درمان الکل با ایمپلنت دی سولفیرام

الکل و درمان قطعی آن با دی سولفیرام روشی جدید است که به تازگی در برخی کلینیک های پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد. دی سولفیرام دارویی برای بازداری از پردازش الکل در بدن است.

این دارو روش متابولیسم الکل را در بدن تغییر داده و باعث ایجاد حساسیت شدید فرد نسبت به الکل می شود. علائم درمان با ایمپلنت دی سولفیرام برای ترک الکل به این صورت است که اگر الکل بنوشید برخی مواد سمی در خون شما افزایش خواهد یافت. افت فشار خون، حالت تهوع و مشکلات تنفسی از عوارض نوشیدن الکل در حین مصرف دی سولفیرام است.

دی سولفیرام پردازش و عملکرد الکل را در بدن مختل می‌کند و باعث می‌شود هنگام نوشیدن الکل حال بسیار بدی در فرد ایجاد شود. دی سولفیرام ماده‌ای نسبتا غیر سمی است اما برای درمان الکل بسیار مؤثر است. نحوه ی مصرف و دوز مصرفی دی سولفیرام بسته به نظر پزشک متخصص تعیین می شود. جای گذاری ایمپلنت دی سولفیرام برای درمان الکل روشی جدید است که در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به آن دسترسی خواهید داشت.

عوارض مصرف دی سولفیرام

استفاده از دی سولفیرام باعث می‌شود که با نوشیدن حتی میزان کمی الکل واکنش‌های حساسیتی شدید در فرد بروز کند. این حساسیت‌ها حال ناخوشایندی را در فرد ایجاد می‌کنند. دی سولفیرام در فرایند متابولیسم الکل ایجاد اختلال کرده و مانع ترکیب درست آن در بدن و ایجاد حالت سرخوشی می‌شود. با مصرف الکل در زمان درمان با سولفیرام میزان برخی ترکیبات شیمیایی مانند استالدئید در خون به شدت افزایش یافته و باعث ایجاد سندروم استالدئید در فرد می‌شود. این علائم به نوعی واکنش دی سولفیرام الکل نام دارند. بسته به دوز دی سولفیرام و میزان مصرف الکل بعد از استفاده از دی سولفیرام شدت واکنش‌های بدن و حساسیت‌ها افزایش یا کاهش خواهد یافت. میزان تاثیر کاشت ایمپلنت دی سولفیرام برای ترک انواع مواد مخدر بسته به شرایط فرد داشته و بسته به روش درمانی متفاوت خواهد بود.

ایمپلنت دی سولفیرام

دی سولفیرام برای ترک الکل چطور استفاده می‌شود؟

• خوراکی با غذا یا بدون غذا
  • یک بار در صبح طبق تجویز پزشک
  • در صورت ایجاد خواب آلودگی شب‌ها
  • میزان مصرف بر اساس نتایج پزشکی و پاسخ به درمان
  • حداکثر دوز توصیه شده ۵۰۰ میلی‌گرم در روز است
  • استفاده باید به صورت مرتب باشد
  • در زمان مشخصی مصرف شود

انواع قرص دی سولفیرام

• ۲۵۰ میلی‌گرم
  • ۵۰۰ میلی‌گرم

نکات مهم در مصرف دی سولفیرام

• حداقل ۱۲ ساعت از آخرین مصرف الکل باید گذشته باشد.
  • به عنوان مکمل درمانی تأثیر‌گذار است

عوارض جانبی مصرف دی سولفیرام برای ترک

•  بثورات پوستی
  •  آکنه
  •  سردرد خفیف
  •  خواب آلودگی
  •  خستگی
  •  ناتوانی جنسی
  •  طعم فلزی یا طعم سیر مانند در دهان

در صورت بروز چه علائمی به پزشک مراجعه کنید؟

• خستگی مفرط
  • ضعف
  • کمبود انرژی
  • از دست دادن اشتها
  • ناراحتی معده
  • زردی پوست یا چشم‌ها
  • ادرار تیره

موارد احتیاط و هشدار در مصرف دی سولفیرام

در صورتی که به موادی مانند تیرورام که در سموم دفع آفات و لاستیک وجود دارند حساسیت داشته اید قبل از مصرف دارو به دکتر اعلام کنید.

در صورتی که از سولفیرام استفاده می‌کنید استفاده از الکل، حتی در مقادیر کم، می‌تواند منجر به واکنش‌های زیر شود:

• گرگرفتگی
  • سردرد تپنده
  • مشکلات تنفسی
  • خستگی مفرط
  • غش
  • ضربان قلب نامنظم
  • تاری دید

واکنش جدی‌تر این دارو و الکل شامل موارد زیر است:

• مشکلات تنفسی
  • از دست دادن هوشیاری
  • درد قفسه ی سینه

با مشاهده این علائم حتماً به مراقبت‌های پزشکی مراجعه کنید.

بارداری و شیردهی و دی سولفیرام

در دوران بارداری، دی سولفیرام باید فقط زمانی که مشخصاً مورد نیاز است تجویز شود. انتقال دارو از طریق شیرمادر به کودک هنوز مشخص نشده است قبل از شیردهی حتما با پزشک مشورت کنید.

موارد منع کاشت ایمپلنت  دی سولفیرام برای ترک الکل

در برخی موارد افراد دچار مشکلاتی هستند که استفاده از دی سولفیرام می تواند باعث ایجاد ریسک های بالایی شود. برای نمونه افرادی که علائم و مشکلات زیر را دارند نباید از دی سولفیرام استفاده کنند.

• بیماری شدید قلبی
  • انسداد کرونر
  • روان پریشی
  • حساسیت بیش از حد

مدت زمان ترک الکل با ایمپلنت دی سولفیرام

بسته به میزان مصرف و مدت مصرف الکل بدن فرد در شرایط متفاوتی خواهد بود. کسی که مدت کوتاهی است که به الکل اعتیاد با کسی که چندین سال است به صورت مداوم الکل مصرف کرده در مراحل ترک شرایط متفاوتی را تجربه خواهد کرد. ایمپلنت دو سولفیرام به طور معمول حدود ۶ ماه در بدن باقی مانده و مانع از مصرف الکل می شود. در عین حال گذشته از مصرف دی سولفیرام فرد بایستی از خدمات روانشناسی و سایر دارو های روانپزشکی در دوران نقاهت استفاده کند.

هزینه ترک الکل با ایمپلنت دی سولفیرام

ترک الکل برای هر فرد شرایط متفاوتی دارد و نیازمند خدمات و امکانات متفاوتی است. میزان دوزی به صورت ایمپلنت باید وارد فرد شود بسته به شرایط و وضعیت اعتیاد و سلامت وی دارد. برای دریافت هزینه الکل با ایمپلنت دی سولفیرام بهتر است با مرکز طلوعی دوباره که در این زمینه امکانات بسیار زیادی ارائه می دهد تماس بگیرید.

مرکز ترک الکل با قرص دی سولفیرام طلوعی دوباره

در بهترین مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره با دارا بودن بهترین پزشکان متخصص ترک اعتیاد و روانشناسان و روان پزشکان ترک اعتیاد و با استفاده از جدید ترین روش های ترک اعتیاد شامل کاشت ایمپلنت دی سولفیرام توانسته به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد در ایران و همچنین خاورمیانه شناخته شود شما می توانید برای دریافت مشاوره به صورت تخصصی با ما تماس بگیرید.