بهترین روش ترک آلپرازولام
روش ترک آلپرازولام
19 مهر 1402
ترک هروئین با تریاک
ترک هروئین با تریاک
19 مهر 1402
نمایش همه
برای ترک شیشه چه قرصی مصرف کنیم
۳٫۳
(۱۴)

بسیاری از افرادی که برای درمان اعتیاد خود به ماده مخدر شیشه، به دنبال خرید داروی ترک شیشه هستند و از متخصصین مرکز ترک اعتیاد طلوع می‌پرسند:” چه قرصی برای ترک شیشه خوبه؟” در حقیقت مصرف قرص برای ترک شیشه یکی از مراحل درمان اعتیاد به متامفتامین است که برای اثرگذاری معمولا همراه با روان درمانی استفاده می‌شود.

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی بهترین قرص برای ترک شیشه بپردازیم، اگر می‌خواهید اعتیاد خود را به شیشه درمان کنید، توصیه می‌کنیم با ما همراه باشید.

انواع داروی ترک شیشه

مدل‌های مختلفی از داروهای ترک شیشه در بازار وجود دارد که عبارتند از:

  • آمپول ترک شیشه
  • قرص ترک شیشه
  • سرم ترک شیشه
  • قطره ترک شیشه
  • شربت ترک شیشه

پزشکان حاضر در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع، با توجه به موقعیت فیزیکی و روانی بیمار از این داروها برای ترک شیشه استفاده می‌کنند.

چگونگی انتخاب بهترین قرص برای ترک شیشه

درمان اعتیاد به متامفتامین و انتخاب دارو برای آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • موقعیت جسمی
  • موقعیت روانی بیمار
  • شدت اعتیاد به شیشه
  • ویژگی های فردی

با توجه به موارد مذکور، پزشکان کلینیک ترک اعتیاد طلوع می‌توانند بهترین قرص برای ترک شیشه را انتخاب کنند.

چه قرصی برای ترک شیشه خوبه

برای ترک شیشه چه قرصی مصرف کنیم؟

قرص‌هایی که برای درمان اعتیاد به شیشه بکار می‌روند سه نوع هستند که در زیر آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

· داروهای جایگزین برای ترک شیشه

داروهای شبه افیونی با متصل شدن به گیرنده‌های افیونی در مغز عمل می‌کنند و معمولا تنها شکل اعتیاد را تغییر می‌دهند. یکی از آن‌ها قرص ب ۲ است که به توضیح آن خواهیم پرداخت:

ترک شیشه با قرص ب۲

متاسفانه در بسیاری از کمپ‌های ترک اعتیاد از داروهایی مانند قرص ب ۲ استفاده می‌شود. اما استفاده از Buprenorphine به منظور ترک مواد افیونی (مانند هروئین) بیشتر کاربرد دارد. به همین علت معمولا ترک شیشه با قرص ب۲ خیلی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

در کلینیک ترک اعتیاد طلوع، متخصصین چه برای ترک شیشه و چه برای ترک هروئین و سایر مواد افیونی از قرص ب ۲ استفاده نمی‌کنند؛ زیرا این دارو جایگزین مصرف مواد افیونی می‌شود و احتمال اعتیاد به آن بسیار بالاست؛ از این رو استفاده از داروهای جایگزین تنها به پاک کردن صورت مساله تا درمانی قطعی و تضمینی شبیه است!

· استفاده از قرص ضد اعتیاد شیشه

نالتروکسان دارویی است که منجر به تنفر از مصرف شیشه می‌گردد و میل به آن را کاهش می‌دهد:

ترک شیشه با نالتروکسان

گاهی برای کاربرد قرص ترک شیشه از داروی ضد اعتیاد مانند نالتروکسان استفاده می‌شود. این دارو مسدودکننده گیرنده‌های مواد افیونی بوده و کاری می‌کند تا مواد افیونی اثر لذت‌بخش خود را روی فرد نگذارند. از این دارو با عنوان قرص ضد تنفر از اعتیاد نیز یاد می‌شود.

نالتروکسان را می‌توان در انواع، آمپول ترک شیشه، قرص ترک شیشه و ایمپلنت استفاده کرد. در مرکز ترک اعتیاد طلوع از کاشت ایمپلنت نالتروکسان، که یکی از روش‌های نوین ترک شیشه است، استفاده می‌شود.

· استفاده از قرص برای بهبود علائم ترک شیشه

یک سری داروها وجود دارند که برای کاهش شدت علائم ترک شیشه تجویز می‌شوند:

ترک شیشه با کلونازپام

در فرآیند دارودرمانی برای ترک شیشه، گاهی تیم پزشکی کلینیک ترک اعتیاد طلوع، به تجویز داروهایی به منظور  کنترل و مدیریت علائم ترک شیشه می‌پردازند. از جمله این داروها کلونازپام است. توجه داشته باشید که کلونازپام یک دارو از دسته بنزودیازپین‌ها بوده و حتما باید طبق تجویز پزشک از آن استفاده کنید؛ زیرا در غیر این صورت می‌تواند اعتیادآور باشد. از کلونازپام برای کاهش شدت علائم ترک شیشه مانند اضطراب، تنش و اختلالات خواب نیز استفاده می‌شود.

قرص گاباپنتین برای ترک شیشه

گاباپنتین در اصل یک داروی ضد صرع است که در برخی موارد برای درمان دردهای عصبی کاربرد دارد. این قرص اثرات آرامبخش و تسکینی خواهد داشت و می‌تواند در برخی موارد برای بهبود علائم ترک شیشه مانند اضطراب موثر باشد.

فلوکستین برای ترک شیشه

فلوکستین نیز از جمله داروهایی است که برای بهبود علائم ترک شیشه استفاده می‌شود. این قرص در حقیقیت یک داروی ضدافسردگی است و از دسته داروهای انتخابی بازجذب سروتونین می‌باشد و برای درمان تعدادی از اختلالات مرتبط با سلامت روان بکار برده می‌شود.

مودافینیل برای ترک شیشه

این دارو معمولاً برای درمان اختلالات خواب مانند نارکولپسی استفاده می‌شود، اما می‌تواند برای ترک شیشه نیز از آن بهره برد.

قرص متیل‌فنیدات برای ترک شیشه

متیل‌فنیدات معمولاً برای درمان اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی تجویز می‌شود، اما در برخی موارد ممکن است برای کمک به ترک اعتیاد به متامفتامین نیز استفاده شود.

متخصصین مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد طلوع با توجه به موقعیت بیمار و شرایط جسمی و روانی او به تجویز بهترین قرص برای ترک شیشه خواهند پرداخت.

بهترین قرص برای ترک شیشه

باید توجه داشته باشید که ترک اعتیاد به متامفتامین (شیشه) نیاز به یک برنامه درمانی جامع دارد و خرید داروی ترک شیشه به تنهایی نمی‌تواند اعتیاد شما را درمان کند. همانگونه که در بالا ذکر کردیم هر کدام از داروهای نام برده می‌توانند بهترین قرص برای ترک شیشه شما باشند؛ زیرا در یک مرکز ترک اعتیاد معتبر مانند مرکز طلوع تیم پزشکی و روانپزشکی ابتدا موقعیت شما می‌سنجند و با توجه به آن بهترین قرص برای ترک شیشه را تجویز خواهند کرد.

بطور مثال اگر شما اضطراب داشته باشید، ممکن است کلونازپام برایتان تجویز شود یا اگر دچار اختلالات خواب شده باشید بهترین دارو برای تعدیل این عوارض ترک شیشه، استفاده از مودافینیل می‌تواند باشد.

در این مطلب به بررسی بهترین قرص برای ترک شیشه پرداختیم و حالا میدانیم که فرآیند ترک تضمینی شیشه باید متشکل از ترکیبی از روش‌های درمانی اعتیاد از قبیل سم‌زدایی شیشه، استفاده از قرص ترک شیشه و روان درمانی باشد. همچنین متوجه شدیم که دارویی بطور خاص نمیتواند اعتیاد به شیشه را درمان کند؛ اما داروهایی وجود دارند که فرایند درمانی را راحت تر می‌کنند و کاری می‌کنند تا شما روندی ایمن را طی کنید.

بنابراین بهترین قرص برای ترک شیشه با توجه به شرایط بیمار و بنا به تشخیص پزشک ترک اعتیاد حاضر در کلینیک طلوع انتخاب خواهد شد. با توجه به این تفاسیر اگر قصد ترک شیشه را دارید و می‌خواهید برای همیشه از شر آن خلاص شوید، با متخصصین ما تماس بگیرید. در کلینیک طلوع از امکانات فوق لاکچری به همراه پزشکان اعتیاد مجرب و روش‌های درمانی نوین برخوردار خواهید شد.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۳٫۳ / ۵٫ شمارش آرا: ۱۴

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − دوازده =