مرکز ترک آنتی هیستامین

۲٫۸
(۸)

ترک آنتی هیستامین

بطور کلی آنتی هیستامین‌ها داروهایی هستند که به کاهش واکنش‌های آلرژیک کمک می‌کنند، اما خبر بد این است که این داروها می‌توانند اعتیادآور باشند. سوء مصرف این دارو موجب می‌شود تا فرد هر زمان که بخواهد، قادر نباشد مصرف آن‌ را متوقف کند. این بدان معناست که فرد، فاقد قدرت اراده برای متوقف کردن مصرف آنتی هیستامین به تنهایی است و اگر به این نقطه برسد، اعتیاد قریب الوقوع است. اعتیاد می‌تواند جسمی یا روانی باشد. اگر حس کردید که دچار اعتیاد به آنتی هیستامین هستید، سریعا باید نسبت به ترک آنتی هیستامین اقدام کنید. اولین گام درمان، یافتن بهترین مرکز ترک آنتی هیستامین است. در این مطلب از سایت کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره قصد داریم تا شما را با فرایند وابستگی به آنتی هیستامین و سپس ترک آن بیشتر آشنا کنیم.

ترک آنتی هیستامین

انواع آنتی هیستامین بر اساس فرمول دارویی

آنتی هیستامین‌ها در اشکال مختلف به بازار عرضه می‌شوند که شامل قرص، اسپری، کرم و قطره چشمی می‌باشد. اما این داروها بر اساس نسل نیز طبقه بندی شده‌اند که در زیر به آن می‌پردازیم.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

لیست آنتی هیستامین ها بر اساس نسل

آنتی هیستامین ها به دو نسل تقسیم بندی می‌شوند که هر دو نوع آن‌ها در اشکال مختلف وجود دارند.

آنتی هیستامین‌های نسل اول

این نوع آستین هیستامین‌ها اثر آرام بخشی و خواب آور بودن زیادی دارند. رایج‌ترین آنتی هیستامین‌های نسل اول عبارتند از: پرومتازین، دیفن هیدرامین، کلماستین، آنتازولین، سیکلیزین، کلرفنیرامین، دوکسیلامین، مکلیزین. در این میان دیفن هیدرامین نامی آشنا برای اکثر ما می‌باشد. جالب است بدانید که وابستگی به دیفن هیدرامین بسیار شایع بوده و در صورت دیدن علائم اعتیاد به آن، پیشنهاد می‌کنیم به مرکز ترک دیفن هیدرامین مراجعه کنید.

آنتی هیستامین‌های نسل دوم

از این نوع آنتی هیستامین‌ها معمولا برای درمان بیماری‌های گوارشی مانند بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD)، بیماری زخم معده، گاستریت، بیماری حرکت، تهوع و استفراغ استفاده می‌شود. مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: سایمتیدین، فاموتیدین، لافوتیدین، نیزاتیدین، رانیتیدین، روکساتیدین، فکسوفنادین.

در صورت اعتیاد به آنتی هیستامین‌ های نسل اول و دوم، بهتر است هر چه سریع‌تر به مرکز ترک آنتی هیستامین مراجعه کرد. اما وابستگی به آنتی هیستامین چگونه اتفاق می‌افتد؟!

وابستگی به آنتی هیستامین

سوء مصرف آنتی هیستامین‌های بدون نسخه به سرعت در حال افزایش است. علت آن را می‌توان در این موضوع دانست که آن‌ها به راحتی قابل تهیه بوده و به شدت ارزان هستند. شاید در نگاه اول به نظر برسد که این داروهای ضد حساسیت، بی ضرر می‌باشند. می‌دانیم که آن‌ها برای درمان واکنش‌های آلرژیک استفاده می‌شوند، اما متأسفانه، استفاده بالقوه از آنتی هیستامین‌ها برای اثر آرامبخشی بسیار رایج شده و این موضوع ممکن است خطر اعتیاد به آنتی هیستامین را افزایش دهد.

فرایندی که در طی آن ما مجبور به مصرف آنتی هیستامین می‌شویم به صورت زیر است:

در طی واکنش‌های آلرژیک و تا حدی در عفونت‌های ویروسی مانند سرماخوردگی، بدن هیستامین آزاد می‌کند. هنگامی که هیستامین به گیرنده‌های خاص خود در سطح سلول متصل می‌شود، باعث تغییرات درون سلولی خواهد شد. این تغییرات مسئول علائمی مانند عطسه، خارش، افزایش ترشحات بینی و… هستند. برای تسکین این علائم آلرژیک، آنتی هیستامین مصرف می‌شود، آنتی هیستامین علاوه بر تسکین علائم فوق، اثر آرامبخش نیز دارد. در این میان برخی افراد ممکن است این دارو را با مواد دیگری ترکیب کنند که موجب هم افزایی و تشدید علائم خواهد شد، این کار می‌تواند موجب وابستگی به آنتی هیستامین شود. در صورت اعتیاد به آنتی هیستامین لازم نیست، استرس بگیرید! فقط کافیست با مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره تماس حاصل فرمایید. ما با ارائه به روزترین روش ترک آنتی هیستامین همراه شما خواهیم.

اعتیاد به آنتی هیستامین دو جنبه دارد!

اعتیاد به آنتی هیستامین از جنبه روانی

اعتیاد روانی می‌تواند همراه با اعتیاد فیزیکی یا بدون آن باشد. در این حالت، فرد از نظر ذهنی مجبور به سوء مصرف مواد می‌شود. افراد در این موقعیت روانی، ممکن است از اینکه بدون استفاده از آنتی هیستامین چه اتفاقی برایشان می‌افتد، هراس داشته باشند. در این نوع اعتیاد نیز ما باید فرایند ترک آنتی هیستامین را انجام دهیم و لازمه آن مراجعه به یک کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد تخصصی می‌باشد.

عوارض آنتی هیستامیناعتیاد به آنتی هیستامین از جنبه فیزیکی

اعتیاد فیزیکی به داروهای مربوط به واکنش‌های آلرژیک بعید بنظر می‌رسد، اما در صورت مصرف در دوزهای بالا و سوء مصرف طولانی مدت امکان پذیر است. اولین مرحله در اعتیاد فیزیکی، تحمل آنتی هیستامین است و زمانی اتفاق می‌افتد که بدن به وجود این دارو عادت می‌کند و اثرات دارو دیگر با همان قدرت احساس نمی‌شود، بنابراین فرد دوز بیشتری را مصرف کرده و به مرور وابستگی به آنتی هیستامین را تجربه خواهد کرد. بنابراین داشتن خودآگاهی در میزان مصرف بسیار مهم است، اما اگر به هر دلیلی اعتیاد پیدا کرده‌اید، پیشنهاد ما تماس با مرکز ترک آنتی هیستامین و انجام اقدامات درمانی است.

عوارض آنتی هیستامین

مصرف کنندگان تصور می‌کنند که استفاده از داروهای آنتی هیستامین بی خطر است، زیرا به راحتی در دسترس هستند. اما این داروها می‌توانند اثرات نامطلوب و حتی مرگ را در صورت سوء مصرف ایجاد کنند. برای کاهش عوارض آنتی هیستامین، کاربران باید این دارو را بر طبق دوز مصرف کنند.

عوارض این دارو ممکن است در ابتدا آشکار نباشد. اما با گذشت زمان، ظاهر می‌شود که علت آن اثرگذاری آنتی هیستامین، روی سیستم عصبی مرکزی(شامل مغز و نخاع) است. عوارض جسمی و روانی اعتیاد به آنتی هیستامین عبارتند از:

عوارض روانشناختی اعتیاد به آنتی هیستامین

  • اضطراب
  • افسردگی
  • خواب آلودگی
  • بی قراری
  • گیجی

عوارض جسمی وابستگی به آنتی هیستامین

  • از دست دادن اشتها
  • ضعف جسمانی
  • تنگی قفسه سینه
  • سردرد
  • ناراحتی دستگاه گوارش

عوارض اجتماعی اعتیاد به آنتی هیستامین

عوارض اجتماعی سوء مصرف آنتی هیستامین کاملاً مشابه روانگردان‌ها است. افراد معتاد به آنتی هیستامین، ممکن است گروه‌ دوستان خود را تغییر دهند و با افرادی که دچار سومصرف مواد هستند، رفت و آمد بیشتری داشته باشند. غالباً مقابله با پیامدهای اجتماعی بسیار مشکل است. این عوارض عبارتند از:

  • تعامل ضعیف با دیگران
  • قطع ارتباط با خانواده ها
  • سبک زندگی انفرادی
  • از دست دادن شغل
  • خطرات مربوط به امنیت
  • خطرات مربوط به آبرو

با توجه به عوارض مطرح شده و در صورت مشاهده این عوارض باید هر چه سریع‌تر برای ترک آنتی هیستامین اقدامات لازم صورت گیرد که اولین گام یافتن یک مرکز ترک آنتی هیستامین است. اما ویژگی‌های یک مرکز ترک آنتی هیستامین خوب چیست؟

بهترین مرکز ترک آنتی هیستامین

مرکز ترک آنتی هیستامین طلوعی دوباره، با بهره گیری از تیم پزشکی حرفه‌ای متشکل از روانشناس، روانپزشک و پزشک متخصص ترک اعتیاد آماده درمان اعتیاد روانی و جسمی شما است. این مرکز نگهداری اعتیاد، به منظور فراهم کردن محیطی آرامشبخش برای بیماران اعصاب و روان و اعتیاد، خدمات رفاهی و هتلینگ ارائه می‌دهد، امکاناتی از قبیل اتاق‌های وی آی پی و خصوصی برای مردان و زنان از هر سن وسالی، وجود وای فای برای انجام کارهای روزمره، وجود امکانات بیمارستانی مجهز و…. اگر عوارض انتی هیستامین را مشاهده کرده‌اید و حس می‌کنید وابستگی به آنتی هیستامین در شما بوجود امده آست، کافیست با کلینیک تخصصی روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید. نگران نباشید ما از صفر تا صد مسیر درمان با شما خواهیم بود.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۲٫۸ / ۵٫ شمارش آرا: ۸

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.