مصرف کوکائین و اختلال نعوظ
مصرف کوکائین و اختلال نعوظ
12 مرداد 1400
مرکز ترک اعتیاد
نحوه کمک به خانواده بیماران اعتیاد
12 مرداد 1400
نمایش همه
علائم اعتیاد به تریاک
۵
(۴)

در موارد حاد، مصرف تریاک و مشتقات آن ممکن است منجر به اوردوز یا مرگ شود. برای جلوگیری از پیامدهای زیانبار مواد مخدر و افیونی، آگاهی از خطرات این داروها و نحوه درمان در صورت ابتلا به اعتیاد به تریاک بسیار مهم است. به همین منظور به بررسی علائم اعتیاد به تریاک خواهیم پرداخت.

ترک تریاک یکی از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد می باشد که کلیه برنامه درمان در این کلینیک تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می گیرد و به بیماران این امکان را می‌دهد تا علاوه بر درمان اعتیاد خود به روان درمانی نیز بپردازند.

اعتیاد به تریاک چه عوارضی دارد؟ ما در این مقاله سعی داریم به مهم‌ترین عوارض ترک تریاک اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

حتما مطالعه کنید: عوارض ترک تریاک

علائم و نشانه های مصرف تریاک

اعتیاد به تریاک، باعث تغییرات جسمی و رفتاری خواهد شد. در برخی موارد، افراد مبتلا به اختلال مصرف تریاک ممکن است علاٸم و اثرات اعتیاد خود را پنهان کنند. در برخی موارد دیگر، خانواده و دوستان قادر به تشخیص تغییراتی هستند که در روحیه یا ظاهر فرد ایجاد میشود. علائم مرتبط با مصرف بیش از حد تریاک توسط دیگران قابل تشخیص است. به عنوان مثال، اطرافیان می‌توانند مردمک چشم گشاد شده و تغییرات خلقی را تشخیص دهند. با این وجود، آن‌ها قادر به مشاهده برخی علائم دیگر مانند سردرد یا درد معده نیستند.

علائم رفتاری اعتیاد به تریاک

علائم رفتاری اعتیاد به تریاک

افرادی که مبتلا به اعتیاد به مواد افیونی و مخدر هستند، ممکن است انزواطلبی را پیشه خود کنند و یا علاقه خود را به سرگرمی‌های قبلی از دست دهند. آن‌ها معمولاً در انجام فعالیت‌های روزمره مانند نظافت منزل یا مراقبت از فرزندان خود با مشکل مواجه خواهند شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۲۲۲۴۱

علائم فرد معتاد به تریاک عبارتند از:

کج خلقی

تغییرات ظاهری

نوسانات خلقی

رفتارهای بی ثبات

پنهان کردن مواد مخدر در اتاق یا وسیله نقلیه

انجام رفتارهای پرخطر، مانند رانندگی در زمان مصرف مواد مخدر

یکی از نشانه‌های بارز اعتیاد به تریاک، عدم موفقیت در مدرسه یا محل کار است. به عنوان مثال، بسیاری از نوجوانانی که به داروهای مسکن اعتیاد دارند، سر کلاس حضور پیدا نمی‌کنند و یا در آزمون‌ها عملکرد ضعیفی دارند. بر طبق اداره مبارزه با مواد مخدر، نوجوانانی که مبتلا به اعتیاد هستند، در معرض خطر بیشتری برای ترک تحصیل قرار دارند.

برای دریافت خدمات ترک تریاک وارد صفحه مرکز ترک تریاک شوید

اعتیاد به تریاک ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی مانند اضطراب یا افسردگی شود به عنوان مثال، بسیاری از افرادی که با اعتیاد به هروئین دست و پنجه نرم می‌کنند، به یک اختلال همزمان نیز مبتلا می‌شوند که ممکن است منجر به افکار خودکشی شود. بسیاری از این افراد برای کاهش عوارض بیماری روانی خود، دوزهای بیشتری از مشتقات تریاک را مصرف می‌کنند که منجر به اوردوز خواهد شد.

علائم جسمی اعتیاد به تریاک

علائم جسمی اعتیاد به تریاک

اعتیاد به تریاک ممکن است منجر به مشکلات مربوط به سلامت جسمی، مانند خستگی ذهنی، یبوست و کاهش تنفس شود. هرچقدر میزان مصرف مشتقات تریاک بیشتر شود، احتمال تجربه این مشکلات نیز بیشتر خواهد شد. علائم ظاهری فرد معتاد به تریاک در افراد مختلف با توجه به میزان مصرف، متفاوت است. 

برای دریافت خدمات ترک داروی ضد افسردگی وارد صفحه مرکز ترک داروی ضد افسردگی شوید

علائم جسمی رایج مرتبط با سوء مصرف یا اعتیاد به تریاک شامل موارد زیر است:

بی حالی

خشکی دهان

گشاد شدن مردمک چشم

خوابیدن بیش از حد یا مشکلات مربوط به خواب

برخی از عوارض تریاک که بر اثر مصرف پدیدار شده‌اند، شدیدتر از برخی دیگر هستند. افرادی که به مدت چندین سال به مصرف مسکن‌‎هایی مانند اکسی کانتین اعتیاد پیدا کرده‌اند، ممکن است با مشکلات بیشتری مواجه شوند، مانند:

حالت تهوع یا استفراغ

افت فشار خون

قرمزی پوست

خستگی

حتما مطالعه کنید: سم زدایی ترک اعتیاد

بسیاری از افراد مبتلا به اعتیاد تریاک تلاش می‌کند تا مصرف مواد مخدر را کاهش دهند. با این وجود، کاهش مصرف آن‌ها ممکن است با علائم دردناک ترک همراه باشد که کنترل آن به تنهایی به چالشی بزرگ تبدیل خواهد شد. حالت‌‌های ترک تریاک شامل گرفتگی شکم، دردهای عضلانی و تعریق زیاد است. شما می‌توانید در بهترین مرکز ترک تریاک با به روزترین روش‌ها زیر نظر پزشکان متخصص درمان خود را شروع کنید.

اثرات طولانی مدت مصرف تریاک بر سلامتی جسمی

اثرات طولانی مدت مصرف تریاک بر سلامتی جسمی

مصرف طولانی مدت تریاک، ممکن است منجر به طیف وسیعی از مشکلات طولانی مدت جسمی شود. این مشکلات مربوط به سلامتی جسمی، ممکن است شامل شکنندگی استخوان‌ها، تغییرات هورمونی و عوارض روده‌ای باشد. سوء مصرف تریاک، همچنین احتمال ابتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر را افزایش می‌دهد، بیماری که با وجود درد مداوم شکم که ناشی از مصرف مواد مخدر است، مشخص می‌شود.

عوارض روانشناختی ناشی از سوء مصرف مواد مخدر، ممکن است به اندازه بیماری‌ها و مشکلات جسمی آزار دهنده باشد. مصرف تریاک با اختلالاتی چون اضطراب، افسردگی و همچنین اختلال دو قطبی ارتباط تنگاتنگی دارد. در صورت عدم درمان، این اختلالات روانی ممکن است منجر به ادامه مصرف تریاک و یا مرگ شود.

برای دریافت خدمات ترک الکل وارد صفحه مرکز ترک الکل شوید

مصرف مداوم تریاک، همچنین باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی مانند ایدز و هپاتیت در فرد خواهد شد. افرادی که تریاک را تزریق می‌کنند در معرض خطر ایجاد رگ‌های فروریخته یا گرفتگی رگ‌های خونی خواهد بود. اعتیاد به داروهای مسکن ممکن است به راحتی برای هر کسی اتفاق بیفتد. اعتیاد به تریاک پیامدهای شدید و طولانی مدت سوء مصرف تریاک است.

اعتیاد، نوعی اختلال عصبی است که ممکن است منجر به رفتارهای اجباری شود. اگر یک اختلال مصرف مواد بدون درمان رها شود، ممکن است باعث ایجاد چندین اختلال دیگر شود و یا علاٸم اختلالات کنونی را تشدید کند.

اوردوز تریاک

مصرف بیش از حد تریاک زمانی پیش می‌آید که فردی بیشتر از میزان توصیه شده تریاک مصرف کند. با مصرف بیش از حد تریاک، این دارو گیرنده‌های مواد افیونی مغز که مسٸولیت تنفس را بر عهده دارند، تحت کنترل قرار می‌دهد. در نتیجه، مغز اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند و فرد ممکن است هوشیاری خود را از دست بدهد.

علائم اوردوز تریاک عبارتند از:

تشنج

توهم

کما

پوست نرم

سبکی سر

مشکلات تنفسی

ضربان قلب سریع

علائم اوردوز تریاک عبارتند از:

برای دریافت خدمات ترک گل وارد صفحه مرکز ترک گل شوید

سخن پایانی

اوردوز خیلی سریع باید به عنوان یک فوریت پزشکی، تحت معالجه و درمان قرار گیرد. اگر شما یا یکی از عزیزانتان علائم اوردوز تریاک را تجربه کرده‌اید، بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید و به هیچ وجه از درخواست کمک هراس نداشته باشید. ترک تریاک از خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به عنوان بهترین مرکز ترک تریاک تهران می‌باشد و برنامه درمان در این مرکز تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انجام می‌گیرد و به بیماران این امکان را دارند تا بصورت همزمان به درمان وابستگی روانی و جسمانی خود بپردازند.

سوالات متداول


اعتیاد به تریاک چیست؟
اعتیاد به تریاک یک وضعیت مزمن است که با میل اجباری به مصرف تریاک مشخص می شود، علیرغم پیامدهای منفی که ممکن است بر سلامت، روابط و زندگی روزمره مصرف کننده داشته باشد.

علائم اعتیاد به تریاک چیست؟
علائم اعتیاد به تریاک ممکن است شامل افزایش تحمل، علائم ترک، ادامه مصرف علیرغم پیامدهای منفی، هوس و مشکل در کنترل مصرف باشد.
عوارض جسمی اعتیاد به تریاک چیست؟
اثرات فیزیکی اعتیاد به تریاک ممکن است شامل یبوست، حالت تهوع، استفراغ، افسردگی تنفسی و افزایش خطر عفونت باشد.
عوارض روانی اعتیاد به تریاک چیست؟
اثرات روانی اعتیاد به تریاک ممکن است شامل اضطراب، افسردگی، تحریک‌پذیری، نوسانات خلقی و اختلال در قضاوت باشد.
آیا اعتیاد به تریاک قابل درمان است؟
بله، اعتیاد به تریاک را می‌توان از طریق روش‌های مختلفی از جمله درمان به کمک دارو، رفتار درمانی، گروه‌های حمایتی و برنامه‌های توانبخشی بستری کلینیک ترک اعتیاد یا سرپایی درمان کرد.
اعتیاد به تریاک چیست؟
اعتیاد به تریاک یک وضعیت مزمن است که با میل اجباری به مصرف تریاک مشخص می‌شود، علیرغم پیامدهای منفی که ممکن است بر سلامت، روابط و زندگی روزمره مصرف‌کننده داشته باشد.

    به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

    روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

    میانگین آرا ۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۴

    رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × 5 =