راه های درمان اعتیاد

۰
(۰)
کلینیک ترک اعتیاد
درمان اعتیاد

درمان اعتیاد

مصرف مواد اعتیادآور باعث وابستگی روانی و جسمانی می شود به همین جهت ترک اعتیاد بسیار چالش بر انگیز است و تسکین علائم ترک و محرومیت یا تصمیم ناگهانی به عدم مصرف مواد اعتیادآور باعث بروز و ایجاد اثرات بسیار ناخوشایندی بر سلامت جسم و روان بیمار می شود و به همین جهت است تاکید می کنیم ترک اعتیاد در خانه یا خود درمانی خارج از نظر پزشک روش مناسبی نیست و تنها باعث لغزش بیمار می شود. جالب است بدانید که بسیاری از بیماران بعد از لغزش اقدام به مصرف با دوزهای بالاتر می کنند. بنابر موارد گفته شده، خدمات ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره تحت نظر بهترین تیم روانشناسی و روانپزشک ترک اعتیاد و کادر درمانی مجرب با امکانات رفاهی، تفریحی و بیمارستانی بصورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود.

 

 

 

مرکز ترک اعتیاد

خدمات کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره

خدمات کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره

متد درمان در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره بر اساس آخرین تحقیقات پزشکی و بر پایه علوم روانشناسی و روانپزشکی می‌باشد و تمرکز کادر درمانی کلینیک طلوعی دوباره بر ارائه بهترین و بروز ترین متدهای درمان می باشد و به همین جهت بسته به وضعیت سلامتی بیمار، نوع مخدر یا محرک مصرفی، دوز مصرفی و پارامترهای متعدد دیگر، روش‌ درمان مناسب برای بیماران در نظر گرفته می شود.

اهم فعالیت های کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به شرح زیر می باشد:

ارائه خدمات مشاوره ای به بیماران قبل از بستری  درمان و ترک اعتیاد به کلیه مخدرها، محرک ها و داروهای اعتیادآور بستری بیماران اعتیاد و اعصاب و روان به صورت شبانه روزی در تمام ایام هفته پانسیون بیماران به صورت اتاق‌های خصوصی و VIP و ارائه بهترین خدمات هتلینگ و رفاهی به بیمار و همراه بیمار ارائه خدمات درمانی تحت کنترل روانپزشک ترک اعتیاد، تیم روانشناسی، روان پرستار، پیراپزشک و پزشک عمومی ارائه خدمات روان درمانی در قالب مشاوره فردی، گروه درمانی، کار درمانی، خانواده درمانی و زوج درمانی

روش های درمان اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره

ترک بستری و سرپایی ترک اعتیاد به روش ECT یا شوک درمانی درمان تحت نظر روانپزشک ترک اعتیاد به کمک داروهای روانپزشکی ترک اعتیاد به روش سم زدایی تدریجی و سم زدایی فوق سریع UROD ترک اعتیاد به کمک تجهیزات مدرن پزشکی همچون رفتار درمانی سناختیCBT، آر تی ام اس، نوروفیبدک و بیوفیدبک

مرکز ترک اعتیاد
سم زدایی

سم زدایی

برنامه ترک اعتیاد با سم زدایی ترک اعتیاد شروع می شود که انجام سم زدایی در ابتدا باعث قطع اتصال مواد از گیرنده های مغزی و در مرحله بعد دفع آنها می شود و با روان درمانی به کمک جلسات مشاوره ای ادامه پیدا می کند. وابستگی روانی در اثر مصرف مواد اعتیادآور باعث می شود تا ساختار و عملکرد صحیح مغز تغیبر کند و اصلاح آن به کمک روان درمانی طی جلسات مشاوره ای انجام می گیرد بنابراین روان درمانی نقش بسیار مهمی در برنامه ترک اعتیاد دارد و در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره توسط مجرب ترین تیم روانشناسی انجام می گیرد.

ترک اعتیاد با شوک درمانی یا ECT

شوک درمانی یا Electro Convulsive Therapy برای درمان افسردگی شدید و اعتیاد بکار برده می شود و مکانیزم آن به شرح زیر می باشد: طی جلسات شوک درمانی جریان الکتریکی کوچکی به مدت یک ثانیه از طریق دو الکترود که روی سر شخص گذاشته شده است، برقرار می‌شود. این جریان بافت عصبی را تحریک می‌کند و واکنشی تقریباً یک دقیقه‌ای پدید می‌آورد. قبل از وصل شدن جریان الکتریکی، بیماران وارد خواب مصنوعی می شوند و به این ترتیب نه تنها خطر آسیب دیدگی جسمی آنها بسیار کم می‌شود بلکه بیمار کوچکترین دردی را نیز احساس نمی کند. باید بدانید شوک درمانی سالانه برای درمان بیش از ۶۰ هزار بیمار اختلال افسردگی ماژور و اعتیاد استفاده می‌شود و تاثیر بسزایی بر بهبود آنها دارد.

عوامل موثر در ترک اعتیاد

اعتیاد به مواد مخدر مسئله پیچیده اما قابل درمانی است که رعایت برخی نکات می تواند اثر بخشی آن را افزایش دهد اصول کلیدی که در ادامه ذکر می‌شود بر اساس تحقیقات علمی است و باید به آنها توجه ویژه ای شود: ضروری است که بیماران زمان کافی را در طی دوره درمان بگذراند. سم زدایی تنها قدم اول است و ضروری است که بیماران بعد از آن به روان درمانی بپردازند. ترک قطعی اعتیاد تنها تحت نظر روانپزشک در مرکز ترک اعتیاد میسر است.

درمان قطعی اعتیاد

اعتیاد بیماری روانی پیچیده ای است که در ابتدا با مصرف داوطلبانه شروع شده و به تدریج به اجبار و اعتیاد تبدیل می شود. درمان و ترک اعتیاد بسته به نوع ماده مصرفی، دوز و مدت زمان مصرف نیاز به برنامه درمانی مشخصی دارد که هدف از درمان  شخص مصرف‌کننده در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد ، ترک کامل و همیشگی مواد مخدر است.

 

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.