روش نوین درمان اعتیاد و تحریک عمقی مغز

کلینیک ترک اعتیاد
تاثیر مواد روانگردان بر اعصاب و روان
7 خرداد 1399
مرکز ترک اعتیاد
رژیم غذایی در زمان ترک اعتیاد
7 خرداد 1399
نمایش همه
کلینیک ترک اعتیاد
۱٫۵
(۲)

روش نوین درمان اعتیاد روز به روز در حال پیشرفت است. ترک اعتیاد مساله ای است که هم سخت است و هم آسان سختی این اقدام از آن جهت است که باید تمامی شرایط بیمار مد نظر قرار گرفته شود. مثلاً میزان مصرف و یا سالهایی که بیمار درگیر مصرف مواد بوده، مساله ای بسیار حائز اهمیت است. اما از همه مهمتر شرایطی است که باعث شد بیمار به مصرف مواد مخدر روی بیاورد مسلماً اگر شرایط مساعدی حاکم بود، درصد بسیار زیادی از کسانی که امروزه درگیر مصرف مواد هستند، آزادانه در حال زندگی بودند. روش های درمان اعتیاد در جوامع مختلف در حال ارتقاء است، امروزه شاهد بسیاری از روش های نوین درمان اعتیاد در کلینیک ترک اعتیاد هستیم. استفاده از مخدرهای جایگزین امروزه منسوخ شده است بعنوان مثال روش درمان اعتیاد به حشیش از گذشته تا به امروز تفاوت های بسیار زیادی داشته است. روش های جدیدی در مراکز درمانی معتبر به اثبات رسیده که عوارض روش های قدیم را ندارد کما اینکه باعث تسریع و تسهیل درمان اعتیاد شده است که در ادامه به یکی از تحولات می پردازیم.

 

محققان در چین با تحریک عمقی مغز با امواج الکترومغناتیسی می خواهند نیاز به مواد روان گردان را کاهش داده و به درمان اعتیاد کمک کنند. این روش درمانی می تواند برای ترک کمیکال که یک روان گردان صنعتی نسبتاً جدید است استفاده شود. چین در حال تبدیل شدن به یکی از قطب های تحقیقات پزشکی در زمینه روش های نوین درمان اعتیاد است. جمعیت زیاد و کثرت بیماران داوطلب، هزینه کم و مقررات سهل به تازگی حدود شش بیمارستان چین را تبدیل به مراکزی برای بررسی و اندازه گیری اثر عمقی مغز در درمان و ترک اعتیاد کرده است. این در حالی است که تنها دو مرکز دیگر در جهان مجوز برای این پژوهش را دریافت کرده اند.

حتما مطالعه کنید: ترک کمیکال

 

تحریک عمقی مغز برای اختلالات عصبی و روانی کاربرد زیادی دارد و در حال حاضر به دلیل بحران دامن گیر اعتیاد استفاده از این شیوه برای درمان، به موقع و موثر است. همانطور که می دانید کشور چین سابقه طولانی در رابطه با معضل اعتیاد و حتی جراحی های منجر به آسیب به مغز معتادین را دارد. طبق قانون در حال حاضر فرد معتاد با اقدامات تنبیهی و برخوردها و درمان های خشن اجباری و همچنین نگهداری در اردوگاه های بازتوانی روبرو می شود. برای همین هر گونه احتمال بهبود بیماران با روش های های نوین و استفاده تجهیزات که ابداع روش های ملایم تر را حاصل می شود، با استقبال مواجه می شود. توجه داشته باشید که روش های نوین درمانی فقط شامل اعتیاد به مخدرها نمی شود محققین در پی یافتن روش های جدیدی برای درمان اعتیاد به داروهای اعتیاد آور هستند. مثلاً برای ترک فنتانیل، که امروزه بصورت خیابانی زیاد تولید می‌شود و امثالهم به دنبال روشهای درمانی جدیدی هستند.

درمان خود را با کمک بهترین روان پزشکان ترک اعتیاد در کلینیک طلوعی دوباره شروع کنید.

شماره تماس: ۰۲۱۵۸۲۲۵

 

توجه داشته باشید که تحریک عمقی مغز، نوش دارو علاج قطعی نیست. ولی اگر با سایر تدابیر درمانی مثل آموزش و مشاوره بصورت همزمان استفاده بشود به بیمار کمک می کند و جلوی پیشرفت وابستگی به مواد مخدر را می گیرد. پروفسور مگان گریت متخصص بیهوشی و روانشناسی استادیار دانشگاه در دانشگاه ایالتی واشنگتن، به سبب اپیدمی و بحران اعتیاد در آمریکا، به همراه گروهی دیگر از پزشکان تصمیم بر آن گرفتند که بصورت آزمایشی از این روش بعنوان یکی از روش های نوین درمان اعتیاد استفاده کنند آنها قرار است بزودی در ویرجینیای غربی این تحقیق را برای تعیین جای دقیق الکترود ها با نظارت FDA یا سازمان غذا و دارو آمریکا انجام دهند.

در کلینیک طلوعی دوباره بهترین مرکز ترک مواد مخدر می توانید زیر نظر بهترین پزشک ترک اعتیاد و روان شناس ترک اعتیاد درمان خود را شروع کنید.

 

 

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۱٫۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۲

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 2 =