مرکز ترک خصوصی اعتیاد

۰
(۰)

اعتیاد  به مواد مخدر به عنوان یک بیماری مزمن است که در آن فرد علیرغم مشاهده عوارض اعتیاد به صورت مداوم و اجباری در جستجوی مواد است. در واقع اعتیاد یک اختلال مغزی است که موجب تغییر در مدارهای مغزی درگیر در پاداش، استرس و خودکنترلی می‌شود. بنابراین اعتیاد فرد را وابسته به یک عامل بیرونی و اراده را تضعیف می‌کند. زمانی که شما از عوارض منفی اعتیاد به ستوه می‌آیید و متوجه عواقب اجتماعی، اقتصادی، فردی و…می‌شوید، تصمیم به ترک اعتیاد می‌گیرید. اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالا جز آن دسته از افرادی خواهید بود که تصمیم به درمان اعتیاد گرفته‌اید. راحت‌ترین راه ممکن برای رسیدن به این هدف، مراجعه به بهترین کلینیک خصوصی ترک اعتیاد است. در این مطلب قصد داریم تا سیر تا پیاز ویژگی‌های مرکز ترک خصوصی اعتیاد را بررسی کنیم. برای اطلاعات بیشتر با کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره همراه باشید.

۴ ویژگی مرکز ترک خصوصی اعتیاد

ترک اعتیاد خصوصی به نسبت ترک اعتیاد در کمپ‌ها نتایج بهتری را به ارمغان می‌آورد. در این جا قصد داریم تا  ویژگی مرکز ترک خصوصی اعتیاد را بررسی کنیم و به چرایی بهتر بودن آن برسیم.

برنامه درمانی منحصر بفرد

ترک اعتیاد با برنامه

در کلینیک خصوصی ترک اعتیاد، ابتدا فرد تحت آزمایشاتی نظیر آزمایش خون، آزمایش اعتیاد و…قرار می‌گیرد تا شرایط جسمانی او کاملا مشخص شود. در کنار مشخص شدن شرایط فیزیکی باید شرایط روانی بیمار نیز تعیین وضعیت شود. حضور مشاور و روان درمانگر از ابتدای مسیر درمان برای نائل شدن به این هدف است. سپس تیم پزشکی با توجه به شرایط روحی و جسمی بیمار به تنظیم برنامه درمانی برای هر فرد می‌پردازد.

کاربرد روش‌های نوین درمان اعتیاد

در بهترین مرکز ترک خصوصی اعتیاد، یعنی مرکز طلوعی دوباره، از روش‌های نوین برای درمان اعتیاد استفاده می‌شود. روش‌هایی مانند کاشت ایمپلنت نالتروکسان، کاشت ایمپلنت دی سولفیرام، روش تحریک مغناطیسی مغز و… در روش‌های سنتی ترک اعتیاد به دلیل استفاده از داروهای شبه مخدر، در واقع درمان قطعی اعتیاد صورت نمی‌گرفت و تنها با استفاده از داروهای مذکور، اعتیاد تغییر شکل میداد و فرد از ماده مخدر به ماده شبه مخدر معتاد می‌شد. این در حالی است که در روش‌های نوین بکار برده شده در مرکز ترک خصوصی اعتیاد به هیچ عنوان از شبه مخدر استفاده نمی‌شود.

لزوم انجام توانبخشی در کلینیک خصوصی ترک اعتیاد

در مرکز ترک اعتیاد، هدف کادر درمانی بهبودی کامل بیمار است. می‌دانیم که اعتیاد دو جنبه دارد: اعتیاد جسمی و اعتیاد روانی. بنابراین در مراکز خصوصی علاوه بر سم زدایی و پاکسازی بدن از مواد مخدر،  به منظور درمان کامل اعتیاد، روان درمانی نیز انجام می‌شود. در واقع روانکاو، روان‌درمانگر و روان‌پزشک درصدد درآوردن ریشه اعتیاد شما هستند. آن‌ها به شما یاری می‌دهند تا در مواقع مشکل و ناراحتی، بجای روی آوردن به مواد اعتیادآور، مقابله سالمی با مسائل داشته باشید و بدین صورت به بهبود کامل بیمار کمک می‌کنند.

امکان انتخاب انواع بستری برای ترک اعتیاد

در کلینیک خصوصی ترک اعتیاد، انواع درمان سرپایی و بستری وجود دارد. توصیه می‌شود کسانی که مصرف زیاد و مقدار طولانی مدتی از مواد اعتیادآور را دارند، از درمان بستری استفاده کنند تا تحت نظارت ۲۴ ساعته باشند و علائم ترک آن‌ها راحت‌تر کنترل شود و به نتیجه مطلوب‌تری برسند.

 مزیت ترک در کلینیک خصوصی اعتیاد

در این قسمت قصد داریم یک مقایسه بین مرکز ترک خصوصی اعتیاد و کمپ ترک اعتیاد خصوصی و دولتی داشته باشیم. در جدول زیر بطور خلاصه، برتری و مزیت ترک در کلینیک خصوصی اعتیاد را خواهید خواند.

 

کلینیک خصوصی ترک اعتیاد کمپ ترک اعتیاد خصوصی
استفاده از روش‌های نوین درمان اعتیاد استفاده از روش‌های سنتی جهت ترک اعتیاد
ترک تضمینی اعتیاد اعتیاد به ماده دیگر(شبه مخدرها)- ترک ناموفق در بسیاری از موارد
لزوم انجام مشاوره و برقراری جلسات روان درمانی + ترک اعتیاد جسمی لزوم ترک اعتیاد جسمی
با توجه به شرایط بیمار برنامه درمانی تنظیم می‌شود(برنامه درمانی منحصر بفرد) در بسیاری از موارد برنامه درمانی همگانی!

امکانات کلینیک ترک خصوصی اعتیاد

امکانات کلینیک خصوصی ترک اعتیاد

خدمات مرکز اعتیاد خصوصی، بسیار زیاد است و ما در این قسمت می‌خواهیم در مورد آن‌ها صحبت کنیم. از جمله امکانات بهترین مرکز ترک خصوصی اعتیاد در تهران، برخورداری از تیم پزشکی حرفه‌ای در زمینه اعتیاد است. این تیم متشکل از پزشک ترک اعتیاد، روانکاو ترک اعتیاد، روانپزشک درمان اعتیاد، روانشناس، مشاور، پرستار، متخصص بیهوشی، متخصص مغز و اعصاب و…است. این تیم با بررسی شرایط فیزیکی و روانی بیمار، برنامه درمانی منحصربفردی برای او تعیین و تنظیم می‌کند.

از جمله خدمات دیگر این کلینیک ارائه اتاق‌های خصوصی، اتاق‌های دو نفره یا سه نفره و اتاق‌های وی آی پی با حداکثر امکانات رفاهی و هتلینگ مانند اینترنت برای کار کردن در محیط کلینیک و …، تلویزیون، یخچال و کمد اختصاصی با اتاق‌هایی با ویوی عالی می‌باشد. در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره این امکانات به منظور فراهم کردن محیطی آرام بخش ارائه می‌شود. زیرا همانطور که می‌دانیم محیط ترک اعتیاد بسیار بسیار مهم بوده و در درمان قطعی و بدون استرس بسیار موثر است.

به دلیل اهمیت فعالیت بدنی در ایجاد انگیزه برای طی کردن فرایند درمان اعتیاد، انجام کار درمانی در طی این فرایند توصیه می‌شود. در بهترین مرکز ترک خصوصی اعتیاد در غرب تهران، امکاناتی نظیر فوتبال دستی، بیلیارد، پینگ پنگ …برای بیماران فراهم شده است تا  بیمار فعالیت بدنی و انگیزه خود را در طی بستری حفظ کند. برای انجام این بازی‌ها گاهی رواندرمانگران با بیماران فعالیت می‌کنند تا شادابی را در آن‌ها بوجود بیاورند.

هزینه ترک در مرکز خصوصی اعتیاد

با توجه به اینکه در مرکز خصوصی اعتیاد، برنامه درمانی با توجه به شرایط بیمار تعیین می‌شود، بنابراین هزینه ترک اعتیاد از فرد به فرد متفاوت خواهد بود. این هزینه به شرایط بیمار، نوع ماده مصرفی، زمان مصرف ماده اعتیاد آور، نوع بستری، انتخاب روش ‌های درمان متعدد و…بستگی دارد.

در این مطلب راجع به بهترین کلینیک خصوصی ترک اعتیاد صحبت کردیم. مرکز درمان اعتیاد و روانپزشکی طلوعی دوباره با ارائه روش‌های نوین اعتیاد، برنامه درمانی متناسب با شرایط بیمار و…ترک تضمینی اعتیاد را فراهم می‌کند. علاوه بر این، خدمات مرکز اعتیاد خصوصی طلوعی دوباره، عبارت است از ارائه خدمات رفاهی به منظور ایجاد محیطی آرامش‌بخش، بهره‌گیری از کادر پزشکی متخصص اعتیاد و…. ما به همه ابعاد درمان شما فکر کرده‌ایم و در طی مسیر ترک اعتیاد شما را تنها نمی‌گذاریم. کافیست با ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.