عوارض مصرف حشیش
عوارض مصرف حشیش
18 دی 1399
کلینیک ترک اعتیاد
کمیکال چیست؟
18 دی 1399
نمایش همه
مرکز ترک اپیوم یا شربت تریاک

مرکز ترک شربت تریاک

۳٫۲
(۲۷۲)
کلینیک ترک اعتیاد

شربت تریاک

شربت اپیوم یا شربت تریاک چیست؟

شربت تریاک یا شربت اپیوم که با نام هایی همچون تتور افیون یا مخلوط افیون نیز شناخته می شود ترکیبی بسیار اعتیاد آور و خطرناک از تریاک، الکل و آب می باشد و متاسفانه میان مردم به عنوان یک داروی گیاهی شناخته شده است اما به دلیل بالا بودن غلظت مرفین در آن یک مخدر محسوب شده و سوء مصرف آن نتیجه ای جز اعتیاد برای مصرف کننده به همراه نخواهد داشت. شربت تریاک در موارد محدودی توسط پزشکان به منظور کمک به کاهش اثرات قطع مصرف در نوزادان اعتیاد تجویز می گردد.

در کلینیک طلوعی دوباره بهترین مرکز ترک تریاک در تهران زیر نظر پزشکان متخصص و روانشناسان متخصص ترک اعتیاد می توانید درمان خود را شروع کنید.

دلایل مصرف شربت تریاک

مصرف شربت اپیوم به دلیل دارا بودن آلکالوئید‌های کدئین، مرفین و تریاک باعث ایجاد حالت سرخوشی در مصرف کننده می شود به همین جهت یک داروی مسکن است. بسیاری از بیماران اعتیاد تریاک و هروئین برای ترک تریاک و ترک هروئین اقدام به مصرف خودسرانه شربت اپیوم می کنند که در این رابطه باید بدانید که مصرف شربت اپیوم هیچ کمکی به ترک اعتیاد نخواهد کرد و فقط باعث می شود ایجاد وابستگی و اعتیاد می شود.

مرکز ترک اعتیاد

عوارض شربت اپیوم

عوارض مصرف شربت اپیوم چیست؟

خارش

خشکی دهان

سرگیجه و تهوع

شربت اپیوم

عوارض شربت تریاک بر روی کبد

عوارض شربت تریاک بر روی کبد

کبد مهمترین ارگان است که وظیفه آن تبدیل مواد غذایی و تبدیل آن به انرژی می باشد و نقش مهمی در حفظ تعادل و تنظیم هورمون ها دارد و متاسفانه مصرف شربت تریاک یا شربت اپیوم احتمال ابتلا به بیمارهای کبدی را تا بیش از ۳ برابر افزایش می دهد.

مصرف شربت تریاک برای درمان کبد چرب

یکی از باورها اشتباه در خصوص مصرف تریاک و به دنبال آن شربت تریاک، درمان کبد چرب است که باید بدانید مصرف این مخدر کمکی به درمان نمی کند و تنها باعث تشدید آن و افزایش احتمال ابتلا به سرطان کبد خواهد شد.

اما سوء مصرف و اعتیاد به شربت تریاک با علائم و نشانه هایی همراه است که شناخت این علائم کمک بسیاری در تشخیص اعتیاد می کند اما توجه داشته باشید نتیجه قطعی اعتیاد بیماران بعد از انجام آزمایش در مرکز ترک تریاک در یک کلینک ترک اعتیاد مشخص می شود.

علائم و نشانه های اعتیاد

مراجعه به پزشکان متعدد برای دریافت دوز بیشتر دارو

تهیه از بازارهای غیر رسمی

وابستگی به این مخدر نه تنها باعث افزایش تحمل روانی مصرف کننده نسبت به آن خواهد شد بلکه میزان تحمل نسبت به سایر مواد اعتیادآور را نیز افزایش می دهد و این به آن معنا است که مصرف کننده بدون استفاده دیگر قادر به انجام امور روزمره خود نمی باشد و مجبور است بطور دائم دوز مصرفی خود را افزایش دهد.

شربت اپیوم

شربت تریاک

از کجا بفهمیم به مصرف شربت اپیوم اعتیاد پیدا کرده ایم؟

یکی از سوالات متداول از مشاورین مرکز ترک تریاک طلوعی دوباره در خصوص نحوه تشخیص بیماران اعتیاد است به همین جهت تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به توضیح آن پردازیم.

از آنجایی شربت تریاک وابستگی روانی و جسمانی شدیدی برای مصرف کننده ایجاد می کند، بیماران اعتیاد بدون مصرف آن نمی توانند به زندگی منظم و روتین خود ادامه دهند و دچار تشویش ذهنی، بی قراری، عدم تمرکز، بدن درد و خماری می شود که مواجهه با این علائم می تواند یکی از اصلی ترین نشانه های اعتیاد مصرف کنندگان است.

آیا جوشاندن شربت اپیوم تاثیری در کم کردن عوارض آن دارد؟

یکی دیگر سوالات متداول از مشاورین کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره در خصوص تاثیر جوشاندن بر کم کردن عوارض این مخدر می باشد و باید بدانید که جوشاندن آن هیچ تاثیری ندارد و با اینکار تنها آب و الکل موجود در آن تبخیر می شود و عوارض آلکالوئید های موجود در تریاک مانند مرفین همچنان باقی خواهد ماند و این کار خود عوارضی دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

عوارض جوشاندن شربت اپیوم

برخی افراد به اشتباه تصور میکنند جوشاندن شربت اپیوم باعث کم شدن عوارض آن می شود در حالی که با جوشاندن ناخالصی های موجود در داخل خود تریاک همچنان باقی میماند که باعث رسوب در پرزهای معده و روده میشود و ترکیبات چسبناک قیری شکل در معده و روده ایجاد میکند.

مرکز ترک اعتیاد

بهترین روش ترک شربت تریاک

بهترین روش برای درمان و ترک شیره تریاک یا شربت تریاک، بستری در مرکز ترک تریاک می باشد چرا که وسوسه به مصرف مجدد این مخدر بسیار زیاد می باشد و بیماران به تنهایی نمی توانند آن را کنترل کنند. یکی از ویژگی های بستری در کلینیک ترک اعتیاد عدم دسترسی به مخدر و کنترل وسوسه مصرف است. همچنین بیماران این فرصت را دارند تا با کمک جلسات مشاوره ای به درمان وابستگی روانی خود نیز پردازند که نتیجه آن ترک بدون بازگشت می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۲ / ۵٫ شمارش آرا: ۲۷۲

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

1 Comment

  1. حسن سهیلی گفت:

    هیچ چیز در دنیا مانند مواد مخدر در ماهیت نفس تاثیر نمیگذارد و هیچ چیز در دنیا مانند مواد آرامبخش نیست اما پس از چندی تنها چیزی در انسان نیست آرامش است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 18 =