ترک اکس

اکس چیست؟

اکس یا اکستازی روان گردانی مصنوعی و ساخته شده در آزمایشگاه می باشد که بسیار اعتیاد آور است و مصرف آن وابستگی روانی و جسمانی شدیدی برای مصرف کننده ایجاد می کند. اکستازی در فرم های مختلفی همچون قرص، کپسول و پودر استنشاقی تولید و عرضه می شود و با توجه به فرم آن، بصورت خوراکی، استنشاقی و تزریقی مصرف می گردد. اکستازی خالص پودر سفید رنگی با بوی کپک زدگی می باشد اما به دلیل تولید در آزمایشگاه های مختلف و ناخالصی زیاد این روانگردان در رنگ های قرمز و قهوه ای نیز به بازار عرضه می گردد. مصرف این روانگردان نه تنها باعث اعتیاد می شود بلکه زمینه ساز مصرف بسیاری از محرک ها می باشد.جالب است بدانید که طی تحقیقات متعدد مشخص شده است که بسیاری از مصرف کنندگان ماری جوانا و حشیش در گذشته سابقه مصرف اکس را داشته اند به همین جهت درمانگران اعتیاد، اکس را دروازه اعتیاد به سایر محرک ها و روانگردان ها می دانند و تنها راه مقابله آن ترک اکس می باشد.

از آنجایی که مصرف این روانگردان عوارض روانی متعددی برای مصرف کننده ایجاد می کند ترک اکس یا ترک اکستازی نیازمند دریافت خدمات روانپزشکی و روان درمانی می باشد به همین جهت ضروری است که بیماران برای درمان و ترک اعتیاد به مرکز ترک اعتیاد مراجعه نموده و درمان خود را زیر نظر تیم پزشکی متخصص اعتیاد آغاز نمایند.

حتما مطالعه کنید: اکس

عوارض مصرف اکس

عوارض مصرف اکستازی چیست؟

بی قراری

فشار خون

حملات عصبی

رعشه و تعریق

تاری و تیرگی دید

بیماری های گوارشی

افسردگی و گم گشتگی

اضطراب و تنش عضلانی

برهم ریختگی ریتم قلب و حملات قلبی

پارانویا، سوء ظن و حملات وحشت زدگی

اما موارد فوق، تنها بخشی از عوارض مصرف اکس می باشند و مصرف این روانگردان عوارض بلندمدت جبران ناپذیری برای مصرف کننده به همراه دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

توهم

جنون

ضعف سیستم ایمنی

صدمات فراوان بر کلیه و کبد

افزایش آسیب پذیری در مقابل بیماری های عفونی

علائم مصرف

علائم مصرف اکس

مصرف اکس با علائم و نشانه هایی همراه است که شناخت و آگاهی از آنها می تواند در مرحله اول کمک بسیاری در تشخیص اعتیاد به اکس و در مراحل بعدی اقدامات درمانی مثل ترک اکس کند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

اکستازی بعد از مصرف به سرعت وارد سیستم گردش خون بیمار شده و از این طریق به مغز می رسد. حضور این روانگردان باعث اختلال در کارکرد صحیح مغز و سیستم عصبی مصرف کننده می شود که تشدید حواس بویایی و چشایی، گشاد شدن مردمک ها، تاری دید و کاهش اشتها از اولین نشانه های مصرف می باشد.

توجه داشته باشید که شدت این علائم به پارامترها مختلفی همچون دفعات مصرف، دوز مصرفی و درجه خلوص بستگی دارد و تشخیص نهایی اعتیاد تنها با انجام آزمایش در کلینیک ترک اعتیاد مشخص می شود.

ترک اکستازی

روش ترک اکستازی

ترک اکستازی نیاز به بستری در مرکز ترک اعتیاد دارد چرا که هرگونه ترک خودسرانه و خود درمانی باعث بروز صدمات بیشتری به جسم و روان مصرف کننده می شود. بطور کلی باید بدانید هرگونه ترک بدون نظارت پزشک باعث بروز علائم جسمانی و روانی  می شود که در ادامه به معرفی برخی از علائم ترک اکستازی می پردازیم:

افسردگی

خستگی و بی خوابی

تحریک پذیری و اضطراب

پرخاشگری و نوسانات خلقی

کاهش اشتها و ضعف

پارانویا

توهم

همانطور که از موارد فوق مشخص می شود، عمده تاثیرات این محرک بعد از ترک بر روان مصرف کننده می باشد به همین منظور ترک اکستازی نیازمند دریافت خدمات مشاوره ای ترک اعتیاد، روانشناسی و روانپزشکی می باشد که در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره ترک اکس بصورت تخصصی زیر نظر بهترین درمانگرهای اعتیاد شامل تیم پزشکی جهت جلوگیری از عوارض ترک اکس، تیم روانشناسی با هدف آموزش بیمار جهت کنترل وسوسه و جلوگیری از لغزش دوباره و روانپزشک ترک اعتیاد با هدف کنترل علائم روانی بیمار انجام می شود تا علاوه بر درمان جسمانی، مشکلات روانی و روحی بیمار نیز درمان شود و با اصلاح چهارچوب های ذهنی خود بتواند یک زندگی بدون مصرف دوباره مواد مخدر را از سر بگیرد و تبدیل به یکی از اعضای عادی جامعه و خانواده شود.

مزیت کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره نسبت به سایر مراکز درمانی، پیگیری وضعیت بیمار بعد از ترخیص می باشد. بعد از ترخیص امکان ارائه مشاوره فردی به بیمار و خانواده آن توسط تیم روانشناسی، شرکت در کلاسهای گروه درمانی و ویزیت ماهانه بیمار توسط روانپزشک با هدف کنترل عوارض و مشکلات پس از ترک مصرف وجود دارد و مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره تا درمان کامل، کنار بیمار و خانواده آن خواهد بود.

روش ترک اکستازی در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره

درمان بصورت ترک تدریجی بین ۷ الی ۱۴ روز بستری می باشد که در صورت وجود علائم و نظر درمانگران امکان دارد مدت زمان بستری افزایش پیدا کند.

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان مجهزترین و بهترین کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی کشور دارای مجوز رسمی “بخش بستری درمان و ترک اعتیاد” از وزارت بهداشت، با تجربه چندین ساله و بهره گیری از بهترین و جدیدترین روشهای ترک اعتیاد در زمینه ترک بیماران اعتیاد فعالیت دارد.

درمان اعتیاد و سم زدایی اکستازی در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره توسط بهترین کادر روانپزشکی، متخصصین علوم اعصاب شناختی، پزشکان متخصص در رشته های قلب، عفونی و ریه، تیم روانشناسی، روان پرستار، پیراپزشک و پزشک عمومی و تیم پرستاری انجام می پذیرد و با استفاده از روش های نوین درمانی و امکانات بروز و پیشرفته نظیر بیوفیدبک، نوروفیدبک و آر تی ام اس ضامن حفظ سلامت بیماران و درمان بی بازگشت آنها باشیم. از ویژگی های دیگر مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره می توان به بخش بستری مجزا برای بانوان و آقایان، بهترین امکانات رفاهی، ورزشی، تفریحی، بیمارستانی و بخش ICU، ویزیت بالینی روزانه، خدمات درمانی شبانه روزی و پیگیری های بعد از درمان اشاره نمود که هدف اصلی ما رعایت منشور حقوق بیمار و خانواده آن می باشد تا با فراهم آوردن بهترین امکانات درمانی و رفاهی شرایط بی نظیری جهت درمان بیمار فراهم آوریم.