مرکز ترک قطعی اعتیاد

۵
(۱)

به منظور درمان قطعی اعتیاد، مراجعه به یک کلینیک ترک اعتیاد ضروری است. ترک خانگی اعتیاد می‌تواند بسیار خطرناک باشد، بنابراین اولین گام برای درمان، یافتن مرکز ترک قطعی اعتیاد است. اصولا ترک اعتیاد تضمینی زیر نظر کادردرمانی متخصص به منظور کنترل علائم ترک و مراقبت از بیمار صورت می‌گیرد، اما فرایند آن چگونه است؟ در این مطلب راه‌های درمان قطعی اعتیاد بررسی خواهد شد. برای یادگیری بیشتر همراه ما باشید.

ترک اعتیاد تضمینی

نکته‌ای که باید در شروع مسیر درمان قطعی اعتیاد بدانید این است که هرگز برای ترک مصرف مواد مخدر یا الکل دیر نیست! با این حال، ترک مواد مخدر به تنهایی می‌تواند عوارض خطرناکی داشته باشد. علت این است که در زمان توقف مصرف مواد مخدر یا الکل، به خصوص پس از مصرف طولانی مدت شدید یا بعد از ایجاد وابستگی به داروی انتخابی خود، ممکن است نشانه‌های ترک، میل شدید و یک سری علائم ناراحت کننده مربوط به سلامت روان را تجربه کنید. شدت علائم ترک ممکن است بر اساس نوع ماده اعتیادآور، مقدار و مدت زمان مصرف، شیمی بدن و… متفاوت باشد. کنترل علائم ترک قطعا کار شما نیست و احتمال دارد به دلیل تجربه این علائم دوباره به مصرف مواد سوق پیدا کنید. لذا مراجعه به یک مرکز ترک قطعی اعتیاد، برای رسیدن به هدف که ترک تضمینی اعتیاد است، ضروری می‌باشد.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

مزایای مرکز ترک قطعی اعتیاد

یکی از مراکز ترک تضمینی اعتیاد، کلینیک طلوعی دوباره است. این مرکز ترک اعتیاد مزایای زیادی دارد که ما به مهم‌ترین آن اشاره می‌کنیم:

  • محیطی آرامشبخش: درمان قطعی اعتیاد زمانی اتقاق می‌افتد که فرد در محیطی آرامشبخش درمان را دریافت کند. ما این محیط را در کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره برای شما فراهم کرده‌ایم. وجود امکانات رفاهی و هتلینگ به ایجاد حس آرامش در شما کمک شایانی خواهد کرد.
  • نظارت پزشکی: ترک تضمینی اعتیاد باید زیرنظر کادر درمانی مجرب در زمینه اعتیاد صورت گیرد که به جرات می‌توان گفت کلینیک طلوعی دوباره، بهترین تیم پزشکی ترک اعتیاد حال حاضر را دارا می‌باشد. برای کنترل علائم ترک، حتما باید زیرنظر پزشک متخصص در مرکز ترک اعتیاد قرار داشته باشید. برخی از علائم ترک در صورت بروز می‌توانند خطرناک باشند.
  • برنامه درمانی منحصربفرد: تیم پزشکی مرکز ترک قطعی اعتیاد، برنامه منحصربفردی برای هر بیمار با توجه به شرایط او تعیین و تنظیم می‌کنند و این خود احتمال بهبود را افزایش خواهد داد.
  • مراقبت‌های بعد از ترک و دریافت حمایت اجتماعی: ترک تضمینی اعتیاد، بدون حمایت افراد، کاری بسیار مشکل و طاقت فرسا است. در مرکز ترک قطعی اعتیاد، روانپزشک و روانشناس ترک از ابتدای درمان تا پایان آن و حتی پس از ترخیص شما را حمایت می‌کنند.

ترک اعتیاد تضمینی

روش های لازم برای ترک اعتیاد قطعی

از راه های درمان قطعی اعتیاد می‌توان به مشاوره، روانکاوی، روان درمانی، دارو درمانی، کار درمانی و سم زدایی تدریجی اشاره کرد. معمولا ترکیب این روش‌ها در یک مرکز ترک قطعی اعتیاد، منجر به ترک تضمینی خواهد شد. اما در کلینیک طلوعی دوباره فرایند درمان قطعی چگونه اتفاق می‌افتد؟

مراحل درمان قطعی ترک اعتیاد

مشاوره رایگان: در ابتدای ورود به مرکز ترک قطعی اعتیاد طلوعی دوباره، شما بیماران گرامی ابتدا مشاوره رایگان دریافت می‌کنید. این مشاوره به منظور آشنایی شما با مراحل کلی درمان است.

انتخاب نوع بستری: بنا به بودجه و شرایط جسمی و روحی بیماران، یک نوع بستری پیشنهاد می‌شود. بطور کلی اگر میزان مصرف مواد شما بسیار زیاد است برای ترک اعتیاد تضمینی، درمان بستری پیشنهاد می‌شود. زیرا با درمان سرپایی شما در ساعاتی از روز به کلینیک می‌آیید و درمان دریافت می‌کنید و در باقی روز، ممکن است مجددا مواد مصرف کنید. اما در درمان بستری شما تحت مراقبت ۲۴ ساعته خواهید بود.

شروع سم زدایی: در طول فرایند سم زدایی، شما شاهد کاهش دوز مصرفی مواد هستید تا زمانی که این مقدار به صفر برسد.  کادر درمانی کلینیک طلوعی دوباره در طی فرایند سم زدایی، ممکن است از داروها، درمان‌های رفتاری یا روش های دیگر به منظور کنترل علائم ترک شما و ایمن ماندن و جلوگیری از مصرف مجدد استفاده کنند.

درمان ترک قطعی اعتیاد

رواندرمانی و مشاوره: از مراحل درمان قطعی ترک اعتیاد که انجام آن بسیار ضروری است، می‌توان به روان درمانی اشاره کرد. مرکز ترک قطعی اعتیاد طلوعی دوباره، با بهره‌گیری از روانشناس ترک اعتیاد، روانکاو حرفه‌ای، مشاور و روانپزشک ترک اعتیاد مجرب در این زمینه بطور فوق العاده‌ای عمل می‌کند. از آنجایی که اعتیاد معمولا با بیماری‌های روانی ارتباط دارد، بنابراین داشتن حمایت برای ترک اعتیاد و برخورداری از تیم حرفه‌ای برای درمان اعتیاد روانی بسیار مهم و ضروری است.

دارودرمانی: مستلزم استفاده از داروها (گاهی در ترکیب با رفتار درمانی) برای ارائه یک رویکرد جامع در جهت درمان قطعی اعتیاد است. دارودرمانی تواند به کاهش برخی علائم ترک و گاهی اوقات پیشگیری از عود کمک کند.

مراقبت‌های بعد از ترک: به منظور رسیدن به ترک تضمینی برای همیشه، بعد از درمان اعتیاد فیزیکی لازم است تا به بهبود کامل بخش روانی بپردازیم تا شما بیماران گرامی در صورت بروز مشکل و چالش یا تمایل به مواد مخدر، دچار عود مصرف مواد نشوید. این مراقبت‌ها شامل جلسات روان درمانی و در صورت لزوم جلسات با روانپزشک می‌باشد. تا شما بیماران گرامی با کمک رواندرمانگر به بررسی درمان بخش روانی بپردازید و نحوه صحیح مقابله با مشکلات را یاد بگیرید.

در این مطلب به بررسی روش‌های لازم برای ترک اعتیاد و مراحل درمان قطعی اعتیاد پرداختیم. می‌دانیم که اولین گام برای شروع مسیر ترک اعتیاد تضمینی، یافتن مرکز ترک قطعی اعتیاد است. کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره با برخورداری از کادر پزشکی مجرب و امکانات پیشرفته آماده ارائه خدمات به شما عزیزان در مسیر ترک تضمینی برای همیشه است. ما شما را تنها نمی‌گذاریم. کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۱

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.