عوارض ترک شیشه
عوارض ترک شیشه
17 مهر 1402
بازسازی مغز بعد از ترک شیشه
بازسازی مغز بعد از ترک شیشه
17 مهر 1402
نمایش همه
عوارض ترک زولپیدم
۱٫۵
(۲)

شدت علائم ترک زولپیدم به شدت اعتیاد و مدت زمانی که این داروی آرامبخش را مصرف می‌کنید، وابسته است. طبیعتا هر چه اعتیادتان سنگین‌تر باشد، عوارض ترک قرص زولپیدم شدت بیشتری خواهد داشت. این مطلب بطور خاص به بررسی عوارض ترک مصرف زولپیدم خواهد پرداخت. آیا دچار اعتیاد به این داروی ضداضطراب شده‌اید و می‌خواهید برای ترک آن اطلاعات کسب کنید؟! جای درستی آمده‌اید، برای یادگیری بیشتر به خواندن ادامه دهید.

چرا علائم ترک اعتیاد زولپیدم ایجاد می‌شوند؟

زولپیدم یک داروی آرامبخش، ضد اضطراب و خواب آور است که معمولا برای بیخوابی توسط پزشک تجویز می‌شود. اما متاسفانه باید بگوییم که این دارو پتانسیل زیادی برای اعتیاد داشته و مصرف خارج از دوز تجویزی و یا مصرف بیش از چند هفته آن، منجر به بروز وابستگی واعتیاد به زولپیدم خواهد شد. برای جلوگیری از عوارض مصرف زولپیدم که می‌توانید آن‌ها را در مطلب عوارض قرص زولپیدم بخوانید، ترک این دارو ضروری بنظر می‌رسد. با ترک زولپیدم شما متوجه بروز یک سری علائم جسمی و روانی خواهید شد که این علائم واکنش بدن ما به کاهش دوز یا ترک ناگهانی زولپیدم است.

در حقیقت بدن به حضور زولپیدم عادت کرده و حالا در نبود آن، واکنش نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که هر چقدر اعتیادتان سنگین تر باشد، به احتمال قوی شدت علائم ترک بیشتر خواهد بود.

حتی نوع خروج زولپیدم نیز در شدت علائم موثر است. بطور مثال عوارض قطع ناگهانی زولپیدم شدیدتر از عوارض ترک آن در روش سم زدایی تدریجی زولپیدم می‌باشد. زیرا بدن در رویکردی که ما دوز زولپیدم را بصورت تدریجی خارج می‌کنیم، دچار علائم ترک با شدت کمتر خواهد شد و به مرور با نبود آن سازگار می‌شود.

علائم ترک زولپیدم

علائم ترک زولپیدم شامل چه مواردی است؟

عوارض ترک زولپیدم عبارتند از:

  • خواب آلودگی در طول روز
  • عدم هماهنگی
  • فراموشی
  • سردرد
  • سرگیجه
  • استفراغ
  • حالت تهوع

علائم ترک زولپیدم  نادرتر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • دشواری در تنفس
  • سرگیجه
  • بی خوابی بعد از ترک زولپیدم
  • بدن درد
  • رویاهای غیر عادی
  • تب
  • علائمی شبیه آنفولانزا

حالا اگر می‌خواهید عوارض ترک ناگهانی زولپیدم را بدانید، کافیست شدت علائم بالا را بسیار بیشتر در نظر بگیرید. با توجه به عوارض مذکور، مراجعه به یک مرکز ترک اعتیاد خوب در تهران مانند کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره، می‌تواند نگرانی های شما را تا حد زیادی برطرف کند. زیرا متخصصین این کلینیک به مدیریت و کنترل علائم ترک زولپیدم می‌پردازند(از طریق دارودرمانی و جلسات مشاوره) و فرایندی با حداقل درد و خماری را برای شما به ارمغان می‌آورند.

علائم ترک زولپیدم شامل چه مواردی است؟

عوارض ترک زولپیدم به صورت سرپایی

بیماران به دلیل کمبود اطلاعات و نداشتن دانش در زمینه ترک اعتیاد، نمی‌دانند که چطور باید دوز زولپیدم را بصورت تدریجی کاهش دهند. بنابراین اکثرا از بوقلمون سرد(قطع ناگهانی زولپیدم) استفاده می‌کنند و در نتیجه شاهد عوارض ترک یکباره زولپیدم خواهند بود که بسیار شدید است. اگر محیط خانه را امن می‌بینیند و در آن راحت هستید، حتما برای دریافت برنامه درمانی منحصربفرد با مرکز طلوعی دوباره تماس بگیرید، زیرا در اینصورت می‌توانید از درمان سرپایی بهره ببرید.

اما اگر اعتیادتان سنگین است توصیه متخصصین اعتیاد، نظارت  و مدیریت بر علائم ترک زولپیدم و روند درمان می‌باشد، بنابراین بهتر است درمان بستری را انتخاب کنید تا فرایند درمانی‌تان ایمن طی شود. در هر صورت انتخاب با شماست!

در این مطلب به بررسی علائم ترک زولپیدم پرداختیم. می‌دانیم که عوامل زیادی در شدت این علائم موثر بوده اند. مثلا اگر سم زدایی بوقلمون سرد را انتخاب کنید(متخصصین مرکز طلوعی دوباره به هیچ عنوان آن را توصیه نمی‌کنند) دچار عوارض ترک یکباره زولپیدم خواهید شد که بسیار ناراحت کننده هستند. اما اگر برای ترک این داروی آرامبخش اراده کرده‌اید و می‌خواهید درمانی ایمن و راحت را طی کنید، کافیست با ما تماس بگیرید ما در مسیر درمان همراه شما هستیم.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۱٫۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۲

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پانزده =