تاثیر مصرف کوکائین بر سلامت مصرف کننده
تاثیر مصرف کوکائین بر سلامت مصرف کننده
21 مرداد 1400
رفلاکس معده و ارتباط آن با مصرف الکل
مصرف الکل و رفلاکس معده
21 مرداد 1400
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد

مصرف کوکائین و سرگیجه

۴
(۴)

سرگیجه، یکی از عوارض جانبی مصرف بیش از حد کوکائین است. برای جلوگیری از سرگیجه ناشی از مصرف کوکائین، بهترین راهکار این است که مصرف کوکائین را متوقف کنید. که در این مقاله از مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره به بررسی رابطه مصرف کوکائین و سرگیجه خواهیم پرداخت.

بله، مصرف کوکائین ممکن است باعث سرگیجه شود، اما چنین چیزی به ندرت اتفاق می افتد. مصرف کوکائین به اندازه سایر مواد مخدر مانند الکل، سیستم سنجش حرکت گوش را تحت تأثیر قرار نمی دهد. با این وجود، مصرف مقدار زیاد کوکائین و یا مصرف بیش از حد آن ممکن است باعث بروز علائم سرگیجه شود.

برای دریافت خدمات ترک کوکائین وارد صفحه مرکز ترک کوکائین شوید

ترک کوکائین، از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد تهران، می باشد که کلیه برنامه درمان در این کلینیک تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی همراه پرستاری شبانه روزی انجام می گیرد تا بیماران امکان روان درمانی در کنار درمانی جسمانی را داشته باشند.

چه عواملی باعث سرگیجه می شوند؟

سرگیجه به احساس چرخش دورانی گفته می شود و به عبارت دیگر حسی است که شما یا محیط اطراف شما در حال حرکت هستید و یا می‌چرخید. سرگیجه احساس حرکت کردن هنگامی است که در واقع اینگونه نیست و شما در حال حرکت نیستید. سرگیجه حرکتی یا چرخشی است که حتی در زمان بی حرکت بودن بدن رخ می دهد. جامعه پزشکی هنوز به طور ویژه به مطالعه رابطه بین مصرف کوکائین و سرگیجه نپرداخته است. بنابراین به خوبی درک نشده است. سرگیجه یکی از علاٸمی است که توسط افرادی که به میزان زیاد کوکائین مصرف می کنند گزارش شده است، اما سرگیجه به اندازه ای رایج یا خطرناک نیست که نگران کننده باشد و محققان را به مطالعه بیشتر مجبور کند.

برای دریافت خدمات ترک الکل وارد صفحه مرکز ترک الکل شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۲۲۲۲۴۱

سرگیجه و گوش داخلی

در هر گوش، سه کانال نیم دایره ای وجود دارد که پر از مایع می شود.

درون این مایع، موهای کوچکی وجود دارند که به سلول های عصبی متصل هستند و سیگنال هایی را به مغز ارسال می کنند. زمانی که فرد سر خود را تکان و یا حرکت می دهد، مایعات برای یک لحظه در جهت مخالف حرکت می کند، موها را خم می کند و سه دسته سیگنال الکتریکی ایجاد می کند که به مغز ارسال می شوند. به دلیل این که این سه دسته مو در زوایای مختلف خم می شوند، مغز می تواند از این سیگنال ها برای محاسبه و ارزیابی حرکت و تولید احساس حرکت استفاده کند.

برای دریافت خدمات ترک تریاک وارد صفحه مرکز ترک تریاک شوید

چگونه مصرف کوکائین باعث سرگیجه می شود؟

چگونه مصرف کوکائین باعث سرگیجه می شود؟

کوکائین ممکن است به چند روش مختلف باعث سرگیجه شود:

کوکائین ممکن است سیگنال های ارسالی بین مغز و گوش را تغییر دهد

مصرف کوکائین باعث افزایش میزان اپی نفرین، نوراپی نفرین و دوپامین در سلول های مغز (سلول های عصبی) می شود. ممکن است بیش از حد آنها را فعال کرده و سیگنال ها را تغییر دهد.

برای دریافت خدمات ترک هروئین وارد صفحه مرکز ترک هروئین شوید

کوکائین ممکن است جریان خون در سلول های گوش را کاهش دهد

کوکائین باعث انقباض (سفت شدن) رگ های خونی شده و به همین دلیل اکسیژن کمتری به برخی از بافت ها می رسد. اگر این بافت ها به مدت طولانی از جریان خون و اکسیژن محروم بمانند، سلول ها ممکن است از بین بروند و یا عملکرد نامناسبی داشته باشند.

کوکائین باعث می شود افراد نسبت به اصوات حساسیت بیشتری نشان دهند

افراد ممکن است در هنگام مصرف کوکائین واکنش سریع تری از خود نشان دهند و یا با لرزش یا کشش بیشتری رفتار کنند. این رفتار باعث شتاب و کاهش سرعت می شود که در نهایت ممکن است فرد احساس سرگیجه کند.

مصرف طولانی مدت کوکائین و سرگیجه

مصرف طولانی مدت کوکائین و سرگیجه

علائمی مانند سرگیجه معمولاً تا زمانی که فرد به مدت زمان طولانی و مقدار زیاد کوکائین مصرف نکند، بروز نخواهد کرد. مصرف بیش از حد کوکائین در واقع به مصرف دو یا چند گرم در هفته گفته می شود. یک گرم کوکائین حدود ده لاین است. برخی از علائم مصرف بیش از حد کوکائین، که ممکن است طولانی مدت باشد، شامل موارد زیر است:

اضطراب

بیقراری

انقباض عضله

پارانویا (بدگمانی)

مرگ ناگهانی

سرگیجه

تشنج

لرزش

درمان سرگیجه ناشی از مصرف کوکائین

برای دریافت خدمات تخصصی پزشکی ترک اعتیاد وارد صفحه پزشک ترک اعتیاد شوید

درمان سرگیجه ناشی از مصرف کوکائین

درمان سرگیجه، از طریق درمان علت اصلی صورت می پذیرد.

اگر مصرف بیش از حد کوکائین علت سرگیجه در یک فرد باشد، پس مهمترین و اساسی ترین قدم در درمان سرگیجه، قطع مصرف کوکائین است. درمان مصرف کوکائین ممکن است شامل درمان سرپایی به همراه روان درمانی باشد، یا ممکن است شامل معالجه سرپایی با نظارت تیمی از متخصصان پزشکی برای درمان بیمار باشد.

داروهایی برای درمان سرگیجه وجود دارد، اما عوارض جانبی فراوانی دارند که ممکن است برای فردی که بیش از حد کوکائین مصرف می کند خطرناک باشد.

داروها به دلیل عوارض جانبی که دارند، باید در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده شوند. در شرایطی که کوکائین علت سرگیجه نباشد، در صورت متوسط بودن با نظارت فعالانه، تحت کنترل قرار می گیرد. علائم سرگیجه معمولا به خودی خود از بین می روند.

در غیر این صورت، فرد می تواند با تغییر حالت دادن به آرامی، نگاه مستقیم به جلو هنگام راه رفتن یا چرخاندن تمام بدن هنگام نگاه کردن به چپ یا راست، علائم را کاهش دهد.

سخن پایانی

سوء مصرف کوکائین، عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد. تنها راه مقابله با این عوارض ترک کوکائین، تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران می باشد.

جهت دریافت خدمات روانشناسی ترک اعتیاد وارد صفحه روانشانسی ترک اعتیاد شوید

سوالات متداول

آیا مصرف کوکائین می تواند باعث سرگیجه شود؟
بله، مصرف کوکائین می تواند باعث سرگیجه یا احساس چرخش یا سرگیجه شود. مصرف کوکائین می تواند بر مراکز تعادل و هماهنگی مغز تأثیر بگذارد و منجر به علائم سرگیجه شود.
سرگیجه ناشی از مصرف کوکائین چقدر طول می کشد؟
مدت زمان سرگیجه ناشی از مصرف کوکائین ممکن است بسته به شدت و دفعات مصرف متفاوت باشد. در برخی موارد، علائم سرگیجه ممکن است مدت کوتاهی پس از توقف مصرف کوکائین فروکش کند. با این حال، در موارد دیگر، علائم ممکن است برای چندین هفته یا حتی ماه ها باقی بماند.
آیا مصرف کوکائین می تواند باعث سرگیجه شود؟
بله، ترک مصرف کوکائین می تواند باعث سرگیجه شود زیرا مغز خود را با عدم وجود دارو سازگار می کند. در طول ترک، افراد ممکن است علائم مختلفی از جمله سرگیجه، سرگیجه و سبکی سر را تجربه کنند.
آیا ترک مصرف کوکائین می تواند باعث سرگیجه شود؟
بله، مصرف کوکائین می تواند باعث سرگیجه یا احساس چرخش یا سرگیجه شود. مصرف کوکائین می تواند بر مراکز تعادل و هماهنگی مغز تأثیر بگذارد و منجر به علائم سرگیجه شود.
آیا مصرف طولانی مدت کوکائین می تواند باعث آسیب دائمی به سیستم دهلیزی شود؟
بله، مصرف طولانی مدت کوکائین می تواند باعث آسیب دائمی به سیستم دهلیزی شود که تعادل و هماهنگی را کنترل می کند. این آسیب می تواند منجر به علائم مزمن سرگیجه و سایر مسائل مربوط به تعادل شود.

    به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

    روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

    میانگین آرا ۴ / ۵٫ شمارش آرا: ۴

    رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 3 =