کلینیک ترک اعتیاد

ترک مرفین

مرفین چیست؟

مرفین که در فرم های مختلف قرص، محلول و شیاف عرضه می شود مخدری اپیوئیدی است که از تریاک استخراج می شود و کاربرد ضد درد و آرامبخشی دارد. مرفین در موارد محدود توسط پزشکان برای کنترل درد بیماران تجویز می شود و باید بدانید هرگونه مصرف خارج ازدستور پزشک آن باعث وابستگی و اعتیاد مصرف کننده خواهد شد و وابستگی به مرفین جسمانی و روانی می باشد.

مکانیزم اثرگذاری مرفین تاثیر بر سیستم عصبی مرکزی، کاهش فشارخون، ضربان قلب و تنفس می باشد به همین جهت مصرف بی رویه آن می تواند علاوه بر اعتیاد عوارض مخربی بر سلامت مصرف کننده داشته باشد بنابراین اگر مجبور به استفاده از مرفین با تجویز پزشک هستید باید در رعایت دوز و بازه زمانی مشخص شده برای مصرف بسیار دقت کنید و مطابق دستور پزشک اقدام به مصرف این دارو کنید چرا که افزایش دوز مصرفی یا بازه زمانی مصرف می تواند باعث اعتیاد شود.

همانطور که گفتیم وابستگی به مرفین روانی و جسمانی است و ترک مرفین نیازمند دریافت خدمات روانپزشکی و روان درمانی می باشد و  ضروری است که بیماران برای درمان و ترک اعتیاد به مرکز ترک اعتیاد مراجعه نموده و درمان خود را زیر نظر تیم پزشکی متخصص اعتیاد آغاز نمایند.

حتما مطالعه کنید: مرفین

نام های تجاری مرفین

روکسانول

کادیان ER

مرفین سولفات ER

ام اس کانتین

مورفابوند

امبدا (ترکیبی از مورفین سولفات و نالتروکسان هیدروکلراید)

عوارض مرفین

علائم و نشانه های مصرف مرفین

اولین نشانه های سوء مصرف مرفین، در سیستم عصبی مصرف کننده اتفاق می افتد و بسیار دشوار است که با مشاهده ظاهر فرد بگوییم به سوء مصرف مرفین مبتلا شده است. با این وجود، هنگامی که سوء مصرف به اعتیاد تبدیل می شود، علائم برجسته رفتاری مرتبط با اعتیاد به مرفین مانند تلاش برای دستیابی به مواد مخدر، توهم، اضطراب، کج خلقی و افسردگی شروع به نمایان شدن خواهد کرد. که در ادامه به معرفی بیشتر این علائم خواهیم پرداخت.

مراجعه به پزشکان متعدد برای به دست آوردن مواد بیشتر

تغییر شدید در وزن

کاهش فشار خون

نارسایی کلیه

اما موارد گفته شده تنها بخشی از عوارض مصرف این مخدر می باشند و مصرف مرفین تاثیرات مخربی بر سیستم گردش خون، دستگاه گوارش و سیستم عصبی مصرف کننده دارد که در صفحه مرفین چیست؟ به توضیح مفصل آنها پرداخته ایم اما باید بدانید که تنها راه جلوگیری از بروز این علائم ترک مرفین در مرکز ترک اعتیاد می باشد.

ترک مرفین در خانه

از آنجایی که مرفین کاربرد پزشکی دارد بسیاری بر این باورند که مصرف آن باعث اعتیاد نخواهد شد و یا ترک مرفین در خانه امکان پذیر است که در خصوص این باورها باید بدانید که مرفین به شدت اعتیاد آور است و سوء مصرف آن باعث وابستگی روانی و جسمانی مصرف کننده می شود و هر گونه تلاش برای خوددرمانی و ترک مرفین در خانه نه تنها کمکی به بیماران نمی کند بلکه باعث بروز علائم محرومیت و خماری و تشنج‌های مرگبار می شود.

علائم ترک یا محرومیت مرفین طیف گسترده ای ناراحتی های جسمانی و روانی را در بر می گیرد که از متداول ترین آنها می توانیم به درد استخوانی و عضلانی، آشفتگی شدید بی‌خوابی، تشنج، گرگرفتگی و رعشه اشاره کنیم بنابراین بهترین روش ترک مرفین، ترک بستری در کلینیک ترک اعتیاد می باشد.

کلینیک ترک اعتیاد

ترک مرفین

ضروریی است که ترک مرفین در مرکز ترک اعتیاد انجام بگیرد چرا که همانطور که گفتیم هرگونه ترک خودسرانه و خارج از نظارت پزشک می تواند عوارض مخربی بر سلامت مصرف کننده داشته باشد به همین منظور ترک مرفین یکی از خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد کشور می باشد و بصورت تخصصی زیر نظر بهترین درمانگرهای اعتیاد شامل تیم پزشکی جهت جلوگیری از عوارض ترک مرفین، تیم روانشناسی با هدف آموزش بیمار جهت کنترل وسوسه و جلوگیری از لغزش دوباره و روانپزشک ترک اعتیاد با هدف کنترل علائم روانی بیمار انجام می شود تا علاوه بر درمان جسمانی، مشکلات روانی و روحی بیمار نیز درمان شود و با اصلاح چهارچوب های ذهنی خود بتواند یک زندگی بدون مصرف دوباره مواد مخدر را از سر بگیرد و تبدیل به یکی از اعضای عادی جامعه و خانواده شود.

از جدیدترین روش های درمان و ترک مرفین می توانیم به ایمپلنت نالتروکسان، اشاره کنیم که علاوه بر ترک باعث حفظ حالت پایداری بیمار و جلوگیری از لغزش مصرف کننده می شود. ایمپلنت نالتروکسان یکی از خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره می باشد که تحت نظر پزشک جراح، طی بی حسی موضعی در دیواره تحتانی شکم قرار می گیرد و ماندگاری بیش از ۶ ماه دارد و در صفحه ایمپلنت نالتروکسان به معرفی کامل آن پرداخته ایم.

حتما مطالعه کنید: ایمپلنت نالتروکسان
سم زدایی مرفین

سم زدایی اولین مرحله درمان و قطع وابستگی به مرفین می باشد.

انجام سم زدایی برای ترک مرفین در اولین مرحله باعث قطع اتصال این مخدر از گیرنده های مغزی مصرف کننده و دفع آنها می باشد و در مرحله بعد که به کمک داروهای ضد مخدر انجام می گیرد گیرنده های مغزی توسط داروی ضد مخدر اشغال شده و به بیمار اجازه مصرف مجدد را نمی دهد و باعث بهبود عملکرد مغز، سیستم عصبی و برهم خوردگی ترشحات هورمونی می شود.

سم زدایی در درمان اعتیاد بسیار موثر است و در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین کلینیک ترک اعتیاد کشور به منظور کنترل حالات و حفظ سلامتی بیمار سم زدایی مرفین، تحت کنترل روانپزشک، متخصص علوم اعصاب شناختی، پزشکان متخصص در رشته های قلب، عفونی و ریه، پزشک عمومی و تیم پرستاری انجام می گیرد.

بهترین روش ترک مرفین

روش ترک مرفین در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره

درمان بصورت ترک تدریجی ۷ تا ۱۴ روز بستری می باشد که در صورت وجود علائم و نظر درمانگران ممکن است مدت زمان درمان افزایش پیدا کند.

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان مجهزترین و بهترین کلینیک ترک اعتیاد و روانپزشکی کشور دارای مجوز رسمی “بخش بستری درمان و ترک اعتیاد” از وزارت بهداشت، با تجربه چندین ساله و بهره گیری از بهترین و جدیدترین روشهای ترک اعتیاد در زمینه ترک بیماران اعتیاد فعالیت دارد.

درمان اعتیاد و سم زدایی مرفین در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره توسط بهترین کادر روانپزشکی، متخصصین علوم اعصاب شناختی، پزشکان متخصص در رشته های قلب، عفونی و ریه، تیم روانشناسی، روان پرستار، پیراپزشک و پزشک عمومی و تیم پرستاری انجام می پذیرد و با استفاده از روش های نوین درمانی و امکانات بروز و پیشرفته نظیر بیوفیدبک، نوروفیدبک و آر تی ام اس ضامن حفظ سلامت بیماران و درمان بی بازگشت آنها باشیم. از ویژگی های دیگر کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره می توانیم به ارائه بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد و بخش بستری مجزا برای بانوان و آقایان، امکانات رفاهی، ورزشی، تفریحی، بیمارستانی و بخش ICU، ویزیت بالینی روزانه، خدمات درمانی شبانه روزی و پیگیری های بعد از درمان اشاره نمود که هدف اصلی ما رعایت منشور حقوق بیمار و خانواده آن می باشد تا با فراهم آوردن بهترین امکانات درمانی و رفاهی شرایط بی نظیری جهت درمان بیمار فراهم آوریم.

سوالات متداول درباره ترک مرفین

آیا مرفین مواد مخدر است؟
مرفین مخدری اپیوئیدی است که از تریاک بدست می آید و بسیار اعتیاد آور است که به دلیل خاصیت ضد دردی که دارد در موارد محدود کاربرد درمانی دارد چرا که مرفین روی دستگاه عصبی مرکزی اثر مستقیم می‌گذارد و باعث کاهش احساس درد بیمار می‌شود.

آیا ترک تریاک با مرفین امکان پذیر است؟
متاسفانه یکی از موارد استفاده از مرفین، ترک تریاک می باشد که در این خصوص باید بدانید، این روش نه تنها کمکی به مصرف کننده نخواهد کرد، بلکه باعث ایجاد وابستگی روانی و جسمانی در مصرف کننده می شود و به بیان دیگر، تنها نوع مخدر توسط مصرفی تغییر می کند و بیماران باید مجددا اقدام به ترک مرفین نمایند.

آیا مصرف مرفین باعث اوردوز می شود؟
متاسفانه اوردوز یکی از عوارض بسیار مخرب سوء مصرف مرفین می باشد که سالانه باعث مرگ بسیاری از مصرف کنندگان می شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اوردوز مرفین تنها در شرایطی قابل درمان است که بلافاصله اقدامات درمانی انجام شود به همین منظور ضروری است تا فورا با اورژانس تماس بگیرید.

آیا مصرف مرفین در کیت تست اعتیاد مشخص می شود؟
بله، سوء مصرف مرفین از طریق کیت تست اعتیاد و انجام هرگونه آزمایش اعتیاد، قابل تشخیص است که در خصوص کیت تست اعتیاد باید بدانید، مصرف مرفین از ۲ ساعت بعد از مصرف تا ۳ روز بعد از مصرف قابل تشخیص است.