روش های نوین ترک اعتیاد
21 اسفند 1401
گرانترین و لاکچری ترین مرکز ترک اعتیاد
21 اسفند 1401

بروز درد و خماری در هنگام ترک اعتیاد یکی از مهم ترین چالش های موجود بر سر راه افرادی است که تصمیم به ترک اعتیاد گرفته اند. استفاده از روش های سنتی و غیر کاربردی ترک اعتیاد، به دلیل وارد شدن فشار روحی و جسمی شدید به بیماران سبب انصراف بسیاری از افراد از ادامه درمان می شود. خوشبختانه امروزه با ابداع روش های ترک اعتیاد بدون درد و خماری بسیاری از بیماران به راحتی موفق به ترک اعتیاد می شوند.

برخلاف روش سنتی، روش های نوین ترک اعتیاد بدون درد و خماری در کلینیک های تخصصی و تحت نظارت دقیق پزشکان حرفه ای انجام می شود. برای آشنایی بیشتر با بهترین روش درمان  اعتیاد بدون درد و  خماری در کلینیک طلوعی دوباره تا پایان این مقاله با ما همراه باشید:

علل ایجاد درد و خماری در هنگام ترک اعتیاد

ترک اعتیاد بدون درد و خماریبرای درک بهتر روش های درمان اعتیاد بدون درد وخماری ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که علل ایجاد این دردها در هنگام ترک اعتیاد چیست؟

بروز این دردها به دلیل تاثیرات نامطلوب مواد مخدر بر سیستم عصبی مصرف کنندگان مواد مخدر است.

مواد مخدر با اتصال به گیرند های دوپامین در مغز که مسئول ایجاد احساس لذت است، سبب القاء احساس شادی و سرخوشی شدید در فرد مصرف کننده می شوند.

در صورت استفاده طولانی مدت از مواد مخدر، تولید طبیعی دوپامین به تدریج در مغز متوقف شده و مغز برای تجربه احساس لذت به مواد مخدر وابسته می شود.

در شرایطی که فرد پس از ایجاد وابستگی به مواد مخدر، به صورت ناگهانی مصرف خود را متوقف کند، مغز با کاهش شدید دوپامین روبرو می شود و بیمار علائمی جانبی بی شماری مانند اضطراب، افسردگی، درد و خماری را تجربه خواهد کرد. . شدت علائم ترک بر اساس ماده مخدر مورد استفاده و مدت زمان مصرف آن متفاوت است.

درمان اعتیاد بدون درد و خماری

بدون شک هیچ روش برای درمان قطعی اعتیاد وجود ندارد که برای همه افراد قابل استفاده باشد. اصولا پزشکان با ارزیابی ویژگی های منحصر به فرد هر بیمار، نسبت به تجویز روش درمانی موثر اقدام می کنند. در حال حاضر پزشکان برای درمان اعتیاد بدون درد و خماری، از روش سم زدایی تدریجی، سم زدایی سریع یا سم زدایی فوق سریع استفاده می کنند.

هدف از انجام سم زدایی، پاکسازی بدن از مواد مخدر و غلبه بر علایم ترک اعتیاد، بدون درد و خماری است.

روش سم زدایی به دو صورت سرپایی و بستری انجام می شود و در طی این مدت بیماران تحت نظارت شبانه روزی پزشکان قرار دارند، بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل در مراحل سم زدایی، بیمار سریعا تحت درمان های تخصصی قرار می گیرد.

انتخاب نوع فرآیند سم زدایی براساس شرایط بیمار، نوع مواد مصرفی، مدت زمان اعتیاد، بیماری های زمینه ای و تشخیص پزشک ترک اعتیاد تعیین می شود.

سم زدایی تدریجی

در این روش درمانی بیماران براساس شدت اعتیاد به مدت ۱۰ تا ۱۴ روز بستری می شوند و با کاهش تدریجی مقدار مواد مخدر مصرفی، مراحل سم زدایی را طی می کنند. در روش سم زدایی تدریجی مواد از بدن، بیماران تحت درمان های دارویی ویژه ای قرار می گیرند که تحمل علایم ترک را برای آنها آسان تر می کند. از سویی دیگر حضور تیم متخصص روان درمانی به بیماران کمک می کند تا با انگیزه کافی و آرامش، مراحل درمان را با موفقیت سپری کند.  این روش درمانی محدودیت سنی ندارد و برای تمام گروه های سنی قابل استفاده است.

سم زدایی سریع

یکی دیگر از موثرترین راه های درمان ترک بدون درد و خماری استفاده از سم زدایی سریع در اعتیاد است. این روش درمانی برای افرادی که اعتیاد متوسط تا خفیف دارند مناسب است و برای افرادی که به مدت طولانی از مقدار زیادی از مواد مخدر استفاده کرده اند توصیه نمی شود.

بیماران در طی ۴ روز بستری تحت درمان های پاکسازی خون قرار می گیرند و با استفاده از دارو درمانی و روان درمانی مراحل سم زدایی را با سرعت بیشتری سپری می کنند.

در واقع علت افزایش سرعت دفع سموم از بدن در روش سم زدایی سریع، به دلیل تزریق داروهای آنتاگونیست مانند نالتروکسان یا نالوکسان است.

استفاده از درمان های روانشناختی و مشاوره های تخصصی در این روش درمانی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سم زدایی فوق سریع

سم زدایی فوق سریع که به نام ارود نیز شناخته می شود یکی از سریع ترین و موثرترین روش های سم زدایی مواد مخدر از بدن است.

بیماران در این روش درمانی به مدت ۴ تا ۶ ساعت تحت خواب مصنوعی قرار می گیرند و کلیه مراحل سم زدایی در این شرایط انجام می شود.

استفاده از داروی ترک اعتیاد بدون درد و خماری مانند نالتروکسان و روش های روان درمانی پیشرفته مانند CBT، برای بهبود شرایط بیمارانی که تحت سم زدایی فوق سریع قرار گرفته اند بسیار حایز اهمیت است.

استفاده از سم زدایی فوق سریع به دلیل شدت علایم ترک با محدودیت هایی همراه است به عنوان مثال این روش برای افراد بالای ۴۰ سال، بیماران دیابتی، مبتلایان به فشار خون، مشکلات گوارشی یا قلبی ممنوع است. از سویی دیگر استفاده از این روش برای افرادی که به مدت طولانی به مقدار زیادی از مواد مخدر اعتیاد داشته اند، گزینه مناسبی نیست.

بهترین روش درمان  اعتیاد بدون درد و  خماری در کلینیک طلوعی دوباره

مرکز ترک اعتیاد

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره با برخورداری از مرکز پیشرفته سم زدایی و ارائه خدمات روان درمانی یکی از معتبرترین مراکز ترک اعتیاد در تهران است.

ما با تیم درمانی متخصص و امکانات پیشرفته در کلینیک طلوعی دوباره به صورت شبانه روزی  آماده ارائه خدمات ترک اعتیاد به بیماران گرامی هستیم.

سپری کردن مراحل درمان ترک اعتیاد در این کلینیک، به منزله تضمین امنیت و سلامت بیماران است زیرا در صورت بروز هرگونه عارضه ناگهانی تیم درمانی متخصص و مجرب  آماده کمک به بیماران گرامی هستند.

بیماران پس از سم زدایی با  بهترین روش درمان  اعتیاد بدون درد و خماری، از آمادگی بیشتری برای گام نهادن به سوی مراحل بعدی درمان و زندگی عاری از  مواد مخدر برخوردار خواهند بود.

روانپزشکان و روانشناسان حرفه ای در کلینیک طلوعی دوباره به بیماران کمک می کنند تا به ریشه اصلی اعتیاد خود پی برده و با یادگیری تکنیک های ضروری از توانایی روانی کافی برای مقابله بر موقعیت های زمینه ساز اعتیاد برخوردار شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های ترک اعتیاد بدون درد و خماری  با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.