ترک ترامادول در خانه
ترک ترامادول در خانه
19 اردیبهشت 1403
برای ترک متادون چه غذایی بخوریم؟
برای ترک متادون چه غذایی بخوریم؟
19 اردیبهشت 1403
نمایش همه
ترک ماری جوانا در منزل
۰
(۰)

باید بدانید که ترک ماری‌جوانا در منزل امکان‌پذیر است. اما هر مساله‌ای راه خود را دارد. ترک ماری جوانا در خانه به دلایل مختلفی مانند وابستگی جسمی و روانی، عوارض ترک گل و عود مصرف چالش‌برانگیز است. برای موفقیت در این فرایند، شما نیاز به پشتیبانی حرفه‌ای، روش‌های مدیریت استرس و استفاده از روش‌های جایگزین برای کنترل درد دارید. بنابراین باید از کمک متخصصین اعتیاد یک مرکز درمانی معتبر مانند کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوع برخوردار شوید. اما روش ترک ماری جوانا در خانه چگونه است؟ ما در این مطلب قصد داریم تا به توضیح و بررسی همه جانبه ترک گل در منزل بپردازیم، بنابراین اگر شما قصد ترک خانگی ماری جوانا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

برنامه ریزی برای ترک ماری جوانا در خانه

برای اینکه بخواهید موفق به ترک اعتیاد گل در خانه شوید، باید برنامه ریزی داشته باشید. مراحل زیر می‌تواند به شما کمک کند:

  1. هدف شما از ترک ماری جوانا چیست؟
  2. خودتان را از لحاظ روانی، آماده فرایند ترک ماری جوانا در خانه کنید
  3. محیط منزل را عاری از ماری جوانا کنید
  4. به فکر سلامت فیزیکی خود باشید
  5. پشتیبانی از خودتان را فراموش نکنید
  6. روند ترک ماری جوانا در منزل را ارزیابی کنید
  7. درخواست حمایت از خانواده و دوستان را به یاد داشته باشید

هدف از ترک ماری جوانا

اینکه چرا می‌خواهید گل را ترک کنید، بسیار مهم است و یادآوری هدف‌تان در مواقع سخت(مانند بروز علائم ترک) می‌تواند برای مقاومت شما مفید باشد. بنابراین آن را بنویسید و جلوی چشمانتان قرار دهید. مثلا می‌توانید در مورد عوارض مصرف گل بنویسید و یا به خطر افتادن جایگاه اجتماعی شما.

خودتان را از لحاظ روانی آماده کنید

مشورت با یک مشاور یا متخصص سلامت روان به منظور پشتیبانی روانی، بسیار مفید است. با برگزاری جلسات تراپی و شرکت در آن‌ها می‌توانید روش‌های مقابله با استرس و اضطراب ناشی از ترک ماری جوانا را یاد بگیرید.

محیط منزل را عاری از ماری جوانا کنید

دور کردن تمامی مواد مخدر از محیط خانه و ابزارها و وسایل مرتبط به مصرف ماری‌جوانا در روند ترک خانگی ماری جوانا موثر است.

به فکر سلامت فیزیکی خود باشید

تغذیه سالم و ورزش منظم، راه‌هایی برای سلامت شما هستند و می‌توانند انگیزه و بدن شما را در مقابل علائم ترک قوی نگه دارند.

پشتیبانی از خودتان را فراموش نکنید

شرکت در گروه‌های حمایتی و استفاده از روش‌های آرامش بخشی مانند مدیتیشن و یوگا می‌تواند ذهن آگاهی شما را بالا ببرد. همچنین با شرکت در گروه های حمایتی متوجه خواهید شد که شما تنها کسی نیستید که شرایط مذکور را طی می‌کند.

روند ترک ماری جوانا را ارزیابی کنید

ردیابی پیشرفت‌های خود با نوشتن یک ژورنال یا استفاده از اپلیکیشن های موجود می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید در چه وضعیتی هستید.  همچنین باید بتوانید دوره‌های زمانی مشخص را برای بررسی پیشرفت و اصلاح برنامه خود در نظر بگیرید.

درخواست حمایت را به یاد داشته باشید

درخواست کمک از دیگران نشانه ضعف شما نیست، بلکه برعکس نمایانگر اراده و قدرت شماست. افراد امن اطرافتان می‌توانند به شما در کنترل و مدیریت شرایط حاد کمک کنند.

عوارض ترک ماری جوانا در منزل

ترک ماری‌جوانا در منزل ممکن است با عوارض مختلفی همراه باشد. اما جای نگرانی نیست، اگر تحت نظارت پزشکی، ترک کنید. اگر بخواهید به تنهایی اقدام به ترک گل در منزل کنید، این عوارض ممکن است موجب عود شما شود.  زیرا شما بدون کمک پزشکی فقط قادر خواهید بود تا از طریق «ترک ناگهانی گل» اقدام کنید. در اینصورت عوارض ترک بروزیافته شدت زیادی خواهد داشت و ممکن است برای تجربه نکردن آن‌ها، دوباره به سراغ مصرف گل بروید.

عوارض ترک ماری جوانا در منزل

علائم و عوارض ترک ماری جوانا در خانه عبارتند از:

  • اختلالات خواب: که شامل بی‌خوابی یا خواب آلودگی است. برای مدیریت آن می‌توانید مدیتیشن و یوگا را امتحان کنید.
  • اضطراب و افسردگی: برای درمان این عارضه مراجعه به یک مشاور و روان‌پزشک ترک اعتیاد می‌تواند مفید باشد.
  • تحریک پذیری و خشونت: در این مورد نیز نیازمند کمک متخصصین سلامت روان هستید.
  • علائم جسمانی: شامل بی اشتهایی، سردرد، تعریق بیش از حد، تهوع و استفراغ است.
  • میل به مصرف گل و احتمال عود: در طول فرآیند ترک ماری جوانا در خانه، میل زیاد به این ماده را تجربه خواهید کرد. در این مواقع، بهتر است از تکنیک‌های مدیریت اشتیاق مانند تغییر فعالیت یا تمرکز بر روی «هدف ترک اعتیاد» استفاده کنید تا عود اتفاق نیفتد.

باید بدانید که شرایط ترک خانگی ماری جوانا در افراد متخلف می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین به منظور روندی ایمن لازم است تا از مشاوره ترک اعتیاد و خدمات پزشکی برخوردار شوید.

فرق ترک ماری جوانا در منزل به تنهایی با درمان تحت نظارت پزشک

ترک ماری‌جوانا به تنهایی در مقایسه با ترک آن تحت نظارت پزشک، دارای تفاوت‌های مهمی است. در اینجا تفاوت‌های اصلی بین این دو روش  را بررسی می‌کنیم:

روش ترک ماری‌جوانا در خانه به تنهایی

در این رویکرد شما بصورت تمام و کمال مسئول خود هستید و هیچ گونه پشتیبانی پزشکی ندارید. این روش برای افرادی مناسب است که تصمیم قطع برای ترک خانگی ماری‌ جوانا گرفته‌اند و توانایی مدیریت و کنترل خود را دارند. در غیراینصورت احتمال عود بسیار بالا می‌رود. افرادی که ترک ماری‌جوانا را به تنهایی انجام می‌دهند، ممکن است با چالش‌هایی مانند عوارض ترک، اضطراب، افسردگی و میل به مصرف روبرو شوند.

ترک ماری‌جوانا در منزل تحت نظارت پزشک

در این رویکرد شما از خدمات سرپایی یک مرکز ترک اعتیاد معتبر مانند کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوع برخوردار می‌شوید و یک برنامه درمانی منحصربفرد برای شما تنظیم می‌شود. شما با روش‌های ترک گل موجود در برنامه شخصی سازی شده پیش می‌روید و در صورت بروز هر گونه عارضه‌ای درمان خواهید شد. این فرایند از چندین جهات دارای مزیت است:

کاهش عوارض ترک گل: تحت نظارت پزشک بودن به معنی این است که فرد می‌تواند از روش‌های درمانی مانند درمان دارویی یا مشاوره روان‌شناختی برای کاهش عوارض و ریسک‌های مرتبط با ترک ماری‌جوانا بهره‌مند شود. بنابراین اگر دچار علائم ترک گل شوید، با داروها و مشاوره درمان خواهید شد.

پشتیبانی در طول مدت: اینکه کمک حرفه‌ای از متخصصین دریافت نمایید به معنای آنست که شما یک تیم پزشکی قدرتمند دارید که در طول درمان در منزل پشتیبان شما هستند.

 اما چه روش هایی برای ترک خانگی ماری جوانا استفاده می‌شود؟ بخش بعد را بخوانید تا متوجه شوید.

راههای ترک گل در خانه با کمک پزشکی

ترک ماری ‌جوانا در منزل، تحت نظارت پزشکی، با استفاده از روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در اینجا متداول ترین روش ترک ماری جوانا در خانه را بررسی می‌کنیم:

سم زدایی ماری جوانا

بیشترین تاثیرات مصرف ماریجوانا بر ذهن و روان افراد است. با اینحال در برخی از بیماران سم زدایی ماریجوانا نیز انجام می‌شود. ترک تدریجی ماری جوانا، شامل کاهش تدریجی دوز مصرفی آن است، تا زمانیکه به صفر برسد. در این روش شدت علائم ترک، به علت تدریجی بودن فرایند پاکسازی گل از بدن، بسیار کمتر است.

داروی ترک گل

داروی ترک ماریجوانا به آن دسته از داروهایی گفته می‌شود که به منظور تسکین علائم ترک جسمی و روانی، توسط پزشک و روانپزشک ترک اعتیاد تجویز می‌شوند.

روان درمانی ترک گل

برگزاری جلسات روان درمانی به افراد کمک می‌کند تا رویکردهای مقابله‌ای مثبتی را یاد بگیرند و در مواقع استرس و اضطراب به دنبال ماری جوانا نباشند. اگر خواهان ترک گل در منزل باشید، می‌توانید این خدمات را بصورت سرپایی از کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوع دریافت نمایید. روند کار به اینصورت است که شما زمان‌های خاصی در طول هفته به مرکز طلوع مراجعه کرده، درمان را دریافت می‌کنید و باقی زمان خود را در خانه می‌گذرانید.

مراحل ترک خانگی ماری جوانا در مرکز طلوع

با مراجعه به مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع می‌توانید خیال خود را از بابت ترک ماری جوانا بصورت ایمن راحت کنید. مراحل کلی ترک اعتیاد گل در خانه با مراجعه به کلینیک طلوع بصورت زیر است:

  • مشاوره رایگان تلفنی : (در این مرحله می‌توانید سوالات خود را از مشاورین ترک اعتیاد ما بپرسید)
  • مشاوره و ارزیابی ابتدایی: ارزیابی وضعیت فرد از نظر فیزیکی و روانی توسط پزشک و روانشناس ترک اعتیاد انجام شده و میزان وابستگی به ماری‌جوانا مشخص می‌شود. اگر شدت اعتیادتان سبک باشد، می‌توانید برای ترک ماری جوانا در منزل اقدام کنید. اما اگر شدت اعتیادتان سنگین است، احتمالا شرایط سخت‌تری در طول درمان خواهید داشت. در این حالت پیشنهاد می‌کنیم که خدمات بستری را دریافت نمایید.
  • تنظیم برنامه ترک مناسب: با توجه به ارزیابی های انجام شده یک برنامه درمانی مناسب برای شما تدوین خواهد شد.
  • سم زدایی ترک ماری جوانا: با روش ترک تدریجی ماری جوانا، فرایند حذف فیزیکی ماریجوانا از بدن آغاز می‌شود.
  • درمان دارویی: داروهای متعددی مانند داروهای ضداضطراب، ضد افسردگی و … برای کاهش عوارض ترک گل تجویز خواهد شد.
  • پشتیبانی روان‌شناختی: مشاوره روان‌شناختی با حضور روانشناس ترک اعتیاد برای مدیریت اضطراب، افسردگی و دیگر عوارض روانی مرتبط با ترک ماری‌جوانا انجام می‌شود. همچنین مشاور ترک اعتیاد با ارائه راهکارهای مقابله با استرس و استفاده از درمان شناختی-رفتاری(cbt) به ترک روانی افراد کمک می‌کند.
  • مشاوره تغذیه: در کلینیک طلوع می‌توانید از مشاوره تغذیه برنامه غذایی متناسب با شرایط خود را دریافت نمایید.

مراحل ترک خانگی ماری جوانا در مرکز طلوع

اگر در مرکز ترک اعتیاد طلوع بستری شوید از دردسرهای وجود محرک‌ها و همچنین تغذیه نامناسب و انجام ندادن ورزش نیز خلاص می‌شوید. زیرا فضای کلینیک طلوع با برخورداری از امکانات رفاهی، محیطی آرامبخش را برای شما محیا کرده است تا بتوانید با خیال راحت روی درمان خود تمرکز کنید. همچنین کلینیک طلوع دارای محیطی به منظور کاردرمانی و انجام فعالیت بدنی نیز است. اگر خانواده شما تحت تاثیر شرایط شما قرار گرفته‌اند، جای نگرانی نیست، زیرا در مرکز طلوع ما از آن‌ها نیز پیشتیبانی می‌کنیم. امکان اجرای انواع رویکردهای روانشناختی مانند درمان فردی، گروه درمانی، زوج درمانی و خانواده درمانی در این کلینیک فراهم است.

فرقی ندارد که بخواهید برای ترک ماری جوانا در منزل اقدام کنید یا اینکه از خدمات بستری کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوع بهره بگیرید، در هر ۲ صورت ما از ابتدا تا انتهای مسیر با شما هستیم. اگر خواهان ترک خانگی ماری جوانا با حداقل درد و خماری هستید، با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره ترک ماری جوانا

آیا می‌توانم ماری‌جوانا را به تنهایی ترک کنم؟

بله، می‌توانید ماری‌جوانا را به تنهایی ترک کنید، اما ترک آن تحت نظارت پزشکی می‌تواند به شما کمک بیشتری کند.

عوارض و علائم ترک گل در خانه چیست؟

اختلالات خواب، افسردگی، اضطراب، تحریک پذیری و میل به مصرف ، از جمله عوارضی هستند که ممکن است در طول فرآیند ترک ماری‌جوانا تجربه شوند.

چه راه‌هایی برای کاهش عوارض ترک خانگی ماری جوانا وجود دارد؟

استفاده از روش‌های مدیریت استرس، مدیتیشن، ورزش، تغذیه سالم و در صورت لزوم، استفاده از داروهای ترک گل و مشاوره ترک اعتیاد به کاهش عوارض کمک خواهد کرد.

آیا می‌توانم برای ترک ماری جوانا در منزل مشاوره و پشتیبانی پزشکی بگیرم؟

بله، می‌توانید در منزل مشاوره و پشتیبانی پزشکی بگیرید. کافیست با کلینیک ترک اعتیاد طلوع تماس بگیرید.

آیا عود مصرف ماری‌جوانا ممکن است؟

بله، عود مصرف ماری‌جوانا ممکن است رخ دهد. اما اگر تحت نظارت پزشکی باشید، می‌توانید از عود جلوگیری کنید.

چه میزان زمانی برای ترک ماری‌ جوانا در خانه نیاز است؟

زمان لازم برای ترک ماری‌جوانا بستگی به میزان وابستگی شما به آن، شرایط فردی و روش‌های ترک ماری جوانا در خانه مورد استفاده دارد. اما معمولاً این فرآیند ممکن است چند هفته یا چند ماه به طول بیانجامد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − شش =