کلینیک ترک اعتیاد
درمان سنگ کلیه با آبجو
23 تیر 1400
کلینیک ترک اعتیاد
روان پریشی ناشی از مصرف هروئین
23 تیر 1400
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد

ماری جوانا و سرطان

۳٫۸
(۶)

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره: ارتباط بین ماری جوانا و سرطان اغلب مورد بحث بوده است، اما در واقع چه ارتباطی بین ماری جوانا و سرطان وجود دارد؟ آیا مصرف ماری جوانا باعث سرطان می شود یا می تواند به درمان آن کمک کند؟ ارتباط بین این دو بسیار پیچیده است و هنوز هم به تحقیقات بیشتری برای کشف تمام ارتباطات احتمالی بین ماری جوانا و سرطان نیاز است، اما در این مقاله تصمیم داریم اطلاعات دقیق تری را در مورد این موضوع در اختیار شما قرار دهیم.

آشنایی بیشتر با ماری جوانا

قبل از اینکه بطور خاص به ارتباط بین ماری جوانا و سرطان بپردازیم، اول باید بگوییم ماری جوانا چیست؟

ماری جوانا از گیاه شاهدانه گرفته شده است و دارای عناصر روانگردان مانند THC و همچنین سایر ترکیباتی است که روانگردان نیستند. THC در ماری جوانا همان چیزی است که باعث می شود مصرف کنندگان احساس سرخوشی یا لذت کنند، اگرچه عنصر دیگری در ماری جوانا وجود دارد که کانابیدیول یا CBD نامیده می شود و به کاهش اضطراب کمک می کند، اما سرخوشی ناشی از آن به اندازه THC نیست. ماری جوانا بر اساس کیفیت و نوع و همچنین نحوه مصرف آن، ممکن است اثرات متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر فردی ماری جوانا را از طریق سیگار مصرف کند و یا استنشاق کند، اثرات آن سریع تر از روش های دیگر احساس خواهد شد.

حتما مطالعه کنید: ماری جوانا

اگرچه بسیاری از افراد هنگام مصرف ماری جوانا، بالاترین میزان سرخوشی و لذت را تجربه می کنند، اما برای برخی از افراد این تجربه ممکن است آرامش کمتری به دنبال داشته باشد و در عوض دچار اضطراب، وحشت یا پارانویا (بدگمانی) شوند. این میزان از سرخوشی، به خود فرد و همچنین به نوع ماری جوانا و میزان مصرف آن بستگی دارد.

مرکز ترک اعتیاد

ماریجوانا و سرطان

رابطه مصرف ماری جوانا و سرطان

در طی سال های اخیر تحقیقات زیادی انجام شده است اما در مورد ارتباط بین مصرف ماری جوانا و سرطان نیز بحث های فراوانی شده است، که در این صورت مصرف ماری جوانا برای افرادی که با علائم سرطان یا درمان سرطان دست و پنجه نرم می کنند ممکن است مفید باشد.

در درجه اول باید بگوییم که سرطان به راحتی قابل تعریف نیست، زیرا این بیماری دارای بیش از صد نوع مختلف است، اما شباهت های زیادی بین علاٸم برخی از آنها وجود دارد. سرطان به بیماری گفته می شود که سلول های غیر طبیعی به جای از بین رفتن زنده می مانند و این سلول ها شامل سلول های کهنه یا آسیب دیده بدن می باشند.

این امر می تواند باعث تقسیم و پخش سلول ها به تمام قسمت های اطراف بدن شود و سلول های جدید سرطانی را ایجاد کنند. این بیماری، سیستم ایمنی بدن را دچار اختلال می کند و منجر به تشکیل تومور می شود. درمان های سنتی سرطان شامل جراحی برای برداشتن تومورها، پرتودرمانی و شیمی درمانی است. همچنین در مورد قابلیت ایمن درمانی (ایمونوتراپی) برای تبدیل شدن به یک روش ترجیحی در درمان سرطان، کارهایی انجام شده است.

ایمنی درمانی، به تحریک پاسخ ایمنی وابسته است. برخی تحقیقات و شواهد حاکی از آن است که افراد بر این باورند که مصرف ماری جوانا در هنگام تهوع و استفراغ همراه با درمان های شیمی درمانی سرطان مفید است. همچنین برخی تحقیقات نشان داده اند که مصرف ماری جوانا ممکن است برای درمان درد ناشی از آسیب عصبی، که معمولاً از علائم درمان سرطان است، مفید واقع شود.

کلینیک ترک اعتیاد

رابطه ماریجوانا و سرطان

به دلیل اینکه شیمی درمانی ممکن است باعث حالت تهوع شود، غذا خوردن برای افراد ممکن است کمی دشوار شود و مصرف ماری جوانا نیز باعث تقویت اشتهای آنها خواهد شد. تحقیقات دیگری در مورد ارتباط بین مصرف ماری جوانا و سرطان، شروع شده است و به بررسی ویژگی های احتمالی آنتی اکسیدانی کانابینوئیدها و اینکه چگونه آنها می توانند نه تنها به درمان علائم سرطان بلکه به خود سرطان نیز کمک کنند، پرداخته است.

ممکن است کانابیدیول (CBD) موجود در ماری جوانا به ویژه در این شرایط مفید باشد زیرا باعث کاهش درد، التهاب و اضطراب می شود، اما نسبت به THC میزان سرخوشی و لذت بیشتری ندارد. انستیتوی ملی سرطان ایالات متحده همچنین معتقد است که کانابینوئیدها ممکن است باعث متوقف شدن رشد سلول ها شوند و از تأمین خون برای تومورهای در حال رشد جلوگیری کنند.

اگرچه مزایای بالقوه ای برای ربط دادن ماری جوانا و سرطان وجود دارد، اما این سوال نیز وجود دارد که آیا مصرف ماری جوانا باعث ابتلا به سرطان می شود یا خیر.

کلینیک ترک اعتیاد

آیا مصرف ماریجوانا باعث ابتلا به سرطان می شود؟

آیا مصرف ماری جوانا باعث ابتلا به سرطان می شود؟

آیا مصرف ماری جوانا باعث ابتلا به سرطان می شود؟ پاسخ صادقانه این است که حقیقت های شناخته نشده زیادی در مورد این موضوع وجود دارد، اما در صورت مصرف ماری جوانا از طریق کشیدن سیگار این امکان وجود دارد.

زمانی که هر ماده مخدری را از طریق کشیدن سیگار مصرف کنید، آن را در ریه های خود فرو می برید، در این صورت احتمال آسیب دیدگی بیشتری وجود دارد و ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان باشید. بسیاری از مواد شیمیایی موجود در ماری جوانا همان چیزهایی است که در دود توتون وجود دارد و برخی از مواد سرطان زایی موجود در دود تنباکو حتی در غلظت های بالاتر دود ماری جوانا یافت می شوند. مصرف این محرک از طریق کشیدن سیگار، نه تنها ممکن است باعث سرطان شود، بلکه منجر به مشکلات دیگری مانند سرفه، مخاط بیش از حد و برونشیت مزمن خواهد شد.

اگر فردی هستید که ماری جوانا مصرف می کنید، باید از مصرف آن به صورت کشیدن سیگار خودداری کنید. گزینه های دیگری از جمله خوردن ماری جوانا وجود دارد که به شما امکان می دهد ماری جوانا را بدون خطر ابتلا به سرطان مصرف کنید، البته هنوز هم مواد مخدر مصرف می کنید. حتی اگر آن را به صورت خوراکی مصرف کنید، اگر در کشوری زندگی می کنید که مصرف ماری جوانا غیرقانونی است، ممکن است مجبور شوید محصولات غیرقانونی و بالقوه خطرناکی را خریداری کنید.

ماری جوانا و سرطان

مصرف ماریجوانا و ابتلا به سرطان

مصرف ماری جوانا و ابتلا به سرطان

در حال حاضر تحقیقات زیادی در مورد ارتباط بین مصرف این محرک و ابتلا به سرطان در حال انجام است. برخی از کشورها مصارف دارویی ماری جوانا را تایید کرده اند و بسیاری از افرادی که مبتلا به سرطان هستند و تحت شیمی درمانی یا سایر روش های درمانی قرار می گیرند، دریافته اند که مصرف ماری جوانا می تواند عوارض منفی این بیماری را کاهش دهد. همچنین برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف ماری جوانا ممکن است در درمان سرطان مفید واقع شود، اما بیشتر به دلیل کانابینوئیدهای غیر روانگردان موجود در ماری جوانا است.

سخن پایانی

سوء مصرف ماری جوانا عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد اما افراد هنوز هم نمی دانند که آیا مصرف ماری جوانا باعث ابتلا به سرطان می شود و پاسخ این است که ماری جوانا اگر از طریق کشیدن سیگار مصرف شود، احتمال ابتلا به سرطان را افزایش خواهد داد. استنشاق دود ماری جوانا از لحاظ نحوه تاثیر بر ریه ها، بسیار شبیه به کشیدن سیگار است، بنابراین باید از این موضوع اطلاع داشته باشید. ترک ماری جوانا، یکی از خدمات ارائه شده در مرکز ترک اعتیاد شبانه روزی طلوعی دوباره، به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران می باشد که کلیه برنامه درمان و ترک اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، تحت نظر مجرب ترین روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی انحام می گیرد و به بیماران این امکان را می دهد تا به درمان وابستگی و اثرات روانی و جسمانی مصرف این محرک بپردازند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۸ / ۵٫ شمارش آرا: ۶

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =