ترک هروئین بدون دارو
17 آبان 1402
برای ترک کمیکال چه بخوریم؟
17 آبان 1402
برای ترک تریاک چه قرصی بخوریم؟

باید بدانید که هر نوع درمان اعتیادی با درد و خماری همراه است، اما با مراجعه به یک کلینیک تخصصی و استفاده از برنامه جامع درمانی، می‌توانید فرایند ترک اعتیاد خود را با حداقل درد و خماری طی کنید. بسیاری از افرادی که به مرکز طلوع مراجعه می‌کنند و از ترک تریاک و علائم آن هراس دارند، از متخصصین ما می‌پرسند:”چه دارویی برای ترک تریاک خوب است؟” ما اینجا هستیم تا در مورد ترک تریاک با دارو صحبت کنیم. بنابراین اگر شما نیز نگران فرایند ترک خود هستید، با ما همراه باشید.

برای ترک تریاک چه دارویی بخوریم؟

ترک تریاک با دارو، از دو رویکرد پیروی می‌کند که عبارتند از:

• ترک تریاک با داروی جایگزین

داروهایی که در این کتگوری استفاده می‌شود، عبارتند از:

۱٫ترک تریاک با متادون

این دارو به عنوان، جایگزین برای ترک شیره و تریاک استفاده می‌شود. متادون یک ماده شبه افیونی است که به گیرنده های افیونی در مغز متصل می‌شود و می‌توان گفت جایگزین تریاک می‌گردد. در این‌صورت اثرات تریاک کاهش می‌یابد و ترک تریاک با متادون اتفاق می‌افتد. اما باید بدانید که متادون پتانسیل اعتیاد بالایی دارد و ممکن است فرد در فرایند ترک تریاک، درگیر اعتیاد به متادون شود.

ترک تریاک با دارو

۲٫ترک تریاک با قرص ب۲

بوپرنورفین و یا قرص b2 نوعی ماده مخدر و شبه افیونی است که می‌تواند به عنوان یک داروی ضددرد، جایگزین برای ترک اعتیاد تریاک باشد. همچنین قرص ب۲ در طی سم زدایی تریاک منجر به کاهش علائم ترک تریاک نیز می‌گردد. توجه داشته باشید که سوءمصرف ب۲ می‌تواند اعتیاد ایجاد کند، بنابراین باید حتما آن را طبق نسخه پزشک مصرف کنید.

۳٫ترک تریاک با داروی نالوکسان

نالوکسان نیز یک داروی موثر در ترک این ماده مخدر است. توجه داشته باشید که ترک تریاک با داروی نالوکسان حتما باید زیرنظر پزشک صورت گیرد، زیرا مصرف خودسرانه آن، دارای عوارض است. برای بهبود مسمومیت مواد نیز از نالوکسان استفاده می‌شود.

۴٫ترک تریاک با داروی سابوکسون

سابوکسون ترکیبی از داروهای بوپرنورفین و نالوکسان می‌باشد. ترک تریاک با  داروی مذکور برای کاهش علائم ترک مفید است. این دارو نیز می‌تواند فرد را دچار وابستگی بکند، بنابراین از مصرف آن بدون تجویز پزشک باید خودداری کرد.

• ترک تریاک با دارو(تنها برای برطرف کردن علائم ترک)

علائم ترک عبارتند از: استرس، اضطراب، بیقراری، تحریک پذیری، افسردگی، اختلالات بینایی، اختلالات تمرکز، استفراغ، بالا رفتن ضربان قلب، اختلالات خواب و… برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب علائم ترک تریاک مراجعه کنید. اما داروهایی وجود دارند که بدون خطر وابستگی، تنها به بهبود علائم مذکور می‌پردازند. فرایند ترک تریاک با دارو برای کاهش علائم ترک می‌تواند شامل داروهای ضدافسردگی، ضداضطرابی، آرامبخش و… باشد. لازم به ذکر است که تجویز این داروها توسط روانپزشک و پزشک ترک اعتیاد با توجه به نوع علائم ترک ظاهر شده خواهد بود.

جدیدترین داروی ترک تریاک

در پاسخ به پرسش ” چه قرصی برای ترک تریاک خوب است؟” باید بگوییم که نالتروکسان با مهار و مسدود کردن گیرنده‌های افیونی منجر به کاهش میل به مصرف تریاک می‌شود و از این طریق به ترک این ماده مخدر کمک خواهد کرد. نالتروکسان بصورت قرص، آمپول و ایمپلنت نالتروکسان در بازار موجود است. کاشت ایمپلنت نالتروکسان از روش های نوین ترک اعتیاد است که در مرکز ترک اعتیاد طلوع انجام می‌شود. این دارو به هیچ عنوان اعتیاد آور نیست و به عنوان داروی تنفر از اعتیاد مشهور است.

در این مطلب به پرسش ” برای ترک تریاک چه قرصی بخوریم؟” پاسخ دادیم. حالا می‌دانیم که ترک تریاک با دارو می‌تواند شامل داروهای جایگزین، ترک تریاک با دارو برای کاهش علائم ترک و داروی تنفر از اعتیاد باشد. از آنجایی که ما در مرکز ترک اعتیاد طلوع، از به روز ترین روش ها به منظور کسب بهترین نتیجه استفاده می‌کنیم، ایمپلنت نالتروکسان در کلینیک ما بسیار پرکاربرد است. شما عزیزان می‌توانید برای بهره گیری از روش های نوین اعتیاد و برخورداری از برنامه درمانی منحصربفرد برای ترک تریاک همین امروز با ما تماس بگیرید.