مرکز ترک اعتیاد زنان

۳٫۳
(۱۱)

امروزه تعداد زنان مبتلا به اختلال سو مصرف مواد مخدر، در سرتاسر جهان رو به افزایش است. با توجه به نقش مهم زن در خانواده و جامعه، مشکل اعتیاد در زنان به یکی از نگران کننده ترین چالش های روز تبدیل شده است. ورود به چرخه درمان برای زنان مبتلا به سومصرف مواد مخدر، بانگرانی های زیادی همراه است. از آنجایی که زنان بیشتر از مردان تحت قضاوت های اجتماعی و فشار های فرهنگی  قرار دارند ممکن است به دلیل ترس از دست دادن آبرو، از دریافت کمک های تخصصی واهمه داشته باشند. خوشبختانه مرکز کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره با اختصاص بخشی ویژه برای درمان اعتیاد زنان، آماده خدمت به بانوان گرامی است.

 در این مقاله با خدمات بهترین کمپ ترک اعتیاد زنان در کلینیک طلوعی دوباره آشنا خواهید شد:

معضلات ترک اعتیاد بانوان

با این که محیط زندگی زنان تاثیر زیادی بر افزایش احتمال اعتیاد آنان دارد، اما در شرایطی که زنان در دام اعتیاد گرفتار می شوند نسبت به مردان از حمایت کمتری برخوردار می شوند. اگر این زنان خوش شانس باشند و از سوی خانواده طرد نشوند ممکن است با حمایت خانواده موفق به ترک اعتیاد شوند.

اما در شرایطی که زنان مصرف کننده از سوی خانواده طرد شوند و بدون حمایت کافی به حال خود رها شوند، دچار مشکلات بسیار نگران کننده ای خواهند شد.

در این شرایط احتمال کارتن خواب شدن یا تن فروشی در زنان معتاد افزایش پیدا می کند و ممکن است برای تامین هزینه مواد مخدر مورد نیاز خود دست به هر کاری بزنند.

از سویی دیگر به دلیل استفاده از سرم مشترک برای تزریق مواد مخدراحتمال ابتلای این زنان به بیماری های خطرناکی مانند ایدز و هپاتیت  بسیار زیاد است. بروز مشکلات جدی در سیستم گوارشی، سیستم عصبی، سیستم تعادل، دستگاه گردش خون و چرخه قاعدگی از سایر عوارض شناخته شده اعتیاد بر بدن زنان است که ممکن است اراده فرد برای اقدام به اعتیاد را سست کنند.

مصرف مواد مخدر یکی از مهم ترین خطراتی است که سلامت زنان در دوران بارداری را تهدید می کند. از آنجایی که در دوران بارداری کلیه داروهای مصرف شده توسط مادر، از طریق جفت  به جنین منتقل می شود سلامت جنین به صورت جدی در معرض خطر قرار دارد.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر اعتیاد زنان

اعتیاد در زنان به یکی از مشکلات خانمان سوز درجهان تبدیل شده است و عوامل مختلفی بر بروز آن دخیل هستند از جمله:

  • سابقه تروما
  • تجربه تجاوز جنسی یا سواستفاده
  • خشونت خانوادگی
  • احساس تنهایی و افسردگی
  • استرس
  • عوامل ژنتیکی
  • مشکلات سلامت روان
  • سن اولین مصرف
  • میزان تحصیلات پایین
  • کاهش سریع وزن

البته مطالعه یافتن دلایل اصلی بروز اعتیاد همچنان تحت بررسی و ارزیابی محققان قرار دارد و عوامل فوق تنها بخش کوچکی از عوامل موثر است.

اعتیاد بانوان

 امکانات مرکز ترک اعتیاد زنان در مرکز طلوعی دوباره

از آنجایی که مراحل ترک اعتیاد به خودی خود پرچالش و پیچیده است، پیشنهاد ما برای تجربه بهترین روش ترک بدون درد مراجعه به کمپ خصوصی زنان در کلینیک طلوعی دوباره است. در ادامه فهرستی از امکانات کلینیک ترک بانوان بیان شده است:

  • ارائه خدمات شبانه روزی
  • کسب مجوز فعالیت از وزارت بهداشت و درمان
  • استفاده از جدیدترین تکینیک های ترک اعتیاد
  • به کارگیری متدهای پیشرفته جلوگیری از بازگشت به اعتیاد
  • امکانات بستری مجزا برای بانوان و آقایان
  • کادر درمانی متخصص و متعهد اعم از پزشکان، روانپزشکان و روان شناسان حرفه ای
  • کسب رضایت صد در صدی بیماران و خانواده آنها
  • اتاق‌های ۲ تخته و ۳ تخته، خصوصی و خصوصی ویژه VIP با بهترین امکانات بیمارستانی
  • امکانات رفاهی، ورزشی و هتلینگ

موارد فوق تنها بخشی از خدمات متنوع این مرکز به بیماران و خانواده های آنها است. بی شک گذر از مسیر پرچالش ترک اعتیاد در مرکز درمان اعتیاد زنان، برای بیماران به تجربه ای آرام بخش و بی دغدغه تبدیل خواهد شد.

امکانات مرکز ترک اعیتاد زنان

بهترین برنامه درمانی  ترک اعتیاد بانوان

در نظر گرفتن ویژگی های جسمی و روانی برای طراحی برنامه درمانی ترک اعتیاد بانوان، تاثیر زیادی بر افزایش درصد موفقیت ترک دارد. زنان در رابطه با اختلالات مصرف مواد مخدر و ترک آن، با مجموعه‌ای از چالش‌های منحصر به فرد مواجه هستند. براساس تحقیقات به عمل آمده، بدن زنان نسبت به مردان، واکنش سریع تری به مواد مخدر و الکل نشان داده و راحت تر دچار وابستگی و اعتیاد می شود. به همین دلیل، روش های ترک اعتیاد در زنان اندکی با مردان متفاوت است و زنان برای تجربه موثرترین روش های ترک به درمان های پیچیده تری نیاز خواهند  داشت.

براساس آمارهای موجود زنان بیشتر از مردان اقدام به ترک اعتیاد می کنند، اما در طی مراحل درمان بیشتر با وسوسه برگشت به مصرف مواد مخدر مواجه می شوند و احتمال عود اعتیاد در آنها بیشتر است. با توجه به عوامل فوق طراحی برنامه درمانی مناسب برای ترک مواد مخدر در بانوان به تخصص فراوانی نیاز دارد و تنها توسط تیم درمانی حرفه ای و مجرب امکان پذیر است.

ایمپلنت نالتروکسان؛ بهترین روش درمان اعتیاد در زنان

استفاده از ایمپلنت‌ نالتروکسان به عنوان یکی از موثرترین روش های پیشگیری از بازگشت به مواد مخدر است. بیمارانی که از این روش درمانی برای ترک اعتیاد استفاده می کنند به صورت همیشگی موفق به ترک اعتیاد می شوند.

کاشت ایمپلنت نالتروکسان در دیواره شکم توسط پزشک متخصص ترک اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد زنان انجام می شود.

البته بیماران پیش از کاشت ایمپلنت باید مراحل سم زدایی را به صورت کامل بگذرانند و از لحاظ فیزیکی آمادگی این عمل را داشته باشند.

چرا مرکز درمان اعتیاد زنان در کلینیک طلوعی دوباره بهترین گزینه است

روش های مورد استفاده در این مرکز از تنوع بسیاری برخوردار است و براساس شرایط منحصر به فرد بیماران انتخاب می شود.

تجارب ارزشمند تیم درمانی این مرکز باعث شده است تا بسیاری از مصرف کنندگان مواد مخدر با استفاده از خدمات تخصص این مرکز به کانون گرم خانواده و روال عادی زندگی خود بازگردند.

 متخصصان کلینیک طلوعی دوباره بر این بارو هستند که پایان مصرف مواد مخدربه معنای ترک همیشگی اعیتاد نیست. به همین دلیل روانشناس اعتیاد این مرکز به بیماران کمک می کنند تا با یافتن ریشه های روانی اعتیاد، برای همیشه به مصرف این مواد افیونی پایان دهند.

کلیه خدمات درمانی اعتیاد در بانوان در این مرکز  با پیروی از پروتوکل های بهداشتی انجام می شود و از تیم درمانی متخصص و پیشرفته مشتکل از پزشکان، روان شناسان، روان پزشکان و مدد کاران اجتماعی استفاده شده است.

از همین امروز در مسیر بهبودی از بیماری اعتیاد قدم بردارید و با همکاران ما در بهترین کمپ ترک اعتیاد بانوان  تماس حاصل فرمایید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۳ / ۵٫ شمارش آرا: ۱۱

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.