عوارض مصرف شیشه چیست؟
عوارض مصرف شیشه چیست؟
18 مرداد 1402
فواید ترک هروئین
فواید ترک هروئین
18 مرداد 1402
نمایش همه
ترک شیشه با قرص متادون
۳٫۴
(۱۶)

ماده مخدر شیشه یکی از خطرناک‌تری مواد مخدر در دنیا محسوب می‌شود که هر ساله باعث مرگ عده زیادی از مردم جهان می‌شود. ما نیز به عنوان کسانی که در این جهان با دیگران در تعامل هستیم بهتر است به شناخت نسبی درباره این ماده مخدر پرخطر و روش‌های درمان آن بپردازیم تا اگر روزی خدایی ناکرده خود ما یا نزدیکان ما دچار اعتیاد به مواد مخدری مثل شیشه شدند بتوانیم به درمان درست و اصولی آن‌ها کمکی کرده باشیم.

در کلینیک‌های ترک اعتیاد معتبر، برای ترک شیشه، این ماده مخدر پرخطر از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. ترک شیشه با متادون یکی از قدیمی‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین روش‌های ترک اعتیاد محسوب می‌شود که به دلیل عوارض متادون در بین مراکز ترک اعتیاد منسوخ شده است و کاربردی ندارد زیرا مصرف متادون، به خودی خود می‌تواند باعث بروز اعتیاد به متادون در فرد شود.

عوارض مصرف متادون

مصرف متادون برای ترک شیشه علاوه بر اعتیادآور بودن آن می‌تواند عوارض جسمی دیگری نیز برای فرد در پی داشته باشد. از جمله:

  • احساس خستگی مفرط
  • بروز مشکلات گوارشی مانند یبوست
  • حالت تهوع و استفراغ
  • تنفس دشوار
  • بدن درد و سردرد
  • احساس خواب آلودگی

عوارض مصرف متادون

ترک شیشه با قرص متادون

برخی مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد از روش ترک شیشه با قرص متادون برای درمان اعتیاد به شیشه در افراد استفاده می‌کنند. این روش کاملا اشتباه بوده و در مراکز معتبر ترک اعتیاد مانند کلینیک ترک اعتیاد طلوع هرگز با استفاده از روش ترک شیشه با متادون به درمان اعتیاد به شیشه پرداخته نمی‌شود زیرا متادون خود یک ماده مخدر محسوب می‌شود و طی زمان می‌تواند فرد را دچار اعتیاد و وابستگی به متادون کند به طوری که بیمار بعد از ترک شیشه باید نسبت به ترک متادون نیز اقدام کند!

بهترین روش ترک متادون و شیشه

با توجه به موارد گفته شده در بالا بهتر است برای درمان اعتیاد به شیشه، به مراکزی مراجعه نمایید که با استفاده از روش‌های اصولی و درست اقدام به ترک هر گونه مواد مخدر می‌کنند. ما در کلینیک طلوع با استفاده از روش سم زدایی روند درمان اعتیاد به شیشه را در فرد آغاز می‌کنیم. با استفاده از این روش تمام سموم و مواد مخدر از بدن بیمار خارج می‌شود، در همین حین و در طول دوران سم زدایی بیمار با شرکت در جلسات روان درمانی و مشاوره از نظر ذهنی نیز از اعتیاد فاصله می‌گیرد و با طی این روند درمانی تمایل خود را برای استفاده مجدد از شیشه از دست می‌دهد و سلامت جسم و روان خود را به طور کامل به دست می‌آورد. حتی فرد اگر در حین ترک شیشه در کمپ‌های ترک اعتیاد دچار اعتیاد به متادون شود نیز می‌تواند با مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد طلوع نسبت به ترک اعتیاد خود اقدام نماید. لازم به ذکر است روند سم زدایی و روان درمانی بسته به شدت اعتیاد فرد می‌تواند به صورت سرپایی یا بستری ۲۴ ساعته صورت گیرد.

شما می‌توانید برای کسب اطلاع از روند درمان بیمار خود با مشاوران ما در کلینیک ترک اعتیاد طلوع تماس گرفته یا با مراجعه به مرکز طلوع به صورت حضوری، سوالات خود را مطرح نموده و روند درمان خود یا اطرافیان خود را آغاز نمایید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۴ / ۵٫ شمارش آرا: ۱۶

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 13 =