۳٫۹
(۷)

ترک الکل

برخوردهای اجتماعی، استرس، فشارهای روزمره، و شاید حتی تأثیر و تبعات فرهنگی می‌توانند افراد را به استفاده از الکل وابسته کنند. بدون شک استفاده افراطی از الکل ممکن است به زندگی شما و خانواده‌تان آسیب بزند. اگر شما نیز با این موضوع مواجه هستید و تصمیم به ترک الکل گرفته‌اید، باید بدانید که این یک چالش سخت است، اما غیرممکن نیست.

اولین گام به سوی ترک الکل، درک و قبول واقعیت است. در مرحله بعدی باید از یک مشاور و راهنمای تخصصی کمک بگیرید که این مشاور و راهنما به شما کمک کند با استفاده از روش درست بدون وسوسه مجدد اقدام به ترک الکل کنید. کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره با استفاده از روش‌های نوین ترک اعتیاد نه تنها به عنوان مشاور در این مسیر پر چالش همراه شماست بلکه وسوسه اعتیاد مجدد را از شما دور می‌کند.

ترک الکل یا هر ماده مخدر دیگر به اراده و قدرت روانی بالایی نیاز دارد. طبق تعریف روانشناسان، اعتیاد به معنای عدم توانایی فرد در توقف عادات ناسالم است. بنابراین فرد معتاد به الکل نیز برای ترک اعتیاد و مصرف الکل به دریافت کمک های حرفه‌ای نیاز دارد. در این شرایط مراجعه به مرکز ترک الکل، مسیری آسان و بی‌خطر برای ترک وابستگی به این ماده خطرناک است.

الکل مدت کوتاهی پس از مصرف، وارد جریان خون شده و به سرعت در مغز جذب می‌شود. این ماده مخدر سرعت انتقال پیام‌های عصبی را کند می‌کند و باعث بروز تغییرات شیمیایی در ترکیبات مغز می‌شود. مصرف کنندگان الکل به مرور دچار تغییرات خلقی، عدم توانایی در تصمیم‌گیری و قضاوت صحیح می شود.

بنابراین وابستگی به الکل در دو بعد روانی و جسمانی رخ می دهد و ترک آن، نیازمند دریافت خدمات روان شناسی ترک اعتیاد در بهترین مرکز ترک الکل است. در مقاله حاضر ضمن پاسخ به این پرسش، که برای ترک مشروب خواری چه باید کرد؟ بهترین مرکز تخصصی ترک اعتیاد به الکل را به شما معرفی خواهیم کرد.

ترک اعتیاد و مصرف الکل

تصمیم به ترک الکل، یک تصمیم بسیار عالی است چرا که اعتیاد به الکل ممکن است منجر به نابود شدن زندگی فرد شود، اما با این حال بسیاری از افراد آگاهانه به سوء مصرف مواد مخدر ادامه می‌دهند تا بتوانند از بروز قطع مصرف جلوگیری کنند. ترک مصرف الکل به علت بروز برخی ناراحتی‌های جسمی و روانی مرتبط با ترک، در بین افرادی که مبتلا به سوء مصرف الکل هستند، به امری نفرت انگیز تبدیل شده است اما این موارد در صورتی بروز خواهند کرد که ترک بصورت غیر اصولی و در خانه و بدون مراقبت پزشکی انجام شود که می‌تواند کشنده باشد.

پروتکل ترک الکل

مدت زمان متابولیسم و پاکسازی بدن از الکل به مقدار درصد الکل موجود در نوشیدنی بستگی دارد. هرچه میزان الکل مصرفی بیشتر باشد، مدت‌زمان لازم برای پردازش آن نیز بیشتر خواهد بود. معمولاً پس از ۶۰ تا ۹۰ دقیقه، الکل در خون به حداکثر میزان خود می‌رسد و پس از این زمان، بدن شروع به تجزیه آن می‌کند.  بدن برای خلاص شدن از کل الکل مصرف شده، حدود ۲۵ ساعت زمان نیاز دارد.

با مراجعه به کلینیک تخصصی ترک الکل طلوع، بیمار با دریافت داروهای مناسب و روش ترک اعتیاد سریع، در مدت‌زمان کوتاهی از وابستگی به الکل نجات پیدا می‌کند.

عکس ترک الکل

تاثیرات فوری مصرف الکل بر بدن

سوء مصرف الکل ممکن است تأثیرات مختلفی بر بدن بگذارد. شدت این تاثیرات بسته به میزان مصرف فرد متفاوت است. اگرچه عوارض جانبی ناشی از مصرف کم الکل، اغلب جدی نیست، اما هرچه میزان مصرف الکل بیشتر شود، احتمال وقوع عوارض خطرناک بالاتر می رود. مقادیر کم الکل، باعث ایجاد اختلال در عکس‌العملفرد می‌شود.

نوشیدن مقدار متوسط ​​الکل باعث بروز واکنش‌های پوستی مانند: بروز واکنش های پوستی مانند کهیر، قرمزی یا خارش و همچنین تغییر در بینایی می‌شود. استعمال مقادیر زیاد الکل عوارض خطرناکی مانند: مشکلات تنفسی را در پی دارد.

اقدام به‌موقع برای ترک الکل، بیمار را از مواجهه با عوارض خطرناک مسمومیت الکلی حفظ می‌کند. بسیاری از عوارض ذکرشده مشکلات جدی برای سلامتی فرد ایجاد می‌کنند، که متأسفانه قابل جبران نیستند! مراجعه به مرکز ترک اعتیاد به الکل، برای دریافت کمک حرفه‌ای، راهی منطقی و اصولی برای ترک الکل است.

اختلال در عکس العمل

نوشیدن مقدار متوسط ​​الکل اثرات جسمی را تشدید خواهد کرد و منجر به بروز پیامدهایی خواهد شد که برخی از متداول ترین آنها عبارتند از:

بروز واکنش های پوستی مانند کهیر، قرمزی یا خارش

تغییر در بینایی

نوشیدن مقادیر زیاد الکل تاثیرات قابل توجه خطرناکی را در پی خواهد داشت. اثرات نوشیدن مقادیر زیاد الکل عبارتند از:

مشکلات تنفسی

ترک الکل

درمان اعتیاد به الکل

اعتیاد به الکل، معمولاً با وابستگی جسمی و عاطفی به الکل، مصرف غیرقابل‌کنترل و بروز احساس منفی در هنگام عدم مصرف آن مشخص می‌شود. علائم ترک، همزمان با برنامه درمانی ترک الکل بروز خواهد کرد و که تحت عنوان سم‌زدایی شناخته می‌شود. مصرف الکل در درازمدت باعث ایجاد اختلال در عملکردهای طبیعی مغز می‌شود، بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم برای ترک الکل، حتماً به یک مرکز تخصصی ترک اعتیاد به الکل مراجعه کنید.

انتخاب روش ترک، برای هر فرد متفاوت است، زیرا افراد معمولاً به لحاظ میزان اعتیاد و شرایط جسمی و روانی  تفاوت دارند. ازاین‌رو بهترین روش ترک الکل درواقع با توجه به وضعیت سلامت و اعتیاد فرد مشخص می‌شود.

راه های ترک مشروبات الکلی وابسته به شرایط بیمار بوده و پزشک متخصص در بهترین مرکز تخصصی ترک اعتیاد به الکل، با توجه به معاینات و آزمایش‌های انجام‌شده برنامه درمانی مناسب فرد را پیشنهاد می‌کند. در ادامه مقاله به پرسش: برای ترک الکل برای همیشه چه کنیم؟ پاسخ خواهیم داد.

اهداف خود را از مصرف الکل مشخص کنید

ترک اعتیاد به الکل، ممکن است برای فرد، محدودیت‌هایی به همراه داشته باشد، کنترل و مدیریت این محدودیت‌ها به بیمار در ترک قطعی مصرف الکل کمک می‌کند. در بسیاری موارد، علا رقم تصمیم به ترک، فرد بازهم به مصرف الکل ادامه می‌دهد. باید بدانید که، اعتیاد یا رفتارهای اجباری غیرقابل‌کنترل، ریشه در بخش ناخودآگاه مغز دارد، پس جای تعجب نیست  اگر پس از خوددرمانی‌های پی‌درپی با شکست مواجهه شوید!

کلینیک طلوع به‌عنوان بهترین مرکز ترک الکل تهران با ارائه خدمات مشاوره و روان‌درمانی توسط روان‌شناسان مجرب، درمان قطعی جهت ترک اعتیاد الکل را برای بیماران به ارمغان آورده است.

دلایل خود را برای ترک الکل یادداشت کنید

یادداشت کردن دلایل ترک الکل، به شما انگیزه خواهد داد، تا به اهداف خود پایبند باشید. تصمیم به ترک الکل ممکن است یک احساس آنی و ناپایدار باشد:

شما ممکن است از تصمیم امروز خود راضی و خوشحال باشید، اما فردا تمام قول و قرارهای خود را فراموش کرده و دوباره به سمت مصرف الکل بازگردید. اگر مزایای ترک الکل را روی کاغذ یادداشت کنید و همیشه همراه خود داشته باشید، در لحظه‌های سخت وسوسه نوشیدن الکل، از انرژی مثبت آن بهره‌مند می‌شوید. به‌این‌ترتیب در مسیر ترک باقی می‌مانید.

کلینیک ترک اعتیاد

ترک الکل

الکل را دور بریزید

اگر برای ترک الکل انگیزه دارید، بنابراین باید از شر وسوسه‌ها نیز خلاص شوید. محاصره کردن خود با عوامل وسوسه‌انگیز، روش مناسبی برای تشویق عادات بهتر نیست. درصورتی‌که احساس تعهد می‌کنید، پس الکل را دور بریزید. حتی اگر فقط قصد کاهش مصرف الکل رادارید، دسترسی مداوم به الکل فقط کار را سخت‌تر می‌کند.

خوب است کلیه وسایل و ظروف تزئینی مربوط به الکل را از جلوی چشم، دور نگهدارید. گاهی برای تغییر یک عادت، نیاز دارید تا دکور منزل خود را تغییر دهید!

ترک الکل

ترک الکل

تا حد امکان از عوامل وسوسه انگیز و محرک ها دوری کنید

بهبودی صرفاً به این معنی نیست که عزم خود را جزم کرده و بر اراده قوی خود تکیه کنید. بهبودی به معنی روراست بودن با خود، شناخت الگوها ناسالم و تغییر آنها است. اگر تنها بودن در شب جمعه باعث وسوسه و نوشیدن مشروبات الکلی است، دوستانتان را به منزل دعوت کنید. اگر صحبت با بعضی افراد شمارا تحت‌فشار قرار می‌دهد و استرس ناشی از آن منجر به مصرف الکل می‌شود، به تماس‌های تلفنی آنها پاسخ ندهید.

برای رسیدن به موفقیت باید حد و مرض مشخص و البته سرسختی را برای خود تعین کنید، در پایان راه خواهید دید که ارزشش را داشت! مرکز تخصصی ترک الکل طلوع با ارائه روش‌های علمی و کاربردی ترک مشروبات الکلی،  شمارا در جهت رسیدن به موفقیت وزندگی عاری از وابستگی به الکل کمک می‌کند.

بهانه های خود را به چالش بکشید

برای توجیهات و بهانه‌تراشی مغزتان آماده‌باشید، چیزی که روی کاغذ نوشته‌شده و بدیهی به نظر می‌رسد، این است که نوشیدن زیاد مشروبات الکلی برای شما مضر است. اما زمانی که به یک بطری مشروب نگاه می‌کنید، ناگهان متوجه می‌شوید که نوشته‌های روی کاغذ به‌اندازه کافی شمارا متقاعد نمی‌کنند. به‌جای اینکه تسلیم شوید و  با خود بگویید هر چه پیش آید خوش آید، همان لحظه متوقف شوید!

ترک الکل

ترک الکل

در طول عود مجدد قوی بمانید

عودها، موانع موقتی هستند نه دلیلی برای تسلیم شدن.

عود، بخشی طبیعی از روند بهبودی است، برای دستیابی به هدفتان شاید لازم باشد بارها تلاش کنید. از شکست دلسرد نشوید، زیرا چیزهای زیادی یاد می‌گیرید. بهترین پاسخ به عود این است که به دنبال حمایت باشید، تجزیه‌وتحلیل کنید، که چه چیزی شمارا به نوشیدن مشروبات الکلی سوق داده است. برنامه‌ریزی برای اجتناب از عوامل تحریک‌کننده، روشی کارآمد، برای ترک الکل است.

به‌جای احساس تأسف از شکست، با خود مهربان باشید به‌این‌ترتیب حتی اگر دچار لغزش هم شده باشید بازهم در مسیر ترک اعتیاد باقی خواهید ماند. از طریق دریافت خدمات مشاوره سایت ترک اعتیاد الکل طلوع بیماران قادر خواهند بود از روش‌های مناسب ترک اعتیاد به الکل مطلع شوند.

 

علائم هذیان خمری (Delirium Tremens) در زمان ترک

برخی از بیماران اعتیاد به الکل، در دوران ترک ممکن است مجموعه علائم خطرناکی را به نام هذیان خمری (Delirium tremens) تجربه کنند. هذیان خمری (Delirium tremens) یک موقعیت اورژانسی و پزشکی کشنده است که معمولاً در افرادی رخ می دهد که ماه ها و یا سال ها است که مصرف روزانه آنها، بیش از حد می باشد.

هذیان خمری با علائم و نشانه هایی همراه است که شناخت این علائم می توانند کمک بسیاری در تشخیص آن کنند که برخی از متداول ترین آنها عبارتند از:

اضطراب و پریشانی

بیش فعالی ارادی

گیجی

چه عواملی باعث هذیان خمری می شود؟

دانشمندان هنوز در تلاش برای یافتن علت ایجاد هذیان خمری هستند. اگرچه تحقیقات قبلی به کمبود ویتامین اشاره کرده است، اما مطالعات اخیر نشان می دهد که مغز در دوران ترک الکل، گلوتامات آزاد می کند تا افزایش الکل موجود در گاما آمینوبوتیریک اسید در مغز را جبران کند.

گلوتامات نوعی نورون تحریک کننده است که ممکن است بیش فعالی ارادی و سایر علائم هذیان خمری را توصیف کند. عوارض مهلک ناشی از هذیان خمری شامل آرام بخشی بیش از حد، ایست تنفسی، آریتمی قلبی و ذات الریه استنشاقی است که در صورت استنشاق مواد سمی به داخل ریه ها و در نتیجه عفونت ایجاد می شود.

در صورت داشتن شرایط زیر، در معرض خطر ابتلا به هذیان خمری هستید:

افرد سالمند و میان سال

در دوران ترک قبلی الکل، تشنج را تجربه کرده باشید

مرگ ناشی از ترک الکل

مرگ ناشی از ترک الکل

بعد از ترک ناگهانی الکل چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

بعد از ترک الکل، بدن شروع به ترمیم و التیام از آسیب های ناشی از مصرف زیاد الکل می کند. روند ترک الکل گاهی اوقات چالش برانگیز است و ممکن است با علائم فیزیکی و عاطفی همراه باشد، از جمله:

لرزش: ترک نوشیدن الکل می تواند باعث لرزش به خصوص در دست ها شود، زیرا بدن خود را با عملکرد بدون الکل سازگار می کند.

تهوع و استفراغ: الکل و ترک آن می تواند معده را تحریک کرده و باعث مشکلات گوارشی شود که ممکن است تا چند روز پس از ترک سیگار ادامه یابد.

بی خوابی: ترک الکل و مشروب ممکن است الگوی خواب را مختل کرده و باعث مشکلات خواب شود.

اضطراب و بی قراری: الکل می تواند اثر آرام بخشی داشته باشد و ترک آن ممکن است منجر به افزایش اضطراب و بی قراری شود.

افسردگی: الکل می تواند بر خلق و خوی تأثیر بگذارد و بعد از ترک یکباره الکل در فرد باعث ایجاد احساس افسردگی می شود.

در موارد شدید، ترک الکل می تواند تهدید کننده زندگی باشد و ممکن است علائمی مانند فشار خون بالا، ضربان قلب سریع، گیجی، تشنج و توهم ایجاد کند. در صورت شدید بودن علائم ترک، مراجعه به پزشک ضروری است.

ترک غیر اصولی الکل ممکن است علائم مهلک زیادی را به همراه داشته باشد که برخی از متداول ترین آنها عبارتند از:

تپش قلب

آریتمی قلب

فشار خون بالا

فرایند سم زدایی الکل

فرایند سم زدایی الکل

ترک الکل با سم زدایی

مرحله اول ترک مشروب، سم زدایی است. البته روش‌ها سم زدایی به عنوان یک فرآیند طبیعی بدن برای دفع سموم به شمار می‌رود. هر زمان که الکل مصرف می‌کنید، اولین مرحله ترک الکل سم زدایی است. پس از ورود الکل  به بدن، اتانول در کبد متابولیزه شده و به‌این‌ترتیب از بدن خارج می‌شود. در صورت مصرف مکرر نوشیدنی الکلی، بدن،  فرصتی برای سم‌زدایی نخواهد داشت.

ترک قطعی الکل با توقف مصرف مشروبات الکلی امکان‌پذیر است، به‌این‌ترتیب بدن زمان مناسب برای انجام سم‌زدایی را در اختیار دارد. بهتر است برای ترک کردن مشروبات الکلی به یک کلینیک تخصصی ترک الکل مراجعه کرده و اعتیاد به الکل را ترک کنید.

سم‌زدایی به دو روش انجام می‌شود:

ترک ناگهانی و یا با کاهش تدریجی دوزهای الکل. اغلب افرادی که انجام سم‌زدایی را به‌تنهایی در خانه انتخاب می‌کنند، به روش ترک ناگهانی متوسل می‌شوند. بااین‌حال، سم‌زدایی به روش ترک ناگهانی، خطرناک است، زیرا علائم ترک، شدیدتر بروز پیدا می‌کنند. در زمان مواجه‌شدن با علائم سم‌زدایی، ممکن است بیمار برای رهایی از عوارض ترک، به مصرف زیاد الکل مبادرت ورزد و درنتیجه دچار مسمومیت الکلی منجر به مرگ شود.

ترک ناگهانی برای افرادی مناسب است که برای بستری شدن در مرکز ترک اعتیاد و سم‌زدایی مشکلی ندارند. ترک تدریجی الکل بیشتر برای افرادی مفید است که به دلیل موقعیت اجتماعی و مشغله، امکان حضور تمام‌وقت در کمپ برای آنها وجود ندارد. برای ترک کردن مشروبات الکلی، حضور در مرکز ترک قطعی الکل در کلینیک طلوع به بیماران امکان می‌دهد تا ضمن برخورداری از خدمات پزشکی با دریافت مشاوره توسط روانشناسان مراحل سم‌زدایی را بدون لغزش و خطر طی کنند.

 

برای ترک مشروبات الکلی چه باید کرد؟

شاید سوال شما این است که برای ترک مشروبات الکلی چه کاری باید انجام دهیم؟ روش‌های ترک مشروبات الکلی مختلف است. روش‌های علمی سم‌زدایی و داروهای شیمیایی که توسط روان‌پزشک تجویز می‌شوند به همراه روش‌های علمی مشاوره و آموزش مهارت‌های رفتاری بهترین شیوه برای رهایی از وابستگی به الکل هستند. روش‌های علمی درواقع نتیجه‌بخش‌ترین روش‌هایی هستند که تاکنون برای ترک الکل به‌کار گرفته‌شده‌اند.

ترک الکل مانند هر ماده اعتیادآور دیگری دشوار است و حتی ممکن است در مقایسه با  سایر مخدرها در هنگام سم‌زدایی عوارض شدیدی را در فرد ایجاد کند، که در صورت عدم کنترل پزشکی ممکن است منجر به مرگ شود.

مرکز ترک اعتیاد طلوع، تنها کلینیک ترک الکل در تهران است که با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌های پزشکی و روانشناسی دنیا بهترین برنامه ترک اعتیاد به الکل را متناسب با شرایط هر بیمار تنظیم و اجرا می‌کند.

مناسب‌ترین راه ترک مشروب، دریافت کمک حرفه‌ای است، اگر به دنبال روش اصولی ترک تدریجی الکل هستید، قبل از هر اقدام خودسرانه‌ای، مشاوره با افراد متخصص را در اولویت قرار دهید. فراموش نکنید، استفاده از خدمات مرکز ترک اعتیاد الکل، بهترین روش برای ترک مشروب الکلی است.

در این کلینیک‌ها خدمات تخصصی ترک اعتیاد ارائه می‌شود. افرادی که برای ترک الکل یا سایر مواد اعتیادآور به این مراکز مراجعه می‌کنند در ابتدا مورد معاینه قرار می‌گیرند تا میزان آسیب‌ها و شدت اعتیاد فرد و سلامت جسمانی وی ارزیابی شود. بعداز این مرحله متخصص درمان اعتیاد به مشروبات الکلی با توجه به دانش تخصصی، تجربه و شرح‌حال بیمار بهترین روش ترک الکل را برای بیمار به‌صورت ویژه تجویز می‌کند.

صرف‌نظر از اینکه در کدام شهر زندگی می‌کنید با اندکی جستجو در اینترنت، با تعداد زیادی از مراکز ترک اعتیاد روبه‌رو خواهید شد.  اگر به دنبال مرکز ترک اعتیاد الکل در تهران هستید،  کلینیک طلوعی دوباره، به‌عنوان یک مرکز تخصصی ترک الکل در تهران، با ارائه خدمات مناسب برای درمان اعتیاد به الکل و انجام مشاوره‌های روانشناسی مسیری مطمئن برای بازگشت به زندگی طبیعی را برای بیماران به ارمغان آورده است.

ترک الکل مرکز

مرکز ترک الکل در تهران

مرکز ترک اعتیاد طلوع دوباره، با کسب سال‌ها تجربه ارزشمند درزمینهٔ درمان قطعی اعتیاد و ارائه انواع روش‌های سم‌زدایی و امکانات بی‌نظیر رفاهی به بیماران یکی از پیشرفته‌ترین مراکز ترک اعتیاد به الکل در تهران به شمار می‌رود. همان‌طور که بارها در مقاله ذکر شد، ترک اعتیاد الکل و هر ماده مخدر دیگر با سم‌زدایی (خروج مواد زائد حاصل از مصرف ماده مخدر) انجام می‌شود.

سم‌زدایی به روش‌های مختلفی در کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره ارائه می‌شود. انواع مختلفی از روش‌های ترک اعتیاد و سم‌زدایی وجود دارد که افراد با توجه به سطح سلامت، میزان اعتیاد و وضعیت اجتماعی خود، یکی از این روش‌ها را انتخاب می‌کنند. سم‌زدایی در مرکز طلوع دوباره به‌صورت سرپایی و سم‌زدایی به‌صورت درمان بستری ارائه می‌شود و می توانید برای اطلاع از هزینه ترک الکل با شماره های کلینیک تماس بگیرید.

در درمان بستری فرد به‌صورت تمام‌وقت در مرکز بستری‌شده و در محل کلینیک حضور خواهد داشت. این کار فرصت معاینات دوره‌ای و اورژانسی را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است، افرادی که شدت اعتیاد آنها بالاست و یا دوره طولانی از مواد مخدر یا الکل استفاده کرده‌اند راه ترک الکل به‌صورت بستری به‌عنوان بهترین روش ترک اعتیاد الکل برای این افراد توصیه می‌شود و به هیچ عنوان ترک الکل بدون بستری را انتخاب نکنند.

مراحل ترک الکل و درمان سرپایی به این صورت است، که فرد در فاصله‌های زمانی مشخص به مرکز مراجعه کرده و داروهای مربوط به سم‌زدایی را دریافت می‌کند. بیمار در کل این دوره از  خدمات مشاوره بهره‌مند می‌شود و از  طرفی پزشک ترک اعتیاد نیز به‌صورت دوره‌ای با او ویزیت خواهد داشت.

سوالات متداول ترک الکل

ترک الکل چند روز طول میکشد؟
ترک الکل، معمولاً طی ۸ ساعت پس از آخرین باری که الکل مصرف شده است اتفاق می افتد، اما ممکن است چند روز بعد اتفاق بیفتد. علائم ترک، معمولاً طی ۲۴ الی ۷۲ ساعت به اوج خود میرسند، اما ممکن است تا هفته ها ادامه داشته باشند. عوامل مختلفی از جمله مدت زمان نوشیدن الکل توسط فرد، سن یا وزن او نیز بر شدت و مدت زمان بروز علائم ترک را نیز تحت تاثیر گذار است.

الکل چه مدت در بدن باقی می ماند؟
اگر الکل می نوشید، ممکن است از مدت زمانی که الکل در بدن شما باقی می ماند، شگفت زده شوید. یک کبد سالم می تواند تقریباً یک فنجان نوشیدنی الکی را در یک ساعت پردازش کند. با این وجود اگر بخواهید میزان الکل را از طریق خون، ادرار، تنفس یا حتی آزمایش مو تشخیص دهید، الکل مدت زمان طولانی تری در بدن شما قابل تشخیص می باشد.

الکل در حدود ۸۰ ساعت در ادرار باقی بماند

الکل ممکن است تا سه ماه در فولیکول های مو باقی بماند

الکل ممکن است تا ۲۴ ساعت در خون باقی بماند

آیا ترک الکل موجب گرفتگی عضلات می شود؟
گرفتگی عضلات، یکی از رایج ترین علائم ترک الکل است، و معمولاً چند ساعت پس از آخرین باری که الکل مصرف شده است، شروع می شود و تا چند روز ادامه خواهد داشت. از آنجا که عوارض ناشی از سندروم ترک الکل ممکن است کشنده باشد، هرگز سعی نکنید منتظر لرزش ناشی از سندروم ترک بمانید و یا به تنهایی آن را کنترل کنید.

برخی از افراد در دوران ترک الکل، فقط لرزش خفیف دست یا انقباض عضله را تجربه می کنند. با این وجود، سایر افراد ممکن است مشکلات جدی تری مانند تشنج کامل بدن را تجربه کنند.

آیا ترک الکل باعث درد قفسه سینه خواهد شد؟
ترک الکل ممکن است باعث درد در قفسه سینه و تنگی نفس می شود. این تنگی نفس، معمولا از عوارض جانبی آسیب قلبی ناشی از مصرف بیش از حد الکل به شمار می رود. اگر بعد از سالها استفاده از الکل، به طور ناگهانی مصرف الکل را قطع کنید، خطر آسیب رسیدن به قلب افزایش می یابد. ترک الکل ممکن است باعث ایجاد علائم درد در قفسه سینه شود و در نتیجه به قلب آسیب برساند.


به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۹ / ۵٫ شمارش آرا: ۷

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

1 Comment

  1. محسن گفت:

    من حدود ۳ سال است که شبی یک پیمانه ودکا می نوشم. من از ودکا برای رسیدن به آرامش، خواب بهتر و حتی راحت بودن با همسر استفاده کردم. تمام آنچه در این مقاله گفته شد را انجام دادم. دیدگاه من به زندگی و آینده نگری ۱۰۰٪ تغییر کرده است. اکنون، من به دنبال یافتن عادات دیگری هستم که به صفاتی تبدیل شوند که ویژگی‌ های مرا تشکیل می‌ دهند.
    ممنون از کلینیک ترک اعتیاد طلوعی دوباره و سایت خوبتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پنج =