ترک الکل

الکل چیست؟

الکل روانگردان بسیار اعتیاد آوری است که مکانیزم عملکرد آن تاثیر بر سیستم عصبی مصرف کننده می باشد و باعث تغییر رفتار و ادراکات بیمار می شود.شدت اثرگذاری الکل بسیار زیاد است و علاوه بر تاثیرات جسمانی، بر روان مصرف کننده نیز تاثیرات مختلفی وارد می کند که این اثرات سوء باعث تغییرات خلقی، تصمصیم گیری اشتباه و عدم قضاوت صحیح می شود. بنابراین وابستگی به الکل روانی و جسمانی می باشد و به همین علت ترک الکل، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کلینیک ترک اعتیاد می باشد.

حتما مطالعه کنید : الکل
مرکز ترک اعتیاد

عوارض الکل

عوارض مصرف الکل

تحریک ترشح اسید معده

مشکلات گوارشی و تهوع

پرخاشگری، سرگیجه و اتساع رگ های خونی

کاهش سرعت به محرک ها و ناهماهنگی بدن

ناتوانی در کنترل هیجانات و شکسته شدن قید و بندها

اما موارد گفته شده تنها بخش کوچکی از عوارض مصرف الکل است و سوء مصرف این روانگردان طیف گسترده ای از بیماری ها را به همراه خواهد داشت که در مقاله الکل چیست؟ به معرفی مفصل آنها پرداخته ایم.

مرکز ترک اعتیاد

نشانه های اعتیاد

علائم و نشانه های مصرف

مصرف و اعتیاد به الکل با علائم و نشانه هایی همراه است که شناخت آنها کمک بسیاری در تشخیص و انجام اقدامات درمانی همچون ترک الکل می کند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

تاری دید

عدم تعادل

پرخاشگری

حرف زدن بریده بریده

کلینیک ترک اعتیاد

ترک الکل

الکل علاوه بر وابستگی جسمانی، وابستگی روانی زیادی در مصرف کننده ایجاد می کند به همین جهت درمان و ترک آن نیازمند دریافت خدمات مشاوره ای می باشد و باید حتما در مرکز ترک اعتیاد انجام بگیرد. به همین منظور ترک الکل یکی از خدمات ارائه شده در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کشور می باشد و بصورت تخصصی زیر نظر بهترین درمانگرهای اعتیاد شامل تیم پزشکی جهت جلوگیری از هرگونه عوارض، تیم روانشناسی با هدف آموزش بیمار جهت کنترل وسوسه و جلوگیری از لغزش دوباره و روانپزشک ترک اعتیاد با هدف کنترل علائم روانی بیمار انجام می شود تا علاوه بر درمان جسمانی، مشکلات روانی و روحی بیمار نیز درمان شود و با اصلاح چهارچوب های ذهنی خود بتواند یک زندگی بدون مصرف دوباره مواد مخدر را از سر بگیرد و تبدیل به یکی از اعضای عادی جامعه و خانواده شود.

روش ترک الکل در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره

درمان بصورت تدریجی با ۷ تا ۱۴ روز بستری می باشد که درصورت وجود علائم با نظر پزشک ممکن است مدت زمان بستری افزایش پیدا کند.

درمان و ترک الکل در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره توسط بهترین کادر روانپزشکی، متخصصین علوم اعصاب شناختی، پزشکان متخصص در رشته های قلب، عفونی و ریه، تیم روانشناسی، روان پرستار، پیراپزشک و پزشک عمومی و تیم پرستاری انجام می پذیرد و با استفاده از روش های نوین درمانی و امکانات بروز و پیشرفته نظیر بیوفیدبک، نوروفیدبک و آر تی ام اس ضامن حفظ سلامت بیماران و درمان بی بازگشت آنها باشیم. از ویژگی های دیگر مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره می توان به بخش بستری مجزا برای بانوان و آقایان، بهترین امکانات رفاهی، ورزشی، تفریحی، بیمارستانی و بخش ICU، ویزیت بالینی روزانه، خدمات درمانی شبانه روزی و پیگیری های بعد از درمان اشاره نمود که هدف اصلی ما رعایت منشور حقوق بیمار و خانواده آن می باشد تا با فراهم آوردن بهترین امکانات درمانی و رفاهی شرایط بی نظیری جهت درمان بیمار فراهم آوریم.