ترک تریاک در کمپ
ترک تریاک در سن بالا
14 آذر 1402
ترک حشیش با داروی گیاهی

ترک حشیش با داروی گیاهی گرچه برای بهبود علائم ترک می‌تواند مفید باشد، اما به هیچ عنوان کافی نیست. داروهای گیاهی برای ترک این ماده، تنها می‌توانند فرایند سم زدایی را تا حدودی آسان‌تر کنند، اما نمی‌توانند جایگزین داروهای پزشکی شوند. به یاد داشته باشید که اگر خواهان فرایندی راحت و ایمن برای ترک هستید، باید کمک حرفه‌ای دریافت کنید. در این راستا می‌توانید روی کمک متخصصین کلینیک روانپزشکی و ترک اعتیاد “طلوعی دوباره” حساب باز کنید.

در هر صورت اگر مشتاق استفاده از داروهای گیاهی هستید و می‌خواهید ترک حشیش با طب سنتی را امتحان کنید، این مطلب را بخوانید.

ترک حشیش با طب سنتی

بطور کلی گام اول ترک اعتیاد به حشیش، سم زدایی است. زمانی که برای سم زدایی حشیش در یک مرکز درمانی خوب نظیر کلینیک روانشناسی و ترک اعتیاد طلوعی دوباره مراجعه می‌کنید، به احتمال زیاد درگیر علائم ترک خواهید شد. این علائم بسته به میزان مصرف و مدت زمان آن، از فردی به فرد دیگر متفاوت است و می‌تواند شامل تهوع، کابوس های شبانه، عرق و سردرد باشد. این علائم معمولا بیشتر از ۱ هفته طول می‌کشند. اما برای بهبود علائم ترک حشیش چه باید کرد؟

یکی از راه ها، ترک حشیش با طب سنتی است. شما می‌توانید از روش های طب سنتی زیر برای کاهش شدت علائم ترک بهره بگیرید:

• طب سوزنی

یکی از رویکردهای ترک حشیش با طب سنتی، طب سوزنی است. طب سوزنی می‌تواند به تعادل مجدد بدن شما، افزایش قدرت اراده و درمان علائم ترک حشیش کمک کند.

• ماساژ
  • ترک حشیش با داروی گیاهی و مکمل های طبیعی

در میان گزینه های بالا افراد زیادی به سمت ترک حشیش با داروی گیاهی گرایش دارند، از این رو به توضیح بیشتر آن خواهیم پرداخت.

ترک حشیش با طب سنتی

معرفی داروهای گیاهی مفید برای کاهش علائم ترک

۷ داروی گیاهی برای بهبود علائم ترک عبارت است از:

• روغن CBD

افسردگی، اضطراب و بیخوابی از علائم ترک این ماده مخدر است. این علائم را می‌توان با روغن CBD بهبود داد.

• علف گربه یا سنبل الطیب

این گیاه نیز می‌تواند اضطراب و بیخوابی را بهبود دهد. سنبل الطیب را می‌توان در دسته داروهای گیاهی آرامش بخش قرار داد.

• بابونه

طیف وسیعی از علائم ترک نظیر اسهال، اسپاسم عضلانی، بیماری های مربوط به معده و اختلالات مربوط به سیستم عصبی با داروی گیاهی بابونه بهبود می‌یابد.

• ترک حشیش با داروی گیاهی جینسینگ

از رایج ترین و مشکل ترین عوارض ترک حشیش، میل و هوس زیاد به این ماده است. در این زمینه می‌توانید از داروی گیاهی جینسینگ بهره بگیرید.

• داروی گیاهی آویشن

آویشن از جمله داروهای گیاهی در ترک حشیش است. از این گیاه به عنوان داروی ضداضطرابی یاد می‌شود. آویشن می‌تواند به کاهش اضطراب مرتبط با ترک کمک کند. شمعدانی نیز به عنوان یک گیاه ضداضطراب شناخته می‌شود و ممکن است در مدیریت عوارض مفید باشد.

• گیاه جینکو

علائمی که جینکو بیلوبا می‌تواند به برطرف شدن آن‌ها کمک کند عبارتند از: اختلالات حافظه، سطح انرژی کم، اختلالات تمرکز و اختلالات عصبی. همانطور که می‌دانیم بسیاری از علائم مذکور جز عوارض ترک حشیش هستند، بنابراین ترک حشیش با داروی گیاهی جینکو بیلوبا می‌تواند به بهبود علائم کمک کند.

ترک مواد مخدر حشیش معمولاً به روش‌های روان‌شناسی، روان‌درمانی و پشتیبانی پزشکی انجام می‌شود. در طی این فرآیند، ممکن است از داروها، مشاوره روان‌شناسی، گروه‌های حمایتی و سایر ابزارهای حمایتی نیز استفاده شود. استفاده از فرایند ترک حشیش با طب سنتی را می‌توان از دسته درمان های تکمیلی قرار داد. به یاد داشته باشید که ترک حشیش با داروی گیاهی نمی‌تواند جایگزین درمان های پزشکی شود. بسیار مهم است که از توصیه‌های پزشکی و مشاوره متخصص دارویی و روش‌های تایید شده برای ترک این ماده استفاده کنید.  بطور کلی ترکیبی از این درمان‌ها و پشتیبانی‌ها می‌تواند به شما در موفقیت ترک این ماده مخدر کمک کند. اگر خواهان درمانی ایمن و با حداقل درد و خماری برای ترک هستید، همین حالا با کادر درمانی کلینیک روانپزشکی و مرکز ترک اعتیاد طلوعی دوباره تماس بگیرید.