اسلاید قبلی
اسلاید بعدی
اسلاید قبلی
اسلاید بعدی

بهترین قرص برای ترک شیشه

برای ترک شیشه چه قرصی مصرف کنیم
فهرست مطالب
3.5
(51)

بسیاری از افرادی که برای درمان اعتیاد خود به ماده مخدر شیشه، به دنبال خرید داروی ترک شیشه هستند و از متخصصین مرکز ترک اعتیاد طلوع می‌پرسند:” چه قرصی برای ترک شیشه خوبه؟” در حقیقت مصرف قرص برای ترک شیشه یکی از مراحل درمان اعتیاد به متامفتامین است که برای اثرگذاری معمولا همراه با روان درمانی استفاده می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی بهترین قرص برای ترک شیشه بپردازیم، اگر می‌خواهید اعتیاد خود را به شیشه درمان کنید، توصیه می‌کنیم با ما همراه باشید.

چگونگی انتخاب بهترین قرص برای ترک شیشه

درمان اعتیاد به متامفتامین و انتخاب دارو برای آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • موقعیت جسمی
  • موقعیت روانی بیمار
  • شدت اعتیاد به شیشه
  • ویژگی های فردی

با توجه به موارد مذکور، پزشکان کلینیک ترک اعتیاد طلوع می‌توانند بهترین قرص برای ترک شیشه را انتخاب کنند.

برای ترک شیشه چه قرصی مصرف کنیم؟

در مسیر ترک شیشه که دارای چالش‌های زیادی است، علائم شدیدی در فرد ظاهر می‌شود. خماری شیشه همیشه هماره با اضطراب شدید، افسردگی، بی‌خوابی و بی‌قراری است و این علائم افراد را در معرض خطر انصراف از ترک و بازگشت به مصرف قرار می‌دهد.

به همین دلیل متخصصان برای کمک به این افراد، از برخی از داروهای موثر مانند مسکن‌ها و آرامبخش‌ها استفاده می‌کنند تا بتوانند علائم جسمی و روانی ناشی از ترک را کاهش دهند و فرآیند بهبودی را تسهیل کنند. لازم به ذکر است که این داروها حتما باید تنها تحت نظر پزشک متخصص مصرف شوند تا خطرات و عوارض جانبی آن‌ها به حداقل برسند.

برای ترک شیشه چه قرصی مصرف کنیم؟
هر دارو با توجه به شرایط جسمی و روانی بیمار تجویز می‌شود و در هر مرحله از ترک با صلاحدید پزشک دوز آن کاهش داده شده و یا قطع می‌شوند. از جمله بهترین قرص‌ها برای ترک شیشه، موارد زیر است:

کلونازپام (Klonopin) برای ترک شیشه

کلونازپام داروی معروفی است که تأثیر آرام‌بخشی دارد و به کاهش اضطراب، بی‌خوابی و تنش در فرد در حین ترک شیشه کمک زیادی می‌کند. این دارو علائم ناخوشایند خماری را تا حدود زیادی تسکین می‌دهد اما مصرف طولانی‌مدت آن بدون نظارت پزشک می‌تواند اعتیادآور باشد.
استفاده از کلونازپام باعث می‌شود تا در دوران ترک، احساس آرامش و کنترل بیشتری بر روی علائم ترک داشته باشید. با این حال، مصرف همزمان این دارو با سایر داروهای آرام‌بخش یا مسکن‌ها مانند الکل، زولپیدم (Ambien) یا دیگر بنزودیازپین‌ها می‌تواند خطرناک باشد و باعث افسردگی یا خواب‌آلودگی شدید شود.

ترک شیشه با گاباپنتین (Neurontin)

گاباپنتین داروی رایجی است که برای کنترل دردهای عصبی و بهبود کیفیت خواب در افراد هنگام ترک شیشه تجویز می‌شود. این دارو برای کاهش اضطراب و بی‌قراری که از علائم رایج ترک هستند، بسیار مؤثر است. مصرف گاباپنتین به شما کمک می‌کند تا شب‌ها بهتر بخوابید و اضطراب کمتری را تجربه کنید. اما توجه داشته باشید که اگر این دارو همزمان با مسکن‌های اپیوئیدی مصرف شود، می‌تواند خطر ابتلا به عوارض جانبی جدی را افزایش دهد و برای سلامت شما ایجاد مشکل کند. پس بهتر است که این دارو را حتما زیر نظر متخصص ترک اعتیاد مصرف کنید.

ترک مخدر کریستال با فلوکستین (Prozac)

فلوکستین یک داروی ضدافسردگی است که به بهبود روحیه افراد کمک می‌کند. در طول دوره ترک شیشه، به دلیل احتمال بروز افسردگی، پزشک این دارو را تجویز می‌کند. فلوکستین با تنظیم ماده‌ای به نام سروتونین در مغز، این علائم را کنترل کرده و به ایجاد حس شادی و بهبود حال شما کمک می‌کند.
با این حال، این دارو ممکن است با داروهای دیگر مانند سایر داروهای ضدافسردگی، داروهای ضد تشنج و داروهای رقیق‌کننده خون تداخل داشته باشد. این تداخلات می‌توانند خطر عوارض جانبی مانند افزایش فشار خون یا خطر خونریزی را افزایش دهند که در صورت نظارت دقیق پزشک، امکان تنظیم دوز و در امان ماندن از این آسیب‌ها وجود خواهد داشت.

ترک مت‌آمفتامین با مودافینیل (Provigil) 

مودافینیل برای افزایش هوشیاری و کاهش احساس خستگی ناشی از ترک شیشه استفاده می‌شود. این دارو کمک می‌کند تا در دوران ترک، سطح انرژی و تمرکز خود را حفظ کنید و از احساس خواب‌آلودگی دائمی رهایی یابید. با استفاده از مودافینیل، شما احساس می‌کنید که انرژی بیشتری دارید و می‌توانید بهتر از پس روزهای سخت ترک برآیید. اما باید به یاد داشته باشید که مصرف این دارو همزمان با داروهای ضدافسردگی و داروهای ضد صرع ممکن است خطر عوارض جانبی را افزایش دهد.

متیل‌فنیدات (Ritalin) برای ترک ماده مخدر شیشه

متیل‌فنیدات معمولاً برای درمان بیش‌فعالی و کمبود تمرکز تجویز می‌شود، اما در زمان ترک شیشه برای افزایش انگیزه و تمرکز و کاهش خستگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو کمک می‌کند تا شما در طول ترک، احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید و کارهایتان را بهتر انجام دهید. باید در نظر داشته باشید که مصرف همزمان متیل‌فنیدات با داروهای ضدافسردگی مانند فلوکستین یا سایر داروهای محرک خطر افزایش فشار خون و ضربان قلب را به همراه دارد. پس حتما باید این دارو زیر نظر متخصص مصرف شود.

بوپروپیون (Wellbutrin) برای ترک شیشه

بوپروپیون یک داروی ضدافسردگی است که همانند فلوکستین به بهبود خلق‌وخو و کاهش ولع مصرف شیشه کمک می‌کند. همچنین، این دارو با اثراتش بر سیستم دوپامین مغز، می‌تواند در مدیریت علائم خماری و جلوگیری از بازگشت به مصرف مواد مؤثر باشد. با این حال، بوپروپیون ممکن است با داروهای ضدافسردگی دیگر تداخل داشته باشد و خطر تشنج را در افرادی که از داروهای خاص استفاده می‌کنند، افزایش دهد.

ترک شیشه با نالتروکسان (Vivitrol) 

نالتروکسان از داروهای سرکوب‌کننده است که برای جلوگیری از بازگشت به مصرف شیشه استفاده می‌شود. این دارو با مسدود کردن گیرنده‌های مواد مخدر در مغز، احساس لذت ناشی از مصرف مواد را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند تا تمایلتان به مصرف شیشه کمتر شود.

بهترین قرص برای ترک شیشه

باید توجه داشته باشید که ترک اعتیاد به متامفتامین (شیشه) نیاز به یک برنامه درمانی جامع دارد و خرید داروی ترک شیشه به تنهایی نمی‌تواند اعتیاد شما را درمان کند. همانگونه که در بالا ذکر کردیم هر کدام از داروهای نام برده می‌توانند بهترین قرص برای ترک شیشه شما باشند؛ زیرا در یک مرکز ترک اعتیاد معتبر مانند مرکز طلوع تیم پزشکی و روانپزشکی ابتدا موقعیت شما را می‌سنجند و با توجه به آن بهترین قرص برای ترک شیشه را تجویز خواهند کرد. بطور مثال اگر شما اضطراب داشته باشید، ممکن است کلونازپام برایتان تجویز شود یا اگر دچار اختلالات خواب شده باشید بهترین دارو برای تعدیل این عوارض ترک شیشه، استفاده از مودافینیل می‌تواند باشد.

بهترین قرص برای ترک شیشه

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی بهترین قرص برای ترک شیشه پرداختیم و حالا میدانیم که فرآیند ترک تضمینی شیشه باید متشکل از ترکیبی از روش‌های درمانی اعتیاد از قبیل سم‌زدایی شیشه، استفاده از قرص ترک شیشه و روان درمانی باشد. همچنین متوجه شدیم که دارویی بطور خاص نمیتواند اعتیاد به شیشه را درمان کند؛ اما داروهایی وجود دارند که فرایند درمانی را راحت تر می‌کنند و کاری می‌کنند تا شما روندی ایمن را طی کنید.
بنابراین بهترین قرص برای ترک شیشه با توجه به شرایط بیمار و بنا به تشخیص پزشک ترک اعتیاد حاضر در کلینیک طلوع انتخاب خواهد شد. با توجه به این تفاسیر اگر قصد ترک شیشه را دارید و می‌خواهید برای همیشه از شر آن خلاص شوید، با متخصصین ما تماس بگیرید. در کلینیک ترک اعتیاد طلوع از امکانات فوق لاکچری به همراه پزشکان اعتیاد مجرب و روش‌های درمانی نوین برخوردار خواهید شد.

سوالات متداول درباره بهترین قرص برای ترک شیشه

آیا ترک شیشه با قرص به تنهایی امکان پذیر است؟
وقتی بسیاری از معتادان به شیشه تصمیم به ترک می‌گیرند، متوجه می‌شوند که اثرات ترک آنقدر قوی شده‌اند که نمی‌توانند به تنهایی بر آن غلبه کنند. ترک شیشه به یک برنامه سم‌زدایی پزشکی با استفاده از بهترین دارو برای ترک شیشه نیاز دارد که ایمن‌ترین راه برای درمان علائم و حذف شیشه از بدن است. سم‌زدایی متامفتامین بر اساس نیمه عمر دارو حدود 20 تا 25 ساعت طول می‌کشد.

آیا مصرف قرص برای ترک شیشه نیاز به تجویز پزشک دارد؟
ترک شیشه و سم‌زدایی برای ترک شیشه باید تحت نظارت پزشکی انجام شود تا درمان ایمن‌تر و موفق‌تری را تجربه کنید، زیرا پزشکان می‌توانند علائم حیاتی را مرتب کنترل و داروهایی را تجویز کنند تا بیماران را در طول مراحل ترک، راحت و پایدار نگه دارند. همچنین مصرف خودسرانه دارو عوارض جبران ناپذیری دارد.

برای ترک شیشه چه قرصی بخوریم؟
عموما داروهایی هنگام ترک شیشه و سایر مواد مخدر برای مددجویان مورد استفاده قرار می‌گیرند مثل کلونازپام، گاباپنتین، فلوکستین، مودافینیل، متیل‌فنیدات که خاصیت آرامش بخشی، ساده‌سازی دفع ادرار، تنظیم ساعات خواب، کاهش استرس و … را به همراه داشته باشند.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا 3.5 / 5. شمارش آرا: 51

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 17 =

فهرست مطالب
خدمات درمان و ترک اعتیاد