عوارض مصرف الکل در بارداری
عوارض مصرف الکل در بارداری
10 شهریور 1400
عوارض مصرف شیشه بر دندان
عوارض مصرف شیشه بر دندان
10 شهریور 1400
نمایش همه
رابطه اعتیاد و تنهایی

رابطه تنهایی و اعتیاد

۵
(۱)

تنهایی اغلب به عنوان یک حالت منفی زندگی در نظر گرفته می شود، اگرچه برای تجدید قوا به تنهایی به مدت زمان کمی نیاز است. بر اساس یک مطالعه در دانشگاه هاروارد حدود ۲۵ تا ۶۰ درصد از سالمندان آمریکایی از تنهایی رنج می برند. مطالعه دیگری تنهایی در بین مخاطبین جوانتر که شامل “۷۹٪ از افراد دهه هشتادی (افراد بین ۱۸ تا ۲۲ ساله) می شود را نشان می دهد و سپس، “۷۱٪ از ملنیال ها (فرزندان نسل هزاره) گزارش کردند که احساس تنهایی می کنند.”ارتباط بین تنهایی و اعتیاد باید چیزی باشد که مردم در این مدت زمان نامعلوم نسبت به آن آگاهی داشته باشند. تنها بودن و احساس تنهایی کردن اساسا به علت ویژگی های متفاوتی که بر ذهن، بدن و احساسات ما می گذارد متفاوت است. در ادامه این مقاله از سایت کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به بررسی رابطه تنهایی و اعتیاد خولهیم پرداخت.

علاوه بر این، تنها بودن به اندازه ای مفید است که افراد می توانند آن را به عنوان روشی برای رهایی از زندگی پر استرس در نظر بگیرند. به عنوان مثال، ممکن است شما در پارکی باشید و در حال لذت بردن از مناظر اطراف خود هستید. ممکن است از روحیه شاد و سالمی برخوردار باشید. با وجود تنها بودن احساس کامل بودن نیر وجود خواهد داشت.

در مقابل، شما ممکن است در جمع دیگران باشید و به دلیل نداشتن ارتباط با آنها، احساس درماندگی و تنهایی کنید. تنهایی اغلب شامل تنها ماندن و این احساس است که گویی یک فقدان یا یک خلاء درونی دارید که باید آن را پر کنید. این یک حالت روحی است که باعث می شود فرد احساس طرد شدن، دوست نداشته شدن، محروم بودن، نادیده گرفته شدن و نامعتبر بودن داشته باشد.

به عنوان مثال، افراد تنها ممکن است به دنبال همراهی دیگران باشند، اما به دلیل ناراحتی، اضطراب، افسردگی، افکار منفی و سایر عوامل، ممکن است برقراری ارتباط با دیگران برای او دشوار باشد و با چرخه ای از انزوا و درد دست و پنجه نرم کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۲۲۲۴۱

تنهایی چگونه بر سلامت و بهبودی فرد تاثیر می گذارد

تنهایی بر مسائل مهمی چون تجربیات اجتماعی، حالات احساسی، سلامت روانی و سلامت جسمی تاثیر می گذارد.

تنهایی یک عامل خطر برای افسردگی، دیابت نوع ۲، آرتریت، ضعف سیستم ایمنی، اختلال الگوی خواب و افزایش استرس به شمار می رود. این امر شامل احساس عزت نفس پایین نمی شود. ضد اجتماعی بودن، عملکرد ضعیف قلب و عروق، اضطراب، عملکرد ضعیف مغز، افزایش سیگار کشیدن، مصرف زیاد الکل یا مواد مخدر، حافظه ضعیف، افکار خودکشی، اقدامات خودکشی یا تلاش برای خودکشی و افزایش میزان مرگ و میر. اگر یکی از عزیزان شما در مورد خودکشی با شما صحبت کرده است، فورا اقدامات لازم را برای ممانعت از تصمیم او انجام دهید.

برای دریافت خدمات ترک الکل وارد صفحه مرکز ترک الکل شوید

علاوه بر این، کسانی که احساس تنهایی می کنند فاقد حمایت اجتماعی لازم برای غلبه بر خلق و خوی ضعیف و احساس سلامت هستند. در نهایت، با وضعیت کنونی COVID-19 و انزوا به دلیل قرنطینه، کسانی که تنهایی را تجربه می کنند ممکن است شرایط عود مجدد افسردگی، اضطراب یا غم و انزوا شرایط آنها را بدتر کند. در نتیجه، این فرد ممکن است با روش های ناسالم مانند روی آوردن به مواد مخدر یا مشروبات الکلی برای رهایی از مشکلات خود روی آورد.

برای دریافت خدمات ترک داروی ضد افسردگی وارد صفحه مرکز ترک داروی ضد افسردگی شوید

رابطه تنهایی و اعتیاد

رابطه تنهایی و اعتیاد

افراد به دلیل افزایش احتمال افسردگی و احتمالاً کاهش اعتماد به نفس، ممکن است تصمیم بگیرند که با این احساسات به شیوه ای ناسالم مقابله کنند. تنهایی و اعتیاد برای تعداد زیادی از افرادی که از اختلال مصرف مواد رنج می برند دست به دست هم داده و باعث بدتر شدن شرایط فرد می شوند.

روی آوردن به مصرف مواد برای مقابله با چالش هایی مانند افسردگی، اضطراب و ضربه روحی، اختلالات همزمان گفته می شود. در موارد تنهایی، فرد ممکن است به راحتی در دام نوشیدن مشروبات الکلی گرفتار شود تا با شرایط دشوار خود مقابله کند. بر اساس برخی مطالعات انجام شده، تنهایی به عنوان یک عامل خطر برای سوء مصرف الکل محسوب می شود.

حتما مطالعه کنید: سم زدایی ترک اعتیاد

علاوه بر این، مطالعات مختلف نشان داده اند که مصرف الکل در افراد سالمند شایع تر است. بر طبق گزارشات انجام شده ۶۵ درصد از “بزرگسالان ۴۵ سال به بالا که اعتیاد به مواد مخدر یا الکل در آنها تشخیص داده شده است، تنها هستند”. جالب اینجاست که کسانی که اعتیاد به مصرف مواد مخدر یا نوشیدن مشروبات الکلی را انتخاب کرده اند، اغلب ممکن است انزوا را نیز انتخاب کنند تا اعتیاد خود را از عزیزان یا دوستان خود پنهان کنند و به طور فزاینده ای برای مقابله با احساس تنهایی خود تنها تر می شوند.

در نتیجه، ممکن است به نوشیدن الکل یا مصرف مواد مخدر برای یافتن تسکین کوتاه مدت خود روی آورند. علاوه بر این، سایر داروها مانند کوکائین یا شیشه ممکن است به عنوان ماده ای انتخابی برای افزایش روحیه، ایجاد انرژی در افراد و ایجاد احساسات سرخوشی برای مبارزه با افسردگی انتخاب شوند. هنگامی که فردی به مواد مخدر خطرناکی مانند این ها وابسته می شود، درخواست کمک از پزشک متخصص در این زمینه بهترین کار برای کاهش هوس ها و تمایلات مغز و بدن و همچنین کاهش خطر اوردوز کشنده یا غیر کشنده است.

برای دریافت خدمات ترک شیشه وارد صفحه مرکز ترک شیشه شوید

رابطه تنهایی و اعتیاد به الکل

رابطه تنهایی و اعتیاد به الکل

هنگامی که فردی برای مقابله با تنهایی و یا افسردگی شروع به نوشیدن مشروبات الکلی می کند، باعث بدتر شدن شرایط او خواهد شد.

علاوه بر این، فردی که به نوشیدن مشروبات الکلی روی می آورد، ممکن است به محض نوشیدن چند فنجان در چند نوبت به سرعت نسبت به آن تحمل ایجاد کند. فردی که در هر جلسه ۲ تا ۳ فنجان نوشیدنی می نوشد ممکن است به زودی متوجه شود که به مقدار و تعداد دفعات بیشتری الکل نیاز دارد که در واقع به معنای پرخوری است. یعنی نوشیدن ۴ فنجان یا بیشتر مشروبات الکلی در فاصله ۲ ساعت برای زنان و ۵ فنجان یا بیشتر در فاصله ۲ ساعت برای مردان. اگرچه ممکن است افراد به دلایل مختلفی به نوشیدن مشروبات الکلی روی آورند، اما تنهایی موجب می شود آنها بیشتر در معرض خطر قرار گیرند و در نتیجه باید در مورد ارتباط بین تنهایی و اعتیاد اطلاعات بیشتری کسب کنند.

برای دریافت خدمات ترک گل وارد صفحه مرکز ترک گل شوید

نوشیدن این مقدار ممکن است احساس مسمومیت را تا زمانی که افراد به دنبال افزایش میزان الکل مصرفی خود نباشند، کاهش دهد. به عنوان مثال، برخی از افرادی که مبتلا به سوء مصرف الکل هستند ممکن است به نوشیدن زیاد الکل روی آورند، زیرا این مقدار الکل دیگر آنها را اضی نمی کند.

علاوه بر این، از آنجا که الکل موجب ایجاد تغییراتی در شیمی مغز می شود، ترک مصرف طولانی مدت الکل بسیار دشوار است. ترک الکل بدون مقدمه قبلی ممکن است بسیار دشوار باشد زیرا ترس از بروز علائم ترک الکل مانند هوس، تهوع، استفراغ و توهم ممکن است فرد را به نوشیدن مشروب طولانی مدت تشویق کند.

سخن پایانی

در خصوص رابطه تنهایی و اعتیاد باید بدانید اگر فردی مبتلا به سوء مصرف مواد مخدری مانند آلپرازولام، کوکائین یا سایر مواد بسیار اعتیاد آور باشد، ترک تدریجی مصرف یا ترک ناگهانی و بی مقدمه برای او به چالشی بزرگ تبدیل خواهد شد. اگر شما یا یکی از عزیزانتان با اختلال مصرف الکل یا سوء مصرف مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنید، روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. غلبه بر تنهایی و اعتیاد بسیار دشوار است، اما امکان پذیر است. همین امروز با یکی از کارشناسان مجرب و آموزش دیده مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره صحبت کنید.

برای دریافت خدمات ترک آلپرازولام صفحه مرکز ترک آلپرازولام شوید

    به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

    روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

    میانگین آرا ۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۱

    رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهار + چهار =