روش های ترک شیشه
روش های ترک شیشه
15 فروردین 1403
بهترین روش ترک متادون بدون درد
بهترین روش ترک متادون بدون درد
15 فروردین 1403
نمایش همه
ترک متادون در خانه
۳٫۷
(۳)

ترک متادون در خانه به طور کلی توصیه نمی‌شود، زیرا فرایند ترک اعتیاد متادون با بروز علائم ترک همراه است. علائم ترک این قرص مخدر بطورکلی ناخوشایند هستند و ممکن است فرد به تنهایی از پس آن‌ها برنیاید، از این رو دریافت کمک حرفه‌ای از یک کلینیک ترک اعتیاد دارای مجوز و معتبر، برای مدیریت علائم ترک اعتیاد متادون در خانه توصیه می‌شود. اگر روی ترک متادون در منزل اصرار دارید، مطلب زیر را بخوانید تا چگونگی ترک متادون در خانه را متوجه شوید.

آیا ترک متادون در خانه امکان پذیر است؟

ترک شربت متادون در خانه امکان پذیر است، اما انجام آن بصورت خودسرانه می‌تواند بسیار خطرناک باشد. اگر شما برای ترک قرص متادون در خانه آن هم به تنهایی اقدام کنید، ناچارا فقط می‌توانید از روش یابویی (ترک ناگهانی متادون) کمک بگیرید. استفاده از این رویکرد باعث بروز علائم شدید می‌شود که اکثر افراد نمی‌توانند در مقابل آن مقاومت نمایند و در نتیجه دوباره به مصرف روی می‌آورند. بنابراین ترک اعتیاد متادون در خانه (به تنهایی و بدون دریافت کمک پزشکی) شامل خطرات زیر است:

  1. بروز شدید علائم ترک: ترک متادون در خانه می‌تواند بسیار ناراحت کننده و طولانی مدت باشد و شامل علائمی مانند تهوع، استفراغ، اسهال، دردهای عضلانی، بی خوابی، و هوس شدید است. برای افرادی که دارای اراده‌ای قوی برای مقابله با علائم مذکور نباشند، احتمال عود در این رویکرد بسیار بالا خواهد بود.
  2. بروز عوارض ترک: عوارض ناشی از سم زدایی ترک متادون می‌تواند شامل کم آبی بدن، عدم تعادل الکترولیت‌ها و حتی تشنج باشد. برای مدیریت این عوارض حتما به کمک پزشکی نیاز دارید. اگر برای ترک متادون خانگی، آن هم بصورت تنها اقدام کنید، ممکن است خطرات وسیعی برای شما رخ دهد، مثلا بی آبی بدن ناشی از علائم ترک مانند اسهال و استفراغ، اگر درمان نشود، حتی خطر مرگ را نیز در پی خواهد داشت.
  3. افزایش نرخ عود: ترک بوقلمون سرد متادون (قطع ناگهانی متادون) بسیار چالش برانگیز است و همانگونه که گفتیم منجر به علائم ترک شدید مانند هوس و میل طاقت فرسا نسبت به متادون می‌شود و این درصد عود را بالا خواهد برد.

بطورکلی باید بگوییم که ترک اعتیاد متادون در خانه امکان پذیر است، اما راه حل آن دریافت کمک پزشکی می‌باشد. اگر بخواهید به تنهایی برای آن اقدام کنید، متخصصین اعتیاد به دلایل مذکور، ترک متادون در منزل را توصیه نمی‌کنند.

ترک متادون در خانه چند روز طول میکشد؟

مدت زمان ترک متادون بنا به عوامل مختلف می‌تواند متفاوت باشد، مثلا شدت اعتیاد، مدت زمان مصرف متادون، روش‌های ترک متادون و… همگی در زمان لازم برای ترک متادون موثر می‌باشند. اگر برای ترک متادون در خانه بصورت خودسرانه و بدون نظارت پزشکی اقدام کنید، احتمالا زمان ماندگاری علائم ترک افزایش می‌یابد. اما دریافت کمک پزشکی می‌تواند شدت و مدت زمان علائم ترک این قرص مخدر در منزل را کاهش دهد.

بطور کلی مدت زمان ترک متادون در خانه چیزی حدود ۲۱ روز تا چند ماه است و به دلیل طولانی بودن آن، خطر عود متادون نیز افزایش می‌یابد، بنابراین توصیه می‌شود تا برای ترک کامل متادون، از دریافت کمک حرفه‌ای متخصصین کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع غافل نشوید.

ترک متادون در خانه چند روز طول میکشد؟

چگونگی ترک متادون در منزل

اگر خواهان ترک متادون در خانه بدون درد هستید، لازم است تا جایگزین‌های ایمن تری را برای انجام آن انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که ترک اعتیاد متادون بسیار ارزشمند است و می‌تواند زندگی سالم و طبیعی را به شما ببخشد، اما هر مساله راهی دارد که اگر از راه درست آن وارد شوید، درصد موفقیت شما بیشتر خواهد بود.

بهترین روش ترک متادون، دریافت کمک حرفه‌ای از متخصصین یک مرکز ترک اعتیاد معتبر مانند کلینیک طلوع است. توصیه می‌کنیم مراحل زیر را برای ترک متادون در خانه انجام دهید:

  • پذیرش اعتیاد و تصمیم گیری در رابطه با ترک: وقتی تصمیم گیری قاطعی در مورد ترک دارید، کمتر چیزی می‌تواند منجر به لغزش شما شود، بنابراین در ابتدا تصمیم بگیرید. اگر اراده شما قوی نیست، برای تقویت انگیزه و اراده خود از افراد امن اطرافتان درخواست کمک کنید. همچنین می‌توانید روی کمک مشاورین ترک اعتیاد نیز حساب باز کنید.
  • یافتن یک مرکز درمانی معتبر و دریافت مشاوره از متخصصین اعتیاد: بسیار مهم است که مراحل ترک متادون را بدانید و بر مبنای یک برنامه درمانی تنظیم شده رفتار کنید. حتی اگر خواهان ترک متادون در منزل باشید!
  • ترک تدریجی متادون در خانه: در حقیقت پزشک ترک اعتیاد حاضر در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع درمان شما را با ترک تدریجی متادون در خانه شروع می‌کند تا شدت علائم ترک بروزیافته کمتر شود.
  • داروهای ترک متادون: این داروها به منظور بهبود علائم ترک روانی و جسمی فرد تجویز می‌شوند.
  • روان درمانی ترک متادون: برگزاری جلسات روان درمانی می‌تواند منجر به یافتن علت گرایش شما به متادون و درمان آن گردد.

همان طور که خواندید اگر خودسرانه برای ترک متادون در خانه اقدام کنید، خطرات زیادی شما را تهدید می‌کند. اما اگر کمک پزشکی دریافت نمایید، درصد موفقیت درمان با طی کردن مراحل استاندارد ترک اعتیاد متادون افزایش می‌یابد. ممکن است بپرسید چگونه ترک متادون در منزل را انجام دهم و همزمان کمک پزشکی دریافت کنم؟ در بخش بعدی به این پرسش پاسخ خواهیم داد!

برای ترک متادون در خانه چگونه کمک پزشکی دریافت کنم؟

راه حل آن دریافت خدمات سرپایی از یک مرکز ترک اعتیاد معتبر مانند کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد طلوع است. در درمان سرپایی کلینیک طلوع، شما تمامی خدمات لازم را برای ترک قرص متادون دریافت خواهید کرد و تنها تفاوت آن با درمان بستری این است که تحت نظارت ۲۴ ساعته نیستید.

نکته‌ای که باید بدانید این است که اگر اعتیادتان به متادون شدید است، بهتر است که ترک متادون در منزل را به کل فراموش کنید و برای ترک متادون در کلینیک اقدام نمایید. زیرا شدت اعتیاد، مدت زمان مصرف و … می‌تواند منجر به علائم ترک بسیار شدید شود که کنترل و مدیریت آن‌ها از راه دور بسیار سخت خواهد بود. بنابراین در این موارد دریافت خدمات بستری بسیار موثرتر می‌باشد.

در خدمات سرپایی مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع شما ساعات خاصی را در طول هفته به کلینیک ما مراجعه می‌کنید و می‌توانید درمان را دریافت نمایید. اما باقی زمان خود را در خانه می‌گذارنید.

بنابراین اگر خواهان ترک ایمن متادون بدون درد و خماری هستید (چه در خانه و بصورت بستری) می‌توانید با مشاورین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع تماس بگیرید. همین امروز خود را برای یک زندگی جدید و عاری از متادون آماده کنید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۷ / ۵٫ شمارش آرا: ۳

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =