سم زدایی فوق سریع

۳٫۳
(۳۳۹)

تجربه عوارض دردناک ترک مصرف مواد مخدر در روش‌های سنتی سم‌زدایی، به‌قدری آزاردهنده است که ترس ناشی از آن فرد معتاد را به سمت وابستگی بیشتر به مواد مخدر سوق می‌دهد. در بسیاری از موارد فرد معتاد ترجیح می‌دهد که اعتیاد را به‌عنوان سرنوشت محتوم خود بپذیرد و با عوارض ترک مواد افیونی روبه‌رو نشود!

با ابداع روش های سم زدایی سریع در اعتیاد بسیاری از افراد، شانس دوباره ای برای تجربه زندگی طبیعی و سالم بدست می آورند. اگرچه فرآیند سم‌زدایی در مراکز ترک اعتیاد تحت نظارت و کنترل پزشک انجام می‌شود، اما بازهم بیمار مجبور به تحمل عوارض سخت ترک مواد مخدر است.

در این شرایط سم‌زدایی فوق‌سریع یا UROD روشی جدید و نسبتاً موفق است که برای کاهش عوارض سندرم ناشی از ترک اعتیاد مورداستفاده قرار می‌گیرد.در این مقاله با سم زدایی فوق سریع به روش UROD در کلینیک ترک اعتیاد طلوع آشنا خواهید شد.

سم زدایی فوق سریع (UROD) چیست؟

سم‌زدایی از مواد مخدر شامل پاک‌سازی بدن از مواد افیونی و مدیریت علائم ترک است. نحوه سم‌زدایی بدن از مواد مخدر به‌طور مؤثر بر اساس مدت‌زمان، تعداد دفعات، مقدار و نوع ماده مخدر مصرفی متفاوت است. هرچه ماده مخدر قوی‌تر و طول دوره اعتیاد بیشتر باشد مرحله سم‌زدایی چالش‌برانگیزتر خواهد بود.

قطع مصرف مواد مخدر، عوارض ناخوشایندی را به دنبال دارد که تحت عنوان سندرم ترک مواد شناخته می‌شود. فرآیند سم‌زدایی بدون دخالت و نظارت پزشک، روشی دردناک و بسیار خطرناک است و اغلب منجر به عود و بازگشت به مصرف مواد مخدر می‌شود!

ترک اعتیاد به روش سم زدایی فوق سریع و مراحل انجام آن

پذیرش و برنامه درمانی در روش سم‌زدایی فوق‌سریع طی مراحل زیر انجام می‌شود:

  • بازدید اولیه بیمار توسط یک متخصص نارکولوژی (متخصص اعتیاد)
  • مشاوره و معاینه توسط متخصص بیهوشی
  • آزمایش خون
  • بررسی بیمار به‌منظور تشخیص نوع، شدت و مدت اعتیاد
  • تصویربرداری و بررسی وضعیت بدن (ECG، سونوگرافی)
  • حمایت روانی در تمام مراحل ترک

در سم زدایی به روش فوق سریع، بیمار زیر نظر متخصص بیهوشی، تحت بیهوشی عمومی قرار می‌گیرد و در طی این مرحله داروهای مسدودکننده گیرنده‌های مواد مخدر در مغز (نالتروکسان Naltrexone) به بیمار تزریق می‌شود. پاک سازی بدن در سم زدایی فوق سریع با حداکثر سرعت انجام می‌شود در حالی که بیمار هیچ علامتی از ترک مواد افیونی را تجربه نخواهد کرد!

روش سم‌زدایی فوق سریع UROD در بخش مراقبت‌های ویژه و در مدت ۴ تا ۶ ساعت انجام می‌شود. در روش سم‌زدایی فوق‌سریع، بیمار برای دریافت یک برنامه درمانی کامل باید در بیمارستان بستری شود. مدت زمان لازم برای بستری بیمار براساس تشخیص پزشک و شرایط جسمی و روحی فرد متفاوت است.

جالب است بدانید که بعد از انجام سم زدایی فوق سریع بیمار بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌تواند به زندگی طبیعی خود ادامه دهد و بدن او عاری از هرگونه مخدری است. اما تست اعتیاد ممکن است تا مدتی بعد از مصرف مثبت باشد ولی بیمار در سلامت کامل به سر می برد. در ادامه مراحل ترک آن را برای شما آورده‌ایم.

مراحل ترک اعتیاد به روش UROD

سم زدایی فوق سریع UROD با خواب عمیق مصرف کننده شروع شده و داروهای ضدمخدری به سرم بیمار تزریق می شود. این داروهای ضد مخدر با اتصال به گیرنده های مغزی بیمار باعث حذف مخدرهای باقی مانده در مغز و دفع آنها می شوند. اتصال گیرنده های مغز به داروی نالتروکسان و بلاک شدن آن‌ها باعث می شود تا بیمار نتواند از مخدر دیگری استفاده کند که به بیان دیگر سم زدایی محفاظت از بدن در برابر جذب مخدر است.

بیماران بعد از انجام سم زدایی فوق سریع UROD نیز باید برای مدت زمان مشخص شده توسط درمانگران داروی نالتروکسان مصرف کنند. مدت زمان مصرف این دارو به پارامترهای مختلفی همچون نوع و مقدار مخدر مصرفی بستگی دارد که در افراد مختلف بسیار متغیر است. کاشت ایمپلنت نالتروکسان باعث پاکسازی گیرنده های مغزی می شود و کمک فراوانی به پروسه سم زدایی می کند و همانند فیزیوتراپی مانع از اتصال مخدرها بر گیرنده های مغز می شود.

عملکرد صحیح مغز و ترشح هورمون ها در اثر مصرف مواد مخدر برهم خورده و این اختلال در ترشح هورمون هایی همچون مرفین بعد از درمان و سم زدایی نیازمند درمان است که نالتروکسان علاوه بر حفظ حالت پایداری بیمار و عدم اجازه مصرف مجدد مواد اعتیاد آور باعث بهبود اصلاح ساختار سیستم عصبی و هورمونی که بر اثر مصرف مخدر و محرک صدمه دیده است می شود.

داروی نالتروکسان علاوه بر حفظ حالت پایداری بیمار و سرکوب تمایل به مصرف مجدد مواد اعتیاد آور، باعث بهبود آسیب های وارد شده به ساختار سیستم عصبی و هورمونی ناشی از مصرف مخدر می شود.

سم زدایی فوق سریع تهران

روش ترک اعتیاد فوق‌سریع برای چه افرادی مناسب نیست؟

استفاده از روش ترک اعتیاد سم زدایی فوق سریع برای برای همه افراد مناسب نیست به خصوص اگر فرد به مشکلات زیر مبتلا باشد:

  • بارداری، شیردهی (به‌شدت منع می‌شود)
  • عود بیماری‌های مزمن
  • اختلالات شدید تنفسی
  • سابقه بیماری‌های قلبی عروقی شدید (حمله قلبی، سکته مغزی، انسداد عروق)
  • اختلالات حاد کبد و کلیه
  • وجود جراحت و خونریزی
  • دیابت

سم زدایی فوق سریع چه تاثیری بر بدن افراد درگیر اعتیاد دارد؟

همانگونه که بیان شد، سم‌زدایی فوق‌سریع با روش UROD راهی مؤثر، سریع و بدون درد برای رهایی فیزیکی از مواد مخدر است. بیمار در این روش بی‌هوش شده و تحت یک برنامه کامل درمان و مراقبت پزشکی قرار می‌گیرد. در مدت‌زمان بیهوشی علاوه بر نالتروکسان داروهای دیگری از طریق سرم به بیمار تزریق می‌شود که اثرات زیر را به همراه خواهند داشت:

  • خنثی کردن اثر مواد مخدر
  • ایجادکننده تعادل آب و نمک در بدن
  • تثبیت‌کننده تعادل هورمونی بدن
  • بهبود گردش خون در مغز
  • بهبود عملکرد سلول‌های مغزی از طریق اشباع سلول‌های عصبی با اکسیژن و مواد مغذی

هزینه سم‌زدایی فوق سریع

ترک اعتیاد از مواد مخدر نیازمند برنامه درمانی جامع است که شامل سم‌زدایی (رهایی فیزیکی از مواد مخدر)، درمان روان‌شناختی برای تشخیص ریشه‌ اعتیاد و آموزش مهارت‌های کاربردی برای پیشگیری از عود مجدد است. قیمت سم زدایی فوق سریع با توجه به خدمات فیزیکی و روانی مورد نیاز بیماران متغیر است و براساس شرایط منحصر به فرد هر بیمار محاسبه می شود.

بستری در بیمارستان و برخورداری از مراقبت های ویژه از سایر عوامل تاثیر گذار بر هزینه ترک اعتیاد به روش urod  است.

بخشی دیگر از هزینه سم زدایی urod مربوط به داروهای بیهوشی و ادامه درمان بیمار است

قیمت ترک اعتیاد به روش UROD برای بیماران مبتلا به مشکلات زمینه ای بیشتر است زیرا این بیماران به خدمات پرستاری و پزشکی بیشتری نیاز دارند و درنتیجه در زمان محاسبه هزینه ترک اعتیاد به روش فوق‌سریع این موارد نیز لحاظ خواهد شد.

یکی از مهم ترین موارد تاثیر گذار بر قیمت سم زدایی فوق سریع، انتخاب مرکز درمان مناسب است. انتخاب یک مرکز پیشرفته که با قیمت مناسبی این خدمات تخصصی را ارائه کند سبب افزایش تمایل افراد معتاد برای اقدام به ترک است.

تفاوت سم زدایی فوق سریع (UROD) با سم زدایی تدریجی

اصلی ترین تفاوت سم زدایی فوق سریع UROD با سم زدایی تدریجی مدت زمان آن است که در سم زدایی فوق سریع طی ۴ الی ۶ ساعت انجام می شود اما مدت زمان سم زدایی تدریجی بسته به دوز و مخدر مصرفی توسط درمانگران مشخص می شود. شما می توانید برای استفاده از خدمات سم زدایی ترک اعتیاد با مشاورین ترک اعتیاد در مرکز ترک اعتیاد طلوع تماس حاصل فرمایید.

خطرات سم زدایی با داروهای مخدر

در بعضی مراکز ممکن است در دوره سم‌زدایی برای کاهش عوارض ناخوشایند، از داروهای مخدر مصنوعی مانند متادون methadone و بوپرنورفین buprenorphine استفاده شود. این روش سم‌زدایی چندان قابل‌اعتماد نیست زیرا:

  • داروهای ارائه‌شده، ماهیت مخدر دارند.
  • در این روش طول دوره سم‌زدایی طولانی شده و درنتیجه روند درمان خسته‌کننده است.
  • احتمال عود و بازگشت به مصرف مواد زیاد است.

ترک اعتیاد یک روزه با روش UROD در کلینیک ترک اعتیاد طلوع، با استفاده از جدیدترین داروها انجام می‌شود و روند سم‌زدایی را کوتاه و آسان می‌کنند.

سم زدایی اعتیاد فوق سریع

خدمات سم زدایی فوق سریع در مرکز ترک اعتیاد طلوع

کلینیک طلوعی دوباره یکی از پیشگامان ارائه خدمات ترک اعتیاد و کلینیک سم زدایی فوق سریع در تهران است که از سابقه درخشانی در این این عرصه برخوردار است.

این مرکز درمانی برای ارائه خدمات ترک اعتیاد به روش UROD از مجوز رسمی وزارت بهداشت و درمان برخوردار است و کلیه اعمال بیهوشی و خدمات مراقبتی را تحت نظر کادر پزشکی مجرب به انجام می رساند.

نکته قابل توجه این است که در صورت عدم مراجعه به مراکز معتبر و متخصص در ترک اعتیاد به روش UROD و استفاده نادرست از داروی بیهوشی، خطر مرگ جان بیمار را تهدید خواهد کرد. از سویی دیگر برخورداری از امکانات درمانی مناسب و حضور پزشک ترک اعتیاد در طول دوره بیهوشی بسیار ضروری است زیرا در صورت ایجاد مشکل درمانگر باید امکانات و مهارت لازم برای نجات جان بیمار برخوردار باشد.

 خوشبختانه کلیه خدمات فوق در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره، با بهترین کیفیت و منصفانه ترین قیمت به بیماران گرامی ارائه می شود.

مهم ترین بخش سم زدایی فوق سریع در مرکز ترک اعتیاد طلوع ارائه خدمات روان درمانی در قالب گروه‌درمانی، درمان های شناختی- رفتاری، مشاوره شخصی و دارودرمانی است. متخصصان این مرکز با ارائه خدمات روان درمانی تخصصی، مشکل ترک اعتیاد را به صورت ریشه ای درمان خواهند کرد و احتمال بازگشت اعتیاد را به حداقل خواهند رساند.

برای تجربه بهترین خدمات و کم ترین هزینه سم‌زدایی فوق‌سریع در تهران به مرکز ترک اعتیاد طلوع مراجعه کرده و خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت فرمایید.

مشاوران این مرکز به صورت شبانه روزی آماده ارائه راهنمایی های لازم به بیماران گرامی و خانواده آنها در خصوص انواع روش های ترک اعتیاد به خصوص سم زدایی سریع و فوق سریع urod هستند.

در  سم زدایی تدریجی بیمار کاملا هوشیار است اما در سم زدایی فوق سریع UROD بیمار در وضعیت خواب عمیق قرار می گیرد.

برای سم زدایی فوق سریع UROD ضروری است که بیمار بدون هیچگونه بیماری قلبی، عروقی و گوارشی باشد اما سم زدایی تدریجی هیچ محدودیت سنی ندارد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۳ / ۵٫ شمارش آرا: ۳۳۹

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.