کلینیک ترک اعتیاد
عوارض مصرف زولپیدم در دوران بارداری
8 مرداد 1400
کلینیک ترک اعتیاد
مصرف کوکائین و اختلال نوروپاتی
8 مرداد 1400
نمایش همه
مصرف الکل و ایجاد کهیر

مصرف الکل و ایجاد کهیر

۲٫۷
(۹)

طی تحقیقات مختلف ثابت شده است که مصرف الکل می تواند باعث بروز واکنش های آلرژیک در افراد مختلف شود. در این مقاله سعی کرده ایم پاسخ این سوال که آیا الکل می تواند باعث بروز حساسیت های پوستی مانند کهیر در افراد شود و همچنین رابطه مشروب و کهیر  را به دست آوریم. یا ما همراه باشید تا تاثیر الکل بر کهیر را بیشتر برای شما عزیزان شرح دهیم.

مصرف الکل و ایجاد کهیر

اولین قدم برای اینکه بدانیم آیا الکل باعث کهیر می شود یا خیر، بهتر است آزمایش آلرژی به الکل را انجام دهید. جالب است بدانید آزمایشات و تحقیقات انجمن ایمنی شناسی و آلرژی بالینی استرالیا نشان دهنده رابطه منفی الکل و کهیر بوده است اما ممکن است این حساسیت نسبت به اسید استیک که با تجزیه اتانئل به دست می آید، ایجاد شود.

مصرف الکل در چه صورتی باعث ایجاد کهیر می شود؟

  • آلرژی به ماده خاصی در الکل
  • اگر پس از نوشیدن احساس گرگرفتگی و یا خارش در ناحیه پوست مصرف کننده ایجاد شود.
  • وجود اختلال ژنتیکی در مصرف کننده

در صورت وجود یکی از موارد بالا بهتر است با پزشک متخصص ترک اعتیاد مشورت کنید، تا پس از بررسی علائم ایجاد شده و انجام آزمایشات لازم مثل آزمایش حساسیت به اتانول برای تشخیص واکنش آلرژیک به الکل، به نتایج قابل قبولی دست یابد.

کلینیک طلوعی دوباره بهترین مرکز ترک الکل با کمک پزشکان متخصص در طول درمان کنار شماست.

شماره تماس: ۰۲۱۵۸۲۲۵

وجود چه موادی در الکل ممکن است آلرژی ایجاد کنند؟

الکل از مواد مختلفی تشکیل می شود که ممکن است بدن مصرف کننده به هر یک از آن ها حساسیت نشان دهد. این مواد را در ادامه نام می بریم:

  • انگور
  • مخمر
  • جو
  • گندم
  • رازک
  • طعم دهنده های مصنوعی
  • چاودار
  • پروتئین های دریایی

مصرف الکل و تشدید علائم کهیر و بیماری های پوستی

مصرف الکل و کهیر می توانند ارتباط زیادی با هم داشته باشند. اگر حساسیت و آلرژی نسبت به مصرف الکل دارید این امر علائم کهیر را در شما افزایش می دهد. مطالعاتی که روی افرادی با سابقه کهیر انجام شده است نشان می دهد که میزان تریپتاز در فرد با مصرف الکل افزایش پیدا می کند. منظور از تریپتاز همان گلبول های سفیدی هستند که بخشی از سیستم ایمنی محسوب می شوند و در هنگام حساسیت و آلرژی فعال می شوند. این حساسیت دقایقی بعد از مصرف الکل خود را در نواحی قفسه سینه و بازو فرد نشان می دهد که اصطلاحا به آن کهیر می گویند. پس رابطه الکل و کهیر به این صورت خواهد بود. حتی در برخی تحقیقات ثابت شده است که مصرف الکل می تواند باعث شدت گرفتن برخی بیماری های پوستی نیز شود. از جمله پسوریازیس که یک نوع بیماری پوستی خود ایمنی است.

ترک قطعی الکل با ایمپلنت دی سولفیرام

شماره تماس: ۰۲۱۵۸۲۲۵

درمان کهیر ناشی از مصرف الکل

بهترین کار برای اینکه از بروز کهیر پس از مصرف الکل جلوگیری کنید عدم مصرف آن و حذف آن از رژیم غذایی خود است. اما گاهی به دلیل بروز علائم ناخوشایندی که پس از ترک الکل برای فرد ایجاد می شود از ترک این ماده خطرناک اجتناب می شود. در این حالت فرد دچار اعتیاد به الکل شده است و بهترین برای رهایی از آت ترک الکل است تا هم از اعتیاد به الکل و هم از عوارض پوستی آن مانند کهیر رهایی یایبد. بیمارستان ترک اعتیاد طلوعی دوباره با بهترین خدمات رفاهی و کادر درمان مجرب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

درمان حساسیت پوستی به الکل

حساسیت پوستی ناشی از مصرف الکل می‌تواند به‌صورت تحریک و التهاب پوستی، آبریزش و خارش پوست، و در موارد شدید‌تر، ایجاد ترشحات پوستی متعدد همراه با قرمزی و تورم را ایجاد کند. برای درمان این نوع حساسیت‌ها، اولین گام اجتناب از مصرف هرگونه محصول حاوی الکل است. از طرف دیگر، مراجعه به پزشک متخصص پوست جهت تشخیص دقیق و تجویز درمان‌های مناسب بسیار حیاتی است.

پزشک ممکن است ترکیبات ضدالتهاب یا کرم‌های مرطوب‌کننده را تجویز کند تا به تسکین از علائم التهاب و خارش پوست کمک کند. همچنین، در موارد شدیدتر، ممکن است داروهای خوراکی یا تزریقی جهت کنترل و کاهش تورم و آبریزش‌های پوستی مورد نیاز باشد. در کل، مشاوره و همکاری با پزشک پوست در تعیین درمان مناسب برای حساسیت پوستی ناشی از مصرف الکل از اهمیت ویژه برخوردار است.

برای ترک الکل هر چه سریع‌تر اقدام کنید

سخن پایانی

این مقاله به طور واضح نشان می‌دهد که مصرف الکل تأثیرات نامطلوبی بر روی پوست خواهد داشت، از جمله ایجاد کهیر. طبق آمار نشان می‌دهد که الکل می‌تواند با تخریب و آسیب به بافت‌های پوستی منجر به تشدید علائم پیری و کاهش کیفیت پوست شود. به شما پیشنهاد می شود به منظور حفظ پوستی سالم و زیبا، از مصرف الکل خودداری کرده و هر چه زودتر نسبت به ترک آن در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره اقدام کنید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۲٫۷ / ۵٫ شمارش آرا: ۹

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =