ترک ماری جوانا (ترک گل)

۳٫۲
(۲۷)

ترک ماری جوانا (ترک گل)

ترک گل یا ماری جوانا، فرایندی چالش برانگیز است و علت آن نیز به بروز علائم و نشانه‌های ترک ماری جوانا برمی‌گردد. ممکن است شما جز آن دسته از افرادی باشید که فکر می‌کنند، ماری جوانا اعتیادآور نیست! اما برعکس این موضوع صادق است. غلظت THC موجدود در ماری جوانای ایران حتی بیشتر از نمونه خارجی آن است، زیرا مصرف آن در ایران غیرقانونی است و هیچ نظارتی بر آن صورت نمی‌گیرد. در هر صورت باید بدانید که احتمال وابستگی و اعتیاد به ماری جوانا بالاست و عوارض مصرف این ماده نیز به حدی است که می‌تواند مشکلات زیادی را در تمام ابعاد زندگی فرد ایجاد کند. پس چه باید کرد؟ تنها راه حل، ترک اعتیاد ماری جوانا می‌باشد.

اما آیا ماری جوانا قابل ترک است؟ برای ترک ماری جوانا چه کنیم؟  چرا ترک گل اهمیت دارد؟ متخصصین کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوع اینجا هستند تا این ابهامات را برطرف کنند. بنابراین اگر شما نیز از مشکلات مصرف گل رنج می‌برید و قصد ترک آن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را بخوانید.

آیا ماری جوانا قابل ترک است؟

ماری‌جوانا ( گیاه کانابیس) مانند بسیاری از مواد دیگر، قابلیت اعتیاد و وابستگی دارد، اما قابل ترک است. ترک ماری‌ جوانا می‌تواند به وسیله مشاوره حرفه‌ای، پشتیبانی دوستان و خانواده و استفاده از روش‌های ترک اصولی مانند درمان دارویی و سم زدایی  انجام شود.

البته قبل از شروع درمان ترک ماری جوانا، لازم است تا افراد برای رسیدن به این هدف تصمیم گیری و اراده کنند.

چرا باید برای ترک ماری جوانا اقدام کرد؟

اهمیت ترک ماریجوانا به علت عوارض و مشکلات مصرف آن است. ممکن است در ابتدای مصرف حالتان خوب بشود و به اصطلاح به فضا بروید! اما مساله سر اینست که عوارض ماری جوانا، بسیار بیشتر از مزایای مصرف آن است.

رایج ترین دلایل اهمیت ترک گل، بروز عوارض و مشکلات زیر است:

  • تأثیرات منفی مصرف گل بر سلامتی: مصرف مداوم ماری‌جوانا می‌تواند منجر به اختلالات جسمی و روانی شود، از جمله مشکلات تنفسی، افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های روانی مانند اضطراب و افسردگی، کاهش عملکرد شناختی و اسکیزوفرنی.
  • عوارض اجتماعی و حرفه‌ای: استفاده مداوم از ماری‌جوانا می‌تواند تأثیرات منفی بر روابط اجتماعی، عملکرد تحصیلی یا شغلی و زندگی خانوادگی داشته باشد. حتی ممکن است بخاطر مصرف این ماده و عوارض روانی ناشی از آن، شغلتان را از دست بدهید و یا از مدرسه اخراج شوید.
  • تأثیرات قانونی: در بسیاری از کشورها، مصرف ماری‌جوانا قانونی نیست و ممکن است منجر به مشکلات حقوقی شود، از جمله: بازداشت، جریمه‌های مالی، یا محرومیت از حقوق مختلف مانند حقوق والدینی یا حقوق کاری.
  • تأثیرات اقتصادی: مصرف ماری‌جوانا می‌تواند موجب هزینه‌های اقتصادی بالا برای شما شود، از جمله هزینه‌های مربوط به خرید گل و هزینه‌های درمان عوارض مصرف ماریجوانا.
  • آسیب به روابط شخصی: استفاده از ماری‌جوانا باعث مشکلاتی در روابط شخصی، خانوادگی و اجتماعی خواهد شد و بازگشت اعتماد به نفس و بهبود روابط اجتماعی را برای شما سخت‌تر می‌کند.

حالا باید متوجه شده باشید که چرا ترک ماری‌ جوانا اهمیت دارد. شما با ترک این ماده می‌توانید دوباره سلامتی و زندگی طبیعی خود را از سر بگیرید. ما فکر می‌کنیم که زندگی به اندازه کافی سخت است و دیگر نیاز نیست که آن را سخت تر کنید!

چرا باید برای ترک ماری جوانا اقدام کرد؟

برای ترک ماری جوانا چه باید کرد؟

به منظور ترک ماری جوانا گل لازم است تا یک سری از کارها را خودتان انجام دهید که در هنگام تحمل شرایط سخت (بروز علائم ترک) بتوانید مقاومت کنید. به‌طورکلی راهنمای ترک ماری جوانا به شرح زیر است:

  1. تصمیم‌گیری: تصمیم‌گیری برای ترک ماری ‌جوانا و اعلام آن به دایره افراد امن‌تان اهمیت زیادی دارد. این اقدام می‌تواند شما را در مسیر ترک اعتیاد ماری‌جوانا پایدارتر کند.
  2. درخواست حمایت و پشتیبانی از خانواده و دوستان: حمایت و پشتیبانی دوستان و خانواده می‌تواند در زمان ترک ماری‌جوانا بسیار موثر باشد. حضور افرادی که از شما مراقبت می‌کنند و شما را تشویق می‌کنند، انگیزه ترک را تقویت خواهد کرد.
  3. دریافت پشتیبانی مشاوره‌ای: دریافت کمک از یک مشاور ترک اعتیاد و یا روان‌درمانگر، به شما کمک می‌کند تا با چالش‌هایی که در زمان ترک مواجه می‌شوید، مقابله کنید و راه‌حل‌های موثر برای آن‌ها پیدا کنید.
  4. مدیریت خواسته‌ها و عواطف: در زمان ترک ممکن است با خواسته‌ها و عواطف مختلفی(مانند میل مصرف گل، افسردگی و…) مواجه شوید. یادگیری مهارت‌های مدیریت خواسته‌ و عواطف در مقابله با اعتیاد، بسیار کمک کننده خواهد بود.
  5. پیدا کردن فعالیت‌های جایگزین: جایگزین کردن مصرف ماری‌جوانا با فعالیت‌های سالم و مفید، استرس و اضطراب را کاهش خواهد داد و موجب می‌شود تا وقت خود را به خوبی سپری کنید.
  6. مراجعه به دکتر ترک ماری جوانا: در اغلب موارد، نیاز به مشاوره پزشکی یا دریافت درمان دارویی برای مدیریت علائم روانی و جسمی ترک ماری ‌جوانا خواهید داشت. مشاوره با پزشک یک مرکز معتبر درمانی مانند کلینیک ترک ماری جوانای طلوع، می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین روش‌ها را برای ترک اعتیاد ماری‌ جوانا پیدا کنید.

با توجه به اینکه سم زدایی ترک اعتیاد گل در هر فرد، می‌تواند شرایط متفاوتی را از نظر میزان و شدت علائم ترک به وجود آورد، لذا پیشنهاد می‌شود تا هیچ گاه برای ترک ماری جوانا به تنهایی اقدام نکنید و حتما روی کمک متخصصین یک مرکز ترک اعتیاد معتبر حساب باز کنید. اما چرا مراجعه به کلینیک ترک ماری جوانا اهمیت دارد؟ به دلیل بروز علائم زیر!

مرکز ترک گل ماری جوانا طلوعی دوباره

مشکلات مربوط به ترک ماری جوانا چیست؟

ترک ماری‌جوانا ممکن است با عوارض و علائم زیر را به وجود آورد. اما جای نگرانی نیست! اگر کمک پزشکی از متخصصین اعتیاد دریافت کنید، این علائم در مدت زمان کم محو خواهند شد:

علائم و عوارض جسمی ترک اعتیاد گل

  1. افزایش تعریق
  2. لرزش
  3. درد عضلانی و مفصلی
  4. اختلال در خواب
  5. افزایش آشفتگی و عصبانیت
  6. اختلالات گوارشی مانند اسهال یا استفراغ

علایم و عوارض روانی ترک گل

  1. افزایش اضطراب و استرس
  2. افسردگی
  3. اختلال تمرکز و حافظه
  4. تغییر در حالت خلق و خو
  5. اختلالات خواب

احساسات منفی و ترس از ترک ماری جوانا

  1. ترس از ناتوانی در مقابله با استرس
  2. ترس از افزایش اضطراب یا افسردگی بدون مصرف ماری‌جوانا

انزوا و افت اجتماعی

  1. کاهش علاقه به فعالیت‌های اجتماعی و همچنین روابط اجتماعی
  2. احساس انزوا

عود و بازگشت به مصرف ماریجوانا

  1. مشکلات سوءمصرف و بازگشت به مصرف ماری‌جوانا بعد از ترک

ترک ماری‌جوانا می‌تواند چالش‌هایی داشته باشد، اما با دریافت پشتیبانی مناسب شامل مشاوره‌های روانشناختی و پزشکی، بسیاری از افراد موفق به ترک این ماده شده‌اند. پس شما نیز می‌توانید ماری جوانا را ترک کنید.

مراحل ترک ماری جوانا با کمک پزشکی

مراحل ترک ماری جوانا با کمک پزشکی

همان‌گونه که گفتیم ترک اعتیاد به گل چالش برانگیز است، اما با دریافت کمک پزشکی از مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع می‌توانید برای همیشه از شر آن رها شوید. کلینیک طلوع با ارائه بهترین روش‌های ترک گل، درصدد ترک اعتیاد روانی و جسمی شما به طور کامل است. این مرکز از به روزترین روش‌های درمان اعتیاد برای ترک بیماران خود استفاده می‌کند، روش‌هایی مانند کاشت ایمپلنت نالتروکسان (برای مواد افیونی)، کاش ایمپلنت دی سولفیرام (برای ترک گل)، RTMS (برای درمان برخی از علائم ترک روانی مانند افسردگی) و…

همچنین این مرکز با ارائه امکانات رفاهی مانند اتاق VIP، یخچال، تخت، تلویزیون، نت تخصصی، وعده غذایی، فضایی برای کاردرمانی و… درصدد ایجاد آرامش برای شماست تا بتوانید تنها روی ترک گل خود تمرکز کنید.

درباره آر تی ام اس بیشتر بدانید 

ضرورت بستری در بهترین مرکز ترک ماری جوانا (گل)

وسوسه مصرف مجدد ماری جوانا بسیار شدید است و بیماران توانایی مقابله با این وسوسه را ندارد و با امیدواهی دائما تلاش می کند تا ترک را به وقت دیگری موکول کنند که خود یکی از اصلی ترین الزامات مراجعه به مرکز بستری ترک اعتیاد است. باید بدانید که مراجعه به مرکز ترک اعتیاد برای درمان یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است و ترک نیاز به دریافت خدمات مشاوره ای، روانشناسی و و روانپزشکی متعددی دارد.

مراحل ترک ماری جوانا در مرکز طلوع

مراحل ترک ماری ‌جوانا با مراجعه به کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوع شامل موارد زیر است:

  • مشاور تلفنی رایگان
  • مشاوره ترک اعتیاد: از طریق بررسی روانشناس ترک اعتیاد و انجام نقشه مغزی، شرایط سلامت روان هر بیمار تعیین می‌شود.
  • آزمایشات عمومی: یک سری آزمایشات کلی مانند تست اعتیاد، تست خون و … روی هر فرد انجام می‌شود تا شرایط جسمی بیمار و بیماری مزمن او (در صورت وجود) مشخص گردد.
  • برنامه ترک ماری‌جوانا: کادر پزشکی مرکز طلوع، بر اساس شرایط و وضعیت ارزیابی شده شما، یک برنامه ترک ماری‌ جوانا تنظیم می‌کنند که شامل روش‌های مختلفی از جمله درمان دارویی، مشاوره روانشناختی و پشتیبانی اجتماعی است.
  • سم زدایی ماری جوانا از بدن: حالا نوبت مراحل اجرایی درمان است که اولین گام آن ترک تدریجی ماری جوانا می‌باشد. ترک تدریجی این ماده موجب می‌شد تا علائم ترک با شدت کمتری بروز کنند.
  • درمان دارویی: یک سری داروهای ترک گل وجود دارند که برای بهبود و مدیریت علائم ترک ایجاد شده، توسط پزشک و روانپزشک ترک اعتیاد حاضر در مرکز طلوع، تجویز خواهند شد. این داروها ممکن است شامل آنتی‌اعتیادها، ضد افسردگی، یا داروهای دیگر باشند.
  • مشاوره روانشناختی: جلسات روان درمانی با حضور روانشناس ترک اعتیاد و با رویکردهای مانند درمان شناختی رفتاری CBT انجام می‌شود. از این طریق، کادر سلامت روان کلینیک ترک اعتیاد طلوع درمی‌یابند که ریشه اعتیاد شما چیست و آن را درمان خواهند کرد. همچنین روانشناس ترک اعتیاد در مدیریت استرس، اضطراب، افسردگی، و سایر اثرات روانی به شما کمک می‌کند.

درمان با حداقل ۷ الی ۱۴ روز بستری و بصورت تدریجی می باشد که در صورت وجود علائم و نظر درمانگران ممکن است مدت زمان درمان افزایش پیدا کند.

 

مراحل ترک ماری جوانا در مرکز طلوع

ترک گل چند روز طول می کشد؟

مکانیزم عملکرد گل، همچون ماری جوانا تاثیر مستقیم بر سیستم عصبی مصرف کننده می باشد به همین جهت وابستگی به این محرک بیش از جنبه جسمانی، جنبه روانی دارد.

از این جهت مدت زمان ترک گل یا ماری جوانا به عنوان یک ماده محرک، بستگی به مدت زمان مصرف و تشخیص اختلالات روانشناختی بیمار دارد. در کلینیک تخصصی ترک اعتیاد طلوع، بیماران دچار اعتیاد و وابستگی به ماریجوانا به مدت ۱۰ الی ۱۴ روز تحت درمان سم زدایی اعتیاد به صورت تدریجی قرار میگیرند و برای درمان همیشگی اعتیاد می‌بایست در جلسات روان درمانی بعد از ترخیص بصورت مرتب و منظم شرکت کرده، تا نتیجه مطلوبی از درمان همیشگی اعتیاد به ماریجوانا کسب کنند.

مدت زمان باقی ماندن گل در بدن

اگر ماری جوانا یا گل را از طریق سیگار مصرف می کنید، یا اگر در معرض دود ماری جوانای قرار گرفته اید، ممکن است این سوال در ذهن شما بوجود آید که چه مدت ماری جوانا در بدن شما باقی می ماند؟

ماده اصلی شیمیایی که در ماری جوانا به کار رفته است، تتراهیدروکانابینول می باشد که به آن THC نیز گفته می شود. اگرچه اثرات تتراهیدروکانابینول ( THC) ظرف چند ساعت پس از مصرف ماری جوانا از بین می رود، اما آثار این ماده شیمیایی ممکن است هفته ها در بدن باقی بماند که در ادامه به بررسی کامل این موضوع خواهیم پرداخت.

  • مدت زمان باقی ماندن ماری جوانا در ادرار

مدت زمان باقی ماندن THC در ادرار افرادی که برای بار نخست ماریجوانا مصرف کرده اند ۲ روز می باشد. مدت زمان ماندگاری thc در افرادی که مدت طولانی ماری جوانا مصرف می کنند تا ۴ هفته افزایش می یابد.

  • مدت زمان باقی ماندن ماری جوانا در سلول‌های چربی

THC-COOH یکی از فراورده‌های جانبی THC می باشد که در آزمایش ادرار اندازه‌گیری می‌شود. این ترکیب می‌تواند هفته‌ها در چربی بدن ذخیره شود. THC بعد از ذخیره شدن در بافت های چربی بدن در خون پخش می شوند.

  • مدت زمان باقی ماندن ماری جوانا در خون

THC با توجه به میزان مصرف، مدت زمان مصرف ۲ تا ۷ روز در جریان خون باقی می‌ماند و از طریق آزمایش خون قابل تشخیص می باشد.

  • مدت زمان باقی ماندن ماری جوانا یا گل در مو

تست های مو THC را تا ۹۰ روز پس از مصرف ماریجوانا تشخیص می دهند.

مدت زمان ترک گل یا ماری جوانا

تجربه موفق ترک ماری جوانا

«به دلیل مصرف ماری جوانا در مدرسه تمرکز کافی نداشتم. عوارض مصرف این روانگردان، کم کم داشت من را از پا درمی‌آورد. مدیر مدرسه از گزارش معلم‌ها، متوجه تغییر رفتارم شد و مرا اخراج کرد! اینجا بود که والدینم قضیه مصرف گل من را متوجه شدند. مستاصل بودم، عوارض مصرف، داشت روح و جسم مرا نابود می‌کرد، اما با وجود مشاهده این روند، باز هم گل می‌کشیدم.

وقتی والدینم با من صحبت کردند، ابتدا با عصبانیت و پرخاشگری با آن‌ها برخورد می‌کردم، شاید آن‌ها را در به وجود آمدن این وضع مقصر می‌دانستم. مدام از خود می‌پرسیدم: چگونه ماری جوانا رو ترک کنم؟ اما اضطراب زیادی برای درمان داشتم. می‌ترسیدم  نتوانم در مقابل عوارض ترک مقاومت کنم و شکست بخورم.

والدینم برای مداوای من اقدام کردند و با کلینیک ترک اعتیاد طلوع تماس گرفتند. من گارد بسیار زیادی داشتم، اما وقتی وارد کلینیک شدم و فضای آنجا را دیدم، کمی از اضطراب دوره ترک گل کاهش یافت.

احساس می‌کردم قرار است پوستم کنده شود تا درمان شوم، اما نکته اینجا بود که با ترک تدریجی ماری جوانا، من درد و خماری خیلی زیادی را تجربه نکردم. در حین سم زدایی داروهایی نیز به من تزریق می‌شد تا کمتر علائم ترک را تجربه کنم. بعد از این مراحل یک روانشناس ترک اعتیاد با من جلسات متعددی داشت تا ریشه اعتیاد مرا دریابد.

الان ۶ ماه است که پاک هستم. خیلی خوشحالم که توانستم از شر گل برای همیشه خلاص شوم.»

نتیجه گیری

حالا دیگر باید بدانید که چرا ترک ماری جوانا اهمیت دارد. در حقیقت عوارض مصرف این ماده به حدی زیاد است که ترک آن را ضروری می‌کند. اما نکته‌ای که باید در فرایند ترک ماری جوانا بدانید این است که این روند چالش زاست و نیازمند کمک پزشکی می‌باشد.

حتی اگر خواهان ترک گل در خانه باشید، نیز باید کمک حرفه‌ای دریافت کنید. زیرا روند ترک ماری‌جوانا برای هر فرد متفاوت است و نیاز به برنامه‌ریزی و پیگیری دقیق دارد. اهمیت مشاوره و پشتیبانی پزشکی در این فرآیند بسیار زیاد است(به دلیل اثرات روانی گل) و به شما کمک می‌کند تا بهترین روش‌ها و استراتژی‌ها را برای ترک ماری‌جوانا پیدا کنید.

دقت داشته باشید که بهترین رویکرد برای ترک اعتیاد گل استفاده از ترکیب روش های ترک اعتیاد جسمی و روانی است. در این راستا، اگر خواهان درمانی کامل و بدون درد و خماری هستید، کافیست با کلینیک ترک گل طلوع تماس گرفته و از خدمات درمانی ما برخوردار شوید.

سوالات متداول درباره ترک ماری جوانا یا ترک گل

آیا مصرف ماری جوانا باعث آلزایمر می شود؟
هیپوکامپ بخشی از مغز است که مسئولیت حافظه و یادگیری را بر عهده دارد و اولین ناحیه از مغز است که تحت تاثیر بیماری آلزایمر قرار می گیرد. با مصرف گل، جریان خون در مغز و همچنین میزان اکسیژن مورد نیاز سلول های مغز کاهش می یابد که ممکن است به بافت های مغز آسیب برساند و در نتیجه به مرگ منجر شود.

محققان معتقدند که ماری جوانا همچنین برخی از فعالیت های مغز را که مانع از شکل گیری خاطرات می شود، مسدود می کند.

ماری جوانا(گل) چه مدت در بدن می ماند؟
ماده اصلی شیمیایی که در ماری جوانا به کار رفته است، تتراهیدروکانابینول می باشد که به آن THC نیز گفته می شود. اگرچه اثرات تتراهیدروکانابینول (THC) ظرف چند ساعت پس از مصرف گل از بین می رود، اما آثار این ماده شیمیایی ممکن است هفته ها در بدن باقی بماند که مصرف ماری جوانا ۳۰ تا ۴۵ در آزمایش ادرار، ۶۰ تا ۷۵ روز از طریق آزمایش خون و ۹۰ روز از طریق آزمایش فولیکول مو قابل تشخیص می باشد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۲ / ۵٫ شمارش آرا: ۲۷

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

1 Comment

  1. Amirazodi گفت:

    سلام خدمت همه دوستان و عزیزان گرامی
    من ۴/۵ سااال گرفتارش بودم و تا اینکه بعد از فوت پدرم
    تا ازدواجم و ٣٢ سال تمام بعد ازدواجم کارم این بود که هرشب باید نعشه میرفتم خونه اگه هر جایی بودم مهمونی بودم خونه مادر خواهر هرکی هرجا بودم باید
    اونجارو ترک میکردم و میرفتم خودم و می ساختم
    بخدا این ۴/۵سال خیلی چیزا رو از دست دادم
    هرچی شب بود نعشه بودم چشمام کاسه خون
    میرفتم خونه میافتادم رو نعشه خوری و
    فقط شکمم گنده میشد زبونم سفید میشد
    خیلی کرخت بودم اصلا نای هیچ کاریم نداشتم
    خیلی روزای بدی بود و اینکه به خودم اومدم
    و با خودم عهد کردم تمومش کنم
    الان خدا رو شکر خیلی بهترم سختیم فقط ٣ روز اول بود امیدوارم که هرکس که گرفتارش هست و با خوندن
    سرگذشت من اونم به خودش بیاد و یه تحول بزرگی
    تو زندگی شخصیش پیش بیاد و به زندگی عادیش
    برگرده ممنون که وقت گذاشتین
    آرزوی صحت و سلامتی واسه همه جوانان وطننم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شانزده =