ترک قرص ضد اضطراب

۳
(۴)
کلینیک ترک اعتیاد

ترک قرص ضد اضطراب

قرص ضد اضطراب چیست؟

در دنیای شلوغ امروز، بسیاری از افراد به منظور حفظ آرامش و افزایش بهره‌وری، اقدام به مصرف قرص ضد اضطراب و ضد افسردگی می‌کنند، اما نکته اینجاست که این داروها تنها برای مدت کوتاهی باعث آرامش بیمار خواهند شد، اما اگر خارج از دوز تجویزی مصرف شوند، باعث اعتیاد و وابستگی به دارو ضداضطراب می‌گردند. مصرف داروهای ضداضطراب و ضدافسردگی همچون سیتالوپرام، سرترالین، اسنترا و فلوکستین عوارض متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد. برای جلوگیری از این عوارض لازم است تا اقدام به ترک اعتیاد دارو ضد اضطراب کنید. اما چگونه متوجه شویم که وابستگی به قرص ضد اضطراب پیدا کرده‌ایم؟ در جواب باید گفت با بررسی علائم وابستگی به دارو ضد استرس! که در این مطلب ابتدا به بررسی آن‌ و سپس به چگونگی ترک دارو ضد استرس می‌پردازیم. با مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره همراه باشید.

علائم اعتیاد به قرص ضد اضطراب

از علائم وابستگی به داروی ضد استرس عبارت است از:

  • ضعف
  • تاری دید
  • خواب آلودگی
  • ملاقات دکتر برای گرفتن نسخه!
  • تقاضا از دیگران برای گرفتن قرص ضداضطراب
  • عدم توانایی در توقف مصرف
  • تغییرات خلق و خوی
  • درگیر شدن در رفتارهای مخاطره آمیز
  • مخلوط کردن داروی ضد اضطراب با سایر داروها
  • مشاهده علائم ترک

در صورت مشاهده هر کدام از علائم وابستگی ضروری است که به بهترین مرکز ترک دارو ضد استرس، به منظور ترک اعتیاد دارو ضد استرس مراجعه کنید.

بستری
1
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
2
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
3
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
4
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
5
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

عوارض جانبی مصرف داروهای ضد اضطراب

عوارض دارو ضد استرس عبارتند از:

اختلال بینایی

عدم کنترل ادرار

کاهش شدید فشار خون

کلینیک ترک اعتیاد

ترک قرص ضد اضطراب

برای درمان عوارض دارو ضد اضطراب ، پزشک دوز دارو را به آرامی تنظیم یا داروی دیگری را جایگزین می‌کند.

اضطراب یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد، در طول زندگی خود تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند. انواع مختلفی از داروهای ضد اضطراب هستند که به درمان اضطراب می‌پردازند.  افرادی که دارای اختلال اضطرابی هستند، باید از یک روانپزشک ترک اعتیاد برای تنظیم برنامه درمانی متناسب با شرایط خود، استفاده کنند. اگر دیدید که دچار عوارض جانبی داروهای ضد اضطراب شده‌اید، باید با پزشک یا داروساز صحبت کنید. ضروری است هرگز مصرف دارو را بدون نظارت پزشک قطع نکنید، زیرا انجام این کار ممکن است باعث علائم ترک شود.

علائم ترک دارو ضد اضطراب

ترک دارو ضد اضطراب بطور ناگهانی، موجب بروز علائم ترک شدید می‌شود. از نشانه های ترک دارو ضد استرس عبارتند از:

  • لرزش
  • بیخوابی
  • تحریک
  • اضطراب
  • پارانویا
  • توهمات
  • تشنج
  • عدم هماهنگی
  • بی قراری
  • حالت تهوع و/یا استفراغ

وابستگی به دارو ضد اضطراب

معمولاً، وابستگی به دارو ضد استرس بصورت فیزیکی، در میان بیمارانی که داروهای ضد اضطراب را برای مدت طولانی یا بدون تجویز پزشک با هدف خوددرمانی علائم روان‌پریشی، افزایش سرخوشی یا ترک سایر داروها، استفاده می‌کنند، شایع‌تر است.

بیمارانی که دوز بالای داروهای ضد اضطراب برای آن‌ها بیشتر از یک ماه تجویز می‌شود، در معرض خطر بیشتری برای وابستگی به دارو ضد اضطراب هستند، به خصوص اگر سابقه شخصی مصرف الکل، داروهای تجویزی یا سابقه خانوادگی اعتیاد به الکل یا اختلال مصرف بنزودیازپین داشته باشند.

ترک وابستگی به دارو ضد اضطراب

اعتیاد به قرص ضد اضطراب علاوه بر وابستگی جسمانی، وابستگی روانی زیادی نیز ایجاد می‌کند به همین جهت درمان و ترک آن نیازمند دریافت خدمات مشاوره‌ای است و باید حتما در مرکز ترک اعتیاد انجام بگیرد و هرگونه ترک خودسرانه و خارج از نظارت پزشک ترک اعتیاد می‌تواند عوارض مخربی بر سلامت مصرف کننده داشته باشد. در همین راستا ترک قرص ضد اضطراب یکی از خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین مرکز ترک قرص و دارو ضد استرس می‌باشد. فرایند ترک وابستگی دارو ضد استرس، بصورت تخصصی زیر نظر بهترین درمانگرهای اعتیاد شامل تیم پزشکی جهت جلوگیری از عوارض ترک، تیم روانشناسی با هدف آموزش بیمار جهت کنترل وسوسه و جلوگیری از لغزش دوباره و روانپزشک ترک اعتیاد با هدف کنترل علائم روانی بیمار انجام می‌شود.

روش ترک وابستگی به قرص ضد اضطراب

نحوه ترک دارو ضد استرس، در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره به صورت کاهش دوز تدریجی داروی ضد اضطراب و ضد استرس است. در کنار کاهش تدریجی دوز از روان درمانی برای حل مشکل ریشه‌ای اضطراب و برطرف کردن اختلالات روانی فرد نیز استفاده می‌شود. در صورت لزوم برای کنترل علائم ترک روش دارودرمانی نیز به کار برده خواهد شد. اما به اینجا ختم نمی‌شود و پس از ترخیص، مراقبت‌های بعد از ترک نیز بصورت جلسات با رواندرمانگر و روانپزشک ادامه خواهد یافت تا بهبودی کامل انجام شود.

ترک دارو ضد اضطراب چه قدر طول می کشد؟

علائم ترک قرص ضداضطراب، معمولا تا سه هفته باقی می‌ماند. در این مدت علائم به تدریج محو می‌شوند. البته عوامل زیادی وجود دارد که بر مدت زمان طولانی شدن علائم ترک تأثیر می‌گذارد.

سوء مصرف طولانی مدت مواد آرام بخش- خواب آور یا ضد اضطراب می‌تواند منجر به تحمل، وابستگی و اعتیاد شود. اعتیاد نتیجه فزاینده وابستگی درمان نشده است که در آن فرد دیگر قادر به کنترل مصرف مواد مخدر نیست. اعتیاد به قرص ضد اضطراب ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، صرف نظر از اینکه داروی مورد نظر غیرقانونی یا تجویز شده باشد. با توجه به آنچه گفته شد، از آنجایی که اشکال بسیار زیادی از اختلالات مصرف مواد از جمله داروهای ضد استرس وجود دارد، لازم است تا نسبت به درمان مصرف قرص ضد اضطراب اقدام کنیم. بهترین مرکز ترک قرص ضد استرس طلوعی دوباره با بهترین امکانات و تیم پزشکی متخصص آماده درمان شما می‌باشد. برنامه‌های درمان اعتیاد در این مرکز با به روزترین راه های ترک دارو ضد اضطراب تهیه و تنظیم می‌شوند. ما همچنین از طریق مشاوره فردی و گروهی به بیماران کمک می‌کنیم تا از هر گونه اختلال روانی که همزمان رخ می‌دهد، رها شوند.

سوالات متداول ترک قرص ضد اضطراب

آیا مصرف قرص ضد اضطراب باعث بهبود کیفیت خواب می شود؟
خیر، مصرف این قرص نه تنها کمکی به ارتقا کیفیت خواب شما نخواهد کرد، بلکه باعث ابتلا به خواب آلودگی و اختلالات خواب نیز خواهد شد.

آیا مصرف قرص ضد اضطراب باعث اختلال روانپریشی می شود؟
سوء مصرف قرص ضد اضطراب طیف گسترده ای از بیماری های روانی را در بر می گیرد که اختلال روانپزیشی از مهمترین آنها می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳ / ۵٫ شمارش آرا: ۴

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 8 =