ترک بوپرنورفین ( قرص ب۲)

ترک ب۲

قرص بوپرنورفین (ب ۲) چیست؟

ب ۲ یا بوپرنورفین شبه مخدری نیمه صنعتی، مسکن قوی و ضد دردی است که در موارد محدود جهت کنترل دردهای شدید توسط پزشک برای بیماران تجویز می شود. اما از آنجایی که ب۲ بسیار اعتیاد آور است هرگونه سوء مصرف یا مصرف خارج از دستور پزشک آن می تواند باعث اعتیاد شود بنابراین باید توجه داشته باشید که در صورت مصرف با تجویز پزشک، نباید هیچگونه تغییر خودسرانه ای در مدت زمان یا دوز مصرفی ایجاد نمایید.

بستری
- تماس با کلینیک. - پرزنت بیمار توسط پذیرش و ارائه توضیح روند درمان. - هماهنگی جلسه با روانشناس مجموعه به منظور ارائه مشاوره رایگان به بیمار. - توضیح روند درمان به بیمار در جلسه رایگان مشاوره.
روند درمان
روند درمان ترکیب دو روش دارو درمانی و روان درمانی است. حداقل طول دوره درمان از 2 تا 3 هفته (10 تا 21 روز) است که مدت زمان آن با توجه به وضعیت بیمار، میزان دوز مصرفی و نوع ماده ای که مصرف می شود، تعیین خواهد شد.
سرویس ها
اتاق های 1 تخته و 2 تخته در کلینیک در نظر گرفته شده است که دارای کمد و یخچال هستند. صبحانه، ناهار و شام سرو می شود. امکان حضور همراه در اتاق های یک تخته فراهم است و همچنین امکان استفاده از تلفن همراه و اینترنت رایگان وجود دارد.
سم زدایی
سم زدایی با توجه به نوع اعتیاد و مواد مصرفی انجام می شود. روانپزشک بعد از اتمام دوره درمان نیز بیمار را فالو می کند و همچنین به جهت بهبود اختلالات روانشناسی ناشی از مصرف مواد در کنار ترک اعتیاد، روانکاوی با حضور روانشناس انجام می شود.
ترخیص
کارهای ترخیص بیمار بعد از اتمام دوره درمان و در صورت منفی بودن تست و نرمال شدن وضعیت بیمار از نظر روحی و فیزیکی با تایید پزشک متخصص انجام می شود. بعد از ترخیص نیز با توجه به نیاز بیمار جلسات مشاوره و روانکاوی با روانپزشک ادامه خواهد داشت.

عوارض مصرف ب۲ چیست؟

تب

درد معده

تورم چهره

اختلال خواب

تنفس آرام و سطحی

علائم اعتیاد به بوپرنورفین

علائم اعتیاد به قرص بوپرنورفین چیست؟

وابستگی به ب۲ با علائم و نشانه هایی همراه است که شناخت و آگاهی از آنها می تواند در مرحله اول کمک بسیاری در تشخیص اعتیاد به ب۲ و در مراحل بعدی اقدامات درمانی مثل ترک ب۲ کند که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد.

مصرف خارج از نوبت مشخص شده توسط پزشک

مصرف بیش تر از دوز تجویزی پزشک در دوره طولانی تر

ترک اعتیاد قرص ب۲ چند روز طول می‌کشد؟

یکی از سوالات متداول بیماران در خصوص مدت زمان ترک می باشد. مدت زمان ترک ب۲ بسته به پارامترهای مختلفی همچون دوز مصرفی، مدت زمان مصرف و وضعیت سلامتی بیمار متغیر می باشد و بعد از انجام مشاوره بستری اولیه در کلینیک ترک اعتیاد طلوع مشخص می شود.

کلینیک ترک اعتیاد

سم زدایی ب۲

سم زدایی اولین مرحله درمان و قطع وابستگی به ب۲ می باشد و اولین مرحله سم زدایی ب۲، قطع اتصال این شبه مخدر از گیرنده های مغزی مصرف کننده و دفع آنها می باشد و در مرحله بعد که به کمک داروهای ضد مخدر انجام می گیرد گیرنده های مغزی توسط داروی ضد مخدر اشغال شده و به بیمار اجازه مصرف مجدد را نمی دهد و باعث بهبود عملکرد مغز، سیستم عصبی و برهم خوردگی ترشحات هورمونی می شود.

بهترین روش ترک قرص ب۲

بهترین روش ترک قرص بوپرنورفین

ب۲ بسیار اعتیاد آور است و وابستگی به آن روانی و جسمانی می باشد به همین جهت بهترین متد درمان و ترک ب۲، ترک تدریجی می باشد چرا که در این روش درمان، مصرف کننده بطور شبانه روزی تحت نظر پرستاران می باشد که علاوه بر کنتل میل به مصرف مجدد باعث می شود در صورت بروز علائم خاص در بیمار کلیه اقدامات درمانی و پزشکی به سرعت انجام بگیرد.

ترک تدریجی قرص ب ۲

قرص ب ۲ نیمه عمر طولانی دارد که نیمه عمر مقدار زمانی است که طول می کشد تا یک ماده به نصف ارزش خود کاهش یابد و نیمه عمر قرص ب ۲، ۳۷ ساعت است. این بدان معنی است که برخی از آثار این ماده بیش از دو روز پس از مصرف آخرین دوز در بدن شما باقی می ماند. با وجود این، ترک ناگهانی توصیه نمی شود. ممکن است در نهایت باعث ایجاد دردهای جسمی و روانی غیر ضروری برای خود شوید. ترک ناگهانی قرص ب ۲، ممکن است بی خطر نباشد و اگر به سادگی مصرف دارو را به طور ناگهانی قطع کنید، علائم ترک، مانند بدن درد و سرگیجه، بسیار شدیدتر خواهد بود. اگر سعی کنید به طور ناگهانی اقدام به ترک قرص ب ۲ کنید، احتمال عود بیماری بسیار بیشتر خواهد بود.

ترک ب2

ترک ب۲

اکثر پزشکان، طریقه کاهش تدریجی دوز مصرفی شما را برایتان توضیح خواهند داد. داروهایی نیز به منظور کنترل ضربان قلب و فشار خون تجویز خواهند کرد. علاوه بر این، داروهایی برای درمان تهوع، اسهال، بی خوابی و گرفتگی عضلات نیز تجویز خواهد کرد. برای رویارویی با علائم ترک آماده شوید. علائم ترک قرص ب ۲، به اندازه سایر مواد مخدر مانند هروئین شدید نخواهد بود. با این حال، باید انتظار داشته باشید که با شروع روند ترک، برخی از علائم ترک را تجربه کنید. علائم رایج ترک ب۲ عبارتند از: سرگیجه، گیجی، سردرد، حالت تهوع، درد معده، اختلالات خواب و آسیب کبدی. شما باید به طور منظم در تمام مراحل ترک تحت نظر پزشک باشید تا سلامت شما را در طول ترک تحت نظر داشته باشد.

تغییر در سبک زندگی

رژیم غذایی خود را تغییر دهید. یک رژیم غذایی که برای تقویت اندورفین و سایر مواد شیمیایی تقویت کننده خلق و خو طراحی شده است، علاوه بر اثرات عاطفی پایان دادن به اعتیاد، به روند ترک اعتیاد نیز کمک خواهد کرد. پروتئین های با کیفیت بالا بسیار مهم هستند. شما باید سه بار در روز ۲۰ تا ۳۰ گرم پروتئین دریافت کنید. پروتئین های بدون چربی مانند مرغ، ماهی و بوقلمون را انتخاب کنید. از انواع میوه ها و سبزیجات و همچنین چربی های مفید برای قلب که در روغن زیتون، روغن کانولا، آووکادو و آجیل یافت می شود، استفاده کنید.

مصرف شکر و غذاهای فرآوری شده را در صورتی که نمی توانید به طور کامل قطع کنید، باید محدود کنید. حتما آب زیاد بنوشید. قانون سرانگشتی این است که روزانه هشت لیوان و یا ۸ اونس آب (۱٫۹ لیتر) بنوشید، اما اگر در حال ترک ب ۲ هستید، ممکن است لازم باشد مقدار بیشتری بنوشید.

ترک قرص ب 2

ترک قرص ب ۲

در افراد نیز این موضوع ثابت شده است. در طول جنگ ویتنام، بسیاری از سربازان در خارج از کشور به هروئین اعتیاد پیدا کردند. هنگامی که آنها به خانه های خود بازگشتند، ۹۵٪ از سربازان به سادگی مصرف هروئین را بدون بازپروری یا درمان ترک کرده بودند. مقایسه‌ هایی بین این مطالعه و مطالعه موش‌ ها انجام شده است. موش‌ ها و انسان‌ ها وقتی در محیطی شادتر قرار می‌ گیرند، زمان آسان‌ تری برای مبارزه با اعتیاد را سپری خواهند کرد.

روش ترک ب۲ در مرکز ترک اعتیاد طلوع

در صورت مصرف کمتر از یک عدد درمان بصورت فوق سریع (UROD) 2 شب و ۳ روز بستری

در صورت مصرف بین ۱ الی ۲ عدد درمان بصورت سریع با یک شب بستری اضافه

در صورت مصرف مصرف بین ۲ الی ۳ عدد درمان بصورت سریع با دو سب بستری اضافه

در صورت مصرف بیش از ۳ عدد درمان بصورت ترک تدریجی بین ۷ الی ۱۴ روز بستری

سوالات متداول درباره ترک ب۲

آیا ترک هروئین با ب۲ امکان پذیر است؟
از آنجایی که ب۲ شبه مخدری بسیار اعتیادآور است، هرگونه سوء مصرف آن نه تنها کمکی به مصرف کننده نخواهد کرد باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمانی در مصرف کننده خواهد شد. بنابراین مصرف ب۲ نه تنها باعث ترک هروئین نمی شود بلکه تنها نوع مخدر مصرفی را از هروئین به ب ۲ تغییر می دهد و بیمار باید مجددا اقدام به ترک ب۲ نماید.

آیا ترک بوپرنورفین با کلونیدین امکان پذیر است؟
خیر، ترک ب۲ نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک ب۲ طلوع می باشد و هرگونه روش درمان جایگزین کمکی به مصرف کننده نخواهد کرد.

آیا ترک تریاک با ب۲ امکان پذیر است؟
قرص ب۲ شبه مخدری اعتیادآور است و هرگونه سوء مصرف آن، باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمانی در مصرف کننده می شود و مصرف آن کمکی به ترک تریاک نخواهد کرد، بلکه تنها نوع مخدر مصرفی را از تریاک به ب ۲ تغییر می دهد و بیمار باید مجددا اقدام به ترک ب۲ در مرکز ترک ب۲ طلوع نماید.

آیا سوء مصرف ب۲ باعث اوردوز می شود؟
اوردوز از اصلی ترین عوارض سوء مصرف قرص ب۲ می باشد که متاسفانه باعث مرگ بسیاری از مصرف کنندگان می شود اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اوردوز با قرص ب۲ قابل درمان است اما ضروری است تا به سرعت با اورژانس تماس بگیرید تا اقدامات درمانی انجام بگیرد.

1. شمس اله خان گفت:

سلام بنده یک چهارم بی۲ مصرف دارم هر ۱۲ ساعت هزینه بستری چکونه است اول هزینه رو بفرمایید یعد خدمت میرسم

• کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره گفت:

سلام. لطفا با شماره ۰۲۱۵۸۲۲۵ تماس حاصل نمایید