مرکز ترک دارو آرامبخش

۱
(۱)

آرام‌بخش‌ها بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می‌گذارند و فعالیت مغز را کند می‌کنند. از آن‌ها برای درمان اضطراب و اختلالات خواب استفاده می‌شوند. مصرف مزمن این داروها، می‌تواند موجب وابستگی به دارو آرامبخش شود. عوارض اعتیاد به قرص آرامبخش بسیار زیاد است، بنابراین لازم است تا نسبت به درمان اقدام و به بهترین مرکز ترک دارو آرامبخش مراجعه کنید. در این مطلب مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره به چگونگی ترک دارو آرامبخش خواهیم پرداخت.

وابستگی به دارو آرامبخش

انواع مختلفی از آرام بخش‌ها وجود دارد که شامل باربیتورات‌ها، بنزودیازپین‌ها و داروهای خواب غیر بنزودیازپین می‌شود. باربیتورات‌ها اغلب در جراحی به عنوان بیهوشی عمومی استفاده می‌شوند، اما به دلیل خطر بالای مصرف بیش از حد، برای اختلالات خواب توصیه نخواهند شد. بنزودیازپین‌ها داروهایی هستند که برای درمان بیخوابی کوتاه مدت، اضطراب، اسپاسم عضلانی و بی قراری استفاده می‌شوند. داروهای خواب غیر بنزودیازپین فواید پزشکی مشابهی با بنزودیازپین‌ها دارند، اما عوارض جانبی کمتری دارند و خطر اعتیاد یا وابستگی کمتری دارند.

بنزودیازپین‌ها و باربیتورات‌ها برای کنترل سندرم ترک الکل و همچنین در سم زدایی سریع در اعتیاد  استفاده می‌شوند. اما زمانی که بدن به اثرات دارو آرام بخش عادت کند، تحمل و وابستگی به داروی آرامبخش ایجاد خواهد شد.

برخی از آرام بخش‌ها حتی در دوزهای درمانی هم می‌توانند وابستگی جسمی و روانی ایجاد کنند. ترک کردن دارو آرامبخش بصورت ناگاهنی توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است منجر به علائم ترک دارو آرامبخش و اثرات بازگشتی باشد.

ترک مصرف قرص آرامبخش، باید تحت نظر پزشک و در بهترین مرکز ترک دارو آرامبخش انجام شود تا پزشک ترک اعتیاد بتواند علائم ترک دارو را کنترل کند.

وابستگی به دارو آرامبخش

علائم وابستگی به دارو آرامبخش

روند ترک دارو آرامبخش با سه مرحله علائم ترک مشخص می‌شود:

مرحله اول: مرحله‌ای است که در آن فرد  اضطراب، لرزش، بی قراری، افزایش فشار خون سیستولیک و مشکلات خواب را تجربه می‌کند.

مرحله دوم: نشانه های ترک دارو آرامبخش در این مرحله اغلب شامل توهمات شنوایی و بینایی، تپش قلب، فشار خون دیاستولیک بالا و استفراغ است.

مرحله سوم: دلیریوم ترمنس در مرحله سوم ترک اعتیاد قرص آرامبخش رخ می‌دهد که همراه با غیرواقعی شدن و ناتوانی در تشخیص افراد یا اشیاء آشنا است.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

برای ترک دارو آرامبخش چه باید کرد؟

ترک وابستگی به قرص آرامبخش

چگونه وابستگی به دارو آرامبخش را از بین ببریم؟ این سوالی است که ذهن اغلب کسانی که دچار اعتیاد به قرص آرامبخش هستند را درگیر کرده است.

ترک اعتیاد به دارو آرامبخش، دارای علائم خواهد بود، اما با کاهش تدریجی دوز منظم دارو، می‌توان این علائم را کنترل کرد.

کاهش تدریجی دوز برای جلوگیری از علائم ترک مرحله دوم و سوم انجام می‌شود، همچنین می‌تواند از تشنج و از وابستگی به مواد مخدر دیگری که می‌تواند با جایگزینی دارو ایجاد شود، جلوگیری کند. بنابراین نحوه ترک دارو آرامبخش با کاهش تدریجی دوز دارو در کلینیک ترک اعتیاد صورت می‌گیرد.

مرحله سم زدایی در فرایند ترک مصرف قرص آرامبخش

در فرایند ترک قرص آرامبخش هم باید سم زدایی انجام شود. هنگامی که شخصی تصمیم به انجام سم زدایی می‌ گیرد، باید موافقت کند که از مصرف آرام بخش‌ها، به غیر از داروهای تجویز شده یا تجویز شده توسط پزشک ترک اعتیاد، خودداری کند. سم زدایی را می توان در یک مرکز سرپایی یا بستری کامل انجام داد.

توانبخشی در روند درمان وابستگی به قرص آرامبخش

بعد از مرحله سم‌زدایی در کلینیک طلوعی دوباره، افراد وابسته به آرام‌بخش، وارد مرحله توانبخشی مواد مخدر می‌شوند، جایی که می‌توانند درمان‌های دارویی را ادامه دهند. در مرحله توانبخشی دارو، بیمار برای مدت طولانی‌تری تحت مشاوره ترک اعتیاد و پرهیز از مواد مخدر قرار می‌گیرد. همچنین گروه های خودیاری و حمایتی در داخل بخش توانبخشی مواد مخدر وجود دارد. انجام توانبخشی از مراحل ضروری درمان مصرف قرص آرامبخش است. زیرا در این مرحله بیمار یاد می‌گیرد تا به نحوه مقابله صحیح با مشکلات خود بپردازد.

باید بخاطر داشت که ترک اعتیاد قرص آرامبخش بصورت کامل، زمانی اتفاق میفتد که معتاد بازتوانی شده و به تنهایی با میل به مصرف مواد مخدر مبارزه می‌کند. اکثر کسانی که اعتیاد داشته‌اند، به یک گروه حمایتی محلی یا مشاوره‌های فردی می‌پیوندند. بودن در جمع کسانی با تجربیات مشابه به فرد نشان می‌دهد که در تجربیات اعتیاد، درد و درمان تنها نبوده است.

عوارض دارو آرامبخش

عوارض داروهای آرامبخش بسته به نوع دارو متفاوت هستند. داروهای آرامبخش در صورت مصرف خودسرانه دارای عوارض کوتاه مدت و بلند مدت هستند. عوارض کوتاه مدت این دارو آنی بوجود می‌آیند، و در لحظه هم از بین می‌روند. اما عوارض بلند مدت آن در اثر مصارف با دوز بالا و در طول زمان ایجاد می‌شوند.  برای درمان عوارض دارو آرامبخش باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و از مصرف خود سرانه آن‌ها حتما پرهیز کنید.

سوالات متداول پیرامون راه های ترک قرص آرامبخش

ترک دارو آرامبخش چه قدر طول می کشد ؟

مدت ترک کاملاً به مدت زمانی که بیمار دارو مصرف کرده و میزان وابستگی او بستگی دارد. مدت زمان معمول را می‌توان بین یک هفته تا چند ماه در نظر گرفت.  بنابراین مدت زمان ترک وابستگی دارو آرامبخش از بیمار به بیمار متفاوت خواهد بود.

آیا روش ترک دارو آرامبخش خانگی ایمن است؟

باید بگوییم هیچ درمان خانگی اثبات شده ای برای کمک به کاهش علائم سم زدایی وجود ندارد. برای نتیجه عالی، بهتر است به بهترین مرکز ترک دارو آرامبخش مراجعه کنید و از متخصص ترک اعتیاد کمک بگیرید.

چه مدت طول می کشد تا سم زدایی از داروهای آرام بخش انجام شود؟

طول فرآیند سم زدایی به مدت زمان مصرف آرامبخش و همچنین مقدار ماده مصرفی بستگی دارد. میانگین جدول زمانی سم زدایی از ۵ روز تا چند هفته طول می‌کشد.

بسیاری از مصرف کنندگان داروهای آرام بخش‌ نمی‌دانند که در اثر مصرف مزمن این مواد، اعتیاد ایجاد می‌شود. برخی از افراد وابسته به آرامبخش نمی‌توانند مصرف خود را متوقف کنند، زیرا از تجربه علائم ترک می‌ترسند. اما باید برای درمان اقدام کرد. روش ترک وابستگی به قرص آرامبخش در کلینیک طلوعی دوباره شامل این مراحل است: کاهش دوز تدریجی دارو، سم زدایی و توانبخشی. ما به شما این اطمینان را می‌دهیم که در طول مسیر درمان وابستگی به قرص آرامبخش تنها نخواهید بود کافیست با ما تماس حاصل فرمایید. بهترین مرکز ترک دارو آرامبخش طلوعی دوباره،‌ آماده ارائه خدمات به شما است.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۱ / ۵٫ شمارش آرا: ۱

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.