گروه درمانی باید سپری شود.

سخن پایانی:

سوالاتی مانند : “ترک تریاک چند روز طول می کشد؟” را زیاد می شنویم. بهتر است به دنبال این که ترک در طی چه زمانی اتفاق می افتد، نباشید. شما تصمیم بگیرید و اراده کنید. مراحل بعدی هر کدام در زمان خودش پیش می رود. حتما شنیده اید که می گویند به جای این که فکر کنی که هزاران کیلومتر جلوی پایت را روشن کنی، کافیست یکی دو قدم جلوتر را روشن کنی و به همین ترتیب ادامه بدهی. ما تا روشن شدن تمامی مسیر جلوی رویتان، همراه شما هستیم. در ادامه این مقاله به سوالات متداول در زمینه ترک تریاک می پردازیم.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

5 Comments

  1. با سلام من بچه شهرستان هستم حدود ۴سال روزانه ۲گرم شیره سوخته به صورت خوراکی و ۱گرم بصورت کشیدن مصرف دارم ۳۰سال هم سن دارم ی خواهشی از شما دارم لطف کنید بهم بگید هزینه بستری که برای مصرف من لازم حالا ۱۵ روز یا ۲۰ روز دوباره خواهش میکنم بهم بگید حدود هزینش چقدر میشه ممنون میشم خدا خیرت بده

    • کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره گفت:

      سلام. لطفا با شماره کلینیک تماس بگیرید راهنمایی کامل توسط پزشک مشاور انجام خواهد شد

      • مهدی گفت:

        سلام من حدود ۱ماهه تریاک مصرف میکنم حدود ۱گرم در روز چن روز وقت میبره ترک کنم؟قبلا هم یه دوره ۴ماهه و ۳ماهه مصرف کردم ولی با مصرف قرص ایبوپروفن و کپسول مگافن به مدت ۴روز واسه تسکین درد ترک کردم حدود ۷یا۸ماه آیا این روش درستیه؟

  2. Sasan گفت:

    ده ساله تریاک میکشم ظهر۳گرم شب ۳گرم سی روزه ترک یابویی کردم ولی بجای هرروز دردم کمترشه بیشترمیشه

  3. محسن بازوکار گفت:

    با سلام،بنده سه ساله مصرف یک گرم تریاک دارم،الان چهار روزه درحال ترکم،درد پا بدجور اذیتم میکنه،اونو تحمل میکنم فقط بهم کمک کنین خلط گلو رو چطور تحمل کنم،دچار خفگی میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =