برای ترک متادون چه غذایی بخوریم؟

ترک ماری جوانا در منزل
22 اردیبهشت 1403
عوارض مصرف متادون در بارداری
22 اردیبهشت 1403
برای ترک متادون چه غذایی بخوریم؟

ترک متادون یک فرایند دشوار و چالش برانگیز است که لازمه آن دریافت کمک پزشکی می‌باشد. اما آیا تغذیه مناسب در روند ترک متادون موثر است؟ همین باتدا باید بدانید غذایی وجود ندارد که به تنهایی بتواند منجر به ترک متادون شود. اما غذاها و موادی هستند که می‌توانند علائم ترک متادون را بهبود دهد. بسیاری از افراد معتاد به متادون از متخصصین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع می‌پرسند: « برای ترک متادون چه بخوریم درد نکشیم؟» اگر شما نیز خواهان دانستن این موضوع هستید، این مطلب برای شماست، بنابراین به خواندن آن ادامه دهید.

برای ترک متادون چه بخوریم درد نکشیم؟

برای فرایند ترک متادون بدون درد و خماری، لازم است تا از دریافت کمک پزشکی غافل نشوید. بنابراین ابتدا به یک مرکز درمانی معتبر و دارای مجوز مانند کلینیک ترک اعتیاد طلوع مراجعه کرده و سپس برای درمان اقدام کنید. پزشک و روانپزشک ترک اعتیاد با همکاری متخصصین تغذیه حاضر در این مرکز به درمان علائم ترک شما می‌پردازند. مصرف داروها و مواد زیر می‌تواند به روند ترک متادون شما کمک کند:

• داروی ترک متادون : علائمی که در طول ترک اعتیاد و سم زدایی متادون از بدن بروز می‌کنند، می‌توانند جسمی و روانی باشند. لذا پزشک و روانپزشک ترک اعتیاد حاضر در مرکز طلوع، با توجه به علائم ترک بروزیافته برای شما دارو تجویز خواهند کرد.
  • داروهای گیاهی برای ترک متادون: برای دانستن اینکه در زمان ترک متادون چه بخوریم؟ لازم است تا بدانید داروهای گیاهی نیز می‌توانند به بهبود برخی از علائم ترک کمک کنند. اما نکاتی که باید مدنظر داشته باشید اینست که استفاده از داروی گیاهی نمی‌تواند جایگزین داروی پزشکی شود و خوردن این نوع داروها در زمان ترک متادون، حتما نیازمند مشاوره و نظارت پزشکی است، زیرا امکان تداخل داروی گیاهی با داروی پزشکی وجود دارد.
  • غذاهای مناسب برای ترک متادون: از آنجایی که در طول فرایند اعتیاد معمولا افراد به مصرف غذاهای عاری از ویتامین، پروتئین و همچنین فست فودها روی می‌آورند و فکر و ذکر آن‌ها مصرف متادون است، بدنشان ضعیف می‌شود. خوردن غذاهای مناسب و داشتن تغذیه متعادل در طول ترک متادون، به تقویت سیستم ایمنی و بازسازی بدن شما، به منظور مقاومت در مقابل علائم ترک کمک خواهد کرد.

برای ترک متادون چه بخوریم درد نکشیم؟

چه غذاهایی برای ترک متادون خوب است؟

در طول فرآیند ترک متادون، تغذیه سالم و متنوع بسیار مهم است. مواد غذایی زیر می‌توانند به شما کمک کنند تا انرژی لازم را برای مقابله با عوارض جانبی و تقویت سیستم ایمنی خود فراهم کنید. در ادامه، متوجه می‌شویم که چه غذاهایی برای ترک متادون خوب است؟

مواد غذایی غنی از پروتئین

مصرف مواد غذایی غنی از پروتئین می‌تواند به کاهش علائم خستگی و تقویت سیستم ایمنی کمک کند. غذاهای غنی از پروتئین عبارت است از: گوشت، مرغ، ماهی، حبوبات، تخم مرغ و محصولات لبنی.

مواد غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها

مواد غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌های مفید که به بهبود سلامتی عمومی و کاهش التهابات کمک می‌کنند عبارتند از: میوه‌ها و سبزیجاتی مانند مرکبات، توت فرنگی، سبزیجات تیره رنگ مانند اسفناج و کلم، هویج و گوجه فرنگی.

مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی

مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین C، ویتامین B، منیزیم و روی می‌تواند به حفظ سلامتی عمومی و کاهش نشانه‌های ترک متادون کمک کند.

مصرف مقدار کافی آب

مصرف کردن نوشیدنی‌های خوب بسیار مهم است، زیرا در بهبود احساسات مربوط به خستگی و سایر علائم ترک ناشی از ترک متادون موثر خواهد بود.

چه غذاهایی برای ترک متادون خوب است؟

برای ترک متادون از مشاور تغذیه کمک بگیرید

در این مطلب به بررسی اینکه «هنگام ترک متادون چه بخوریم؟» پرداختیم. حالا می‌دانیم که مصرف آب و مایعات کافی، مواد غذایی غنی از ویتامین و پروتئین و همچنین آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند از شدت علائم و نشانه‌های ترک متادون بکاهد. زیرا مصرف مواد مذکور با تقویت سیسستم ایمنی بدن همراه است. اگر نمی‌دانید که در زمان ترک متادون چه بخورید یا به یک برنامه ترک اعتیاد دقیق‌تر نیاز دارید، نگران نباشید. شما می‌توانید روی کمک مشاوره تغذیه حاضر در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع حساب باز کنید.

در مرکز طلوع ابتدا ارزیابی‌های جسمی و روانی خاصی برای تعیین وضعیت شما انجام می‌شود و سپس یک برنامه جامع درمانی شامل روش های استاندارد ترک متادون مانند سم زدایی، داروی ترک متادون، روان درمانی و کاشت ایمپلنت نالتروکسان تنظیم خواهد شد تا ترک جسمی و روانی شما بطور کامل صورت گیرد. علاوه بر این، تغذیه مناسب برای ترک اعتیاد متادون نیز مهم است که کادر درمانی مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع  فکر آن را هم کرده‌اند. مشاور تغذیه حاضر در کلینیک ترک اعتیاد طلوع، برای پاسخ به پرسش « برای ترک متادون چه غذایی بخوریم؟» یک برنامه غذایی سالم برای شما تنظیم می‌کند تا بدانید چه غذاهایی می‌تواند درد و خماری ناشی از متادون را کاهش دهید.

بنابراین اگر خواهان ترک متادون با استفاده از روش‌های استاندارد و بدون درد و خماری هستید، می‌توانید همین امروز با مشاورین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع تماس گرفته و از خدمات درمانی ما برخوردار شوید.