مدت زمان ماندگاری قرص زولپیدم در بدن

قرص فنتانیل چیست؟
قرص فنتانیل چیست؟
12 مرداد 1401
قرص زولپیدم
قرص زولپیدم چیست؟
12 مرداد 1401
نمایش همه
ترک زولپیدم چه مدت طول می کشد؟
۲٫۵
(۲)

زولپیدم که اغلب به عنوان درمان بی خوابی کوتاه مدت تجویز می شود، داروی ژنریک و کلی است. زولپیدم در گروه داروهای غیر بنزودیازپین های آرام بخش و خواب آور طبقه بندی می شود، اما عملکرد آن مشابه با بنزودیازپین ها است. مانند بنزودیازپین ها، زولپیدم بر انتقال دهنده عصبی گابا بوتیریک اسید (GABA) و گیرنده های مغز تاثیر می گذارد. انتقال دهنده عصبی گابا بوتیریک اسید (GABA) تاثیر آرام بخشی بر فعالیت های عصبی دارد. زولپیدم ممکن است اثرات گاما آمینو بوتریک اسید (GABA) را افزایش دهد و باعث ایجاد احساسات آرامبخشی شود که به خواب آلودگی فرد منجر خواهد شد. مصرف زولپیدم نباید بیشتر از چند هفته طول بکشد، زیرا اعتیاد آور است و ممکن است منجر به وابستگی جسمی شود. مصرف آن در صورت کمتر از چند هفته، این احتمال را کاهش می دهد. به همین جهت در این مقاله به بررسی زولپیدم چه مدت در بدن می ماند؟ خواهیم پرداخت.

درمان خود را در کلینیک طلوعی دوباره بهترین مرکز ترک زولپیدم شروع کنید.

شماره تماس: ۰۲۱۵۸۲۲۵

 

زولپیدم همچنین با چندین عنوان تجاری فروخته می شود. رایج ترین آن امبین (Ambien) است. این دارو همچنین با ورژن پیوسته رهش به نام امبین سی آر (Ambien CR) در دسترس می باشد. این دارو به صورت قرص زیرزبانی به نام اینترمزو (Intermezzo) یا به صورت اسپری دهانی به نام زولپیمیست (Zolpimist) باشد.

صرف نظر از ورژن های مصرف شده، به بیماران توصیه می شود دارو را درست قبل از خواب مصرف کنند. همچنین به آنها توصیه می شود که اطمینان حاصل کنند که حداقل ۷ تا ۸ ساعت بخوابند. اگر فردی قبل از خواب کامل، از خواب بیدار شود، ممکن است اختلال در هماهنگی، هوشیاری و حافظه را تجربه کند. زمانی که فردی زولپیدم با ورژن استاندارد مصرف می کند، در حدود ۱۵ دقیقه بعد تاثیر خود را خواهد گذاشت. در صورت مصرف زولپیدم بلافاصله بعد از غذا، اثرات آن طولانی تر خواهد شد.

زولپیدم چه مدت در بدن می ماند؟

زولپیدم چه مدت در بدن می ماند؟

بنا به دلایل مختلفی ممکن است افراد مصرف کننده بخواهند بدانند که زولپیدم تا چه مدت در بدن آنها باقی می ماند.

در درجه اول، اگر فردی از لحاظ جسمی به زولپیدم وابسته باشد، ممکن است بخواهد پیش بینی کند که علائم ترک بعد از آخرین دوز و یا بین دو دوز چه مدت طول می کشد. در صورت انجام تست اعتیاد در آینده، افراد ممکن است به این اطلاعات احتیاج داشته باشند. به دلیل این که زولپیدم ممکن است عوارض جانبی مانند راه رفتن در خواب، گیجی، از دست دادن حافظه یا خواب آلودگی در طول روز را تجربه کند، ممکن است افراد بخواهند بدانند زولپیدم چه مدت در بدن می ماند؟ تا بتوانند چرخه خواب خود را با چرخه دارو در بدن تنظیم و هماهنگ کنند. مدت زمان ماندگاری زولپیدم، به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

سن

صرف نظر از میزان و نوع خاص این دارو، یکی از مهمترین عواملی که بر مدت زمان باقی ماندن قرص زولپیدم در بدن تاثیر می گذارد، سن فرد مصرف کننده است. افراد جوان نسبت به سالمندان، معمولاً سریعتر این نوع داروها را متابولیزه می کنند و زولپیدم را سریعتر از بدن خود خارج می کنند.

چربی بدن و شیمی

عوامل فردی مانند توده بدنی و درصد چربی بدن بر سرعت خروج زولپیدم از بدن تاثیر خواهد گذاشت.

مقدار مصرف

میزان داروی مصرف شده ممکن است در سرعت متابولیسم دارو تاثیر بگذارد. همچنین تعداد دفعات مصرف فرد نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است. مصرف مکرر یا طولانی مدت منجر به تجمع زولپیدم در بدن می شود، که ممکن است به معنی طولانی تر شدن مدت زمان حذف این دارو باشد.

نیمه عمر زولپیدم، بین دو تا سه ساعت است، که بسیار کوتاه است. نیمه عمر متوسط ​​این دارو در بزرگسالان سالم حدود ۲ تا ۶ ساعت است. بنابراین، پس از مصرف زولپیدم، ۲ ساعت و نیم طول می کشد تا بدن نیمی از آن را حذف کند. خارج شدن کامل زولپیدم ممکن است از ۱۱ تا ۱۶٫۵ ساعت طول بکشد.

افراد معمولی در طی ۱۴ ساعت پس از مصرف آن، زولپیدم را از بدن خود دفع می کنند. حتی پس از حذف داروی اصلی از بدن، ممکن است متابولیت ها در بدن باقی بمانند. متابولیت هایی که مدت زمان بیشتری طول می کشند، باعث می شوند که زولپیدم در تست های اعتیاد بیشتر از ۱۴ ساعت نشان داده شود. برخی شواهد نشان می دهد که زولپیدم ممکن است به مدت یک تا سه روز از طریق آزمایش ادرار قابل تشخیص باشد.

شما می توانید با مراجعه به بهترین مرکز ترک قرص زولپیدم در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره زیر نظر پزشکان متخصص ترک اعتیاد درمات خود را شروع کنید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۲٫۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۲

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 10 =