ترک زولپیدم چند روز طول میکشد
ترک زولپیدم چند روز طول میکشد؟
18 مهر 1402
برای ترک حشیش چه بخوریم
18 مهر 1402
ترک زولپیدم در خانه

متاسفانه امروز بسیاری از مردم دچار بیخوابی هستند و برای کسب خواب شبانه، به دنبال داروهای خواب‌آور می‌روند. زولپیدم یا Ambien به عنوان یکی از رایج‌ترین انواع قرص خواب، بر الگوی خواب شما اثر مثبت می‌گذارد. هر دارویی دارای عوارض است و داروی مذکور نیز از این قاعده مستثنی نیست، از جمله عوارض مصرف زولپیدم، خطر اعتیاد و وابستگی به آن است. در صورت استفاده طولانی مدت یا خارج از تجویز پزشک، شما براحتی می‌توانید درگیر اعتیاد به زولپیدم شوید. اگر برای ترک زولپیدم این مطلب را می‌خوانید، جای درستی آمده‌اید. باید بگوییم که بسیاری از افراد مشتاق ترک زولپیدم هستند، با خود می‌گویند که زولپیدم یک قرص خواب است و ترک آن نباید مشکل باشد!! در حالیکه اگر بخواهید برای ترک زولپیدم در خانه اقدام کنید، نباید از دریافت کمک حرفه‌ای غافل شوید.

اکثر افراد زمانیکه می‌خواهند برای ترک زولپیدم در منزل اقدام کنند، از بوقلمون سرد استفاده می‌کنند! اما استفاده از این روش نیازمند یک سری از عوامل است. از جمله اینکه مدت زمان مصرف زولپیدم شما چقدر است؟ اگر مدت زمان کمی از این دارو استفاده کرده‌اید، احتمال اینکه یک برنامه درمانی برای ترک زولپیدم در خانه دریافت کنید، کم می‌شود. اما اگر مدت زمان مصرف تان زیاد است، حتما با کلینیک طلوعی دوباره تماس بگیرید و به هیچ عنوان از روش بوقلمون سرد استفاده نکنید، زیرا علائم ترک زولپیدم در این صورت بسیار شدید بوده و موجب آزار شما می‌گردد.

متاسفانه زولپیدم از جمله داروهایی است که میزان وابستگی بالایی دارد، طولی نمی‌کشد که بدن شما به این دارو وابسته شود و اعتیاد به زولپیدم ایجاد گردد. اگر مشتاق ترک زولپیدم در خانه هستید و محیط خانه را برای انجام فرایند درمان اعتیاد، امن و آرام می‌بینید، توصیه ما این است که برای دریافت برنامه درمانی جهت سم زدایی صحیح اقدام کنید. سم زدایی تدریجی و با کمک حرفه‌ای گزینه مناسب تر و مطمئن‌تری برای جلوگیری از عود و طی کردن فرایندی ایمن و راحت خواهد بود.

با ترک زولپیدم در خانه (بدون کمک حرفه‌ای) چه اتفاقی در بدن شما می‌افتد؟

هنگامی که مصرف زولپیدم بصورت ناگهانی و با روش بوقلمون سرد متوقف شود، این داروی خواب آور به سرعت از بدن خارج می‌شود. این خروج سریع دارو از بدن، موجب بروز علائم ترک زولپیدم در کمتر از ۴ ساعت خواهد شد. بدن شما به مصرف داروی خواب عادت کرده و عدم حضور زولپیدم، موجب بروز یک سری علائم ترک شدید و واکنش بیش از حد می‌گردد. از جمله عوارض ترک زولپیدم عبارتند از کابوس، حملات پانیک و بازگشت بیخوابی.

علائم ترک زولپیدم در منزل شامل چه مواردی است؟

زولپیدم در ابتدا به عنوان دارویی که عوارض اعتیاد آور بنزودیازپین‌ها را ندارد معرفی شد، اما با گذشت سال‌ها مشخص گردید که این دارو وابستگی و اعتیاد زیادی ایجاد می‌کند. اگر برای ترک زولپیدم در منزل بدون کمک حرفه‌ای اقدام کنید، علائم ترک زیر را با شدت زیادی تجربه خواهید کرد:

علائم ترک قرص زولپیدم در منزل:

• اضطراب
  • ترس
  • بی خوابی برگشتی
  • خواب آلودگی
  • تحریک پذیری
  • گرفتگی عضلات
  • تعریق شدید
  • لرزش

ترک زولپیدم در منزل

روش صحیح ترک زولپیدم در خانه

با توجه به علائم مذکور، حالا باید بدانید که چرا تماس یا مراجعه به بهترین مرکز ترک اعتیاد کشور یعنی کلینیک طلوعی دوباره توصیه می‌شود. برای کنترل و مدیریت علائم ترک زولپیدم لازم است تا کمک حرفه‌ای دریافت و فرایند درمانی را ایمن طی کنید. دریافت کمک از متخصصین مرکز طلوعی دوباره بصورت انجام می‌گیرد:

سم زدایی تدریجی زولپیدم

بسیاری از بیماران برای ایمن طی شدن فرایند درمان و همچنین کاهش شدت عوارض ترک زولپیدم، ترجیح می‌دهند بوسیله دریافت برنامه درمانی و استفاده از سم زدایی تدریجی، بجای روش بوقلمون سرد، این داروی خواب آور را ترک کنند. در طول این دوره افراد با وسایل خواب سالم تری آشنا می‌شوند تا بتوانند بدون مصرف دارو خواب راحتی داشته باشند. سم زدایی تدریجی به معنای کاهش دوز مصرفی زولپیدم طبق برنامه درمانی دریافتی از یک مرکز ترک اعتیاد خوب در تهران مانند کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره است. اگر بخواهید برای ترک زولپیدم در خانه اقدام کنید نیز می‌توانید از این روش بهره مند شوید، کافیست بجای درمان بستری، از خدمات درمان سرپایی استفاده کنید. البته اگر اعتیادتان سنگین باشد، توصیه متخصصین اعتیاد بستری شدن در یک مرکز ترک اعتیاد معتبر و استاندارد است.

نظارت پزشکی و دارودرمانی

مبارزه با بدن و پایبندی به یک برنامه یا روش درمانی بدون نظارت پزشکی می‌تواند دشوار باشد. نظارت پزشکی تضمین می‌کند که شما در طول سم زدایی تدریجی بیش از حد مصرف نکنید و به تنها دوز صحیح مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، مراقبت‌های پزشکی حرفه‌ای می‌تواند به رفع علائم ترک و علائم هشداردهنده‌ای که ممکن است بدن شما در مورد خطرات بالقوه ارائه دهد، کمک کند.

روان درمانی

روان درمانی بصورت فردی، گروهی و خانوادگی صورت می‌گیرد. بسته به نیاز فرد تعیین می‌شود تا کدام رویکرد روان درمانی و کدام یک از اشکال برای او بکار برده شود. بهترین رویکرد برای درمان اعتیاد، درمان شناختی-رفتاری است که با استفاده از آن مهارت های مقابله ای منفی فرد شناسایی شده تا بیمار نسبت به آن‌ها آگاه باشد و گاهی نیز مهارت های مقابله ای مثبت به او آموزش داده خواهد شد. توجه داشته باشید که حتی برای ترک زولپیدم در خانه نیز باید روان درمانی صورت گیرد تا ترک بصورت تضمینی انجام شود.

ترک زولپیدم در خانه منجر به افزایش احتمال خطر عود خواهد شد. زمانی خودتان در خانه بدون کمک حرفه‌ای و بصورت ناگهانی زولپیدم را ترک کنید، علائم ترک شدیدی را تجربه خواهید کرد و احتمال اینکه برای دوری از این علائم به مصرف دوباره بپردازید، بسیار زیاد است. بهترین و ایمن ترین روش آن است که برای درمان اعتیاد زولپیدم به سراغ روانشناس و پزشک ترک اعتیاد بروید تا بتوانید علائم ترک را بهبود ببخشید و در مقابل آن بخوبی مقاومت کنید. در این راستا می‌توانید با متخصصین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره تماس بگیرید تا بتوانید علائم مذکور را کنترل کنید و فرایند ترک زولپیدم در خانه را بصورت ایمن انجام دهید. متخصصین مرکز طلوعی دوباره با ارائه خدمات درمان بستری و سرپایی آماده پذیرش شما هستند.