کلینیک ترک اعتیاد

ترک ریتالین

ریتالین چیست؟

ریتالین که نام علمی آن متیل فنیدات می باشد یک محرک سیستم عصبی برای کنترل و درمان افسردگی، اختلال بیش فعالی و حمله خواب می باشد است و ساختاری بسیار شبیه به آمفتامین ها دارد.

بطور کلی ریتالین بازدارنده جذب دوپامین می باشد و باعث تجمع دوپامین در مغز مصرف کننده می شود و تجمع دوپامین باعث ایجاد احساس سرخوشی در مصرف کننده خواهد شد به همین جهت بسیاری برای کسب لذت اقدام به سوء مصرف ریتالین می کنند که در خصوص مصرف ریتالین باید بدانید مصرف این دارو تنها با تجویز پزشک مجاز است و باعث اعتیاد مصرف کننده نخواهد شد و هرگونه مصرف خارج از دستور پزشک آن وابستگی و اعتیاد را برای مصرف کننده به همراه دارد.

اعتیاد به ریتالین عوارضی همچون اعتیاد به کوکائین، حشیش و اکستازی برای مصرف کننده به همراه دارد و ترک ریتالین نیازمند مراقبت های پزشکی و درمانی در مرکز ترک اعتیاد دارد.

حتما مطالعه کنید: ریتالین
مرکز ترک اعتیاد

عوارض مصرف

عوارض مصرف ریتالین چیست؟

بیماری های قلبی، عروقی و کبدی

نوسانات خلقی و افکار غیرطبیعی

تحریک پذیری و پرخاشگری

اضطراب و دلهره

اختلالات خواب

کاهش قدرت یادگیری

حرکات غیرارادی عضلات

حالت تهوع و استفراغ های پیاپی

موارد گفته شده تنها بخشی از عوارض سوء مصرف ریتالین می باشند و تنها راه مقابله با آنها ترک ریتالین در کلینیک ترک اعتیاد می باشد.

کلینیک ترک اعتیاد

علائم ترک

ترک ریتالین در خانه

یکی از باورهای اشتباه که در خصوص ترک ریتالین وجود دارد امکان ترک آن در منزل است که در این رابطه باید بدانید ترک ریتالین تنها در مرکز ترک اعتیاد انجام پذیر است و هرگونه ترک خودسرانه و خود درمانی نه تنها کمکی به فرایند درمان اعتیاد بیمار نمی کند بلکه باعث بروز علائم محرومیت و ترک در مصرف کننده می شود که این علائم خود یکی از اصلی ترین دلایل بازگشت افراد به اعتیاد است که در ادامه به معرفی برخی از مهمترین این علائم می پردازیم.

علائم و عوارض ترک

تهوع شدید

افزایش اشتها

اضطراب و استرس

درماندگی، افسردگی

خستگی و خواب آلودگی

اختلال خواب و بی خوابی

میل و وسوسه شدید به مصرف مجدد

نوسانات خلقی و ناراحتی های روحی و روانی

مرکز ترک اعتیاد

ترک ریتالین

همانطور که پیش تر گفتیم، عمده تاثیر ریتالین بر روان مصرف کننده می باشد به همین جهت ترک ریتالین نیازمند دریافت خدمات مشاوره ای ترک اعتیاد، روانشناسی و روانپزشکی می باشد که در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، ترک ریتالین بصورت تخصصی زیر نظر بهترین درمانگرهای اعتیاد شامل تیم پزشکی، تیم روانشناسی با هدف آموزش بیمار جهت کنترل وسوسه و جلوگیری از لغزش دوباره و روانپزشک ترک اعتیاد با هدف کنترل علائم روانی بیمار انجام می شود تا علاوه بر درمان جسمانی، مشکلات روانی و روحی بیمار نیز درمان شود و با اصلاح چهارچوب های ذهنی خود بتواند یک زندگی بدون مصرف دوباره مواد مخدر را از سر بگیرد و تبدیل به یکی از اعضای عادی جامعه و خانواده شود.

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان مجهزترین و بهترین کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی کشور دارای مجوز رسمی “بخش بستری درمان و ترک اعتیاد” از وزارت بهداشت، با تجربه چندین ساله و بهره گیری از بهترین و جدیدترین روشهای ترک اعتیاد در زمینه ترک بیماران اعتیاد فعالیت دارد.

درمان اعتیاد و سم زدایی ریتالین در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره توسط بهترین کادر روانپزشکی، متخصصین علوم اعصاب شناختی، پزشکان متخصص در رشته های قلب، عفونی و ریه، تیم روانشناسی، روان پرستار، پیراپزشک و پزشک عمومی و تیم پرستاری انجام می پذیرد و با استفاده از روش های نوین درمانی و امکانات بروز و پیشرفته نظیر بیوفیدبک، نوروفیدبک و آر تی ام اس ضامن حفظ سلامت بیماران و درمان بی بازگشت آنها باشیم. از ویژگی های دیگر مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره می توان به بخش بستری مجزا برای بانوان و آقایان، بهترین امکانات رفاهی، ورزشی، تفریحی، بیمارستانی و بخش ICU، ویزیت بالینی روزانه، خدمات درمانی شبانه روزی و پیگیری های بعد از درمان اشاره نمود که هدف اصلی ما رعایت منشور حقوق بیمار و خانواده آن می باشد تا با فراهم آوردن بهترین امکانات درمانی و رفاهی شرایط بی نظیری جهت درمان بیمار فراهم آوریم.