تداخل اپیوم و متادون
تداخل اپیوم و متادون چگونه است؟
18 مهر 1402
دستور ترک هروئین در خانه
18 مهر 1402
داروی ترک زولپیدم

یکی از رویکردهای مورد استفاده برای درمان اعتیاد زولپیدم، استفاده از داروی ترک زولپیدم است. اگر دچار اعتیاد به زولپیدم هستید و شاهد عوارض آن بوده‌اید، توصیه می‌شود برای ترک زولپیدم به یک مرکز درمانی خوب، مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره مراجعه کنید. امروز قصد داریم تا بطور خاص در مورد داروی ترک زولپیدم صحبت کنیم، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

زولپیدم یک داروی ضدافسردگی از گروه مهارکننده بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین است که اصولا برای درمان اختلالات افسردگی اصلی، اختلال اضطراب عمومی، اضطراب اجتماعی و اختلال وسوای-اجباری و…تجویز می‌شود. مکانیزم اثر زولپیدم به افزایش سطح سروتونین و نوراپی نفرین در مغز ارتباط دارد، در حقیقت با مصرف زولپیدم بازجذب این دو ماده شیمیایی در سیناپس‌های عصبی مهار شده و میزان آن‌ها در مغز افزایش می‌یابد و از این طریق به بهبود اختلالات روانی کمک شایانی خواهد کرد.

مصرف خارج از دوز تجویزی این دارو، احتمال وابستگی و اعتیاد به آن را بیشتر می‌کند. زولپیدم دقیقا مانند هر داروی دیگری دارای عوارض است و در صورت اعتیاد به این دارو شما بیشتر در معرض عوارض آن قرار خواهید گرفت. متخصصین اعتیاد مرکز ترک زولپیدم طلوعی دوباره، تنها راه برای بهبودی شما را ترک زولپیدم معرفی می‌کنند. یکی از رویکردهای درمان اعتیاد به زولپیدم، استفاده از داروی ترک زولپیدم است که می‌تواند تاثیر شایانی بر فرایند درمان داشته باشد.

قطع داروی زولپیدم

روش های ترک زولپیدم در بهترین مرکز ترک اعتیاد کشور عبارت است از:

۱٫ سم زدایی زولپیدم : این رویکرد بصورت تدریجی به قطع داروی زولپیدم می‌پردازد تا شدت علائم ترک زولپیدم کاهش یابد. با بستری شدن در یک مرکز ترک اعتیاد خوب می‌توانید حداقل درد و خماری را در طول فرایند سم زدایی تجربه کنید و علائم شما توسط متخصصین اعتیاد کنترل شوند.

۲٫ استفاده از داروی ترک زولپیدم: دارودرمانی برای کاهش شدت و یا بهبود علائم ترک که در طول سم زدایی ایجاد می‌شود، کاربرد دارد. ممکن است زمان مصرف برخی از داروها بیشتر از زمان سم زدایی باشد.

۳٫ استفاده از رفتار درمانی: روان درمانی برای ترک زولپیدم بسیار موثر بوده و تکمیل کننده فرایند درمان اعتیاد است. با روان درمانی می‌توانید عوارض ترک روانی و علت تمایل به زولپیدم را دریابید و اعتیادتان را از ریشه درمان کنید.
گفتنی است که این سه روش باید در ترکیب باهم استفاده شوند و استفاده جدا از آن‌ها احتمال عود را بالا می‌برد. در این مطلب بطور خاص در مورد روش دوم یعنی کاربرد داروی ترک زولپیدم صحبت خواهیم کرد.

رویکرد داروی ترک زولپیدم

متاسفانه، در حال حاضر هیچ داروی شناخته شده‌ای برای ترک زولپیدم وجود ندارد. با این حال، از دارو برای کاهش فشار فرایند ترک از طریق کم کردن شدت برخی از علائم ترک زولپیدم استفاده می‌شود:

به عنوان مثال، در صورت افسردگی (یک علامت بسیار رایج ترک زولپیدم) ممکن است داروهای ضد افسردگی تجویز شوند. تشخیص اینکه کدام داروی ضد افسردگی به عنوان داروی ترک زولپیدم استفاده شود، قطعا به ارزیابی پزشک و روانپزشک ترک اعتیاد بستگی دارد، زیرا برخی از داروهای ضدافسردگی می توانند به طور خطرناکی با زولپیدم تداخل داشته باشند.

مزایای و معایب کاربرد داروی ترک زولپیدم

• پزشکان ترک اعتیاد مرکز طلوعی دوباره، معمولاً سعی می‌کنند تا حد امکان از تجویز دارو اجتناب کنند و رویکردهای غیردارویی را به درمان دارویی ترجیح می‌دهند. با این حال، در برخی موارد استفاده از داروی ترک زولپیدم ضروری است، زیرا درمان علائم مشکل‌ساز ترک اولویت بالاتری دارد – و حتی مواردی که ترک احتمالاً تهدید کننده زندگی نیست نیز کاربرد داروی ترک زولپیدم می‌تواند روند درمان را به میزان قابل توجهی راحت‌تر کند.
  • کاربرد دارو در فرایند درمان اعتیاد زولپیدم، هزینه فرایند درمان را بیشتر می‌کند، زیرا دارو رایگان نیست، اگرچه هزینه آن معمولاً به هزینه کلی درمان وابسته است.
  • داروی ترک زولپیدم مانند هر داروی دیگری می‌تواند دارای عوارض باشد.
  • تجویز دارو برای ترک زولپیدم بطور قطع از وظایف پزشک و روانپزشک ترک اعتیاد حاضر در مرکز طلوعی دوباره است و شما عزیزان به هیچ عنوان نباید دارویی را بطور سرخود مصرف کنید. زیرا امکان تداخل دارویی بسیار بالا است.

استفاده از داروهای جایگزین برای ترک زولپیدم!

بسته به شرایط فرد، پزشکان مرکز ترک اعتیاد تشخیص می‌دهند که مصرف داروی ترک زولپیدم برای او مناسب است یا خیر؟ در حقیقت دارودرمانی می‌تواند علائم ناخوشایند ترک را کاهش دهد و روند ترک اعتیاد را آسان نماید. اما در مورد ترک اعتیاد زولپیدم مزایای کمتری برای استفاده از داروهای جایگزین مانند بنزودیازپین‌ها نسبت به حالتی که مثلا هروئین را ترک می‌کنید وجود دارد. متاسفانه بسیاری از مراکز ترک اعتیاد از داروهای جایگزین بنزودیازپین و داروهای خواب در فرایند ترک زولپیدم استفاده می‌کنند. اما در مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره از این داروها، به عنوان داروی ترک زولپیدم استفاده نمی‌شود و علت آن اینست که خود این داروها بسیار اعتیادآورند و احتمال اعتیاد بیمار به این داروها بالاست. در حقیقت تنها نوع اعتیاد فرد تغییر می‌کند.

کار را به کاردان بسپارید!

برای ترک زولپیدم توصیه می‌شود تا به یک مرکز ترک اعتیاد خوب نظیر کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره مراجعه کنید تا علائم ترک با استفاده از داروی ترک زولپیدم صحیح، مدیریت و کنترل شود و فرایند درمانی آسان و ایمنی را طی کنید. در مرکز طلوعی دوباره می‌توانید از خدمات درمانی بستری و سرپایی، امکانات رفاهی و هتلینگ و همچنین روش های نوین اعتیاد بهره بگیرید. دچار اعتیاد به زولپیدم هستید؟ معطل نکنید! با ما تماس بگیرید، ما در مسیر درمان با شما خواهیم بود.