عوارض مصرف همزمان ماری جوانا و الکل
عوارض مصرف همزمان ماری جوانا و الکل
23 خرداد 1400
کلینیک ترک اعتیاد
اثرات روانی مصرف هروئین-بخش اول
23 خرداد 1400
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد

سوء مصرف ماری جوانا و سرطان ریه

۰
(۰)

کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره:  سوء مصرف ماری جوانا، علاوه بر اعتیاد، عوارض روانی و جسمانی متعددی برای مصرف کننده به همراه دارد که در مقاله ماری جوانا چیست؟ به بررسی کامل آنها پرداخته ایم. اما یکی از متداول ترین سوالات در خصوص سوء مصرف ماری جوانا، در خصوص ابتلا به سرطان ریه می باشد به همین منظور این مقاله به بررسی رابطه سوء مصرف ماری جوانا و سرطان ریه خواهیم پرداخت.

حتما مطالعه کنید: ماری جوانا

پاسخ دادن به سوال ” آیا مصرف ماری جوانا باعث ایجاد سرطان ریه می شود ” کمی دشوار است و پاسخ قطعی ندارد. مانند سایر مباحث مربوط به ماری جوانا، به نظر می رسد از لحاظ تحقیقات، نتایج و نظرات مختلفی وجود داشته باشد. در سال ۲۰۰۶ ، یک مطالعه پیشگام منتشر شد و نشان داد که سرطان ریه به دلیل مصرف ماری جوانا، افزایش نیافته است.

با این وجود، مطالعات اخیر نشان داده است که ممکن است ارتباطی بین ماری جوانا و سرطان ریه وجود داشته باشد. مطالعات اخیر نشان داده اند که نه تنها ارتباط بالقوه ای بین ماری جوانا و سرطان ریه وجود دارد، بلکه این احتمال وجود دارد که متناسب با مقدار ماری جوانای دود شده میزان ابتلا به سرطان ریه افزایش یابد.

واقعیت های کلی که در مورد مصرف ماری جوانا و سرطان ریه لازم است بدانید عبارتند از:

بسیاری از مواد سرطان زایی که در دود توتون و تنباکو وجود دارد، ممکن است در دود ماری جوانا نیز وجود داشته باشد، بنابراین اعتقاد، این بدان معنا است که احتمال ابتلا به سرطان ریه ممکن است مشابه باشد.

مصرف ماری جوانا از طریق سیگار ممکن است منجر به التهاب و آسیب سلول شود، که این دو سناریو با سرطان ریه ارتباط تنگاتنگی دارند.

ماری جوانا ممکن است عملکرد سیستم ایمنی بدن شما را دچار اختلال کند، که این امر منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان خواهد شد.

سوء مصرف ماری جوانا و سرطان ریه

سوء مصرف ماری جوانا و سرطان ریه

سوء مصرف ماری جوانا و سرطان ریه

آیا ماری جوانا باعث سرطان ریه می شود؟ پاسخ به این سوال جواب قطعی ندارد.

سوال دیگری که در مورد ماری جوانا و سرطان ریه پرسیده می شود این است که آیا این ماده برای فردی که قبلا سرطان ریه داشته، می تواند مفید واقع شود یا خیر. ماری جوانا ممکن است برخی از علائم سرطان را کاهش دهد. با این اوصاف، با وجود ماری جوانا و سرطان ریه و سایر انواع سرطان، بسیار مهم است که برای این مفاهیم تفاوت قاٸل شویم و بگوییم ماری جوانا درمان نیست.

ماری جوانا و سرطان ریه ممکن است در افرادی که این ماده را مصرف می کنند، همبستگی مثبت داشته باشد و برخی تحقیقات نشان داده است که این خطر تا حدودی شبیه به افرادی است که سیگار می کشند. اگر مدت طولانی است که ماری جوانا مصرف می کنید، به ریه های خود آسیب خواهید رساند و بسیاری از مواد شیمیایی موجود در توتون و تنباکو که منجر به سرطان در افراد سیگاری می شود، در ماری جوانا نیز وجود دارد. چرا که زمانی که ماری جوانا را از طریق سیگار دود می کنید، نفس عمیقی می کشید، که باعث می شود برخی مواد سمی مستقیماً وارد ریه های شما شوند.

بطور کلی باید بدانید، در ارتباط با ماری جوانا و سرطان ریه در مورد اینکه آیا استعمال دخانیات باعث سرطان می شود یا نه، هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد، اما پزشکان به در نظر گرفتن جوانب احتیاط توصیه می کنند. بین ماری جوانا و سرطان ریه ممکن است ارتباط دیگری وجود داشته باشند و آن هم مصرف شاهدانه و یا حشیش برای کمک به درمان علائم سرطان است.

بر طبق سازمان سرطان آمریکا، دود ماری جوانا حاوی قیر (سوخته) و بسیاری از مواد سرطان زا است که در دود تنباکو نیز وجود دارد. از آنجا که ماری جوانا هنوز در بسیاری از کشورها غیرقانونی است، اما در مورد مواد موجود در آن که ممکن است آن را به طور بالقوه ای خطرناک تر کند، هیچ کنترلی وجود ندارد.

مرکز ترک اعتیاد

سوء مصرف ماری جوانا و سرطان ریه

سخن پایانی

سوء مصرف ماری جوانا، عوارض جسمانی و روانی بسیاری برای مصرف کننده به همراه دارد که افزایش احتمال ابتلا به سرطان ریه یکی از این موارد می باشد که در این مقاله به بررسی رابطه سوء مصرف ماری جوانا و سرطان ریه پراختیم. درخصوص کنترل عوارض مصرف ماری جوانا باید بدانید تنها راه مقابله و کاهش این عوارض ترک ماری جوانا تحت نظر روانپزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه درمان و ترک ماری جوانا در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره می توانید بصورت شبانه روزی با مشاورین ما تماس بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۰ / ۵٫ شمارش آرا: ۰

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =