ترک کراک

کراک محرکی است که در ابتدا به عنوان داروی بیهوشی استفاده می شد اما با مشخص شدن عوارض و اعتیادآوری آن در دسته موادی همچون مرفین قرار گرفت. کراک همچون ماری جوانا و حشیش تاثیر مستقیمی بر سیستم عصبی مصرف کننده دارد. کراک که از فراورده های کوکائین می باشد در ابعاد مختلف با طیف رنگی کرم روشن تا قهوه ای تیره ساخته و عرضه می شود که رنگ آن ارتباط مستقیمی با درصد خلوص آن دارد. روش مصرف کراک شبیه به تریاک می باشد و مصرف کنندگان با استشمام دود حاصل از حرارت دادن آن در پایپ اقدام به مصرف این محرک می کنند. مصرف کراک بصورت تزریقی و استنشاقی نیز امکان پذیر است.

عوارض مصرف کراک

عوارض مصرف کراک چیست؟

تنگی عروق خونی، افزایش ضربان قلب

تنگی نفس و برونشیت

حملات و ایست قلبی

تشنج و حمله عصبی

افسردگی و اندوه

اوردوز

علائم ترک کراک

قطع مصرف ناگهانی

در میان محرک ها، شدت اعتیادآوری کوکائین بسیار بالا می باشد اما شدت اعتیادآوری کراک از کوکائین نیز بیشتر است و در بازه ی زمانی کوتاه از مصرف به سرعت به مغز رسیده و در دفعات اول مصرف بدن نسبت به مصرف آن تحمل پیدا کرده و مصرف کننده برای کسب لذت اولیه اقدام به افزایش دوز مصرفی می کند و به این ترتیب هر بار دوز مصرفی افزایش پیدا می کند. حال اگر بیمار بصورت خودسرانه اقدام به قطع مصرف این محرک کند، علائم ترک که طیف گسترده ای از بیماری های روانی را در بر میگیرد که بسیار دردناک می باشد و بسیاری از بیماران به دلیل عدم توانایی مقاومت در برابر این علائم اقدام به مصرف مجدد می کند.

برخی از علائم ترک کراک عبارتند از:

ولع و وسوسه مصرف دوباره

حملات اضطرابی متعدد

اضطراب و بیقراری

سم زدایی کراک چگونه است؟

سم زدایی مواد مخدر اولین مرحله درمان و قطع وابستگی به کراک می باشد. اولین مرحله سم زدایی کراک، قطع اتصال این محرک از گیرنده های مغزی مصرف کننده و دفع آنها می باشدو در مرحله بعد که به کمک داروهای ضد مخدر انجام می گیرد گیرنده های مغزی توسط داروی ضد مخدر اشغال شده و به بیمار اجازه مصرف مجدد را نمی دهد و باعث بهبود عملکرد مغز، سیستم عصبی و برهم خوردگی ترشحات هورمونی می شود.

بهترین روش ترک کراک

همانطور که گفتیم کراک محرک بسیار قوی است و شدت وابستگی روانی آن بسیار بیشتر از وابستگی جسمانی می باشد و به همین منظور بهترین روش ترک کراک در بیمارستان ترک اعتیاد طلوعی دوباره ارائه می شود که روان درمانی بصورت جلسات مشاوره ای فردی، گروه درمانی و خانواده درمانی و درمان جسمانی تحت نظر مجرب ترین درمانگران اعتیاد انجام می گیرد.

روش ترک کراک در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره

درمان بصورت تدریجی و حداقل ۱۴ روز بستری

سوالات متداول درباره ترک کراک

آیا ترک کراک نیازمند دریافت خدمات روان درمانی می باشد؟
وابستگی به کراک علاوه بر جنبه جسمانی، روانی نیز می باشد، در همین راستا ترک کراک، نیازمند دریافت خدمات روان درمانی در کنار درمان جسمانی تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره می باشد.

آیا مصرف کراک باعث اوردوز می شود؟
اوردوز یکی از اصلی ترین عوارض سوء مصرف کراک می باشد که متاسفانه سالانه بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل اوردوز به کام مرگ کشیده خواهند شد. به همین جهت ضروری است تا زمان اوردوز به سرعت با اورژانس تماس بگیرید.