ترک شیشه با نوروفیدبک
29 مهر 1402
ترک هروئین با دارو گیاهی
ترک هروئین با دارو گیاهی
29 مهر 1402
نمایش همه
قرص ریتالین برای ترک شیشه
۱٫۵
(۲)

شیشه یک محرک است که اثرات اولیه مثبتی نظیر سرخوشی را در فرد ایجاد می‌کند. اما این همه ماجرا نیست، زیرا عوارض مصرف شیشه بسیار زیاد است. این ماده می‌تواند اثرات منفی بر سیستم عصبی مرکزی و مغز بگذارد. یکی از جدی‌ترین عوارض مصرف این محرک، وابستگی و اعتیاد به شیشه است. بدیهی است که با اعتیاد، شما بیشتر در معرض عوارض مصرف شیشه قرار می‌گیرید، لذا ترک شیشه در یک مرکز درمانی خوب مانند کلینیک ترک اعتیاد “طلوع” ضروری است. یکی از روش‌های ترک شیشه با ریتالین می‌باشد. در این مطلب قصد داریم تا در مورد رویکرد ترک شیشه با قرص ریتالین صحبت کنیم، بنابراین اگر دچار اعتیاد به شیشه شده‌اید، توصیه می‌کنیم با ما همراه باشید.

رویکرد ترک شیشه با ریتالین چیست؟

رویکرد ترک شیشه با ریتالین جز رویکردهایی است که در کمپ ترک شیشه از آن بسیار زیاد استفاده می‌شود و در حقیقت ریتالین یک داروی شبه آمفتامینی است و ساختاری مشابه با شیشه دارد.

در فرایند ترک شیشه با ریتالین، شاهد کاهش اثرات شیشه و کاهش میل به شیشه هستیم. در حقیقت ریتالین دارای اثرات اصلاحی شیشه بر مغز است، اما یادتان باشد که نمی‌توانید از آن برای ترک شیشه در منزل، آن هم به تنهایی، استفاده کنید.

آیا ترک شیشه با ریتالین رویکرد مناسبی است؟

خیر، زیرا ریتالین به شدت پتانسیل اعتیاد دارد. بطور کلی ما در مرکز روانشناسی و ترک اعتیاد “طلوع”، برخلاف کمپ ترک شیشه، از رویکرد داروهای جایگزین استفاده نمی‌کنیم. درست است که ریتالین(متیل فنیدات) می‌تواند اثرات شیشه را کاهش دهد اما به دلیل اینکه احتمال بروز اعتیاد به خودش وجود دارد، ممکن است فرد پس از بهبودی نسبت به شیشه، درگیر اعتیاد به ریتالین شود. از آنجایی که هدف متخصصین مرکز ترک اعتیاد طلوع، ترک قطعی شیشه است به همین دلیل در این مجموعه از روش‌های ترک شیشه اصولی استفاده می‌شود.

ترک شیشه با ریتالین

عوارض ترک شیشه با قرص ریتالین

ریتالین نیز دارای عوارض است، عوارض ترک شیشه با قرص ریتالین عبارت است از:

  • تحریک پذیری
  • اعتیاد به ریتالین
  • اختلال در یادگیری
  • اختلالات حرکتی
  • سردرد
  • سرگیجه
  • تهوع
  • استفراغ
  • بیماری‌های قلبی
  • اختلالات کبدی
  • و…

همانگونه که گفتیم جدی ترین مشکل رویکرد ترک شیشه با ریتالین، احتمال بروز اعتیاد به ریتالین است. در این صورت شما مجبور هستید، علاوه بر ترک شیشه، برای ترک ریتالین نیز اقدام کنید. متخصصین کلینیک طلوع قصد ندارند تا شما را از چاله به چاه بیندازند، به همین دلیل ترک شیشه با ریتالین در این مرکز استفاده نمی‌شود.

در این مطلب به بررسی رویکرد ترک شیشه با ریتالین پرداختیم. حالا می‌دانیم که استفاده از داروهایی مانند قرص ب۲، ریتالین و متادون برای ترک اعتیاد، در دسته رویکرد داروهای جایگزین قرار می‌گیرد. در رابطه با ریتالین باید بگوییم که این ماده محرک،  ساختاری مشابه ساختار شیشه دارد که می‌تواند بجای شیشه به گیرنده‌های متامفتامین در مغز متصل شده و اثرات شیشه بر مغز را کاهش دهد. همچنین ریتالین برخی از علائم ترک شیشه از جمله میل و هوس زیاد را نیز کاهش خواهد داد. اما مشکل اصلی این ماده اعتیادآور بودن آن است. در صورت بروز اعتیاد به ریتالین در فرایند ترک شیشه، شما ناچار خواهید بود تا علاوه بر شیشه، فرایند درمان اعتیاد به ریتالین را نیز پشت سر بگذارید. اما با بهره گیری از روش های ترک شیشه اصولی، لازم نیست خود را درگیر عوارضی از این دست کنید.

ما در مرکز روانشاسی و ترک اعتیاد طلوع با استفاده از روش‌های نوین ترک اعتیاد و با ارائه محیطی ایمن و آرام‌بخش درصدد درمان اعتیاد شما هستیم. بنابراین اگر خواهان ترک شیشه با روش‌های اصولی هستید، همین حالا با ما تماس بگیرید. ما از صفر تا صد مسیر درمان را با شما هستیم، کافیست اعتیاد خود را بپذیرید و برای ترک اراده کنید.

به این مطلب چه امتیازی میدهید؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رای شما ثبت شود

میانگین آرا ۱٫۵ / ۵٫ شمارش آرا: ۲

رایی یافت نشد. اولین نفری باشید که رای میدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 5 =