رفلاکس معده و ارتباط آن با مصرف الکل
مصرف الکل و رفلاکس معده
24 مرداد 1400
تاثیر الکل بر روده
تاثیر الکل بر روده
24 مرداد 1400
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد

سیگار و اختلال مصرف مواد

۴
(۲۲)

بهبودی از اعتیاد ممکن است کمی دشوار باشد، به همین دلیل است که برخی از افراد از انواع روش های ترک استفاده می کنند. برخی از این روش ها، سالم تر از بقیه هستند. افرادی که سیگار می کشند، با مشکلات و خطرات بیشتر و آشکارتری در ارتباط با سیگار مواجه خواهند شد، اما خطرات دیگری نیز آنها را تهدید خواهد کرد. بر اساس مطالعاتی که در سال های اخیر انجام شده، سیگار کشیدن در دوران نقاهت ممکن است احتمال تجربه شکست در ترک اعتیاد را افزایش دهد و در این مقاله از سایت کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به بررسی سیگار و اعتیاد به مواد مخدر خواهیم پرداخت.

بر اساس مطالعات جدید، اعتیاد به نیکوتین و سیگار کشیدن با شکست در بهبودی مرتبط است.

برای دریافت خدمات ترک تریاک وارد صفحه مرکز ترک تریاک شوید

سیگار و اختلال مصرف مواد

افزایش افراد سیگاری در دوران نقاهت

طبق گزارشات سازمان غذا و دارو گزارش می دهد که ۱۵٫۵ درصد از افراد بزرگسالان در ایالات متحده سیگار می کشند که رقمی معادل ۳۷٫۸ میلیون نفر است. از این تعداد ۷۶٫۱ درصد به طور روزانه سیگار می کشند. اگرچه کمپین های ضد سیگار، تعداد کل افرادی که سیگار می کشند را کاهش داده است، اما لزوماً به جامعه بهبود یافته تعمیم داده نمی شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۲۲۲۴۱

در میان افرادی که در حال ترک اعتیاد هستند (اطلاعات کافی در این مورد در دسترس نیست، اما بر اساس مطالعه ای که در سال ۲۰۰۷ منتشر شده)، شیوع سیگار کشیدن را در بین معتادان به الکل در تنسی نشان می دهد. از میان افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، ۵۶٫۱ درصد سیگاری بودند و ۷۸٫۸ درصد از افراد دیگر گزارش کردند که روزانه نصف پاکت یا بیشتر سیگار می کشیدند.

مطالعات مختلف نشان می دهد که سیگار کشیدن با اعتیاد به مواد مخدر ارتباط تنگاتنگی دارد.

اگرچه بسیاری از افراد در ترک اعتیاد ادعا می کنند که سیگار کشیدن به آنها کمک می کند تا هوشیار بمانند، اما شواهد مختلفی وجود دارد که خلاف این ادعا را ثابت می کند. بر اساس مطالعه ای که در مجله روانشناسی بالینی منتشر شده، سیگار کشیدن با افزایش خطر عود در افرادی که با اعتیاد دست وپنجه نرم می کنند، مرتبط است.

جهت دریافت خدمات ترک رواشناسی اعتیاد وارد صفحه روانشانسی ترک اعتیاد شوید

محققان، اطلاعات ارائه شده توسط بیش از ۵۵۰۰ نفر که به دو نظرسنجی ملی جداگانه با سه سال فاصل پاسخ دادند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. تمام این افراد سابقه اعتیاد داشتند و در زمان نظرسنجی اولیه در حال ترک اعتیاد بودند. محققان دریافتند افرادی که سیگار می کشیدند و اکنون با گذشت سه سال از آن ماجرا هنوز هم سیگار می کشند، ۱٫۵ برابر بیشتر از افرادی که سیگار را ترک کرده اند، با مشکل مواجه می شوند.

از کسانی که در مصاحبه اولیه سیگار نمی کشیدند اما بعدها تصمیم به کشیدن سیگار گرفتند، پنج برابر بیشتر احتمال عود اعتیاد وجود داشت. احتمال عود یا بازگشت برای کسانی که بیش از حد سیگار می کشند در مقایسه با آن دسته از افرادی که کمتر سیگار می کشند، افزایش می یابد. به ازای هر نخ سیگار که روزانه به مصرف فرد اضافه شود، احتمال عود ۰٫۷ درصد افزایش خواهد یافت.

برای دریافت خدمات تخصصی پزشکی ترک اعتیاد وارد صفحه پزشک ترک اعتیاد شوید

ترک سیگار و سایر مواد مخدر به طور همزمان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

افزایش افراد سیگاری در دوران نقاهت

چرا سیگار کشیدن ممکن است به عود مصرف مواد مخدر منجر شود؟

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد اعتیاد به نیکوتین ممکن است منجر به عود مصرف مواد مخدر شود. اولین دلیل این است که سیگار کشیدن معمولا با مصرف مواد مخدر و نوشیدن الکل همراه خواهد بود، بنابراین کشیدن سیگار ممکن است به عنوان یک عامل عود کننده یا یکی از علائم مواد مخدر عمل کند. دلیل دوم این است که بر اساس برخی از مطالعات، قرار گرفتن در معرض نیکوتین با تمایل به مصرف مواد مخدر و محرک ها مرتبط می باشد. اگرچه برخی معتقدند ترک سیگار و سایر مواد اعتیادآور به طور همزمان بسیار دشوار و چالش انگیز است، اما در حقیقت ترک سیگار در طول درمان و بهبودی از اعتیاد ممکن است اهمیت فراوانی داشته باشد.

برای دریافت خدمات ترک الکل وارد صفحه مرکز ترک الکل شوید

سخن پایانی

در خصوص رابطه مصرف سیگار و اختلال مصرف مواد باید بدانید افرادی که سیگار می کشند، با مشکلات و خطرات بیشتری در ارتباط با اعتیاد مواجه می شوند اما نکته امیدوار کننده این است که اعتیاد به هر دلیلی که اتفاق افتاده باشد قابل درمان است و تنها نیازمند بستری در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد می باشد تا بیماران این فرصت را داشته باشند تا علاوه بر درمان اعتیاد به روان درمانی خود نیز بپردازند.

سوالات متداول

آیا کشیدن سیگار در هنگام ترک تریاک مفید است؟
خیر، در زمان ترک اعتیاد به تریاک سیگار کشیدن مفید نیست. استعمال دخانیات، به ویژه کشیدن تنباکو، می‌تواند اثرات منفی بر سلامتی داشته باشد و همچنین ممکن است مشکلات تنفسی را تشدید کند که ممکن است در طول ترک تریاک رخ دهد. علاوه بر این، اعتیاد به نیکوتین را می تواند در پی داشته باشد، که اعتیاد دیگری است و ممکن است بعداً مشکل ساز شود.

هنگام ترک اعتیاد به تریاک، مهم است که با یک پزشک متخصص ترک اعتیاد صحبت کنید تا یک برنامه شخصی برای ترک ایجاد کنید که هم جنبه های فیزیکی و هم جنبه های روانی اعتیاد را مورد توجه قرار دهد. توصیه های دکتر ممکن است شامل داروها، درمان و گروه‌های حمایتی و همچنین تغییرات سبک زندگی باشد که می‌تواند سلامت و رفاه کلی را ارتقا دهد.

بسترهای زیادی برای کمک به ترک اعتیاد به تریاک و استعمال دخانیات در دسترس است، از جمله خطوط تلفن، گروه های حمایتی و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی. مهم است که به دنبال کمک و حمایت باشید، زیرا غلبه بر اعتیاد می تواند یک فرآیند چالش برانگیز و گاهی طاقت فرسا باشد. با این حال، با حمایت و منابع مناسب، می توان به هوشیاری طولانی مدت دست یافت و زندگی سالم تر و شادتری داشت.

 

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۴ / ۵٫ شمارش آرا: ۲۲

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =