مرکز ترک داروی ضد افسردگی

۰
(۰)

ترک داروی ضد افسردگی با مجموعه‌ای از علائم جسمی و روانی همراه است. این علائم در افرادی که به طور ناگهانی مصرف داروهای ضد افسردگی خود را متوقف می‌کنند، ظاهر می‌شود. به طور کلی، علائم ترک داروی ضد افسردگی تهدید کننده زندگی نیستند. اما برخی از علائم روانشناختی مرتبط – از جمله افسردگی، اضطراب و تحریک پذیری – ممکن است پس از ترک مصرف قرص ضد افسردگی بدتر شود. در این موارد، افراد باید از نظر افکار خودکشی یا رفتار آسیب‌رسان به خود، تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد در بهترین مرکز ترک داروی ضدافسردگی باشند. همچنین خطر بروز تشنج نیز نگران کننده است. کنترل علائم ترک، کار پزشک متخصص است و فرد نمی‌تواند به تنهایی به تنظیم آن‌ها بپردازد. در این مطلب از کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره قصد داریم تا چگونگی ترک داروی ضد افسردگی را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 علائم ترک و عوارض داروی ضد افسردگی

از جمله علائم ترک داروی ضد افسردگی عبارتند از:

  • علائم سازگار با افسردگی (مانند تغییرات خلقی، بی حالی، غم و اندوه).
  • احساس اضطرا
  • تحریک پذیری
  • بیخواب
  • رویاهای واضح
  • سردرد
  • خستگ
  • علائم شبیه آنفولانزا (مانند درد و لرز عضلانی).
  • حالت تهوع
  • سرگیجه

گاهی اوقات، افراد ممکن است موارد زیر را تجربه کنند:

  • لرزش
  • حالت‌های شیدایی
  • توهمات
بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

شما در صورتی وابستگی به داروهای ضد افسردگی را تجربه می‌کنید که اثرات قرص ضد افسردگی روی مغز، بصورت تغییرات شیمیایی مضر و طولانی مدت خود را نشان دهند. مشخصه آن میل شدید، ناتوانی در کنترل مصرف و وابستگی به داروی ضد افسردگی و عوارض دارو ضد افسردگی است، که در اینصورت حتما باید به بهترین مرکز ترک داروی ضد افسردگی مراجعه کنید تا درمان عوارض داروی ضد افسردگی و درمان افسردگی صورت گیرد.

ترک وابستگی به دارو ضد افسردگی

افراد زیادی به دلیل اینکه برای داشتن حس طبیعی به داروی ضد افسردگی وابسته هستند، تصمیم می‌گیرند مصرف آن را قطع کنند.  توجه به این نکته ضروریست که ترک داروی ضد افسردگی باید تحت نظارت پزشک صورت گیرد، زیرا ممکن است در طول فرایند قطع مصرف، علائم ترک تجربه شود. اغلب اوقات، ترک داروی ضد افسردگی، با ملاقات یک پزشک به منظور ایجاد یک برنامه درمانی کوتاه مدت امکانپذیر است.

عوازض مصرف داروی ضد افسردگی

اما برخی از افراد به برنامه درمانی دقیق‌تری نیاز دارند، مانند افرادی که دارای اختلالات همزمان(بروز اعتیاد و افسردگی با هم) هستند. برنامه درمانی برای این دسته از افراد، شامل برخورداری از گروه‌های حمایتی و سم زدایی مواد و داروهای ضد افسردگی است. در واقع کسانی‌که علاوه بر افسردگی، اعتیاد به مواد مخدر یا الکل دارند، نیاز به درمان همزمان برای هر دو مشکل دارند، در صورت عدم درمان هم‌زمان، بازگشت مجدد مصرف مواد مخدر و عود افسردگی را شاهد خواهیم بود. وجود یک مرکز ترک داروی افسردگی و ترک اعتیاد مانند کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره به شما در درمان این بیماری‌ها کمک خواهد کرد.

چگونه وابستگی به قرص ضد افسردگی را از بین ببریم؟

نحوه ترک دارو ضد افسردگی می‌تواند بصورت درمان سرپایی و درمان بستری باشد.

  • درمان بستری گزینه مناسبی برای انجام فرایند ترک اعتیاد به قرص ضد افسردگی است. در این نوع درمان، بیمار تحت مراقبت‌های ۲۴ ساعته در یک محیط امن و عاری از استرس‌های معمول زندگی، بستری و درمان خواهد شد. همچنین این روش، افراد وابسته به مواد مخدر را از محیط‌هایی که وسوسه استفاده از ماده اعتیادآور، می‌تواند منجر به عود بیماری شود، دور می‌کند.
  • درمان سرپایی نیز می‌تواند به مصرف‌کنندگان در انجام فرایند ترک قرص ضد افسردگی کمک کند، تا این افراد بدون تحت تأثیر قرار دادن زندگی شخصی و حرفه‌ای خود، مصرف آن را قطع کنند. درمان سرپایی محبوب ترین نوع درمان برای کسانی است که داروهای ضد افسردگی را ترک می‌کنند. اکثر افراد می‌توانند با خیال راحت، با درمان سرپایی با نظارت پزشک به ترک مصرف قرص ضد افسردگی بپردازند.

لازم به ذکر است که هر دو نوع درمان در کلینیک روانپزشکی طلوعی دوباره قابل انجام است.

اولین مرحله درمان وابستگی به دارو ضد افسردگی، سم زدایی با کمک پزشک است، علائم ترک داروی ضد افسردگی می‌تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. این بستگی به نوع داروی ضد افسردگی و مدت زمان مصرف آن دارد. در طول دوره توانبخشی در بهترین مرکز ترک داروی ضدافسردگی، پزشکان متخصص، بیماران در حال بهبودی را از نظر تغییرات خلقی و تمایلات خودکشی در طول ترک، تحت نظر قرار می‌دهند.

کودکان و نوجوانان، در طول درمان مصرف دارو ضد افسردگی، جز آسیب‌پذیرترین قشرها هستند. افکار و اعمال خودکشی ناشی از ترک کردن داروی ضد افسردگی در میان این گروه شایع‌تر است. اما نظارت دقیق در بهترین مرکز ترک داروی ضد افسردگی، می‌تواند از پیامدهای غم انگیز جلوگیری کند. کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره، برای درمان بیماران از هر سنی و به طور خاص برای نوجوانان و کودکان، برنامه درمانی متناسب با نیازهای منحصر به فرد آن‌ها را در یک محیط امن ارائه می‌دهد.

بنابراین برای پاسخ به پرسش ٬٬برای ترک قرص ضد افسردگی چه باید کرد؟٬٬ پیدا کردن یک مرکز ترک داروی ضد افسردگی و انتخاب روش بستری، می‌تواند جز اولین گام‌های شما باشد.

روش ترک داروی ضد افسردگی

روش ترک وابستگی به دارو ضد افسردگی

اما روش ترک قرص ضد افسردگی شامل مراحل زیر است:

  1. کاهش دوز مصرفی: اولین مرحله سم زدایی تدریجی است، یعنی کاهش دوز مصرفی داروی ضد افسردگی. کسانی که سعی در ترک داروی ضد افسردگی دارند، برای کاهش علائم ترک، دوز دارو را کاهش می‌دهند. قطع آهسته دارو، به بازیابی تعادل شیمیایی مغز کمک می‌کند. پزشکان ممکن است برای درمان نشانه‌های ترک دارو ضدافسردگی مانند حالت تهوع و بی‌خوابی، یک سری دارو تجویز کنند.
  2. درمان شناختی رفتاری ( (CBT: یکی از راه‌های ترک دارو ضد افسردگی که در درمان اعتیاد نیز بسیار موثر است، استفاده از درمان شناختی رفتاری می‌باشد. این روش در مرکز ترک داروی ضد افسردگی طلوعی دوباره اجرایی می‌شود.

CBT می‌تواند به افراد کمک کند تا از مصرف داروهای ضد افسردگی اجتناب کنند. این روش کاربران را با تکنیک‌های مقابله‌ای برای مدیریت افسردگی بدون نیاز به مصرف دارو مجهز می‌کند. اما مزایای آن به همینجا ختم نمی‌شود، CBT بعد از درمان نیز اثرات موثری بر زندگی فرد می‌گذارد. مطالعات نشان داده‌اند که شناخت درمانی، به اندازه داروهای ضد افسردگی در درمان افسردگی موثر است و به نظر می‌رسد خطر عود را کاهش می‌دهد.

  1. درمان مداوم و پیشگیری از عود: بسیاری از افرادی که داروهای ضد افسردگی خود را کاهش می‌دهند، می‌توانند افسردگی را بدون دارو با موفقیت مدیریت کنند. ادامه درمان یکی از بهترین ابزارها برای سرپا نگه داشتن افراد است. همچنین در این روش تکنیک‌های مقابله‌ای برای جلوگیری از عود مجدد افسردگی آموزش داده می‌شود. تمام این تکنیک‌ها در جلسات روان درمانی توسط روانشناس و در صورت لزوم روانپزشک ترک اعتیاد، در مرکز تخصصی ترک داروی ضد افسردگی طلوعی دوباره، قابل اجرا است.

ترک قرص ضد افسردگی چه قدر طول می کشد؟

مدت زمان ترک وابستگی دارو ضد افسردگی در صورت درمان بستری از ۲۸ روز تا چندین ماه می‌باشد. هر بیمار با توجه به شرایط خود، یک برنامه ساختاریافته درمانی را دنبال خواهد کرد که بطور معمول شامل زمان صرف غذا، سم زدایی، مشاوره، مشارکت در گروه‌های حمایتی، گروه درمانی و کاردرمانی است.

در این مطلب به معرفی بهترین مرکز ترک دارو ضدافسردگی پرداختیم. مرکز روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره با ارائه خدمات رفاهی و هتلینگ آماده ارائه خدمات به شما عزیزان در هر سنی می‌باشد. این کلینیک با فراهم کردن محیطی آرامش بخش به درمان شما بیماران گرامی کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.