مرکز ترک دیفن هیدرامین

دیفن هیدرامین در سال ۲۰۱۷ در لیست ۱۰ داروی رایجی بود که به مرگ ناشی از سو مصرف مواد مخدر نسبت داده شد! همین خبر باعث شد تا این دارو در کنار مواد اعتیادآوری مانند فنتانیل، هیدروکدون، کوکائین و هروئین قرار بگیرد. با وجود این، مردم همچنان به مصرف این دارو ادامه می‌دهند. آن‌ها فکر می‌کنند چون دیفن هیدرامین به وفور یافت می‌شود و بدون نسخه می‌توان آن را تهیه کرد، عوارض ندارد و اعتیادآور نیست. برای اطلاعات بیشتر راجع به عوارض استفاده از دیفن هیدرامین و معرفی مرکز ترک دیفن هیدرامین به خواندن ادامه دهید.

بستری
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

دیفن هیدرامین چیست؟

بنادریل (دیفن هیدرامین) یک دارو از گروه آنتی هیستامین‌ها می‌باشد. از آن برای تسکین علائم آلرژی فصلی، سرماخوردگی، خارش پوست ناشی از نیش حشرات، کهیر و… استفاده می‌شود. دیفن هیدرامین بدون نسخه هم در دسترس است. این دارو در شکل‌های مختلف وجود دارد، مانند: قرص های خوراکی، کپسول های خوراکی پر از مایع، قرص های جویدنی خوراکی، محلول مایع خوراکی، کرم موضعی، ژل موضعی و اسپری موضعی.

وابستگی به دیفن هیدرامین

محصولات خوراکی بنادریل نباید بیش از ۶ بار در روز مصرف شوند. برای بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال، حداکثر ۳۰۰ میلی گرم در روز است. میزان دوز مصرفی آن برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال، حداکثر ۱۵۰ میلی گرم در روز است. باید توجه داشته باشید که مصرف بیش از اندازه آن منجر به وابستگی به دیفن هیدرامین خواهد شد.

ترک دیفن هیدرامین

عوارض استفاده از دیفن هیدرامین

عوارض استفاده از دیفن هیدرامین، می‌تواند خفیف یا جدی باشد. شایع‌ترین عوارض جانبی دیفن هیدرامین عبارتند از:

• خواب آلودگی
  • دهان خشک
  • ضعف
  • سردرد

لازم به ذکر است که اگر عوارض جانبی جدی داشتید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید. عوارض جانبی جدی دیفن هیدرامین شامل موارد زیر است:

• کاهش حافظه
  • اختلال در تفکر
  • زوال عقل
  • گیجی
  • ضربان قلب سریع
  • تشنج

به دلیل خطر عوارض جانبی خطرناک برای کودکان، محصولات خوراکی دیفن هیدرامین بدون نسخه، برای کودکان زیر ۶ سال ممنوع است.

عوارض وابستگی به دیفن هیدرامین

سو مصرف بنادریل می‌تواند خطر عوارض جانبی را افزایش دهد و موجب وابستگی به دیفن هیدرامین شود. علائم و عوارض وابستگی به دیفن هیدرامین عبارتند از:

• حرکات غیر ارادی
  • تاری دید
  • بی قراری
  • عصبی بودن و اضطراب
  • گیجی
  • توهمات
  • آریتمی قلب
  • مشکل در تنفس
  • کما
  • مرگ

مرکز ترک دیفن هیدرامین

ترک دیفن هیدرامین

دیفن هیدرامین دسته‌ای از آنتی هیستامین‌ها هستند که به راحتی در دسترس مردم قرار می‌گیرند. بسیاری از مردم از اثرات سو مصرف این مواد اطلاع ندارند و بدون نسخه و سرخود آن را مصرف می‌کنند و این نوع مصرف، احتمال اعتیاد به دیفن هیدرامین را افزایش می‌دهد. بنابراین مراجعه به بهترین مرکز ترک دیفن هیدرامین و مشاوره می‌تواند در  فرایند ترک موثر باشد. اما درمان مصرف دیفن هیدرامین چگونه است؟

روش های ترک دیفن هیدرامین

چگونگی ترک دیفن هیدرامین، باید بصورت کاهش تدریجی دوز مصرفی باشد و قطع یکباره آن منجر به بروز علائم ترک در فرد خواهد شد. نکته کلیدی برای درک فرایند درمان دیفن هیدرامین این است که شما باید بپذیرید، اعتیاد چیزی نیست که بتوان آن را کنترل کرد، بنابراین خودتان را سرزنش نکنید. به جای آن به بهترین بیمارستان ترک اعتیاد مراجعه کنید تا با مشاوره پزشک یک برنامه درمانی مخصوص به خود بگیرید. در طول دوره ترک دیفن هیدرامین شما از مراحل چگونگی اعتیاد به این دارو هم صحبت می‌کنید و کادر درمان به شما مشاوره روانی لازم را خواهند داد.

اعتیاد به دیفن هیدرامین اغلب در نوجوانان اتفاق می‌افتد. جوانان اغلب از مواد تغییر دهنده ذهن به عنوان راهی برای مقابله با استرس، غم، افسردگی، اضطراب و فشارهای اجتماعی استفاده می‌کنند.

علائم ترک آنتی هیستامین

علائم زیر اولین علائمی است که معمولاً ۳ تا ۱۲ ساعت پس از شروع ترک دیفن هیدرامین ظاهر می‌شود:

• سردرد
  • تعریق
  • خارش
  • لرزش
  • گیجی کامل به دلیل نگرانی یا ناامیدی
  • بی خوابی
  • تشنج
  • توهمات
  • زوال عقل
  • ناراحتی گوارشی
  • تپش قلب
  • عود
  • حملات اضطراب
  • درد عضلانی
  • حالت روان پریشی

ترک دیفن هیدرامین چه مدت طول می کشد؟

مدت زمان ترک وابستگی دیفن هیدرامین، معمولاً ۷ تا ۱۴ روز طول می‌کشد، البته ممکن است در بعضی موارد، بیشتر طول بکشد. چون برنامه درمانی هر فرد، منحصربفرد می‌باشد، بنابراین لازم است تا برای انجام فرایند درمان، به مرکز ترک دیفن هیدرامین مراجعه شود.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی ترک دیفن هیدرامین پرداختیم. عوارض استفاده از دیفن هیدرامین کم نیست اما زمانی که فرد دچار سومصرف این دارو شود، علائم بدتری را تجربه خواهد کرد، به همین دلیل ترک آن پیشنهاد می‌شود. قطع ناگهانی مصرف دیفن هیدرامین، ممکن است فرد را دچار علائم ترک شدیدی کند. ترک دیفن هیدرامین به شرطی که فرد دچار سومصرف باشد، دشوار است و مراجعه به یک مرکز ترک دیفن هیدرامین برای کنترل علائم ترک و کاهش صحیح دوز دارو ضروری می‌باشد. بهترین مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره با داشتن بهترین امکانات و جدیدترین امکانات به صورت شبانه روزی همراه با پزشکان متخصص ترک اعتیاد و روان شناسان متخصص در این زمینه همراه بیمار است بنابراین اگر خودتان یا عزیزتان درگیر این دارو شده‌اید، با ما تماس بگیرید تا از مشاوره و برنامه درمانی شخصی برخوردار شوید.

سوالات متداول درباره ترک دیفن هیدرامین

هزینه ترک دیفن هیدرامین چه قدر است؟
هزینه ترک دیفن هیدرامین بستگی به وضعیت بیمار دارد و زمانی تعیین می شود که بیمار تحت مشاوره پزشک قرار گیرد. شما می توانید در صورت نیاز به درمان با شماره های کلینیک طلوعی دوباره تماس بگیرید.

عوارض استفاده از دیفن هیدرامین چیست؟
برخی از عوارض استفاده از دیفن هیدرامین شامل تشنج،بی خوابی،تپش قلب،تعریق و سر درد می باشد.
برای درمان و ترک دیفن هیدرامین بهتر است به کجا مراجعه کنید؟
کسانی که می خواهند به صورت اصولی اقدام به درمان ترک دیفن هیدرامین کنند باید به مرکز تخصصی ترک اعتیاد مراجعه کنند شما می توانید با مراجعه به کلینیک طلوعی دوباره و با دریافت مشاوره رایگان اقدام به شروع درمان خود کنید.