کلینیک ترک اعتیاد
اختلال تبدیلی چیست؟
18 آبان 1400
کلینیک ترک اعتیاد
اختلال شخصیت ضد اجتماعی چیست؟
18 آبان 1400
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد

رابطه اختلال تبدیلی و سوء مصرف مواد

۰
(۰)

 اگرچه رابطه بین اختلال تبدیلی و سوء مصرف مواد هنوز مبهم است، برخی از مطالعات نشان می دهد که این دو اختلال بیشتر از حد تصور بطور همزمان رخ می دهد. اختلال تبدیلی یک اختلال روانی است. بر اساس گزارش های کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، یک فرد مبتلا به اختلال تبدیلی علائم اختلال جسمی را نشان می دهد که معاینات پزشکی توضیحی برای آنها ندارد. بسیاری از این علائم، مربوط به سیستم عصبی است و ممکن است شامل نابینایی، بی حسی و ناتوانی در راه رفتن باشد.

حتما مطالعه کنید: اختلال تبدیلی

سوء مصرف مواد همراه با بسیاری از اختلالات روانی، از جمله اختلال تبدیلی، روی می دهد. متاسفانه اطلاعات کمی در مورد ارتباط بین اختلال تبدیلی و سوء مصرف مواد وجود دارد. با این وجود، برخی از مطالعات ارتباط و همبستگی بین این دو اختلال را نشان می دهند.

اثرات و عوارض جانبی مصرف مواد مخدر بر اختلال تبدیلی

اثرات و عوارض جانبی مصرف مواد مخدر بر اختلال تبدیلی مشخص نیست. با این وجود، گزارشی از یک مجله پزشکی، یک یافته جالب را به اشتراک گذاشته است. این گزارش نتایج یک مطالعه روی جمعیت آلمانی را مورد بررسی قرار داده است که ارتباط معنی داری بین هر دو بیماری را نشان داد. در افراد ۱۴ تا ۲۴ ساله، وابستگی به مواد با اختلال تبدیلی همراه بوده است.

اختلال تبدیلی، یک نوع اختلال شبه جسمانی است، گروه وسیعی از اختلالات روانی که شامل بیماری های جسمی و بدون توضیح پزشکی است. همان گزارش بیان کرده است که اختلالات جسمانی با اختلالات مصرف مواد ارتباط معنا داری دارد. مطالعات بیشتری باید انجام شود تا به ارتباط دقیق بین مصرف مواد و اختلال تبدیلی پی برده شود. با این حال، نتایج این مطالعه نشان می دهد که ممکن است بین این دو اختلال ارتباطی وجود داشته باشد.

رابطه اختلال تبدیلی و سوء مصرف مواد

رابطه اختلال تبدیلی و سوء مصرف مواد

آیا ابتلا به اختلال تبدیلی منجر به اعتیاد خواهد شد؟

مشخص نیست که آیا ابتلا به اختلال تبدیلی منجر به اعتیاد می شود یا خیر. تحقیقات بسیار کمی در مورد اختلال تبدیلی و اختلالات همزمان مصرف مواد انجام شده است. با این وجود، یک فرد با اختلال روانی درمان نشده، مانند اختلال تبدیلی، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سوء مصرف مواد مخدر یا الکل باشد.

درمان همزمان اختلال تبدیلی و سوء مصرف مواد

اگرچه شایع نیست، اما اختلال تبدیلی و سوء مصرف مواد ممکن است در برخی افراد به طور همزمان اتفاق بیفتد. متخصصان سلامت روان توصیه می کنند هر دو اختلال را به طور همزمان درمان کنید. اگر شما یا یکی از عزیزانتان بطور همزمان دچار اختلالات روانی و سوء مصرف مواد هستید، می توانید همین امروز اولین قدم را برای درمان بردارید. کارشناسان و متخصصان با تجربه ما در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران برنامه های مختلفی در درمان اختلال مصرف مواد و اختلال همزمان تبدیلی اراٸه می دهند. همین امروز تماس بگیرید تا کارشناسان ما در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، اطلاعات بیشتری را در زمینه مراقبت از بیماری های روانی همزمان و اعتیاد در اختیار شما قرار دهند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یک =